Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Alts
Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Apr, 2005 12:44
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Alts »

hjl85 kirjutas:Ning rehvide vastavust autole ei kontrolli EV-s keegi ega hakka ka kontrollima (eriti politsei) kui just mingid imeasjad ei ole alla kruvitud.

Ca. kaks kolm aastat tagasi sattusin autot ostma, kui just vastav kampaania käis. Sai sellest ühes teises foorumis ka tol ajal muljetatud. Ostsin Taanist toodud auto ja platsilt anti kaasa "proov" numbrid, millega sõitsin elukohajärgsesse maanteameti büroosse. Auto vaadati üle ja teatati, et rehvimõõt on vale. Googeldasin seda mõõtu ja kõik ok. Helistasin margiesindusse (Top Auto) ja küsisin sealt. Vastati, et tootjapoolt aksepteeritud mõõt. Peast ei mäleta aga oli vist 215/55R16 ja nõuti 205/60R16. Küsisin vastavat paberil kinnitust. Kuna enam autoga sõita ei tohtinud, läksin maanteeameti büroosse, kus mind pikalt saadeti. Masin müüja juurde tagasi, kus müüja viis selle kohalikku büroosse. Teha pole midagi, büroo 1 on "ohtlikust veast" pildid teinud ja büroo 2 peab uute piltidega olukorra ümber lükkama, et registreerida. Kuna uueväärilised rehvid all, siis polnud ka mingit soovi hakata uut komplekti alla ostma. Müüja laenas siis vastavate rehvidega veljed ja sai arvele. Talverehvid ostsin juba igaks juhuks nõutud mõõdu ja nüüd uued suvekad ka aga selle "nõutud mõõduga" valetab spidomeeter gps-i järgi. Allolnud rehvidega näitas põhimõtteliselt täpselt.
Kuni targem järele annab, annab kavalam talle kerepeale.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Alates 25.04.2014 kehtinud:
Sõiduki ülevaatusel kontrollitavate osade, seadmete, sõlmede ja nendel avastatud vigade
loetelu ning kontrollimise metoodika.
(Rikked/puudused on 3 kategoorias: VO, OV ja EOV.)
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/13 ... _lisa4.pdf

Hetkel kehtiv (alates 01.02.2020) :
Sõiduki ülevaatusel kontrollitavate osade, seadmete, sõlmede ja nendel avastatud vigade
loetelu ning kontrollimise metoodika.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... 22020.pdf#
Puuduste kategooriaid on 12 ja segadust tekitav võib olla:
2.11. Ei vasta nõuetele – sõiduk või selle osa ei vasta tehnonõuetele, mis kehtisid
esmaregistreerimise ajal, või valmistaja esitatud nõuetele. Tehnika arengust tulenevalt pärast
esmaregistreerimise aega väljatöötatud uued süsteemid, osad või seadmed peavad
järelpaigaldades vastama asjakohastele hilisematele õigusnormidele.
Ja lisandunud on punkt 5.2.3.10) Rehv ei vasta nõuetele, mille täpsustust peab otsima EU dokumentidest.
Näiteks: Euroopa Parlament 27.11.2019 määrus number 2144; jõustumiskuupäev 05.01.2020
; rakendamise kuupäev 06.07.2022
redaktsioon 05.01.2020
https://estlex.ee/estlex/?id=76&aktid=1 ... =1&leht=35
Või: https://ec.europa.eu/growth/sectors/aut ... railers_et

Seega vanemate tüübikinnitustega autode nõudeid nõrgendati aga kuna uuemate autode tüübikinnitused on kooskõlas keskkonnakaitse ja ohutusnormidega (juhiabid), siis nendel muutusid nõuded täpsemaks.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5210
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

Huvitav, kuidas sõiduki esmaregistreerimisega tänapäeval üldse lood on? Kas iga ostetud uus sõiduk tuleb ilmtingimata registreerida? Vähemasti ATV-de puhul on kuulda olnud, et paarutatakse ringi ka regamata masinatega. Ja mis saab siis, kui sõiduk on ise juba mitukümmend aastat tagasi tehasest tulnud, aga esimest korda võetakse arvele, no ütleme, alles täna? Selliseid juhtumeid on ette tulnud omajagu, kus leitakse kuskilt garaažist või kuurist tõeline "ajakapsel". Eestistki on leitud mootorrattaid, mis aastakümneid kellelgi kuskil täiesti tehasepakendis seisnud. Pole ühtainustki meetrit sõitnud, pole kordagi isegi mitte käima pandud. Ainus dokument on ehk heal juhul kaupluse ostukviitung (kui on alles). Ma ei tea, kuidas Eestis, aga vähemalt Venemaalt tuleb aeg-ajalt välja ka selliseid autosid. Väga markantne näide - leiti hiljuti ühest garaažist ZAZ 968M (käsijuhtimisega). Läbisõit mingi paarkümmend km e. täpselt niipalju kui oli maad autokauplusest sinna garaaži. Autol veel igasugu tehaseplommid ja -sildidki küljes. Hakati siis asja uurima ja selgus, et millalgi kaheksakümnendate teisel poolel üks sõjainvaliid selle auto soetas ja ma ei mäleta, kas sõitis ise veel sellega poest koju või tõi keegi teine, aga arvele võtma vana oma autot ei jõudnudki - võttis kätte ja nii kuskil nädalake peale auto ostmist suri ära. Omaksed ja lähedased leidsid kah, et pole kiiret kuhugi ja nii see sapakas kõva 30 aastat seal garaažis puutumatuna vedeles. Kui selline saaks nüüd esmaregistreerimise ajaks 2021.a., siis mis euronõuetele see vastaks :mrgreen:.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
bodom
Liige
Postitusi: 216
Liitunud: 01 Jaan, 2012 23:54
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas bodom »

Eesti oludes vast saaks ilmselt selle musta numbri.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40205
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mustal numbril on oma teatud kriteeriumid, kuurinurgast leitud enamvähem originaalne, aga mitte eeskujulikus korras sõiduk seda niisama ei saa. 30 aastat seisnud autol tuleb ikka hulk tööd teha selleks, esimese hooga tuleb seal ära vahetada kõik kummist jupid, tihendid jne. Tavaliselt on ka kolvirõngad kinni, sidur kinni jne. Muhule võib juba olla paras väljakutse kõik need jupid leida. Venes toodetakse 90% läikivas lääne moodi pakendis praaki ja vähevõitu sellist, mis kannatab külge panna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
huvitun
Liige
Postitusi: 1285
Liitunud: 28 Mär, 2014 9:20
Kontakt:

Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas huvitun »

Plahvatushetk videos.
Ei teagi kuhu panna panen siia: https://vk.com/video4633123_456240100

Voronežis plahvatas liinibuss. Gaasiballoonid. Juht olla väitnud, et buss diisli peal.
Vigasaanuid mitu, üks lausa jalgadest ilma.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas OLAVI »

huvitun kirjutas:Plahvatushetk videos.
Ei teagi kuhu panna panen siia: https://vk.com/video4633123_456240100

Voronežis plahvatas liinibuss. Gaasiballoonid. Juht olla väitnud, et buss diisli peal.
Vigasaanuid mitu, üks lausa jalgadest ilma.

Plahvatuse põhjus võib olla lihtsam kui arvata.
90´datel plahvatas Tartu kandis vähemalt 4 tükki Moskvits 2141 autot, pärast sõitu kohapeal töötava mootoriga, milledele oli just ennem paigaldatud uus (kinnine, lääne) aku.
Autode uurimisel selgus, et neil oli laadimissüsteemi viga ja pidev ülelaadimine, mille tagajärjel plahvatas kapoti alla kogunev paukgaas mis plahvatas.
Busside akud on tavaliselt spetsiaalses ruumis, kuhu saab akude keemise korral päris palju paukgaasi koguneda.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
an2
Liige
Postitusi: 1413
Liitunud: 04 Dets, 2020 9:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas an2 »

huvitun kirjutas:Plahvatushetk videos.
Ei teagi kuhu panna panen siia: https://vk.com/video4633123_456240100

Voronežis plahvatas liinibuss. Gaasiballoonid. Juht olla väitnud, et buss diisli peal.
Vigasaanuid mitu, üks lausa jalgadest ilma.


По его словам, взорвался баллон для газовой горелки модели Primus, который везла одна из пассажирок. Следователи назвали неисправность технического оборудования основной версией взрыва автобуса. По последним данным, в результате ЧП пострадали 19 человек. Двое пострадавших скончались.
Vastuoluline teks. Lõhkes nagu ühel reisijal kaasas olnud turistidele mõeldud Primus pliidi gaasiballoon ja samas räägitakse bussi tehnilisest rikkest. Suri kaks inimest. Videot vaadates tundub, et Primuse balloon see küll ei olnud, liiga väike mahutavus.
kalvis
Liige
Postitusi: 999
Liitunud: 03 Aug, 2014 9:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas kalvis »

Oli täpsustav vastus - Gaasibussi gaasiseade lekkis.
Kasutaja avatar
huvitun
Liige
Postitusi: 1285
Liitunud: 28 Mär, 2014 9:20
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas huvitun »

Bussijuhi väidetav jutt, et buss oli diisel, ei vasta tõele?
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

30. Juulil 10,15 süttis Tesla akupark Austraalias, kustutada ei suudetud kuna puudus vajalik tehnoloogia ja tuli saadi kontrolli alla alles 02. Augustil 15,00 kui kõik põlevmaterjal oli ära põlenud.
Põlevaid akusid veega kustutades pikeneb põlemisprotsess, mitte tuli ei kustu. Veega jahutatakse ainult ümbrust.
Kahjustatud sai 2 plokki, ehitatavatest planeeritud 210 plokist.
Ei ole sellise ehitusega akude, kus kahe aktiivkihi vahel on ainult õhuke "preservatiiv", kustutamine nii lihtne midagi.
https://hackaday.com/2021/08/12/teslas- ... rage-fire/
Pilt
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Turist 47
Liige
Postitusi: 4378
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Turist 47 »

OLAVI kirjutas:30. Juulil 10,15 süttis Tesla akupark Austraalias, kustutada ei suudetud kuna puudus vajalik tehnoloogia ja tuli saadi kontrolli alla alles 02. Augustil 15,00 kui kõik põlevmaterjal oli ära põlenud.

Huvitav. Tekkis mitmeid küsimusi.
Viidatud link suunas, võimalike vastuste juurde. Päris põhjalik, vähemalt minu jaoks. https://www.eevblog.com/forum/renewable ... -fire/?all
https://impulsora.com/wp-content/upload ... a-Pack.pdf jne.
kana tagumik
Liige
Postitusi: 1870
Liitunud: 13 Mai, 2009 19:12

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas kana tagumik »

Kaks inimest sai surma, kriminaalasjast pole pääsu. Bussijuht pole eilane: süüdlaseks tehakse tema, et järelvalve ja tehnilise korrashoiu eest vastutajad pääseksid. Eks bussijuht siis hädaga valetas, mis muidugi teda ei päästa.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5210
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

OLAVI kirjutas:30. Juulil 10,15 süttis Tesla akupark Austraalias, kustutada ei suudetud kuna puudus vajalik tehnoloogia ja tuli saadi kontrolli alla alles 02. Augustil 15,00 kui kõik põlevmaterjal oli ära põlenud.
Põlevaid akusid veega kustutades pikeneb põlemisprotsess, mitte tuli ei kustu. Veega jahutatakse ainult ümbrust.
Kahjustatud sai 2 plokki, ehitatavatest planeeritud 210 plokist.
Ei ole sellise ehitusega akude, kus kahe aktiivkihi vahel on ainult õhuke "preservatiiv", kustutamine nii lihtne midagi.
https://hackaday.com/2021/08/12/teslas- ... rage-fire/

Nagu piltidelt näha, siis on antud akupargi projekteerimisel ja rajamisel turvalisuse arvelt kõvasti koonerdatud. Esiteks ei tohiks need plokid üksteisele nii lähedal olla ja teiseks, neist igaühel peaks olema ümber üks suur ja jäme toru. Kas siis maapinnal ja düüsidega ülespoole või katusest kõrgemal ja düüsidega allapoole. Kui kuskil midagi kärssama läheb, siis saab kohe pumbad tööle panna ja põleva ploki ümber veekardina tekitada. Kui vaja, siis igaks juhuks naaberplokkide ümber ka. Lisaks peaks sellisel objektil olema hulgim klass D tulekustuteid ja muidugi ka pidev mehitatud valve, kes vajadusel kohe saaks reageerida. Aga parem ärge uurigegi, mis üks spetsiaalne liitiumi kustutamiseks mõeldud kustuti maksab :twisted:. Või kes väga tahab, võib ju kaks validooli keele alla võtta ja siis vaadata: https://www.fireextinguisheronline.com. ... dcp-1.html
Olgu veel võrdluseks öeldud, et see nelikveoline L-seeria Subarožets, millega ma pea 2 aastat ise Aussis muretult ringi kärutasin, nii palju ei maksnud :mrgreen:.
Ja veel: enne oli siin teemas juttu, mis saab, kui laevatäis Teslasid põlema läheks. Aga mis saaks siis, kui nt. Tõllul selle kolaka peale mõni aku väheke viga sai ja seal kuskil autoteki all keset reisi kärssama hakkab?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
parkija
Liige
Postitusi: 1074
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas parkija »

Kas ka meil siin suure kütusepuuduse ( nsvl ) ajal diiselmootoriga linnaliinibusse gaasiga tööle ei sunnitud ?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot] ja 34 külalist