www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 02 Dets, 2021 12:10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1461 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 98  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Sept, 2021 9:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2466
OLAVI kirjutas:
Nagu näha ei viitsita oma postitatud linke läbilugeda või saada aru nendes kirjutatust.
https://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification , kirjutatakse:
"Valitsused ja eraorganisatsioonid on välja töötanud autode klassifitseerimise skeemid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel, sealhulgas autode reguleerimiseks, kirjeldamiseks ja liigitamiseks .
Rahvusvaheline standard ISO 3833-1977 Maanteesõidukid-tüübid-Mõisted ja määratlused määratleb ka autode klassifitseerimise mõisted."

https://www.wikiwand.com/es/Clasificaci ... C3%B3viles
Rahvusvaheliselt kasutatakse kõiki igat tüüpi sõidukite eeskirju (välja arvatud Austraalias, Indias ja Ameerika Ühendriikides), näiteks ISO 3833-1977.
Selle ebaselguse vältimiseks kehtestas Euroopa Liit 2018. aastal fikseeritud kategooriad.

Ehk igaüks võib kasutada oma klassifikatsioone aga rahvusvaheline standart on hetkel EUs ISO 3833-1977 tuginev ja EUs hetkel kehtiva klassifikatsiooni määrab see dokument (Eesti keeles):
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 58&from=EN
C osa, 2. tabel: M1-kategooria sõidukid
(Kes ei viitsi kerida, siis siin on Belgia leht eraldi tabeliga: https://www.homologation.be/fr/home/types-koetswerk/ )

Dokumendi: "ISO 3833:1977 Road vehicles — Types — Terms and definitions" saab osta näiteks siit: https://www.iso.org/standard/9389.html

Igasugused muud (netis leitavad) klassifikatsioonid (USA, Inglise, Austraalia, Aafrika, jne.) on meie oludes ainult informatiivse tähtsusega ega pole EUs ametlikud.
Täpselt sammuti nagu ei osta me galloniga bensiini ega naelte eest vorsti.

(Ei see pole minu asi, et kuidas keegi oma masinaid jaotab, vaid lihtsalt infoks jagan et kuidas on seaduse järgi, sest nagu näha siis paljud ei tea kuidas toimub EUs seaduseloome hierarhia ja seega ei saa aru et kuidas need meid mõjutavad.)

OLAVI, ma esitan sulle otsese küsimuse - kas sa oled veidi kohtlane?

Kes siin teemas on üldse rääkinud mingist "seaduslikust" kategoriseerimisest? Selle tõid sina sisse, täiesti arusaamatul põhjusel.

PS. See, et sa ei tea neid üldkasutatavaid autode kategooriaid, näitab minu jaoks vaid ühte - sa oled tegelikult autondusest väääga kaugel seisev isik, sest neid teavad kõik, kes vähegi autode müügi- ja hoolduettevõtetes töötavad. Seda üteln ma sulle oma üle 10 aastase kogemusega autoärist.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Sept, 2021 9:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33784
jackpuuk kirjutas:
AMvA kirjutas:
Jackpuuk, kui sul ei ole raha nende ostuks, siis on see sinu mure, otsi tasuvam töö.

No aitähh. Olen võimeline neid ostma ja ka üleval pidama, no ei näe ühtegi mõistlikku põhjust. Pigem oman kahte hobiautot, vähemalt mulle tundub mõistlikum rahapaigutus kui üle päeva neid lagunevaid raipeid kalli raha eest putitada.


Inimesed, kel puudub pikemaajaline premium autode kogemus, tavaliselt ei saagi aru nende eelisest pilukate odavautode ees. Teine seltskond, kes sellest aru ei saa, on autosid mittejagavad inimesed - kes vaatavad üldiselt vaid ülalpidamiskulude suurust. Minul nt pole selg mitte kõige tervem ja mul peab olema nimmetoega juhiiste. Valdav osa jaapani autodest omavad istmeid, mis on ideaalsed 175 cm/75 kg juhile, aga mitte mulle. Kui selg toetub istudes istme külgtugedele, siis jääb see haigeks.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Sept, 2021 9:57 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Juun, 2014 20:52
Postitusi: 3124
Ega autode osas väga lihtsalt kokkulepet ei saagi saavutada, sest nii tehnoloogiliselt kui ka kultuuriliselt (n. euroopa hipster vs. saudid) on hinnangud eri klassidele varieeruvad ning sageli piir hägustunud mitmete omaduste ülekatete tõttu.

Üks hea sõber ja tõeline "autopede", kes ise antud valdkonnas töötab ning omab ka mitut hobiautot, selgitas mulle lihtsate sõnadega auto ja tarbija vahelist suhet - ilma klassideta.
Tööauto - valitakse effektiivsuse, hinna ja kvaliteedi suhte alusel, muu on boonus.
Näitamise auto - valitakse hinna, kaubamärgi ja visuaali põhjal! Otstarbekus on kasulik lisaomadus.
Isiklik auto - mugavus ja erivajadused (istmete arv, pakiruumi suurus/-laiendus, biomeetriline sobivus, jne.).
Kõik mis jääb sinna kolme vahele, sõltub rahakotist ja maailmavaatest (näit. roheline vs. muda-müttaja)!

PS. Postitus ei ole mõeldud kellelegi "koha kättenäitamiseks", vaid kui üritus selgitada, miks ei saavutata (ka minuga!) ühist arusaamist. :oops:

_________________
Paljude raamatute lugemine teeb inimese paljulugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Sept, 2021 10:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33784
Mina olen juba 2 tööautot (peale Hondat) valinud ühe kriteeriumina selle järgi, et juhiistmel peab olema reguleeritav nimmetugi. Kuna mul on seljaga probleeme. Nii mõnigi pakkuja jäi seetõttu kõrvale - ja võitjaks osutunu oli nii paindlik, et vahetas esimesed istmed ühe teise laos asuva autoga ära, et kliendile meelepärane olla. Tundsin ennast kliendina. Tõsi, automüüja oli naisterahvas, enamik meesmüüjaid oleks vist mind kalanäoga kuulanud ja öelnud tuimalt, et ei saa (üks müüdud auto siin või seal).

Mina ütleks, et biomeetriline sobivus on tööautol tähtsamgi, kui isiklikul (läbisõidu vahekord on ehk 10:1).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Sept, 2021 18:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Mär, 2021 23:50
Postitusi: 41
Asukoht: Poola
Muide, kuna see juba auto teema on siis kas keegi oskaks ehk minu autole diagnoosi panna? Autoks on teise generatsiooni Infiniti FX37, peale aku vahetust ei tööta raadio, st. raadio töötab aga häält ei ole. Ehk oskab keegi midagi soovitada?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Sept, 2021 19:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 06 Veebr, 2007 18:57
Postitusi: 241
kuldar81 kirjutas:
Muide, kuna see juba auto teema on siis kas keegi oskaks ehk minu autole diagnoosi panna? Autoks on teise generatsiooni Infiniti FX37, peale aku vahetust ei tööta raadio, st. raadio töötab aga häält ei ole. Ehk oskab keegi midagi soovitada?


meediamängija töötab aga raadio mitte?
vaata, ega pole mingi Traffic Announcement (TA) funktsioon peale läinud..mul selle peale jääb raadio vait :P

_________________
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Sept, 2021 21:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Mär, 2021 23:50
Postitusi: 41
Asukoht: Poola
skulmars kirjutas:
kuldar81 kirjutas:
Muide, kuna see juba auto teema on siis kas keegi oskaks ehk minu autole diagnoosi panna? Autoks on teise generatsiooni Infiniti FX37, peale aku vahetust ei tööta raadio, st. raadio töötab aga häält ei ole. Ehk oskab keegi midagi soovitada?


meediamängija töötab aga raadio mitte?
vaata, ega pole mingi Traffic Announcement (TA) funktsioon peale läinud..mul selle peale jääb raadio vait :P


Ei ole, raadio, CD, telefon bluetoothi kaudu, miski ei tööta. Näen et raadio on õigel sagedusel ja CD sekundid jooksevad ka, aga häält ei ole. Kas võibolla on võimendis mingi probleem?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 0:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Aug, 2008 22:58
Postitusi: 780
Asukoht: Tallinn
Kõlab nagu (odav lahendus) võimu kaitse on läbi. Tõenäolisem on aga, et (suht kallis lahendus), et võim ise läks läbi.

_________________
Kükki, värdjad!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 6:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Mär, 2021 23:50
Postitusi: 41
Asukoht: Poola
mongol kirjutas:
Kõlab nagu (odav lahendus) võimu kaitse on läbi. Tõenäolisem on aga, et (suht kallis lahendus), et võim ise läks läbi.


Tänud, vist on võimendi jah. Kaitset kontrollisin ja see on ok, ehk siis ilmselt võim läks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 13:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 687
kuldar81 kirjutas:
mongol kirjutas:
Kõlab nagu (odav lahendus) võimu kaitse on läbi. Tõenäolisem on aga, et (suht kallis lahendus), et võim ise läks läbi.


Tänud, vist on võimendi jah. Kaitset kontrollisin ja see on ok, ehk siis ilmselt võim läks.

Mõistlik on spetsialisti poole pöörduda, sest autosse integreeritud meediakeskus pole mitte "lihtsalt vahetatav karp" vaid erinevatest moodultest koosnev kompleks, mille originaaltöökorda saamine võib ületada auto enda turuväärtust.
Infiniti FX35, 2005 meediakeskuse skeem:
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 13:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33784
Tundub, et probla on selles, et toide on ära käinud ja sellega mingit settingud paigast läinud.
Keerukatel autodel võiks vahetada akut sedasi, et ühendada auto akujuhtmete külge nt käivitusjuhtmete abil teine aku ja alles siis eemaldada klemmid autol oleva aku küljest, vahetada aku, ühendada klemmid ja alles siis võtta täkujuhtmed lahti. Muidugi pidada silmas, et pluss ühendada ikka plussiga ja miinus miinusega :D

Tolle ajastu autod, kus eri plokid omavahel suhtlevad, vajavad mõnikord tööle panekuks restarti, see kipub olema ka selline kasuaalne, et mõnel läheb ise tööle ja mõnel tuleb jamada-installida.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 14:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2644
Asukoht: Reval
Vahel tuleb autole ka öelda läbi kaabli, et tal on nüüd uus aku peal (ning vahel ka parameetrid sisestada).

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 14:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Mär, 2021 23:50
Postitusi: 41
Asukoht: Poola
Kapten Trumm kirjutas:
Tundub, et probla on selles, et toide on ära käinud ja sellega mingit settingud paigast läinud.
Keerukatel autodel võiks vahetada akut sedasi, et ühendada auto akujuhtmete külge nt käivitusjuhtmete abil teine aku ja alles siis eemaldada klemmid autol oleva aku küljest, vahetada aku, ühendada klemmid ja alles siis võtta täkujuhtmed lahti. Muidugi pidada silmas, et pluss ühendada ikka plussiga ja miinus miinusega :D

Tolle ajastu autod, kus eri plokid omavahel suhtlevad, vajavad mõnikord tööle panekuks restarti, see kipub olema ka selline kasuaalne, et mõnel läheb ise tööle ja mõnel tuleb jamada-installida.


Samas jäid mul peale aku vahetust isegi salvestatud raadiokanalid ja istme mälud paika. Midagi ei pidanud uuesti seadistama.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 16:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33784
Osadel asjadel on varutoide sees, sestap seal säilib seting tükk aega ilma vooluta.
Mulle on elu õpetanud, et kui enne polnud ja nüüd on pekkis, siis meenuta, mida viimati tegid.
Otsi asjatundjat, on ka minu soovitus.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 17:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2466
OLAVI kirjutas:


Mõistlik on spetsialisti poole pöörduda, sest autosse integreeritud meediakeskus pole mitte "lihtsalt vahetatav karp" vaid erinevatest moodultest koosnev kompleks, mille originaaltöökorda saamine võib ületada auto enda turuväärtust.
Infiniti FX35, 2005 meediakeskuse skeem:


Ei näe küll antud skeemil ühtegi erinevatest moodulitest koosnevat kompleksi vaid täiesti tavaliselt eraldatud dipleiga ressiiiverit.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1461 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 98  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt