www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Okt, 2021 23:47

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 1:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Nov, 2014 19:30
Postitusi: 1253
OLAVI kirjutas:
30. Juulil 10,15 süttis Tesla akupark Austraalias, kustutada ei suudetud kuna puudus vajalik tehnoloogia ja tuli saadi kontrolli alla alles 02. Augustil 15,00 kui kõik põlevmaterjal oli ära põlenud.

Huvitav. Tekkis mitmeid küsimusi.
Viidatud link suunas, võimalike vastuste juurde. Päris põhjalik, vähemalt minu jaoks. https://www.eevblog.com/forum/renewable ... -fire/?all
https://impulsora.com/wp-content/upload ... a-Pack.pdf jne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 1:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Mai, 2009 20:12
Postitusi: 1317
Kaks inimest sai surma, kriminaalasjast pole pääsu. Bussijuht pole eilane: süüdlaseks tehakse tema, et järelvalve ja tehnilise korrashoiu eest vastutajad pääseksid. Eks bussijuht siis hädaga valetas, mis muidugi teda ei päästa.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 2:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4427
Asukoht: Tartu
OLAVI kirjutas:
30. Juulil 10,15 süttis Tesla akupark Austraalias, kustutada ei suudetud kuna puudus vajalik tehnoloogia ja tuli saadi kontrolli alla alles 02. Augustil 15,00 kui kõik põlevmaterjal oli ära põlenud.
Põlevaid akusid veega kustutades pikeneb põlemisprotsess, mitte tuli ei kustu. Veega jahutatakse ainult ümbrust.
Kahjustatud sai 2 plokki, ehitatavatest planeeritud 210 plokist.
Ei ole sellise ehitusega akude, kus kahe aktiivkihi vahel on ainult õhuke "preservatiiv", kustutamine nii lihtne midagi.
https://hackaday.com/2021/08/12/teslas- ... rage-fire/

Nagu piltidelt näha, siis on antud akupargi projekteerimisel ja rajamisel turvalisuse arvelt kõvasti koonerdatud. Esiteks ei tohiks need plokid üksteisele nii lähedal olla ja teiseks, neist igaühel peaks olema ümber üks suur ja jäme toru. Kas siis maapinnal ja düüsidega ülespoole või katusest kõrgemal ja düüsidega allapoole. Kui kuskil midagi kärssama läheb, siis saab kohe pumbad tööle panna ja põleva ploki ümber veekardina tekitada. Kui vaja, siis igaks juhuks naaberplokkide ümber ka. Lisaks peaks sellisel objektil olema hulgim klass D tulekustuteid ja muidugi ka pidev mehitatud valve, kes vajadusel kohe saaks reageerida. Aga parem ärge uurigegi, mis üks spetsiaalne liitiumi kustutamiseks mõeldud kustuti maksab :twisted:. Või kes väga tahab, võib ju kaks validooli keele alla võtta ja siis vaadata: https://www.fireextinguisheronline.com. ... dcp-1.html
Olgu veel võrdluseks öeldud, et see nelikveoline L-seeria Subarožets, millega ma pea 2 aastat ise Aussis muretult ringi kärutasin, nii palju ei maksnud :mrgreen:.
Ja veel: enne oli siin teemas juttu, mis saab, kui laevatäis Teslasid põlema läheks. Aga mis saaks siis, kui nt. Tõllul selle kolaka peale mõni aku väheke viga sai ja seal kuskil autoteki all keset reisi kärssama hakkab?

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 7:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Veebr, 2015 21:14
Postitusi: 342
Kas ka meil siin suure kütusepuuduse ( nsvl ) ajal diiselmootoriga linnaliinibusse gaasiga tööle ei sunnitud ?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 8:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Aug, 2014 10:49
Postitusi: 250
parkija kirjutas:
Kas ka meil siin suure kütusepuuduse ( nsvl ) ajal diiselmootoriga linnaliinibusse gaasiga tööle ei sunnitud ?

Neid gaasibusse oli tollal üksikuid. Sõitsid lühiliine, täita tuli tihedamini.
Gaasibuss + diiselmootor on üsna levinud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 10:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 3007
Manurhin kirjutas:
... Olgu veel võrdluseks öeldud, et see nelikveoline L-seeria Subarožets, millega ma pea 2 aastat ise Aussis muretult ringi kärutasin, ...
Palun alandlikult anda teada, mis asi on Subarožets? :scratch:
Olen sõitnud Zaparožetsiga ja Subaruga, kuid ühisosa ei tule kuidagi ette. Oleks huvitav aru saada, mis peitud antud tarkusetera (või iroonia ?) taga...

_________________
Paljude raamatute lugemine teeb inimese paljulugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 10:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4427
Asukoht: Tartu
mart2 kirjutas:
Manurhin kirjutas:
... Olgu veel võrdluseks öeldud, et see nelikveoline L-seeria Subarožets, millega ma pea 2 aastat ise Aussis muretult ringi kärutasin, ...
Palun alandlikult anda teada, mis asi on Subarožets? :scratch:
Olen sõitnud Zaparožetsiga ja Subaruga, kuid ühisosa ei tule kuidagi ette. Oleks huvitav aru saada, mis peitud antud tarkusetera (või iroonia ?) taga...

Ühisosa on see, et boksermootoriga L-seeria Subaru hääl on salongis sees kuulates kohati sapaka omaga kaunis sarnane. Eriti esimese käiguga kohalt võttes. Väljas kõrvalt kuulates kostub jah selline üsnagi tummine urin, aga sees no täpselt nagu sapakas. Algul mina ise ja hiljem ka veel mõned eestlased, kes minuga koos sõitma juhtusid ja kel veidi sapaka-kogemust oli, saime selle üle päris korralikult naerda :lol:.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 10:50 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 575
kalvis kirjutas:
parkija kirjutas:
Kas ka meil siin suure kütusepuuduse ( nsvl ) ajal diiselmootoriga linnaliinibusse gaasiga tööle ei sunnitud ?

Neid gaasibusse oli tollal üksikuid. Sõitsid lühiliine, täita tuli tihedamini.
Gaasibuss + diiselmootor on üsna levinud.


Nõukaajal seati gaasikütusele bensiinimootoriga busse LAZ ja PAZ ning veoautosid GAZ ja ZIL.
Diiselmootori gaasile ümberehitamine on diletandi jaoks piisavalt keeruline kuigi üksiküritajad seda 90´datel katsetasid.
(Diisel/gaas segu sobis majanduslikult, mootori aeglase reaktsiooni tõttu, traktorile või maanteetranspordile aga mitte linnaliikluseks.)
Klassikaline gaasimootor on sädesüütega Ottomootor (analoogne bensiinimootoriga) ja Diiselmootor (kompressioonsüütega mootor) ei saa sõita puhta gaasiga sest küttesegu süütamiseks peab olema kütuses teatud osa diiselkütust.
https://et.wikipedia.org/wiki/Gaasimootor
Siin videos on plahvatus möödasõitvast autost, teise nurga alt ja salongist plahvatava bussi katusel pole näha gaasiballoone:
https://vk.com/videos4633123?z=video147 ... 2049b14944
Kui lekiks põhja all olevad seadmed, siis kuna gaas on raskem õhust, siis oleks plahvatus toimunud sõiduki all.
Gaasile lisatava lõhnaaine tõttu tunneb inimene gaasilõhna juba siis, kui gaasi kontsetratsioon õhus on 6 korda väiksem, põlemiseks vajalikust kontsetratsioonist ja rahvas oleks gaasilõhna tundmise puhul juba ammu olema bussist lahkunud.

Riiklikult on paanika vältimiseks mõistlik tunnistada tehnilist riket, kui et terroriakti, sest kodanikud mäletavad veel sündmusi metroodes.


Manused:
Kuvatõmmis (6).png
Kuvatõmmis (6).png [ 639.42 KB | Vaadatud 1311 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 11:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6563
Austraallastel vedas, et nad suutsid selle tulekahju ära piirata. USAs põles kunagi terve akutehas niimoodi maha, et tuletõrjujad pidid lihtsalt pealt vaatama.

Elektriautode kustutamise probleemidest ollakse täiesti teadlikud, kuid mingeid häid lahendusi pole. Hollandlased näiteks toovad kohale konteineri, mis on täidetud veega ja tõstavad auto sinna sisse. Väidetavalt on ühe taolise tulekahju kustutamiseks vaja kahte paakautot. Tuletõrjujad on vägagi mures.
https://www.youtube.com/watch?v=Sp3WvKON_W4


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 11:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 575
Hetk enne plahvatust pole katusel balloone näha.


Manused:
Kuvatõmmis (7).png
Kuvatõmmis (7).png [ 618.25 KB | Vaadatud 1239 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 12:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2938
USA tuletõrjujad olid kord hädas ühe Tesla kustutamisega ja küsisid firmalt nõu. Ametlik soovitus oli lasta autol lõpuni põleda.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 13:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2372
nimetu kirjutas:
Elektriautode kustutamise probleemidest ollakse täiesti teadlikud, kuid mingeid häid lahendusi pole.


Ega siin muu ei aita jah kui ainult uue põlvkonna akud, mis ei ole süttivad. VW toetatud firmad lubavad tootmisse jõuda 2024, Toyota isegi varem. Millal reaalselt autodesse jõuavad muidugi ei tea.

https://www.theverge.com/2020/12/8/2215 ... -charge-vw


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 16:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 575
Kasutatud autode äri on väga lihtne, järgneva Rootsi näite najal, seaduslikult lõpetada.

Rootsi toll ja keskonnaamet tõlgendavad "vanade autode piiriületust" kui "ebaseaduslikku jäätmekäitlust" ja konfiskeerivad ning hävitavad piiri ületavad autod, kuna neil puudub võimekus neid prügist eristada.
https://mhrf.se/naturvardsverket_stoppa ... och_export
Guugli tõlge sealt:
"Jäätmed vastavad Rootsi Keskkonnakaitseagentuurile ja seega on Skåne'i maakonna haldusnõukogu liigitanud need vanarauaks. Saksa ostja ei olnud teadlik Rootsi ametivõimude seisukohast VW bussi kohta, kui ta selle Rootsis oksjonilt ostis. Renoveerimisobjekti ei tohi seetõttu riigist välja viia.

Rootsi keskkonnakaitseameti juhend mõjutab seega ka entusiastlike sõidukite eksporti."

Üleskutse korjanduseks, mille eesmärk on koguda piisavalt raha, et aidata õigusabi ja õigusabi andvaid isikuid. :
https://www.gofundme.com/f/stoppa-lnsst ... PZ8e5TlO20

Vanaautotaastaja FB leht: https://www.facebook.com/Old-Cars-%C3%8 ... 086449060/
"Kõik meie 4 autot:
1957 Ford Failane 500, 1959 Buick Lesabre Flattop, 1959 Dodge Coronet, 1959 Ford Sunliner Convertible, lammutatakse ja hävitatakse 4 nädala jooksul."

Suund on sellele, et piiri ületava auto omanik peab dokumentide abil tõendama hakkama, et pärast piiriületust ja moderniseerimist on tema auto vastav kehtivatele EU teeliiklusnõuetele, vältimaks prügikäitleja staatust.
Jälgime.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 17:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 406
Läheb juba suht autoteemasse, aga meil firmas CNG Iveco Daily on ka bensiinimootoriga. Suured bussid/veokid mis gaasiga sõidavad omavad siis ka bensiinimootorit või hoopis diislit?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 14 Aug, 2021 22:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 575
Crispy kirjutas:
Läheb juba suht autoteemasse, aga meil firmas CNG Iveco Daily on ka bensiinimootoriga. Suured bussid/veokid mis gaasiga sõidavad omavad siis ka bensiinimootorit või hoopis diislit?

Gaasimootorid on sädesüütega Ottomootorid, mis on ehituselt sarnased bensiinimootoritega ja suutelised töötama ka bensiinil (käivitatakse bensiiniga külma puhul ja võivad töötada bensiiniga väiksema kasuteguriga) aga kuna gaasi oktaanarv on kõrgem kui bensiinil siis võib turbo ülelaaderõhk töörežiimil küündida 4Bar´ini ja mootori ehituses tuleb kasutada suurendatud korrosioonikindlusega materjale ning vastavaid õlisid. Ka küünlad ja gaasijaotusfaasid erinevad bensiinimootorite omast.

Vene asjatundjad väidavad ise, et: "Kuigi erinevad kaasaegsed tehnoloogialahendused arenevad ei ole senini need suutnud hoida autojuhte kütust varastamast, siis gaasitranspordil on kahanenud kütusekaod praktiliselt nullini".


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt