www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 16 Okt, 2021 6:30

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2021 12:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Nov, 2014 19:30
Postitusi: 1216
mäger kirjutas:
Autodiletandina näen rõõmuga, et praegu on käsil teema, mis just mulle hetkel korda läheb....

Just. Olukord oli sama, ja paar kuud tagasi vahetati tahmafilter.
Mingi aja tagant olevat seda vaja teha, miski esimese vahetamise intervalli pidavat saama "arvutiga" ära petta, hilisemat mitte.
Ilma filtrita sõites, auto rsk. suitseb väheke, ei ole vist ka kasutamiseks legaalne.
On selline tavaline, valget värvi, diislit tarbiv, auto.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2021 13:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2553
Asukoht: Reval
Tsiteeri:
Just. Olukord oli sama, ja paar kuud tagasi vahetati tahmafilter.
Mingi aja tagant olevat seda vaja teha, miski esimese vahetamise intervalli pidavat saama "arvutiga" ära petta, hilisemat mitte.
Ilma filtrita sõites, auto rsk. suitseb väheke, ei ole vist ka kasutamiseks legaalne.
On selline tavaline, valget värvi, diislit tarbiv, auto.

Pole sel dpf filtril mingit vahetamise intervalli (nagu ka katalüsaatoril) - kui toitesüsteem on korras ja mootor õli ei võta ning põletustsüklid toimuvad regulaarselt siis kestab kaua. Tegu on olemuselt sõelaga mis kogub tahmaosakesed kinni ning filtri täissaamisel ''köhib'' sisu sobival võimalusel välja.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2021 13:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Jaan, 2012 0:54
Postitusi: 204
Minu kogemus, VAG grupi 2L turbodiisel.
Köik kena, töötas nn sirinal, kuni kord maantee söidul hakkas eelsoojenduse märgutuli vilkuma, mingi aja möödudes hakkas pölema kollane mootori märgutuli. Süüde välja, süüde sisse, kõik korras, kuid mõne aja pärast sümptomid kordusid, samas võimsusekadu ei olnud, mootor avarii reziimi ei läinud. Mis seal ikka, kompuuter järgi ning viga käes, selgus et, mootori väljalaske gaaside temperatuuri andur vigane(lakkanud toimimast), mille tulemusena tahmapöletuse protsess lihtsalt ei käivitunud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 10 Sept, 2021 13:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2363
bodom kirjutas:
Minu kogemus, VAG grupi 2L turbodiisel.
Köik kena, töötas nn sirinal, kuni kord maantee söidul hakkas eelsoojenduse märgutuli vilkuma, mingi aja möödudes hakkas pölema kollane mootori märgutuli. Süüde välja, süüde sisse, kõik korras, kuid mõne aja pärast sümptomid kordusid, samas võimsusekadu ei olnud, mootor avarii reziimi ei läinud. Mis seal ikka, kompuuter järgi ning viga käes, selgus et, mootori väljalaske gaaside temperatuuri andur vigane(lakkanud toimimast), mille tulemusena tahmapöletuse protsess lihtsalt ei käivitunud.

Mõistlikum on selliste märgutulukeste põlema hakkamisel kohe arvuti taha panna. süüde välja-süüde sisse tavaliselt viga ei paranda


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 11 Sept, 2021 18:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Juul, 2014 12:56
Postitusi: 1013
OLAVI kirjutas:
Tahmafiltri puhastusprotsessi toimumiseks on vaja, et mootori pöörded oleks üle 2000rpm ja kui võimsa automaatkastiga diiselmootori pöörlemiskiirus sõites 90km/h on alla 2000rpm, siis peab iga mingi aja tagant sõitma maanteel käsitsi valitud käiguga pööretel üle 2000rpm, et mootor saaks tahmapõletusprotsessi teostada.

2korda2 kirjutas:
90ga maanteel liikudes on pöörded 1600 ligi.

OLAVI kirjutas:
Jah, tõesti et kui masinat kasutatakse vastavalt normaalkasutusele, siis pole juhil midagi erilist vaja teha peale "autol toimingu tegemise võimaldamise" ja auto saab ise kõigega hakkama.

MOTT. Tahmapõletuseks pole vaja sõita 2000+rpm või automaatkasti puhul manuaalselt käike juhtida. Põleb piisavalt hästi ka madalama pöörete arvuga (tingimusel, et masin ja mootor ise on töökorras).
Mulle tundub üldse see "diiselautodel on kallis remont" ja "tahmafiltrid muudkui lähevad" üks linnalegend. Võib-olla on minu tutvusringkonnal vedanud aga diisliomanikest mitte keegi pole mitte kordagi pidanud vahetama tahmafiltrit või kõrgsurvepumpa vms diidlitele omistatavat kallist kraami. Läbi on läinud hoopis "igavam" kraam - sidur, kliimaseadme pump, vedrud, amordid jms.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 11:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 421
Asukoht: Saaremaa
Ei ole mina ka oma varsti pea 17 aastasel 350000km sõitnud õlipõletajal ei DPF- i, EGR-i, pihusteid, pumpa vahetanud. Põhiliselt sõidab tööpäevadel trassi 15 tööle ja sama tagasi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 12:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Dets, 2019 14:30
Postitusi: 1179
Filtripuhastamine toimib osadel autodel ainult tingimustel et paagis üle veerandi kütust. Vaesed üliõpilased ja hipid ei pruugi seda tingimust täita ja siis see filter ummistubki.

Mul autol tehti ka teeninduses "sunniviisiliselt" puhastus, olla väga umbes olnud. Kütusekulus see kuidagi ei kajastunud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 13:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 545
Et kui keegi kuulutab, et tema tutvusringkonnas pole keegi oma silmaga ei Austraaliat ega pimesoolikat ega viirust näinud, et siis see on piisav alus järeldamiseks, et selliseid asju maailmas pole olemas.
See on hea, kui hädasid endal pole olnud, aga see ei tähenda, et neid hädasid olemas ei oleks.

Oma "hobuse" enda jaoks ilusamaks mõtlemine on vägagi inimlik nähtus oma auto margi müügiväärtuse tõstmiseks.
Samamoodi nagu jutt "alla 5L/100km" keskmise kulu kohta.
Kui vaadata 2005-2017 toodetud üle 66kW diiselmootoriga aut.kastiga masinaid, siis näeme autoomanike endi poolt avaldatud numbritest, keskmiseks kuluks et:
Audi - 8,28 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
BMW - 7,29 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
VW - 7,70 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 13:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2896
Hmmh, mul 1.4TSI manuaal Ateca näitab keskmiseks 5,8l sajale, seal lehel tikub pigem 6,3 olema... No vahet pole, Toyota hübriidid kulutavad igatahes rohkem.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 14:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2363
OLAVI kirjutas:
Kui vaadata 2005-2017 toodetud üle 66kW diiselmootoriga aut.kastiga masinaid, siis näeme autoomanike endi poolt avaldatud numbritest, keskmiseks kuluks et:
Audi - 8,28 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
BMW - 7,29 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2
VW - 7,70 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2


See on muidugi päris tark siia sakslaste keskmine kulu välja tuua. Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 16:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18461
Tsiteeri:
Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?


Valdaval osal teedest on piiratud 130ga ja alla.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 16:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 545
AMvA kirjutas:
... See on muidugi päris tark siia sakslaste keskmine kulu välja tuua. Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?

Ülevalt nurgast saab valida sobivama keele, kui see numbreid muudaks.
Ise olen sellel lehel näinud kasutajaid Lõuna-euroopast Norrani ja ka Eestist on andmeid sisestatud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 17:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2363
Lemet kirjutas:
Tsiteeri:
Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?


Valdaval osal teedest on piiratud 130ga ja alla.

Valdaval osal on siiski vaba kiirus. Saksas on 12800 km AB, sellest 7700 on vaba, seega üle poole ehk valdav.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 17:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2363
OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:
... See on muidugi päris tark siia sakslaste keskmine kulu välja tuua. Palju neil Autobahnil see piirkiirus nüüd oligi?

Ülevalt nurgast saab valida sobivama keele, kui see numbreid muudaks.
Ise olen sellel lehel näinud kasutajaid Lõuna-euroopast Norrani ja ka Eestist on andmeid sisestatud.

Keel ei muuda tulemust, kahjuks ei saa kasutajaid riigi järgi sorteerida, aga arvestades, et tegemist on saksa domeeniga, siis ilmselt on enamus kasutajaid sakslased.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 18:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18461
Tsiteeri:
Valdaval osal on siiski vaba kiirus. Saksas on 12800 km AB, sellest 7700 on vaba, seega üle poole ehk valdav.


7700 ehk tiba üle poole on hetkel veel tõesti vaba, aga ka nendel kehtib tungiv soovitus liikuda kiirusel mitte üle 130 km/h(Richtgeschwindigkeit on asja nimi). Ja ilmselt kehtestatakse Saksamasl lähitulevikus üleüldine kiiruspiirang, debatid sel teemal käivad ja üle poole sakslastest on küsitlustel piirangu kehtestamise poolt.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt