www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 02 Dets, 2021 15:37

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1461 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 98  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 8:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33792
jaapani antud mädanevad 10 aastaga ära, seepärast neid nii vähe liigubki. :P

vaata, palju liigub ringi 20 aastat vanu (nt Volvo V70 2gen) eurooplasi ja kuipalju samavanu Hondasid, mida siit omal ajal massiliselt osteti (CRV näiteks).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 11:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 726
OLAVI kirjutas:
Kuna mootor 1Z ei kõlba Saksa kiirteedel "liiklust takistamata sõitmiseks", siis seda vaevalt Saksas müüdi aga seda võidi müüa Belgiasse või Hollandisse. (1Z on 1,9d turboga 66kW ja kasutati ka Golf3´edel.)

Paljusid eriversioone ei müüdud kõikidel turgudel ja paljud on ka osavate lukseppade poolt (Leedu) kokkuklopsitud erinevatest masinatest ja paljud on oma eksistentsi lõpetanud, aga see ei tähenda et neid pole olemas olnud.
Ise olen näinud ka A6´le isearetatud 1Y mootorit (1,9D 55kW, turbota) ja omanik oli vägagi õnnelik ökonoomse auto üle.

1,9 diisel ilma vileta on nagu on aga võrreldes vana ja põdura KE-jetronicuga annab see iga hetk oma vähesed kilovatid ausalt välja vähemalt. C4 Audi igapäeva sõidukina on vägagi OK aga K-jetronicu taastamine jääb tänapäeval Porsche fanattidele.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 12:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 688
Kapten Trumm kirjutas:
jaapani antud mädanevad 10 aastaga ära, seepärast neid nii vähe liigubki. :P

vaata, palju liigub ringi 20 aastat vanu (nt Volvo V70 2gen) eurooplasi ja kuipalju samavanu Hondasid, mida siit omal ajal massiliselt osteti (CRV näiteks).

Aga kui palju on väikseid Volvosid näha?
30´nest: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi , ainult 1 mis väidetavalt pole talvel sõitnud ja on seisnud kuivas garaažis: https://www.auto24.ee/soidukid/3559952
Seadme tootmisprotsessi puhul tuleb vaadata ka, et "millest" ja "kus" see on tehtud ning milline oli seadme projekteerimise lähteülesanne. (Juba ammu ei toodeta tööstuslikult seadmeid mitte "hea tahte" pärast vaid "majandusliku kasu saamiseks".)
Suured Volvod, kui "põhjamaa masinad" toodeti Rootsis aga väiksed Volvod Euroopa tehastes.

Volvo tehases 90´datel töötanud inimese sõnul tehti "väikseid" autosid taaskasutatud, vanarauast ümbersulatatud metallist.
Ja kui metalli sisse jäid (ümbertöötluse käigus) "roostekristallid", siis see tekitas roostekoldeid juba värvi all mis põhjustas väiksemate Volvode kiiremat kadumist liiklusest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 12:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Dets, 2019 14:30
Postitusi: 1372
Olavi, see jutt on nüüd küll BS kuubis.

Mitte mingi nipiga ei saa jääda peale ümbersulatamist metalli sisse "roosteidusid" see on absurd. Autokered tehaks külmvaltsplekist ja kui seal oleksid mingid ebapuhtused, siis plekk rebeneks juba painutamisel.

Ja kui veel norida, siis "juveniilne" raud tehakse täielikult roostest aga "paha taaskasutatud raud" on ikkagi enamuses puhas raud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 12:34 
Foorumil
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6720
Tsiteeri:
Ja kui metalli sisse jäid (ümbertöötluse käigus) "roostekristallid", siis see tekitas roostekoldeid juba värvi all mis põhjustas väiksemate Volvode kiiremat kadumist liiklusest.

Olles ise metallitööga seotud, siis ütlen otse välja, et see on puhas jama. Rooste saab värskele metallile tekkida peamiselt halbadest hoiutingimustest või väärast käsitlemisest. "Ümbertöötlemine" ei puutu aga üldse teemasse. Autotootjad ei osta oma materjali kuskilt nurgatagusest kohast ning neil on igal tasandil tugev kvaliteedikontroll. Kui kusagil tõesti ilmnevad defektid, siis need tulenevad tõenäoliselt autotootja enda töötlemisprotsessidest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 12:35 
Foorumil
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2471
OLAVI kirjutas:
Volvo tehases 90´datel töötanud inimese sõnul tehti "väikseid" autosid taaskasutatud, vanarauast ümbersulatatud metallist.
Ja kui metalli sisse jäid (ümbertöötluse käigus) "roostekristallid", siis see tekitas roostekoldeid juba värvi all mis põhjustas väiksemate Volvode kiiremat kadumist liiklusest.


Madis juba kommenteeris täiesti õieti, et rauasulameid toodetakse juba algsel raudoksiidist, et kuidas siis see "rooste" sealt kätte saadakse.

Lisaks veel juurde, et vanaraud on väga oluline komponent terase tootmisel.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 13:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 688
Madis Reivik kirjutas:
Olavi, see jutt on nüüd küll BS kuubis.

Mitte mingi nipiga ei saa jääda peale ümbersulatamist metalli sisse "roosteidusid" see on absurd. Autokered tehaks külmvaltsplekist ja kui seal oleksid mingid ebapuhtused, siis plekk rebeneks juba painutamisel.

Ja kui veel norida, siis "juveniilne" raud tehakse täielikult roostest aga "paha taaskasutatud raud" on ikkagi enamuses puhas raud.

Ega ma polegi kirjutanud, et see teaduslikult tõestatud oleks, vahendasin ainult inimese sõnu, kes ise on tehases töötanud ja väidab et plekk stantsidesse läks erinevatest rullidest.
Kuigi tehase oma töötajatele oli võimaldatud oma firma masinaid soodsamalt osta, siis "väikstele" eelistati suuri, mis olid teisest plekist.

Ega ise ka ei usuks aga kui salongi sisepaneelide eemaldamisel näed mõnede keredetailide (uksepostid, lagi) sisepindade värvi all roostet kobrutamas, siis hakkad kahtlema materjali ühtlases kvaliteedis.

Uputuse läbielanud auto ukse sees on näha täpselt see joon, et kuhumaani on auto vees olnud, aga kui näiteks üks uksepost on seestpoolt (värvi alt) nii mädanenud et hinged kukkuvad küljest on see imelik.

Kuna autode sisemuses kasutatakse ka täielikult pinnakatteta, haljast materjalist detaile mis isegi 20 aastaga pole oluliselt oma välimust muutnud, siis eeldaks et värvitud detail peaks paremini ajahambale vastu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 13:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 688
nimetu kirjutas:
Olles ise metallitööga seotud, siis ütlen otse välja, et see on puhas jama. Rooste saab värskele metallile tekkida peamiselt halbadest hoiutingimustest või väärast käsitlemisest. "Ümbertöötlemine" ei puutu aga üldse teemasse. Autotootjad ei osta oma materjali kuskilt nurgatagusest kohast ning neil on igal tasandil tugev kvaliteedikontroll. Kui kusagil tõesti ilmnevad defektid, siis need tulenevad tõenäoliselt autotootja enda töötlemisprotsessidest.

"Tugev kontroll" on kindlasti eluliselt kriitilise tehnika (lennukid, liftid jne.) juures kasutusel aga "liisingu lõpuni vastupidama ehitatud" laiatarbekaubal on täpselt nii tugev kontroll, kui selle eesmärgi saavutamiseks vajalik.

Kui auto on ehitatud kestma "vanaisalt lapselapsele" (näit. Rollis), siis on ka kvaliteedikontroll ja (toote) hind erineva tasemega.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 13:43 
Foorumil
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2471
OLAVI kirjutas:
nimetu kirjutas:
Olles ise metallitööga seotud, siis ütlen otse välja, et see on puhas jama. Rooste saab värskele metallile tekkida peamiselt halbadest hoiutingimustest või väärast käsitlemisest. "Ümbertöötlemine" ei puutu aga üldse teemasse. Autotootjad ei osta oma materjali kuskilt nurgatagusest kohast ning neil on igal tasandil tugev kvaliteedikontroll. Kui kusagil tõesti ilmnevad defektid, siis need tulenevad tõenäoliselt autotootja enda töötlemisprotsessidest.

"Tugev kontroll" on kindlasti eluliselt kriitilise tehnika (lennukid, liftid jne.) juures kasutusel aga "liisingu lõpuni vastupidama ehitatud" laiatarbekaubal on täpselt nii tugev kontroll, kui selle eesmärgi saavutamiseks vajalik.

Kui auto on ehitatud kestma "vanaisalt lapselapsele" (näit. Rollis), siis on ka kvaliteedikontroll ja (toote) hind erineva tasemega.


See on nüüd küü ikka täielik BS (jälle)
Autotööstus on tänu üha rangematele turvalisusnõuetele sundinud terasetööstuse valmistama järjest kõrgekvaliteedilisemat terast. Autotööstuses kasutatav lehtteras ei liigitu tihti tavaliste tearsemarkide alla ja on toodetud eksklusiivselt konkreetsete autotootjate vajadustest lähtuvalt. ja kvaliteedikontroll on väga tugev. Arvamus, et autotehas hakkab keret stantsima mingist Hinnast tulnud roostes suvalise kvaliteediklassi terase rullist on ikka väga kaugle tegelikkusest.
Kuidas autofirmad keresid peale koostamist töötlevad, peaks ju autospetsialistist akf OLAV'ile vist selge olema?
Kui auto roostetab, siis on see pigem seotud auto konstruktsiooniprobleemidega - suletud mahtude halb tuulutus, niiskuse kogunemine või lihtsalt vilets tootmisprotesess (hea näide: MB Sprinter)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 14:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33792
Madis Reivik kirjutas:
Olavi, see jutt on nüüd küll BS kuubis.
Mitte mingi nipiga ei saa jääda peale ümbersulatamist metalli sisse "roosteidusid" see on absurd. Autokered tehaks külmvaltsplekist ja kui seal oleksid mingid ebapuhtused, siis plekk rebeneks juba painutamisel.
Ja kui veel norida, siis "juveniilne" raud tehakse täielikult roostest aga "paha taaskasutatud raud" on ikkagi enamuses puhas raud.


Madis, sa pole vist lähedalt uurinud uusi vene autosid, mis on toodetud peale 1991, kui töölist enam ei ähvardanud praagi eest kuskile tsooni sattuda.
Kuidas suht uued autod juba roostetavad, on 2 võimalikku põhjust
1. auto kere on toodetud juba korrodeerunud metallist. Roosteplekkidega teraslehest stantsitakse keretükid, mis värvitakse. Olen näinud keret, kus läbi värvi paistsid pisikesed roosteaugud.
2. tehnoloogiline praak valtsühendustes. Näiteks autode uste servad, seal on valtsitud 2-3 plekklehte kokku ja seal vahel on veel mingi hermeetiku laadne möga - ka uue põlve nõuka autodel oli. See on lääne autode roostehädade peamine põhjus.
Tsiteeri:
vilets tootmisprotesess (hea näide: MB Sprinter)

3. katmistehnoloogia eiramine. Näiteks AZLK autotehas värvis uue mosse keresid tükati neid kruntimata. Tulemuseks oli see, et nt kapoti all lahkus värv pleki pealt A4 suuruste tükkidena, paljastades rooste.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 14:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 726
Väino kirjutas:
Isiklik kogemus: Aastatuhandevahetuse Passat, mootori veatuli hakkas põlema, sõitu ei seganud. Käisin töökojas, remondimees küsis esimese asjana, kas pidurituled töötavad. Selgus, et ei tööta, ma ise ei teadnudki. Kaitse vahetatud, pidurituled töötavad, veatuli kustunud.

Remondimehe jutt: Sul on isegi hästi, mingil Audil läheb mootor selle peale avariirezhiimi (kas sõita saab või ei saa, seda ma enam ei mäleta).

AMvA kirjutas:
Ühe kaitsme taga võib mitu ahelat olla.
Aastatuhandevahetuse Passat on piltlikult sama primitiivne nagu 53

53 ei tea aga 2000 aasta TDi Passatil (teistel selle aja VW ka) on pidurianduril kaks paari klemme, üks annab 12V edasi siis kui pedaal all, teine siis kui üleval. Piduritule oma läheb samuti ajju, ju siis on see nii ehitatud et annaks veakoodi; "kui pedaal on nii üleval kui all" korraga.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 14:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 33792
Tsiteeri:
Olles ise metallitööga seotud, siis ütlen otse välja, et see on puhas jama. Rooste saab värskele metallile tekkida peamiselt halbadest hoiutingimustest või väärast käsitlemisest. "Ümbertöötlemine" ei puutu aga üldse teemasse. Autotootjad ei osta oma materjali kuskilt nurgatagusest kohast ning neil on igal tasandil tugev kvaliteedikontroll. Kui kusagil tõesti ilmnevad defektid, siis need tulenevad tõenäoliselt autotootja enda töötlemisprotsessidest.


Mercedese roostejamasid, mis algasid esimese põlve C-klassiga (W202) ning kurvasilmse E-klassiga (W210) seostatakse just sellega, et need olid esimesed mudelid, mida valmistati taaskasutatavast metallist ( mis osteti sisse Türgist), mudelid enne seda (W201) ja (W124) valmistati otse rauamaagist tulevast metallist, mida toodeti Saksamaal.

Seejuures uuemad W202 ja W210 olid üleni tsingitud kerega, W124 ja W201 olid tsingitud ainult kere alaosas (kandekonstruktsioonid, põhi, küljekarbid).

Kui ma kuulen seejuures sõna "Türgi", siis seostub sellega kõikuva elementide sisalduse ja töötluskvaliteediga metall, mis sisaldas mida iganes. Täpselt samasugune vahe on ka originaal kereosade ja B-varuosadena müüdava kvaliteedis (kuigi teoorias peaks nad olema kõik samasugusest külmvaltsplekist).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 17:08 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Dets, 2019 14:30
Postitusi: 1372
Pinnatöötlus on hoopis teine jutt, Olavi rääkis "roosteidust".

Täiesti kvaliteetsest terasest pressitud autouks hakkab ka kohe roostetama, kui ei tehta kruntimist (või fosfaatimist, tsinkimist vms.)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 18:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 17 Jaan, 2006 22:05
Postitusi: 253
Enne kui akfi järgmiste fantaasiate üle vaidlemisega tegeleda võiks oodata ära vastuse sellele küsimusele:

vanahalb kirjutas:
Akf OLAVI, millisel Audi A6 C7 modifikatsioonil siis võimsust piirama hakatakse kui lamp läbi põleb ?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 05 Okt, 2021 18:59 
Foorumil
Liige

Liitunud: 04 Veebr, 2015 21:14
Postitusi: 391
Türgi terasest ei tea midagi , küll aga olen lugenud türklastest autotehase töölistest ( Opel , Saksamaa tehases , endine Wartburge tootnud tehas Eisenach is ) , kes autode kooste- ja värviliinil korralikult oma tööd ei teinud . Mul oli Ungaris toodetud Opel Astra f , millel oli roostes vaid avariis kannatada saanud esitiib .


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1461 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 98  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Gideonic, Google [Bot] ja 15 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt