www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Okt, 2021 23:40

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 18:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2396
Lemet kirjutas:
Tsiteeri:
Valdaval osal on siiski vaba kiirus. Saksas on 12800 km AB, sellest 7700 on vaba, seega üle poole ehk valdav.


7700 ehk tiba üle poole on hetkel veel tõesti vaba, aga ka nendel kehtib tungiv soovitus liikuda kiirusel mitte üle 130 km/h(Richtgeschwindigkeit on asja nimi). Ja ilmselt kehtestatakse Saksamasl lähitulevikus üleüldine kiiruspiirang, debatid sel teemal käivad ja üle poole sakslastest on küsitlustel piirangu kehtestamise poolt.

See ei ole hetkel relevantne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 12 Sept, 2021 20:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Okt, 2014 21:33
Postitusi: 983
Asukoht: Pärnu
OLAVI kirjutas:
ka Eestist on andmeid sisestatud.

Ma vast peaaegu 10 aastat andmeid sisestanud


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 10:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33439
Walter2 kirjutas:
Tsiteeri:
Just. Olukord oli sama, ja paar kuud tagasi vahetati tahmafilter.
Mingi aja tagant olevat seda vaja teha, miski esimese vahetamise intervalli pidavat saama "arvutiga" ära petta, hilisemat mitte.
Ilma filtrita sõites, auto rsk. suitseb väheke, ei ole vist ka kasutamiseks legaalne.
On selline tavaline, valget värvi, diislit tarbiv, auto.

Pole sel dpf filtril mingit vahetamise intervalli (nagu ka katalüsaatoril) - kui toitesüsteem on korras ja mootor õli ei võta ning põletustsüklid toimuvad regulaarselt siis kestab kaua. Tegu on olemuselt sõelaga mis kogub tahmaosakesed kinni ning filtri täissaamisel ''köhib'' sisu sobival võimalusel välja.


Lisaks - kes pole raha peale päris vihane, siis DPF-i hukka minekul pole seda vaja "vahelt lõigata", ega osta esindusest seda kirve hinnaga, neid toodetakse juba mõnda aega ka b-varuosana ja hinnad on tulnud ühe nulli võrra alla.

Näiteks https://www.bmcatalysts.co.uk/
neil on e-bays mitu müüjat ja saadavad Eestisse kah. Kahjuks peale "brexitit" tuleb maksta lisaks tollimakse.

Ma ei ole sealt DPF-i ostnud, aga AMG mersu tuletorud koos katalüsaatoriga said minu lauale ca 300 euroga ja monteerides tundusid igati kvaliteetsed. Ning heitgaasid olid ka korras. Esinduses oli sama asi pea 2000. Sealt julgeks osta küll.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 12:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 720
OLAVI kirjutas:

Oma "hobuse" enda jaoks ilusamaks mõtlemine on vägagi inimlik nähtus oma auto margi müügiväärtuse tõstmiseks.
Samamoodi nagu jutt "alla 5L/100km" keskmise kulu kohta.
Kui vaadata 2005-2017 toodetud üle 66kW diiselmootoriga aut.kastiga masinaid, siis näeme autoomanike endi poolt avaldatud numbritest, keskmiseks kuluks et:
VW - 7,70 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2

Alla 5L/100km ja võimsus 66kW - ∞ :D :dont_know: Maailmapäästmise juures mingit alla 66KW loksudega uimamist olla ei saa ilmselt.
Samas, kui valikusse võtta 50- 77kW VW manuaalkastidega diislid siis näitab üleüldiseks keskmiseks 5,75 l. Mis, olgem ausad on väga hea. Spritmonitori keskmise saab võtta nö rusikareeglina, millest Eesti oludes korras auto üldiselt võtab vähem.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 12:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2556
Asukoht: Reval
Mida pointi on võrrelda autokasutajate sisestatud subjektiivseid andmeid kuskil n riigis? Umbes sama kui õllekannu taga kiidelda kellel on pikem..

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 13:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 2676
No tegelik näitaja ja tehaseandmed on ikka nagu öö ja päev. Minu aasta ja nats enam vana diisel (1,995L, 130 kW, Co2 162 (g/km), EURO 6 kuigi samuraide maa päritolu), ARK taustainfo alusel
Tsiteeri:
Kütusekulu
Linnas 6.7 l/100km
Maanteel 5.8 l/100km
Keskmine (NEDC) 6.1 l/100km

Tegelik keskmine - enne 30k ülevaatust - siis nullistasin, oli 7,8; järgneva mõnetuhande hetke keskmine on 7,6 ... Parim näitaja jah pärast soojaks sõitu koju, pooleldi allamäge ja vist ka kerge taganttuul, tuli 5,6 ära, tiksusin siis ka spido järgi 80-90 vahel. Rahulik aeg, liiklust polnud.... kilometraazilt on maantesõite märgatavalt enam kui linnasõite, ajakulust nii 50:50...
kui 60k täis saab siis on aeg uueks statistikaks...

ps...
ilmselt ma olen märkinud kuskil juba aga kui teile teeninduses öeldakse et on hooldusvaba automaatkast kus korralise teeninduse kohaselt õli jms ei kontrollita, siis :
a) ärge ostke autot
b) ostke aga müüga mõne aasta jooksul maha
c) kui auto ikka väga meeldib, laske iga paari aasta tagant teha käigukastile eraldi kontroll, sõltumata läbisõidust, lihtsalt kõiksugu tihendid ei pea meie kliima ja soolaoludes vastu, kuigi avalikult seda ei räägita. Tulemuseks on tavaliselt see et ~5 aastat vana avariiline auto maksab vähem kui talle uue käigukasti leidmine.

_________________
Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin.
Muammar al-Gaddafi


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 13:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2396
Sa oled siis vist päris raske gaasijalaga, või ei oska samuraid diisleid teha (mis on tegelikult tõsi).

Mul on rootsi raud, ise eriti kerge gaasijalaga ei ole, mootor 158 kW automaat. Selline harju keskmine on pidevalt 6,6 - 6,7. Kui maanteel rahulikult sõita on võimali Tallinn-Tartu otsal saada kesmiseks 4,9-5,1. Ja mul on reeglina alati ka midagi katusel aerodünaamikat rikkumas. Aga maanteamet väidab muidugi midagi muud, kuid ma seda väga ei põe. Ilmselt on ka need numbrid võimalik kätte saada, aga see eeldab tõsist pingutust.

Aga mis puudutab hooldust ja vahetusvälpasid, siis mu kastil on kah "eluaegne õli" kahe klausliga - esiteks kontrollib miski andur õli kvaliteeti (ei ole tõesti süvenenud, mis printsiibil see töötab, ilmselt mingi juhtivuse erinevus) ja kui auto ütleb, siis peab vahetama ning autotootja on ise öelnud, et rasketes tingimustes ja taksokasutuses tuleb iga 60.000 tagant vahetada, millest olengi juhindunud (jama on see et kasutataks spetsõli, mis on päris kirves - 5 liitrit ca 200 eur). Õlitaset mõõta ega kontrollida ise ei saa, seda teeb kah elektroonika, niisamuti nagu mootoris.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 14:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 560
Tegelane5 kirjutas:
OLAVI kirjutas:

Oma "hobuse" enda jaoks ilusamaks mõtlemine on vägagi inimlik nähtus oma auto margi müügiväärtuse tõstmiseks.
Samamoodi nagu jutt "alla 5L/100km" keskmise kulu kohta.
Kui vaadata 2005-2017 toodetud üle 66kW diiselmootoriga aut.kastiga masinaid, siis näeme autoomanike endi poolt avaldatud numbritest, keskmiseks kuluks et:
VW - 7,70 https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=2

Alla 5L/100km ja võimsus 66kW - ∞ :D :dont_know: Maailmapäästmise juures mingit alla 66KW loksudega uimamist olla ei saa ilmselt.
Samas, kui valikusse võtta 50- 77kW VW manuaalkastidega diislid siis näitab üleüldiseks keskmiseks 5,75 l. Mis, olgem ausad on väga hea. Spritmonitori keskmise saab võtta nö rusikareeglina, millest Eesti oludes korras auto üldiselt võtab vähem.

Tuleb vaadata turusituatsiooni reaalsusele otsa, kui tahta Eestist osta teise ringi autot. (Kasutatud heas korras ökonoomse, vähesõitnud, pereauto toomine Saksast on tänapäeval kallim kui osta kohalikult turult.)

Kui tahta osta hetkel mitte üle 7 aasta vanune (toodetud alates 2015 ja mida pank nõustub kuni 3 aastaks liisingusse andma) sõiduauto, on pakkumises 4879 autot: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi
Alla 77kW manual kastiga autosid 208: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi
Nendest alla 77kW manual kastiga diisleid 65: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi
Ja nendest "pereauto mõõtu" autosid 34: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi

Nagu näha ülaltoodud numbritest, siis alla 77kW auto on tänapäeval vägagi "teadliku ostja" valik ja nende saadavus turul on alla 5% ning nii väikse mootoriga auto pole mitte "keskmine pereauto", mille alusel teha keskmise kütusekulu ennustusi.
(Alla 77kW mootori kütusekulu juures väiksema aastase läbisõiduga, arvestades kogu ekspluatatsioonikulu summat, kaob diisli eelis bensiinimootori ees.)

Ehk inimene kes näeb, et tema vajadusi 10 aasta perspektiivis elektriauto ei saa rahuldada (laadimisvõimaluse puudumine elukohas või suuremad vahemaad), peab noorema ökonoomsema (tõusvad maksud) auto valikul juba vaeva nägema.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 14:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2396
OLAVI kirjutas:
Tuleb vaadata turusituatsiooni reaalsusele otsa, kui tahta Eestist osta teise ringi autot. (Kasutatud heas korras ökonoomse, vähesõitnud, pereauto toomine Saksast on tänapäeval kallim kui osta kohalikult turult.)



Eestis on kahjuks autode valik oluliselt viletsam, kui sa ei taha just osta Shkodat või Toyotat.
Saksa või mõne muu riigi premiumklassi auto toomiseks on Saksa ikkagi pea ainus koht.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 14:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 560
Walter2 kirjutas:
Mida pointi on võrrelda autokasutajate sisestatud subjektiivseid andmeid kuskil n riigis? Umbes sama kui õllekannu taga kiidelda kellel on pikem..

Kuna sellel lehel on sisestatavad andmed anonüümsed, siis valdav enamus autoomanikke teevad sinna sissekandeid iseenda jaoks (isiklikuks arvestuseks - rehvid, hooldused, jne maksumused kah) ja seega pole neil kellegi ees kelkida.
Enamus tangib "täispaagini" ja pannakse kirja reaalne spidomeetri näit, mis on pikas perspektiivis täpsem kui auto enda kütusekulu näidik.
Auto oma kalkulaatoris ei pruugi kajastuda seisu ajal (tühikäigupööretel kuluv) ja lisasoojenduse tarbitav kütus ning selle arvestamise algoritmid on läbi aja muutunud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 14:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 560
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:
Tuleb vaadata turusituatsiooni reaalsusele otsa, kui tahta Eestist osta teise ringi autot. (Kasutatud heas korras ökonoomse, vähesõitnud, pereauto toomine Saksast on tänapäeval kallim kui osta kohalikult turult.)



Eestis on kahjuks autode valik oluliselt viletsam, kui sa ei taha just osta Shkodat või Toyotat.
Saksa või mõne muu riigi premiumklassi auto toomiseks on Saksa ikkagi pea ainus koht.

Audi 100 oli veel selline masin, mida sai samas keresuuruses osta nii 1,8L -4L mootoriga ja erinev oli nii tühimass ja lisavarustus. Ehk klassi ei määranud kere suurus.

Tänapäeval ei kvalifitseeru ükski masin Saksas premium klassi, millega ei saa omanik kiirteel häbenemata sõita ja seega Saksas pole olemas kuni 77kW mootoriga premium klassi autosid, sellised on "töölisklassi autod".

Kuna riigiti on erinev max lubatav kiirus ja erineb mõiste "premium klass", siis teistes riikides saab ka väiksema mootoriga auto seda mõistet kasutada.

(Mind isiklikult selline eksitav "petureklaami sõna" nagu premium klass häirib, sest miks peaks ostma noor ema lapsevankri vedamiseks suure pereauto.
Sammuti nagu leiab taaskasutust "GT" tähelühend.)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 14:57 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 2676
Kutsuks natuke kurja välja ja teeks ettepaneku et EL piirides müüdavate uute autode piirkiirus peab olema elektrooniliselt kontrollitav ja vastama GNSS järgi tuvastatud riigi lubatud maksimumile, vastavalt riigile kus auto parasjagu asub. (kui sat signaal pole saadaval, jääls piirkiiruseks 100 km/h)
Kui autole mitte ette näha 250+ km/h võimekust, oleks kindlasti võimalik nii tootmisprotsessi kui auto enda käsitlemist rohelisemaks muuta.

_________________
Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin.
Muammar al-Gaddafi


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 14:59 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 26192
Asukoht: Viljandimaa
Lihtsam oleks võimsus ära piirata.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 15:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2556
Asukoht: Reval
AMvA kirjutas:
Mul on rootsi raud, ise eriti kerge gaasijalaga ei ole, mootor 158 kW automaat. Selline harju keskmine on pidevalt 6,6 - 6,7. Kui maanteel rahulikult sõita on võimalik Tallinn-Tartu otsal saada keskmiseks 4,9-5,1.

Mul ämmatütrel samasugune D5 awd ning Tartu otsal olen 85...90 kiirusega saanud umbes sama tulemuse, samas ütleks et natuke sõltub kulu ka tanklast (või olen saanud paar korda kahtlast vedelikku mis arvestuse segi keerab).

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2021 15:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2556
Asukoht: Reval
Dr.Sci kirjutas:
Kutsuks natuke kurja välja ja teeks ettepaneku et EL piirides müüdavate uute autode piirkiirus peab olema elektrooniliselt kontrollitav ja vastama GNSS järgi tuvastatud riigi lubatud maksimumile, vastavalt riigile kus auto parasjagu asub. (kui sat signaal pole saadaval, jääls piirkiiruseks 100 km/h)
Kui autole mitte ette näha 250+ km/h võimekust, oleks kindlasti võimalik nii tootmisprotsessi kui auto enda käsitlemist rohelisemaks muuta.

Kui ootamatutes ohuolukordades oleks vajalik veidi lisavõimsust ja natuke kiirust ületada ning sellega päästetakse inimelusid siis on see soov tõesti kurjast.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Gideonic ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt