www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 15 Okt, 2021 23:10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 16:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33357
Osadel asjadel on varutoide sees, sestap seal säilib seting tükk aega ilma vooluta.
Mulle on elu õpetanud, et kui enne polnud ja nüüd on pekkis, siis meenuta, mida viimati tegid.
Otsi asjatundjat, on ka minu soovitus.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 17:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2363
OLAVI kirjutas:


Mõistlik on spetsialisti poole pöörduda, sest autosse integreeritud meediakeskus pole mitte "lihtsalt vahetatav karp" vaid erinevatest moodultest koosnev kompleks, mille originaaltöökorda saamine võib ületada auto enda turuväärtust.
Infiniti FX35, 2005 meediakeskuse skeem:


Ei näe küll antud skeemil ühtegi erinevatest moodulitest koosnevat kompleksi vaid täiesti tavaliselt eraldatud dipleiga ressiiiverit.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 17:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 720
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:


Mõistlik on spetsialisti poole pöörduda, sest autosse integreeritud meediakeskus pole mitte "lihtsalt vahetatav karp" vaid erinevatest moodultest koosnev kompleks, mille originaaltöökorda saamine võib ületada auto enda turuväärtust.
Infiniti FX35, 2005 meediakeskuse skeem:


Ei näe küll antud skeemil ühtegi erinevatest moodulitest koosnevat kompleksi vaid täiesti tavaliselt eraldatud dipleiga ressiiiverit.

Tundub nii ning miskipärast põles lõppvõimu kivi maha nähtavasti. Sama aja Chrysleritel on raadio ning võimendi osa eraldi kusagil taguratta juures. Kui tahta seal raadio välja vahetada siis on sellega tükk tegemist. Aga japsid on alati asju lihtsa(ma)na hoidnud.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 16 Sept, 2021 18:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2363
Tegelane5 kirjutas:


Tundub nii ning miskipärast põles lõppvõimu kivi maha nähtavasti. Sama aja Chrysleritel on raadio ning võimendi osa eraldi kusagil taguratta juures. Kui tahta seal raadio välja vahetada siis on sellega tükk tegemist. Aga japsid on alati asju lihtsa(ma)na hoidnud.


Tänapäevastel asjadel on jah kahjuks see viga, et terve lõppaste on ühe kivi peal ja lõputransse, mis tavaliselt läbi lähevad, eraldi vahetada ei saa.
Aga miks võim pelgalt akuvahetuse peale läbi läks on suht arusaamatu. Täiesti tavaline tegevus iseenesest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 9:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 545
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:
Nagu näha ei viitsita oma postitatud linke läbilugeda või saada aru nendes kirjutatust.
https://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification , kirjutatakse:
"Valitsused ja eraorganisatsioonid on välja töötanud autode klassifitseerimise skeemid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel, sealhulgas autode reguleerimiseks, kirjeldamiseks ja liigitamiseks .
Rahvusvaheline standard ISO 3833-1977 Maanteesõidukid-tüübid-Mõisted ja määratlused määratleb ka autode klassifitseerimise mõisted."

https://www.wikiwand.com/es/Clasificaci ... C3%B3viles
Rahvusvaheliselt kasutatakse kõiki igat tüüpi sõidukite eeskirju (välja arvatud Austraalias, Indias ja Ameerika Ühendriikides), näiteks ISO 3833-1977.
Selle ebaselguse vältimiseks kehtestas Euroopa Liit 2018. aastal fikseeritud kategooriad.

Ehk igaüks võib kasutada oma klassifikatsioone aga rahvusvaheline standart on hetkel EUs ISO 3833-1977 tuginev ja EUs hetkel kehtiva klassifikatsiooni määrab see dokument (Eesti keeles):
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 58&from=EN
C osa, 2. tabel: M1-kategooria sõidukid
(Kes ei viitsi kerida, siis siin on Belgia leht eraldi tabeliga: https://www.homologation.be/fr/home/types-koetswerk/ )

Dokumendi: "ISO 3833:1977 Road vehicles — Types — Terms and definitions" saab osta näiteks siit: https://www.iso.org/standard/9389.html

Igasugused muud (netis leitavad) klassifikatsioonid (USA, Inglise, Austraalia, Aafrika, jne.) on meie oludes ainult informatiivse tähtsusega ega pole EUs ametlikud.
Täpselt sammuti nagu ei osta me galloniga bensiini ega naelte eest vorsti.

(Ei see pole minu asi, et kuidas keegi oma masinaid jaotab, vaid lihtsalt infoks jagan et kuidas on seaduse järgi, sest nagu näha siis paljud ei tea kuidas toimub EUs seaduseloome hierarhia ja seega ei saa aru et kuidas need meid mõjutavad.)

OLAVI, ma esitan sulle otsese küsimuse - kas sa oled veidi kohtlane?

Kes siin teemas on üldse rääkinud mingist "seaduslikust" kategoriseerimisest? Selle tõid sina sisse, täiesti arusaamatul põhjusel.

PS. See, et sa ei tea neid üldkasutatavaid autode kategooriaid, näitab minu jaoks vaid ühte - sa oled tegelikult autondusest väääga kaugel seisev isik, sest neid teavad kõik, kes vähegi autode müügi- ja hoolduettevõtetes töötavad. Seda üteln ma sulle oma üle 10 aastase kogemusega autoärist.


Just täpselt sellepärast tõin siia, kui konkreetsust nõudvasse ja täpsete terminite kasutamist vajavasse tehnilisse teemasse, viited ainukesele standartiseeritud klassifikatsioonile, et humanitaarid ei saaks solkida tehnilist keelt. (Et ei juhtuks nii: viewtopic.php?f=76&t=26662&p=683795#p683795 )
Isegi kui "luuletaja" on 10 aastat edukalt rooli keeranud ei anna see talle õigust keelt solkida funktsionaalse lugemisoskuse puudumise tõttu.
Müügimehed on läbi aegade, igasuguste luuleliste epiteetidega, püüdnud lihtsameelsele ostjale oma "hobust" kaunimaks manada.

Liiklusvahendeid võib vägagi mitmel moel klassifitseerida, kas turvavööde arvu, spoilerite suuruse või adrahõlmade järgi aga need ei ole üldkasutatavad, kui neid kuulutavad välja kitsas ring müügist huvitatud isikud ja kitsama silmaringiga albid kohe tormavad neid "püha tõena" omaks võtma.

Kui vaadata SuureRiigi automüügilehelt https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... lse&vc=Car LIMUSIINE, siis näeme et suures pakkumiste hulgas on ka 1562 suurepärast Sandero nimelist limusiini firma Dacia toodangust.

Aga kui vaatame kodumaist LIMUSIINI valikut https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... d=26575003 leiame ÜHE auto, seegi on ainult Audi A4.

Nagu näha, et ka erinevad müügiportaalid tõlgendavad autode klasse erinevalt aga kummaski valikus pole "premium" klassi, sest see on müüjate poolt kasutusele võetud "reklaamsõna".


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 11:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2363
Mina loobun. Kõik maailma autofrimad ja autoesindused on täielikult eksiteel, kuna esitavad ja võrdlevad müügistatistikat mingite stadardiseerimata klasside järgi, mis pole isegi Eesti Standardiameti heakskiitu saanud :wall:

PS. Sulle teadmiseks, et Limousine tähendab saksa keeles igat kõva katusega sõiduautot. Keeli võiks ikka osata.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 11:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Aug, 2017 20:54
Postitusi: 556
Asukoht: Siin & seal, põhiliselt tööl
Ja väga paljud nimetavad universaalkerega autot pikapiks...

_________________
Ai không tiêm phòng là ngu ngốc


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 14:40 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 19 Mär, 2021 23:50
Postitusi: 10
Tegelane5 kirjutas:
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:


Mõistlik on spetsialisti poole pöörduda, sest autosse integreeritud meediakeskus pole mitte "lihtsalt vahetatav karp" vaid erinevatest moodultest koosnev kompleks, mille originaaltöökorda saamine võib ületada auto enda turuväärtust.
Infiniti FX35, 2005 meediakeskuse skeem:


Ei näe küll antud skeemil ühtegi erinevatest moodulitest koosnevat kompleksi vaid täiesti tavaliselt eraldatud dipleiga ressiiiverit.

Tundub nii ning miskipärast põles lõppvõimu kivi maha nähtavasti. Sama aja Chrysleritel on raadio ning võimendi osa eraldi kusagil taguratta juures. Kui tahta seal raadio välja vahetada siis on sellega tükk tegemist. Aga japsid on alati asju lihtsa(ma)na hoidnud.


Minul on ka võim tagavara rattaa juures selle plastikust ümbrise all (koos CD mängijaga). Käin spetsialisti juures, eks siis paistab kus või mis viga. Aga tänud abi ja soovituste eest kõigile.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 15:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 166
Kas saksakeelne "limousine" siiski sedaani tähenduses pole? Neil on eraldi Kombinationskraftwagen ehk lühidalt Kombi (karavan, universaal) ja Kombilimousine (luukpära).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 15:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2363
häh kirjutas:
Kas saksakeelne "limousine" siiski sedaani tähenduses pole? Neil on eraldi Kombinationskraftwagen ehk lühidalt Kombi (karavan, universaal) ja Kombilimousine (luukpära).


https://www.duden.de/rechtschreibung/Limousine

Klassikaline sedaan on neil ikka Stufenheck


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 16:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 166
Notchback on enamasti sedaan, aga mitte alati, võib ka luukpära olla. Pmslt lihtsalt tagaosa kuju kirjeldus.

Enivei, saksat ei valda ja ei tea, kuidas need vastavused täpselt on, internet võib kõike väita ;)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 16:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2553
Asukoht: Reval
Sam Beaver kirjutas:
Ja väga paljud nimetavad universaalkerega autot pikapiks...

Nagu varem juba mainiti - need paljud võiksid võõrkeeli ka osata.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 17:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1956
jackpuuk kirjutas:
Tegelen igapäevaselt autoremondiga ja "sakslased ning rootslased" on igapäevane teema. Japsidele ei saa keskenduda, siis jääd nälga :lol:.


Mis asjad neil seal siis lagunevad? Mul on elus ainult üks jaapani auto olnud, kuskil 1990 alguses Toyota Hiace ja seepärast võrdlusmomenti polegi. Üks tuttav ostis küll kunagi uue Honda, praegult on ca 400 000 ja oma jutu järgi "pole midagi remontinud". Ma olen kõik oma sõiduautod ca 200 000 läbisõiduga ostnud ja kohe hakatuseks min 20 % ostuhinnast remondile kulutanud et sellest rondist auto saada. Sealt edasi pole ka midagi lagunenud kuigi kõige suurem läbisõit jõudis kuhugi 600 000+ kanti. Taksovanad sõidavad oma mersudega vähemalt sama palju ja nad ei kurda ka et ülepäeva peab remontima. Kui peaks oleksid pankrotis sest töövahend ootab remondijärjekorras.

Üks müüt saksa autode lagunemisest saab muarust toitu sellest et järelturul on üüratult sellisest rauast varuosi millest isegi süldikaussi oleks patt teha. Ostetakse odavast hinnast pimestatuna, pannakse külge ja imestatakse poole aasta pärast et juba katki. Sõber seletas alles aasta tagasi et Passati pidamine on üliodav , piduriketas maksis 9 EUR. Ma mainisin et minuteada algavad piduriketta hinnad kuskilt 29 EUR tasemelt. Eino, kes mind kuulab ja tänavu lāks uus komplekt jälle alla sest ülevaatuselt enam lābi ei saanud :)

Jaapani autodele päris sellist saasta Euroopas polnudki saada. Võib-olla nüüd alibaba- aegadel on tekkinud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 17:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 545
Walter2 kirjutas:
Nagu varem juba mainiti - need paljud võiksid võõrkeeli ka osata.

Võibolla on keeleõppimisel abiks Heido Ots poolt 1993a. koostatud 280lk. Eesti-Saksa-Inglise-Vene "Auto sõnastik", mis on hetkeks küllaltki vana aga kõige täiuslikum autoalane Eestikeelne teatmematerjal raamatu kujul, kus on kõik seadmete detailid koos piltidega mitmes keeles ülesloetud.


Manused:
1631888896498.jpg
1631888896498.jpg [ 5.51 MB | Vaadatud 292 korda ]
1631888913510.jpg
1631888913510.jpg [ 4.81 MB | Vaadatud 292 korda ]
1631888922618.jpg
1631888922618.jpg [ 5.76 MB | Vaadatud 292 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 18:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2896
Käisin siis täna autohoolduses ja uurisin, millal uue auto saaks, praegune juba 3 aastat vana ja paras aeg müümiseks - auto24 küsitakse minu praeguse autod eest sama hinda millega ma ostsin, oleks kaval välja vahetada. Öeldi, et uue auto saaks kõige varem 8 kuu aga võibolla aasta pärast, mõistlik oleks kohe järjekorda panna, sest pole kindel, et kriis aasta jooksul läbi saaks. Pisikeses šokis küsisin Ioniq5 kohta, et särtsukad hetkel ju kallid ja ehk saab varem. Aga neid pidada veel kauem ootama. Mnjaa... Paistab, et mõistlik on vanaga edasi sõita kuniks olukord normaliseerunud on, praegu saab normaalse uue auto ainult tutvustega leti alt :(


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt