www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Okt, 2021 7:01

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2021 9:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33462
On selge, et kui nende turbovabade pisikeste ottomootoritega lohistada 1500 pöördega, toimub see omajagu mootori kulumise/tööea arvelt.
Selline roheline värk siis, ärme kütust kuluta, kulutame mootorit.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2021 10:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Jaan, 2016 23:51
Postitusi: 256
Hmm, tundub, et see tühikäigul töristamise õpetamine on sõiduõpetajas ja/või autokoolis kinni. Minu ajal oli mingi veider ökosõidu tund, kus pidi ka linnas 5. koolema aga muidu lubati sõita nii kuidas ikka normaalne on. Sellest tunnist on allergia igasuguse sellise jama vastu, krt mootor peab ikka rõõmsalt suutma vedada :D
Küsisin hiljuti lube teinud inimeselt ka, kas sellist jama neil ka on, ütles, et ei, nemad saavad ikka sõita nii nagu normaalne on.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2021 11:48 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 586
Kriku kirjutas:
Tänan, aga bensiiniga?

Vända ja kolvigrupile mõjuv füüsika on sama nagu eelnimetatud diiselmootoritel.
Ehk nagu Trumm ütles, et ökonoomsus madalatel pööretel on saavutatud raua kulutamise arvelt.

Kui jätta kõrvale karburaatoriga-, monopritsega-, erilisemad keerispõletustehnoloogiaga (lahjakütuse) mootorid ja otse silindrisse pihustusega mootorid siis tänapäeval enamlevinud hargsissepritse puhul pihustatakse kütus kuumale sisselaskeklapile ja sealt aurustuvad ka kulunud pihusti suuremad tilgad ning küttesegu optimaalse põletamisega suuremat probleemi pole.

Omaette teema on vabalthingava, mittemuutuva sisselasketraktiga ja mittemuudetavate nukkvõllidega mootorite suhteliselt kitsas väntvõlli optimaalne pööretevahemik.
Mõistlik on sõita madalamate pööretega aga valides parajalt nii kõrged pöörded, et kui varbaga korraks teravalt gaasi lisada, ei hakkaks mootor piiramise pärast plödisema vaid kiirendaks rõõmsalt.
Ehk foori tagant kiirendades on mõistlik teha kiirendus ja siis vahetada käiku, mitte pikalt madalatel pööretel plödistades "kummi venitada".

Liiga aeglased mootoripöörded kulutavad ka enneaegselt kehemassilisi sidureid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2021 12:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 586
AMvA kirjutas:
... Ehk kas automaatkast hakkab halvemini tööle või tema töö muutub võrreldes auto poest kättesaamise seisuga, kui jätta tarkvarauuendused tegemata?

Küsisin spetsiaalselt mõnelt inimeselt, kes viimase kahe aasta jooksul on ostnud perre teiseks masinaks uuema, sama marki masina et ka paremini tööle ei pruugi hakata, isegi kui teha uuendusi.
Kurdavad, et uuega on normaalne sõitmine kohe uuest peast täitsa võimatu ja korduva esinduse tülitamisega pole sellele abi saanud.
Et foori tagant startides normaalasendis on gaasipedaali viide kuni 3 sekundit ja kui valida "sport" režiim on tahhomeeter pidevalt 4-5000 juures.
Kui peres on mitu kasutatavat autot, on vahe eriti häirivalt tuntav.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2021 12:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2407
OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:
... Ehk kas automaatkast hakkab halvemini tööle või tema töö muutub võrreldes auto poest kättesaamise seisuga, kui jätta tarkvarauuendused tegemata?

Küsisin spetsiaalselt mõnelt inimeselt, kes viimase kahe aasta jooksul on ostnud perre teiseks masinaks uuema, sama marki masina et ka paremini tööle ei pruugi hakata, isegi kui teha uuendusi.
Kurdavad, et uuega on normaalne sõitmine kohe uuest peast täitsa võimatu ja korduva esinduse tülitamisega pole sellele abi saanud.
Et foori tagant startides normaalasendis on gaasipedaali viide kuni 3 sekundit ja kui valida "sport" režiim on tahhomeeter pidevalt 4-5000 juures.
Kui peres on mitu kasutatavat autot, on vahe eriti häirivalt tuntav.


Ei tea, mis autodega need inimesed sõidavad, aga endal kogemus isikliku suht uue Volvoga ja olen sõitnud ka päris uue Baieri toodanguga ning käigukastildele ei ole absoluutselt mitte mingisuguseid etteheiteid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2021 15:35 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33462
Mul vennal on suht uus Skoda Superb 1,5 TSI mootoriga ja selle DSG automaadina lohistabki seal 1500 pöörde kandis.
Tõsi, kui vajutada, siis hetkega läheb 2 käiku alla ja tahhomeetri osuti hüppab püsti.

Tänase autotööstuse programmeeritud vanandamise tingimustes ilmselt pole see "öko raua kulumise hinnaga" aga suur häda, sest nagunii iga 3-4a takka võetakse uus auto ja mis vanast saab, sellepärast tootja eriti ei muretse.

Tsiteeri:
Mõistlik on sõita madalamate pööretega aga valides parajalt nii kõrged pöörded, et kui varbaga korraks teravalt gaasi lisada, ei hakkaks mootor piiramise pärast plödisema vaid kiirendaks rõõmsalt.
Ehk foori tagant kiirendades on mõistlik teha kiirendus ja siis vahetada käiku, mitte pikalt madalatel pööretel plödistades "kummi venitada".


Nii on ka taktikaliselt õige, kui tekib ootamatu olukord, on võimsusvaru kohe võtta.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2021 16:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Juul, 2014 12:56
Postitusi: 1015
OLAVI kirjutas:
Jutt, et tahmafiltri puhastuseks peavad mootori pöörded olema üle 2000rpm teatud aja jooksul, on jutt kurtidele kõrvadele ja ennem ollakse nõus teenindusse maksma raha tahmafiltri põletamise või selle mahavõtmise eest.
---
Tahmafiltri puhastusprotsessi toimumiseks on vaja, et mootori pöörded oleks üle 2000rpm ja kui võimsa automaatkastiga diiselmootori pöörlemiskiirus sõites 90km/h on alla 2000rpm, siis peab iga mingi aja tagant sõitma maanteel käsitsi valitud käiguga pööretel üle 2000rpm, et mootor saaks tahmapõletusprotsessi teostada.

Minu praegune HMD on minu käes olnud 9 aastat. Ostsin kolmesena kui 150k oli kellal. 300K hakkab täis saama. 90ga maanteel liikudes on pöörded 1600 ligi. Selle 9 aasta jooksul pole filtrit pidanud vahetama. Mitte kordagi pole isegi filtri tuli põlema läinud. Olen lasknud korduvalt teenindustes kontrollida ja alati on öeldud - põletab korrektselt. Esimesed "teatud aega üle 2000 rpm" sõidud sain kirja alles nüüd, kui Tallinna-Tartu teele tulid uued 120kmh lõigud. Sõbral on paar aastat uuem masin. Läbisõit tema käes suuremgi. Sama häda - kiirust ei ületa aga tahmafiltrit vahetama ei pea.
Tõe kriteerium olla praktika - ma väidan, et tugev enamus diisliomanikke ei käi spetsiaalselt maanteel filtrit puhtaks puhumas, pöörded punases. Piisab täiesti sellest, kui teed kuus vähemalt ühe tunnise sõidu maanteel. Enamusel tänapäeva diislitel aga 90-ga maanteel kulgedes pöörded 2000ni ei ulatu.
Kui filter on juba hädas ja tuli põleb - vaat siis on tõesti vaja maanteel paarutada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2021 17:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2407
Mis asi on HMD?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2021 17:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2562
Asukoht: Reval
Selleks et dpf puhastuks ei pea kaasaegsetel autodel üldjuhul ise midagi tegema, tal on rõhuandurid kûljes ning kui vajadus käes siis maanteesõidul põletamine ka toimub. Aru saab sellest kõrgema hetkekulu, kõrgemate pöörete (automaadi puhul) ja auto teistsuguste häälte järgi. Lõppenud protsessiga autol on pärast ka veidi teistsugune lõhn küljes. Kui põletamine mingil põhjusel ei käivitu siis peab ise sekkuma, ning manuaali puhul ei pea seier punases paarutama vaid 2500-3000 p/min on korras autole täiesti piisav. Konnasööjate kaubik lööb meeldetuletuseks hoiatustule põlema ning siis pead 5-10 km jooksul madalama käigu ja kõrgemate pööretega protsessi ise käivitama ning 30-40 km niimoodi sõitma. Viimases hädas kui miski ei aita tehakse teeninduses sundpõletusprotsess diagnostikaseadmega.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 09 Sept, 2021 21:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Okt, 2014 21:33
Postitusi: 987
Asukoht: Pärnu
Toyota puhastab oma torud ka seistes ära , tõstab tühikäigu pöörded kõrgemaks ja kärsatab u. 3 minutiga lõõrid puhtaks


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2021 1:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2237
Kapten Trumm kirjutas:

Värskelt remonditud ja sisse töötatud mootoril ei pruugigi olla, jutt on õlikulust, millest alates peab remonti tegema. Mul on olnud ka BMW, millel polnud 10 tuhande peale tilkagi lisada vaja.

Mersu mootorid omavad Hondaga võrreldes palju suuremat ressurssi ja neid kasutatakse kiirustel, millest 91 kW Honda ainult und näha võib. Näiteks 2 tundi järjest 230 kmh.

No kapteniherra, millisel tänapäevasel Mersu mootoril on ressurssi rohkem kui Honda mootoril? Ega sa ometi W-123, W-124 taksomersust ei räägi? Nimetet CRX-iga on samuti lastud 2 tundi jutti 210-220 km. tunnis (jah, selle 91 kw. mootor ei võimalda rohkemat :D ), küll aga võimaldavad seda 2,4-sed vabalthingavad ja näituseks type-R. Seega mõtle uuesti, enne kui midagi kribad.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2021 2:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Veebr, 2016 15:53
Postitusi: 410
AMvA kirjutas:
Mis asi on HMD?

Tõenäoliselt hinnavaatlus.ee foorumist pärinev lühend kõige tavapärasema ja igava auto nimetamiseks:

Hall-
Metallik-
Diisel


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2021 12:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 586
2korda2 kirjutas:
... Tõe kriteerium olla praktika - ma väidan, et tugev enamus diisliomanikke ei käi spetsiaalselt maanteel filtrit puhtaks puhumas, pöörded punases. Piisab täiesti sellest, kui teed kuus vähemalt ühe tunnise sõidu maanteel. Enamusel tänapäeva diislitel aga 90-ga maanteel kulgedes pöörded 2000ni ei ulatu.
Kui filter on juba hädas ja tuli põleb - vaat siis on tõesti vaja maanteel paarutada.

Jah, tõesti et kui masinat kasutatakse vastavalt normaalkasutusele, siis pole juhil midagi erilist vaja teha peale "autol toimingu tegemise võimaldamise" ja auto saab ise kõigega hakkama.
(2000rpm pole ühelgi masinal punases sektoris).
Aga enamusel autoomanikest puudub tegelikult vajadus ja viitsimine kord kuus, lihtsalt sihita niisama, poisikese kombel minna maanteedele kihutama ja nende makstud rahadest saavad remondimehed leivale vorsti peale.

Tahmafiltri puhastuseks on vajalikud teatud eeltingimused:
*) Keemiline/ Silindrist väljub põlemisgaasidega piisavas koguses hapniku, et saaks toimuda põletusprotsess. Automaatkastiga masin hoolitseb selle eest ise, aga käsikastiga auto juht peab tagama vajalikud minimaalsed mootori pöörded, et silindrist saaksid väljuda vajaliku hapnikutasemega gaasid.
*) Füüsikaline/
1)Mootor ja selle väljalasketrakt peavad olema töösoojad (üle +70C).
2) Kuna tahmafilter põletuse käigus võib soojeneda kuni +900C, siis ohutuse tagamiseks toimub iseeneselik puhastusprotsess ainult siis kui auto sõidu kiirus on piisav auto põhja jahutamiseks et see ei süttiks, ja sellise kiiruse säilitamine põlemise kestvuse vajalikuks ajavahemikuks.
Vajaliku kiirusega liikumise korraldamine on ainult autojuhi enda tegevusel võimalik.

Väga palju on selliseid autosid, millede suuri mootoreid lühikeste sõitudega ei saadagi töösoojaks või millede max kiirus on 2 korda tööpäevas 3km jooksul 70km/h (Laagna kanalis või Järvevana teel või linnalähiümbruse uued lõigud) ja sellise kasutusviisiga autode juhid peavad ikka ise hoolitsema oma "hobuse" tervise eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2021 12:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Dets, 2009 23:35
Postitusi: 287
Autodiletandina näen rõõmuga, et praegu on käsil teema, mis just mulle hetkel korda läheb: kas ma peaks muretsema, kui minu Sharani tahmafiltri puhastustuli lööb põlema alles 160 km peal, mõnikord ka varem? Pole veel jõudnud nii pikka otsa teha, et tuli ära kustuks. Oleme sõitnud isegi 70+ km, nii et tuli põleb, aga lõpuni pole jõudnud käia. Samas, see tahmafiltri teema on sisse löönud alles sellel aastal, varasemad 7 aastat on ei ole see teemaks olnud. Teeme enamasti praegu pikkasid otsasid kolmnurgast Saaremaa, Trt ja Tallinn, nii et pole seda häda ka, et lühikeste otstega supsides asjad viltu lähevad.

_________________
otsin puude taga metsa


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2021 12:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 586
mäger kirjutas:
... kas ma peaks muretsema, kui minu Sharani tahmafiltri puhastustuli lööb põlema ... ?

Süttinud märgutule tähendust peab ikka uurima antud masina kasutusjuhendist, et kas see näitab:
" informatsioon tahmafiltri puhastusprotsessi käivitumisest" või et
"selle auto heitgaasisüsteem on vigane ja auto edasine kasutamine tänavaliikluses on keelatud".


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt