Aasta 2016. Mersu Sprinter, paar aastat vana. Läbisõit kuskil 80 000, s.t. sisuliselt uus auto. Inglismaal tuli avada paanikakontor, sest õlituli hakkas põlema. Loiku all polnud, suitsu tagant ei tulnud. Õlitaset polnud ükski tont vardalt muidugi kah enne vaadanud. Mersu keskus lohutas- tegu on täiesti normaalse nähtusega, võtavadki õli ja taset tuleb kontrollida ning perioodiliselt juurde valada. Ja mootoril pole midagi häda. Nii et ei mingit pläma, täpselt nii ongi
See ongi kõvasti kasuaalne - tänapäeva vedelate õlide (nt 0W-20) kasutamine vaid suurendab õlikulu.
Mul oli kunagi 1999 Passat 1,9TDI. Kuskilt ei tilkunud, summutist midagi õlisuitsu laadset ei tulnud, läbisõit oli 90 000, õlivahetuste vahel tuli kanistritäis juurde valada. Väga hea auto oli. Ainult õli kulus.
Nende WVA TSI mootoritega oli ka alguses pahandusi õlikulu pärast, kas ka praegu ei tea, aga alguses oli.
Mulle õpetas kunagi üks vormeliehitaja, et "õli ei kulu üldse - kulub mootor". Ehk siis silindrite seinad kraabitakse liiga puhtaks ja halveneb kolbide-rõngaste enda õlitus.
Minu autodel (sinna hulka kuulub ka üks 2010a Civic) on olnud "õlikulu pole" see, et õlivahetuse vahel langeb õli tase MAX pealt natuke. Millel veerandi ja millel kolmveerand märkide vahet, aga lisama ei pea (ka Civic oli selline).
Turbomootoritel pidu muidugi mingi õlikulu olema konstruktsiooni sisse kirjutatud. Ei pidada olema võimalik teha head turbo õlitust nii, et läbi turbo natuke õli ei lahku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.