www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 26 Okt, 2021 1:37

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 84  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 18:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 584
vanahalb kirjutas:
... Ostetakse odavast hinnast pimestatuna, pannakse külge ja imestatakse poole aasta pärast et juba katki. Sõber seletas alles aasta tagasi et Passati pidamine on üliodav , piduriketas maksis 9 EUR. Ma mainisin et minuteada algavad piduriketta hinnad kuskilt 29 EUR tasemelt. Eino, kes mind kuulab ja tänavu lāks uus komplekt jälle alla sest ülevaatuselt enam lābi ei saanud :)

Jaapani autodele päris sellist saasta Euroopas polnudki saada. Võib-olla nüüd alibaba- aegadel on tekkinud.

Ühekettalised, ilma jahutusribideta väikse mootoriga auto kettaste hind algabki 9 juurest.
Ülevaatusel kontrollitakse stendis pidurite võrdsust, mitte klotside hinda.
Kui autoga vähe sõidetakse ja sõidetakse nii aeglaselt, et pidureid töösoojaks ei saadagi, siis kattuvad malmist kettad ja klotsid (olenematta hinnast) saastaga mis tekitab pidurite ebavõrdsuse.
Kettad saab jälle puhtaks, kui minna maanteele ja teha maanteekiirusel mitu korralikku pidurdust.

SinuTorus olev "Kalli klotsitootja" piduristendis tehtud test erinevate klotsidega näitas, et kallimad kettad ja klotsid omandavad siis olulise tähtsuse kui on vajadus teha 2 minuti jooksul 5 (avariilist)täispidurdust 130km/h - 0´ni ehk ringrajal kus kettad oluliselt kuumenevad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 18:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2560
Asukoht: Reval
Esimese ringiga liisingust tagasi tulnud autosid (3-4 aasta vanuseid) ikka liigub, mõistlik oleks ka neid uurida kui just uue auto lõhn pole see peamine ostuargument.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 18:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1965
[quote="OLAVI"
Ühekettalised, ilma jahutusribideta väikse mootoriga auto kettaste hind algabki 9 juurest.
Ülevaatusel kontrollitakse stendis pidurite võrdsust, mitte klotside hinda.
[/quote]

Algavad jah. Samale autole niisugune ketas millest ma ka kuulnud olen (Brembo kasvôi) oli kuskil 17 EUR ja ülespoole.
Tal ei olnud mitte pidurite võrdsuses küsimus vaid ketas oli liiga õhukeseks kulunud. Sarvikud mõõdavad ülevaatusel ka seda.

Läheb küll juba kliimamuutuste teemasse kuid planeedi päästmise nimel on musta Aafrika sundsteriliseerimise järel kohe teisel järjekohal sellisele kraamile müügikeeldude kehtestamine.
Kuskil Hiinas on ju terast sulatatud nii et taevas must ja need asjad rämeda CO-jalajäljega Euroopasse transporditud. Ainult selleks et kohe jälle Türki sulatusahju saata kus sellest samasugust saasta tehakse.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 18:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 584
Some kirjutas:
... auto24 küsitakse minu praeguse autod eest sama hinda millega ma ostsin, oleks kaval välja vahetada. Öeldi, et uue auto saaks kõige varem 8 kuu aga võibolla aasta pärast, mõistlik oleks kohe järjekorda panna, sest pole kindel, et kriis aasta jooksul läbi saaks. Pisikeses šokis küsisin Ioniq5 kohta, et särtsukad hetkel ju kallid ja ehk saab varem. Aga neid pidada veel kauem ootama. Mnjaa... Paistab, et mõistlik on vanaga edasi sõita kuniks olukord normaliseerunud on, praegu saab normaalse uue auto ainult tutvustega leti alt :(

Tänahommikul oli raadios interviu Autoliidu inimesega, kes kurtis et kuna uusi autosid (viiruse tõttu) peale ei tule, siis tühjenevad platsid teiseringi autodest kiiresti.
Mul kah üks vähesõitnud odavauto müügis ja vaatasin kohe Mobile.de, et Saksas on sarnased masinad tonn kallimad kui meil küsitakse.

Rääkides elektriautode "hinna võrdsustumisest ja odavnemisest tulevikus" ei märgita, et mitte elektriautod ei muutu odavamaks, vaid sisepõlemismootoriga autode hind tõuseb elektriauto tasemele.
Walter2 kirjutas:
Esimese ringiga liisingust tagasi tulnud autosid (3-4 aasta vanuseid) ikka liigub, mõistlik oleks ka neid uurida kui just uue auto lõhn pole see peamine ostuargument.

Nende kiirete, kes pool aastat tagasi auto tellisid nende omi lisandub turule, aga kui uusi ei tule peale, siis ei lisandu ka teise ringi masinaid turule.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 18:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Aug, 2009 21:18
Postitusi: 390
Asukoht: Virumaa
Akf kuldar81 kirjutas:
Minul on ka võim tagavara ratta juures selle plastikust ümbrise all (koos CD mängijaga). Käin spetsialisti juures, eks siis paistab kus või mis viga. Aga tänud abi ja soovituste eest kõigile.
Vaata, kas vool võimuni jõuab.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 18:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2560
Asukoht: Reval
OLAVI kirjutas:
Ülevaatusel kontrollitakse stendis pidurite võrdsust, mitte klotside hinda.
Kui autoga vähe sõidetakse ja sõidetakse nii aeglaselt, et pidureid töösoojaks ei saadagi, siis kattuvad malmist kettad ja klotsid (olenematta hinnast) saastaga mis tekitab pidurite ebavõrdsuse.
Kettad saab jälle puhtaks, kui minna maanteele ja teha maanteekiirusel mitu korralikku pidurdust.

Soovitan järgmine kord kontrollida tüv stendi väljatrükil mida kontrollitakse, lisaks pidurdusjõule ja veeretakistusele näeb ka ketaste viskumist mille pärast on saadud korduvaid. Termin "pidurite võrdsus" ei kuulu kahjuks mõõdetavate parameetrite nimistusse, samuti ei mõõdeta seal ketaste min. lubatud paksust (vähemalt mitte Maarjamaa ülevaatuspunktides).
Soovitus roostes ja "saastaga" pidurikettaid-klotse puhastada maanteekiirusel pidurdades on muidugi päris hea - vaesele passatiomanikule vist muud varianti polegi enne ülevaatust kuna pidurite hooldusele raha ju ei jätku - see läks kõik 9-euriste ketaste alla.. :D
edit. Mingi alalhoiuinstinkt võiks inimestel (ka passatiomanikel) ikka olla et mitte osta kõige odavamaid pidurikomponente.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Viimati muutis Walter2, 17 Sept, 2021 19:13, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 18:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 584
vanahalb kirjutas:

... Tal ei olnud mitte pidurite võrdsuses küsimus vaid ketas oli liiga õhukeseks kulunud. Sarvikud mõõdavad ülevaatusel ka seda.
...

Sellisel juhul olid nende ketaste jaoks "liiga kallid" (loe: kõvad) klotsid pandud, sest klots peab rutem kuluma kui ketas.
Mehaanikakomponendid peavad koos töötades olema tasakaalus.
Võib ka olla, et vahetusel pandi sama marki masina aga vale ketas (õhem/väiksem) alla. Vähempakkumistel ikka juhtub selliseid asju.
Erinevate mootoritega on ka erinevad pidurikomponendid kasutusel.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 18:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 584
Kellel on huvi autoalase netisõnastiku vastu, siis siin on piltidega Eesti-Soome-Inglise-Saksa-Vene sõnastik: https://www.autosonastik.ee/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 17 Sept, 2021 22:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1965
OLAVI kirjutas:
vanahalb kirjutas:

... Tal ei olnud mitte pidurite võrdsuses küsimus vaid ketas oli liiga õhukeseks kulunud. Sarvikud mõõdavad ülevaatusel ka seda.
...

Sellisel juhul olid nende ketaste jaoks "liiga kallid" (loe: kõvad) klotsid pandud, sest klots peab rutem kuluma kui ketas.


Ma enda tarbeks ostes pole küll märganud et müüja oleks soovitanud hallmetallikule mingeid kombinatsioone kõvaduse alusel.
Klots on pehmem ja ketas kòvem. Kui ketast juba noaga lõigata saab siis on koonerdamisega ikka üle piiri mindud.

See ei puuduta ainult pidurikettaid. Alumiiniumveljed mis ongi vist toidualumiiniumist, pūksirihmast tehtud hammasrihmad, tööriistad mida ei saa sihtotstarbeliselt kasutada jms on kõik sama teema. Kui mônda asja sellisest netipoest osta kus ka sertifikaadid ära on nimetatud siis täpsemalt vaadates tundub et kasutamine on ainult omal vastutusel.

Muud polegi midagi kui et iga asja kontrollimine väsitab päeva lõpuks ära. Ise ostsin mõned aastad tagasi garaaži ūhe väikese töölaua. Pakendi peal oli kiri "Töölaud" ja samal kūljel eraldi kleepsuga soome-ja rootsikeelne hoiatus "Mitte kasutada töölauana! " :) . Pealiskaudsel uurimisel vaatasin et konstrui on kokku pandud 4.4 tugevusklassiga poltidega. Ma ise olen ikka trepikäsipuulgi vähemalt 10.9 - t kasutanud. Ei hakanud polte vahetama sest raudki tundus pehkinud olema ja viskasin koos pakendiga vanarauahunnikusse :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Sept, 2021 18:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 584
vanahalb kirjutas:
Ma enda tarbeks ostes pole küll märganud et müüja oleks soovitanud hallmetallikule mingeid kombinatsioone kõvaduse alusel.
...

Kas oodatakse varuosapoe "laotöötajalt" insenertehnilisi teadmisi ja Maksima kassiirilt toitumisalast nõustamist?
Neile makstakse palka ju ostjale kauba üleandmise eest, mitte kliendi tasuta nõustamise eest.
Kui müüja tulemustasu sõltub läbimüügist, siis tema isiklik huvi on müüa kõige kallimat kaupa.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Sept, 2021 19:07 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18470
Tsiteeri:
Neile makstakse palka ju...


Ma nimetaks seda küll rohkem äraelmistoetuseks...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Sept, 2021 19:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 904
Kunagi kui mul VW oli - ei olnud piduriketastele auto kasutusjuhendis mingit kulumise jääki mm-tes .
Kirjutet oli - iga teise klotsivahetusega vahetatakse ka pidurikettad.
Mismoodi ülevaatusel saaks seda kontrollida ?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Sept, 2021 20:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 584
Walter2 kirjutas:
Soovitan järgmine kord kontrollida tüv stendi väljatrükil mida kontrollitakse, lisaks pidurdusjõule ja veeretakistusele näeb ka ketaste viskumist mille pärast on saadud korduvaid. Termin "pidurite võrdsus" ei kuulu kahjuks mõõdetavate parameetrite nimistusse, samuti ei mõõdeta seal ketaste min. lubatud paksust (vähemalt mitte Maarjamaa ülevaatuspunktides).
Soovitus roostes ja "saastaga" pidurikettaid-klotse puhastada maanteekiirusel pidurdades on muidugi päris hea - vaesele passatiomanikule vist muud varianti polegi enne ülevaatust kuna pidurite hooldusele raha ju ei jätku - see läks kõik 9-euriste ketaste alla.. :D
edit. Mingi alalhoiuinstinkt võiks inimestel (ka passatiomanikel) ikka olla et mitte osta kõige odavamaid pidurikomponente.

Õige, et "pidurite võrdsus" ei kuulu ülevaatusel mõõdetavate suuruste terminite hulka, küll aga selle väljendi vastand "ühel teljel asuvate rataste pidurdusjõu lubatavast suurem erinevus (ebavõrdsus) protsentides" põhjustab pidurite testi mittesooritamist.
Haljas metall kattub oksiidiga välisõhus väga ruttu ja vaevalt et keegi pärast 2 nädalast puhkusereisi, kui auto on samal ajal parklas seisnud, viib auto esindusse "piduritelt tolmupühkimiseks".

"Mõõtmine" on tundmatu suuruse võrdlemine tuntud suurusega.
Kui detaili kuju on visuaalselt erinev algsest, siis ka silmaga märgatava erinevuse hindamine on "mõõtmine" ja selleks ei pea erilist mõõteriista kasutama.

Piduriketta paksuse mõõdik: https://www.kstools.com/et/tooted/soidu ... 1191736684
Pilt

Pildil on visuaalselt eristatav, algsest oluliselt erineva kujuga piduriketas, mille liiklusest kõrvaldamiseks poleks mingit erilist mõõteriista vaja:


Manused:
27798241_10215199593401569_3213902575034510930_o.jpg
27798241_10215199593401569_3213902575034510930_o.jpg [ 376.42 KB | Vaadatud 369 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Sept, 2021 20:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2407
retti kirjutas:
Kunagi kui mul VW oli - ei olnud piduriketastele auto kasutusjuhendis mingit kulumise jääki mm-tes .
Kirjutet oli - iga teise klotsivahetusega vahetatakse ka pidurikettad.
Mismoodi ülevaatusel saaks seda kontrollida ?

Piduriketastel on üldiselt miinimumpaksus peale stantsitud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 18 Sept, 2021 20:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 584
retti kirjutas:
... Mismoodi ülevaatusel saaks seda kontrollida ?

Vastavalt Majandus- ja kommunikatsiooniministri
18. juuli 2011. a määruse nr 77
„Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuetele
vastavuse kontrollimise tingimused ja kord”
lisa 4
(majandus- ja kommunikatsiooniministri
25. aprilli 2014. a määruse nr 31 sõnastuses)

"Sõiduki ülevaatusel kontrollitavate osade, seadmete, sõlmede ja nendel avastatud vigade
loetelu ning kontrollimise metoodika".

(Lk 4) 1.1.14. Piduritrumlid, pidurikettad kontrollitakse vaatluse teel.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/13 ... _lisa4.pdf

Ehk pidurikettaid ja klotse kontrollitakse ülevaatusel "silma järgi".


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 84  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt