2korda2 kirjutas:... Tõe kriteerium olla praktika - ma väidan, et tugev enamus diisliomanikke ei käi spetsiaalselt maanteel filtrit puhtaks puhumas, pöörded punases. Piisab täiesti sellest, kui teed kuus vähemalt ühe tunnise sõidu maanteel. Enamusel tänapäeva diislitel aga 90-ga maanteel kulgedes pöörded 2000ni ei ulatu.
Kui filter on juba hädas ja tuli põleb -
vaat siis on tõesti vaja maanteel paarutada.
Jah, tõesti et kui masinat kasutatakse vastavalt
normaalkasutusele, siis pole juhil midagi erilist vaja teha peale "autol toimingu tegemise võimaldamise" ja auto saab ise kõigega hakkama.
(2000rpm pole ühelgi masinal punases sektoris).
Aga enamusel autoomanikest puudub tegelikult vajadus ja viitsimine kord kuus, lihtsalt sihita niisama, poisikese kombel minna maanteedele kihutama ja nende makstud rahadest saavad remondimehed leivale vorsti peale.
Tahmafiltri puhastuseks on vajalikud teatud eeltingimused:
*) Keemiline/ Silindrist väljub põlemisgaasidega piisavas koguses hapniku, et saaks toimuda põletusprotsess. Automaatkastiga masin hoolitseb selle eest ise, aga
käsikastiga auto juht peab tagama vajalikud minimaalsed mootori pöörded, et silindrist saaksid väljuda vajaliku hapnikutasemega gaasid.
*) Füüsikaline/
1)Mootor ja selle väljalasketrakt peavad olema töösoojad (üle +70C).
2) Kuna tahmafilter põletuse käigus võib soojeneda kuni +900C, siis ohutuse tagamiseks toimub iseeneselik puhastusprotsess ainult siis kui auto sõidu kiirus on piisav auto põhja jahutamiseks et see ei süttiks, ja sellise kiiruse säilitamine põlemise kestvuse vajalikuks ajavahemikuks.
Vajaliku kiirusega liikumise korraldamine on ainult
autojuhi enda tegevusel võimalik.
Väga palju on selliseid autosid, millede suuri mootoreid lühikeste sõitudega ei saadagi töösoojaks või millede max kiirus on 2 korda tööpäevas 3km jooksul 70km/h (Laagna kanalis või Järvevana teel või linnalähiümbruse uued lõigud) ja sellise kasutusviisiga autode juhid peavad ikka ise hoolitsema oma "hobuse" tervise eest.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.