Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:... Ehk kas automaatkast hakkab halvemini tööle või tema töö muutub võrreldes auto poest kättesaamise seisuga, kui jätta tarkvarauuendused tegemata?

Küsisin spetsiaalselt mõnelt inimeselt, kes viimase kahe aasta jooksul on ostnud perre teiseks masinaks uuema, sama marki masina et ka paremini tööle ei pruugi hakata, isegi kui teha uuendusi.
Kurdavad, et uuega on normaalne sõitmine kohe uuest peast täitsa võimatu ja korduva esinduse tülitamisega pole sellele abi saanud.
Et foori tagant startides normaalasendis on gaasipedaali viide kuni 3 sekundit ja kui valida "sport" režiim on tahhomeeter pidevalt 4-5000 juures.
Kui peres on mitu kasutatavat autot, on vahe eriti häirivalt tuntav.


Ei tea, mis autodega need inimesed sõidavad, aga endal kogemus isikliku suht uue Volvoga ja olen sõitnud ka päris uue Baieri toodanguga ning käigukastildele ei ole absoluutselt mitte mingisuguseid etteheiteid.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40240
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul vennal on suht uus Skoda Superb 1,5 TSI mootoriga ja selle DSG automaadina lohistabki seal 1500 pöörde kandis.
Tõsi, kui vajutada, siis hetkega läheb 2 käiku alla ja tahhomeetri osuti hüppab püsti.

Tänase autotööstuse programmeeritud vanandamise tingimustes ilmselt pole see "öko raua kulumise hinnaga" aga suur häda, sest nagunii iga 3-4a takka võetakse uus auto ja mis vanast saab, sellepärast tootja eriti ei muretse.

Mõistlik on sõita madalamate pööretega aga valides parajalt nii kõrged pöörded, et kui varbaga korraks teravalt gaasi lisada, ei hakkaks mootor piiramise pärast plödisema vaid kiirendaks rõõmsalt.
Ehk foori tagant kiirendades on mõistlik teha kiirendus ja siis vahetada käiku, mitte pikalt madalatel pööretel plödistades "kummi venitada".


Nii on ka taktikaliselt õige, kui tekib ootamatu olukord, on võimsusvaru kohe võtta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
2korda2
Liige
Postitusi: 1603
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas 2korda2 »

OLAVI kirjutas:Jutt, et tahmafiltri puhastuseks peavad mootori pöörded olema üle 2000rpm teatud aja jooksul, on jutt kurtidele kõrvadele ja ennem ollakse nõus teenindusse maksma raha tahmafiltri põletamise või selle mahavõtmise eest.
---
Tahmafiltri puhastusprotsessi toimumiseks on vaja, et mootori pöörded oleks üle 2000rpm ja kui võimsa automaatkastiga diiselmootori pöörlemiskiirus sõites 90km/h on alla 2000rpm, siis peab iga mingi aja tagant sõitma maanteel käsitsi valitud käiguga pööretel üle 2000rpm, et mootor saaks tahmapõletusprotsessi teostada.

Minu praegune HMD on minu käes olnud 9 aastat. Ostsin kolmesena kui 150k oli kellal. 300K hakkab täis saama. 90ga maanteel liikudes on pöörded 1600 ligi. Selle 9 aasta jooksul pole filtrit pidanud vahetama. Mitte kordagi pole isegi filtri tuli põlema läinud. Olen lasknud korduvalt teenindustes kontrollida ja alati on öeldud - põletab korrektselt. Esimesed "teatud aega üle 2000 rpm" sõidud sain kirja alles nüüd, kui Tallinna-Tartu teele tulid uued 120kmh lõigud. Sõbral on paar aastat uuem masin. Läbisõit tema käes suuremgi. Sama häda - kiirust ei ületa aga tahmafiltrit vahetama ei pea.
Tõe kriteerium olla praktika - ma väidan, et tugev enamus diisliomanikke ei käi spetsiaalselt maanteel filtrit puhtaks puhumas, pöörded punases. Piisab täiesti sellest, kui teed kuus vähemalt ühe tunnise sõidu maanteel. Enamusel tänapäeva diislitel aga 90-ga maanteel kulgedes pöörded 2000ni ei ulatu.
Kui filter on juba hädas ja tuli põleb - vaat siis on tõesti vaja maanteel paarutada.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Mis asi on HMD?
Walter2
Liige
Postitusi: 4020
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Selleks et dpf puhastuks ei pea kaasaegsetel autodel üldjuhul ise midagi tegema, tal on rõhuandurid kûljes ning kui vajadus käes siis maanteesõidul põletamine ka toimub. Aru saab sellest kõrgema hetkekulu, kõrgemate pöörete (automaadi puhul) ja auto teistsuguste häälte järgi. Lõppenud protsessiga autol on pärast ka veidi teistsugune lõhn küljes. Kui põletamine mingil põhjusel ei käivitu siis peab ise sekkuma, ning manuaali puhul ei pea seier punases paarutama vaid 2500-3000 p/min on korras autole täiesti piisav. Konnasööjate kaubik lööb meeldetuletuseks hoiatustule põlema ning siis pead 5-10 km jooksul madalama käigu ja kõrgemate pööretega protsessi ise käivitama ning 30-40 km niimoodi sõitma. Viimases hädas kui miski ei aita tehakse teeninduses sundpõletusprotsess diagnostikaseadmega.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1764
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas maksipoiss »

Toyota puhastab oma torud ka seistes ära , tõstab tühikäigu pöörded kõrgemaks ja kärsatab u. 3 minutiga lõõrid puhtaks
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas jackpuuk »

Kapten Trumm kirjutas:
Värskelt remonditud ja sisse töötatud mootoril ei pruugigi olla, jutt on õlikulust, millest alates peab remonti tegema. Mul on olnud ka BMW, millel polnud 10 tuhande peale tilkagi lisada vaja.

Mersu mootorid omavad Hondaga võrreldes palju suuremat ressurssi ja neid kasutatakse kiirustel, millest 91 kW Honda ainult und näha võib. Näiteks 2 tundi järjest 230 kmh.

No kapteniherra, millisel tänapäevasel Mersu mootoril on ressurssi rohkem kui Honda mootoril? Ega sa ometi W-123, W-124 taksomersust ei räägi? Nimetet CRX-iga on samuti lastud 2 tundi jutti 210-220 km. tunnis (jah, selle 91 kw. mootor ei võimalda rohkemat :D ), küll aga võimaldavad seda 2,4-sed vabalthingavad ja näituseks type-R. Seega mõtle uuesti, enne kui midagi kribad.
sitt päev, kellele kurdad
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Crispy »

AMvA kirjutas:Mis asi on HMD?

Tõenäoliselt hinnavaatlus.ee foorumist pärinev lühend kõige tavapärasema ja igava auto nimetamiseks:

Hall-
Metallik-
Diisel
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

2korda2 kirjutas:... Tõe kriteerium olla praktika - ma väidan, et tugev enamus diisliomanikke ei käi spetsiaalselt maanteel filtrit puhtaks puhumas, pöörded punases. Piisab täiesti sellest, kui teed kuus vähemalt ühe tunnise sõidu maanteel. Enamusel tänapäeva diislitel aga 90-ga maanteel kulgedes pöörded 2000ni ei ulatu.
Kui filter on juba hädas ja tuli põleb - vaat siis on tõesti vaja maanteel paarutada.

Jah, tõesti et kui masinat kasutatakse vastavalt normaalkasutusele, siis pole juhil midagi erilist vaja teha peale "autol toimingu tegemise võimaldamise" ja auto saab ise kõigega hakkama.
(2000rpm pole ühelgi masinal punases sektoris).
Aga enamusel autoomanikest puudub tegelikult vajadus ja viitsimine kord kuus, lihtsalt sihita niisama, poisikese kombel minna maanteedele kihutama ja nende makstud rahadest saavad remondimehed leivale vorsti peale.

Tahmafiltri puhastuseks on vajalikud teatud eeltingimused:
*) Keemiline/ Silindrist väljub põlemisgaasidega piisavas koguses hapniku, et saaks toimuda põletusprotsess. Automaatkastiga masin hoolitseb selle eest ise, aga käsikastiga auto juht peab tagama vajalikud minimaalsed mootori pöörded, et silindrist saaksid väljuda vajaliku hapnikutasemega gaasid.
*) Füüsikaline/
1)Mootor ja selle väljalasketrakt peavad olema töösoojad (üle +70C).
2) Kuna tahmafilter põletuse käigus võib soojeneda kuni +900C, siis ohutuse tagamiseks toimub iseeneselik puhastusprotsess ainult siis kui auto sõidu kiirus on piisav auto põhja jahutamiseks et see ei süttiks, ja sellise kiiruse säilitamine põlemise kestvuse vajalikuks ajavahemikuks.
Vajaliku kiirusega liikumise korraldamine on ainult autojuhi enda tegevusel võimalik.

Väga palju on selliseid autosid, millede suuri mootoreid lühikeste sõitudega ei saadagi töösoojaks või millede max kiirus on 2 korda tööpäevas 3km jooksul 70km/h (Laagna kanalis või Järvevana teel või linnalähiümbruse uued lõigud) ja sellise kasutusviisiga autode juhid peavad ikka ise hoolitsema oma "hobuse" tervise eest.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
mäger
Liige
Postitusi: 353
Liitunud: 11 Dets, 2009 22:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas mäger »

Autodiletandina näen rõõmuga, et praegu on käsil teema, mis just mulle hetkel korda läheb: kas ma peaks muretsema, kui minu Sharani tahmafiltri puhastustuli lööb põlema alles 160 km peal, mõnikord ka varem? Pole veel jõudnud nii pikka otsa teha, et tuli ära kustuks. Oleme sõitnud isegi 70+ km, nii et tuli põleb, aga lõpuni pole jõudnud käia. Samas, see tahmafiltri teema on sisse löönud alles sellel aastal, varasemad 7 aastat on ei ole see teemaks olnud. Teeme enamasti praegu pikkasid otsasid kolmnurgast Saaremaa, Trt ja Tallinn, nii et pole seda häda ka, et lühikeste otstega supsides asjad viltu lähevad.
otsin puude taga metsa
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

mäger kirjutas:... kas ma peaks muretsema, kui minu Sharani tahmafiltri puhastustuli lööb põlema ... ?

Süttinud märgutule tähendust peab ikka uurima antud masina kasutusjuhendist, et kas see näitab:
" informatsioon tahmafiltri puhastusprotsessi käivitumisest" või et
"selle auto heitgaasisüsteem on vigane ja auto edasine kasutamine tänavaliikluses on keelatud".
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Turist 47
Liige
Postitusi: 4383
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Turist 47 »

mäger kirjutas:Autodiletandina näen rõõmuga, et praegu on käsil teema, mis just mulle hetkel korda läheb....

Just. Olukord oli sama, ja paar kuud tagasi vahetati tahmafilter.
Mingi aja tagant olevat seda vaja teha, miski esimese vahetamise intervalli pidavat saama "arvutiga" ära petta, hilisemat mitte.
Ilma filtrita sõites, auto rsk. suitseb väheke, ei ole vist ka kasutamiseks legaalne.
On selline tavaline, valget värvi, diislit tarbiv, auto.
Walter2
Liige
Postitusi: 4020
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Just. Olukord oli sama, ja paar kuud tagasi vahetati tahmafilter.
Mingi aja tagant olevat seda vaja teha, miski esimese vahetamise intervalli pidavat saama "arvutiga" ära petta, hilisemat mitte.
Ilma filtrita sõites, auto rsk. suitseb väheke, ei ole vist ka kasutamiseks legaalne.
On selline tavaline, valget värvi, diislit tarbiv, auto.

Pole sel dpf filtril mingit vahetamise intervalli (nagu ka katalüsaatoril) - kui toitesüsteem on korras ja mootor õli ei võta ning põletustsüklid toimuvad regulaarselt siis kestab kaua. Tegu on olemuselt sõelaga mis kogub tahmaosakesed kinni ning filtri täissaamisel ''köhib'' sisu sobival võimalusel välja.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
bodom
Liige
Postitusi: 216
Liitunud: 01 Jaan, 2012 23:54
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas bodom »

Minu kogemus, VAG grupi 2L turbodiisel.
Köik kena, töötas nn sirinal, kuni kord maantee söidul hakkas eelsoojenduse märgutuli vilkuma, mingi aja möödudes hakkas pölema kollane mootori märgutuli. Süüde välja, süüde sisse, kõik korras, kuid mõne aja pärast sümptomid kordusid, samas võimsusekadu ei olnud, mootor avarii reziimi ei läinud. Mis seal ikka, kompuuter järgi ning viga käes, selgus et, mootori väljalaske gaaside temperatuuri andur vigane(lakkanud toimimast), mille tulemusena tahmapöletuse protsess lihtsalt ei käivitunud.
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

bodom kirjutas:Minu kogemus, VAG grupi 2L turbodiisel.
Köik kena, töötas nn sirinal, kuni kord maantee söidul hakkas eelsoojenduse märgutuli vilkuma, mingi aja möödudes hakkas pölema kollane mootori märgutuli. Süüde välja, süüde sisse, kõik korras, kuid mõne aja pärast sümptomid kordusid, samas võimsusekadu ei olnud, mootor avarii reziimi ei läinud. Mis seal ikka, kompuuter järgi ning viga käes, selgus et, mootori väljalaske gaaside temperatuuri andur vigane(lakkanud toimimast), mille tulemusena tahmapöletuse protsess lihtsalt ei käivitunud.

Mõistlikum on selliste märgutulukeste põlema hakkamisel kohe arvuti taha panna. süüde välja-süüde sisse tavaliselt viga ei paranda
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 45 külalist