Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
slider
Liige
Postitusi: 472
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas slider »

Renault Moduse kohta pole see teps mitte linnalegend, esitule pirnii vahetuseks tulebki esiots pulkadeks aretada.

ilmselgelt minu oskamatus aga 2004 Vectraga sarnane lugu, 3 torxi(probleemsel nurgal logarist) ja kahe 10 poldiga stange tiba lõdvaks, siis oli ka esituli pooleldi lahti, sain oma üüratu nr8 kinnast kandva kämblaga pirnid vahetatud.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

AMvA kirjutas:
vanahalb kirjutas:Komplitseerituks muutub asi siis kui õlivarrast polegi ja õlitaset vaadatakse menüüst kuhu andur selle kuvab. Selline mõneeurone kokkuhoid ka paljudel uuena kallistel autodel ja omanik ei tea eluilmas kas tal üldse ongi õli karteris.

Sellistel autodel kuvatakse madala õlitaseme korral juhile vastav hoiatus koos lisamist vajava õli kogusega


Jah, mul on ka üks selline auto ja kogu teooria on ilus niikaua kuni see andur õigesti näitab. Aga miks ta peaks seda tegema? Ega see kosmosetehnika kvaliteet pole ja isegi seal viskab mõni detail vahel lusika nurka.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 3343
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Inimesel on ca 5 liitrit verd, 2011 E classi esitule pirnide vahetamiseks tuleb ohverdada sellest ca 10milliliitrit ja natuke plaastrit. Saab vahetatud küll, siiski on kogu aeg tunne et paar sõrme ja randmeliigest on puudu.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Madis Reivik kirjutas:Inimesel on ca 5 liitrit verd, 2011 E classi esitule pirnide vahetamiseks tuleb ohverdada sellest ca 10milliliitrit ja natuke plaastrit. Saab vahetatud küll, siiski on kogu aeg tunne et paar sõrme ja randmeliigest on puudu.



Inimene, miks sa ometi ei kuula mida neeger räägib? Tüüp ei hakka pirnide vahetamiseks isegi klotserit sõrmest ega kompassisuurust kella randmelt maha võtma :)
https://www.youtube.com/watch?v=AlyIoMjc2dA
Ma olen aru saanud et parempoolse tulega pole erilist probleemi aga vasakpoolse jaoks tuleks ratas ja logar alt vôtta. Hiljem, insenerimõtte arenedes, disainiti minuteada logarisse üks lahtikeeratav luuk. Ratas tuleb nagunii alt võtta ja selleks rattavõtit kaasas tassida.
Täiesti võimalik muidugi et ka ülevaltpoolt lähenedes saab vere hinnaga seda pirni vahetada.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas:
AMvA kirjutas:
vanahalb kirjutas:Komplitseerituks muutub asi siis kui õlivarrast polegi ja õlitaset vaadatakse menüüst kuhu andur selle kuvab. Selline mõneeurone kokkuhoid ka paljudel uuena kallistel autodel ja omanik ei tea eluilmas kas tal üldse ongi õli karteris.

Sellistel autodel kuvatakse madala õlitaseme korral juhile vastav hoiatus koos lisamist vajava õli kogusega


Jah, mul on ka üks selline auto ja kogu teooria on ilus niikaua kuni see andur õigesti näitab. Aga miks ta peaks seda tegema? Ega see kosmosetehnika kvaliteet pole ja isegi seal viskab mõni detail vahel lusika nurka.


Aga kui tihti sa tavalise õlivardaga uuemapoolsel (vähem kui 5 aastat vana) autol õlivarrast välja võtad, aga vasta palun ausalt. Mingit juttu, et iga nädal/kuu kontrollid ei tahaks väga uskuda.

PS. Kui asi lusika nurka viskab, ka siis kuvatakse vastav teade. Tööpõhimõte on tegelikult väga lihtne ja selle töö kontroll kah.
Kirs
Liige
Postitusi: 929
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kirs »

slider kirjutas:
Renault Moduse kohta pole see teps mitte linnalegend, esitule pirnii vahetuseks tulebki esiots pulkadeks aretada.

ilmselgelt minu oskamatus aga 2004 Vectraga sarnane lugu, 3 torxi(probleemsel nurgal logarist) ja kahe 10 poldiga stange tiba lõdvaks, siis oli ka esituli pooleldi lahti, sain oma üüratu nr8 kinnast kandva kämblaga pirnid vahetatud.



Jah, tegemist on oskamatusega :) Minu käsi number-kaks suurem ja saan ilusti vahetatud. Juhi pool eemaldad klaasipesu paagi vedeliku nn sissevalamise toru ja kogu lugu. Kõrvalistuja pool olen ise õhupuhasti maha võtnud. Üks pistik ja õhutoru klamber vaid lõdvaks lasta ja käes too ongi. Väga lihtne ja kiire.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

AMvA kirjutas:
Aga kui tihti sa tavalise õlivardaga uuemapoolsel (vähem kui 5 aastat vana) autol õlivarrast välja võtad, aga vasta palun ausalt. Mingit juttu, et iga nädal/kuu kontrollid ei tahaks väga uskuda.

PS. Kui asi lusika nurka viskab, ka siis kuvatakse vastav teade. Tööpõhimõte on tegelikult väga lihtne ja selle töö kontroll kah.


Mul nii uut sõiduautot ei olegi :oops: : Sprinteri bussil kul sõiduperiood on siis vast ikka korra kahe nädala jooksul või enne pikemat (vähemaslt 500 km ) sõitu. Üks tuttav kes armastab neid liisingusse võtta kontrollis minumeelest igal hommikul. Tal oli toona selle kurikuulsa VAG-mootoriga Skoda Superb mis juba uuest peast liitri tuhandele õli võttis. Eks see oleneb autost, oma muldvanal Volvol ta jälle ei kontrollivatki kunagi.

Lusika nurka viskamine ei ole mitte üldsegi lõplik kustumine (sellega on lihtne) vaid need andurid hakkavad valesti näitama. Alles suvel oli aasta vana masin mis näitas õli temperatuuriks 20 kraadi sel ajal kui õuest oli 32 kraadi sooja. Kusjuures neid andurite vigu on lademes - teadsin et seesama tootja teeb komponente ka lennundusele ja küsisin esinduselt et MILLISTELE lennukitele neid asju pannakse. Airbusile pandavat koos täiendava urinaga et ega see Boeing parem pole.
Üleüldiselt jah on nad siis dubleeritud ja iseenesest ei võtaks ka autotootjal tükki küljest üks toru jas varras mingile uuena 80 000 EUR maksvale autole lisaks külge panna.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1672
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas:Kui karteris on õlitaseme andur, siis on ka armatuuris vastav märgutuli. Minu tööautol näiteks on.
Garantii katkestamisest/garantiiremondist keeldumiseks peab paraku olema ka põhjuslik seos, näiteks ei ole võimalik katkestada garantiid, kui ütles üles veepump, aga omanik oli sõitnud madalavõitu õlitasemega.

Ei ole vaja asja liiga keeruliseks teha.

OMANIK võib OMA autoga teha mida tahab.
Aga kui palju autojuhte on kuni 5 aastaste (garantiiliste) autode OMANIKUD?

Tavaliselt on enamus nii noorte autode omanikest omale autod erineval moel liisinud ning juriidilises mõttes ja maakeelses väljenduses lihtsad rentnikud, kes oma raha eest peavad remontima üüritud autot mis ei kuulu neile ja peavad vastutama selle korrasoleku eest.
Kui garantii alla ei lähe, siis nutad ja maksad, et üldse sellest masinast lahti saada.
Kusjuures juriidilist isikut ei aita probleemides ka Tarbijakaitse.

https://www.minuraha.ee/et/kasutus-voi-kapitalirent

https://autosky.ee/blog/kas-osta-auto-v ... i-liising/

https://luminor.ee/s3fs-public/document ... imused.pdf
3.2. Liisinguvõtjal ei ole õigust Liisingueset Liisinguandja eelneva kirjaliku nõusolekuta parendada. Nõusolekut ei ole vaja pisiparenduste tegemiseks, eeldusel, et pisiparendused on
Liisinguesemest seda kahjustamata eraldatavad. Liisinguandja nõudel on Liisinguvõtja
Liisingulepingu lõppemisel kohustatud parendused viivitamatult omal kulul Liisinguesemelt kõrvaldama. Liisinguvõtja on õigustatud parendused Liisinguandja nõusolekuta eemaldama
üksnes juhul, kui see on võimalik Liisingueset kahjustamata. Liisinguandja ei hüvita Liisinguvõtjale Liisingueseme parendamiseks tehtud kulutusi.
3.3. Liisinguvõtjal ei ole õigust Liisingueset Liisinguandja eelneva kirjaliku nõusolekuta muuta, ümber kujundada ega ühendada teiste asjadega selliselt, et Liisingueset ei saa asjast ilma Liisingueset kahjustamata eraldada või et Liisinguese muutuks teise asja päraldiseks.
3.4. Liisingueseme valdamisel, kasutamisel, hooldamisel, remontimisel ning muudel juhtudel on Liisinguvõtja kohustatud kõrvalekaldumatult järgima Müüja, Liisingueseme tootja, Liisinguandja ja/või eelnimetatud isikute poolt selleks ettenähtud isiku antud juhendeid ja eeskirju. Liisinguvõtja on kohustatud järgima tavapäraseid heaperemeheliku kasutamise nõudeid. Liisinguandjal on igal ajal õigus nõuda Liisinguvõtjalt Liisingueseme hooldamisnõuete täitmise tõendamist. Liisinguandjal on õigus nõuda Liisinguvõtjalt hüvitist summa ulatuses, mille võrra Liisingueseme väärtus vähenes tehnilise hoolduse tegemata jätmise või mitteõigeaegse tegemise tõttu või Liisingueseme korrashoiu, säästliku ja heaperemeheliku kasutamise kohustuse rikkumise tõttu Liisinguvõtja poolt muul viisil. Nimetatud summad kuuluvad Liisinguvõtja poolt tasumisele 3 Pangapäeva jooksul pärast Liisinguandja poolt vastava nõude esitamist.
3.7. Kõik Liisingueseme omamise, valdamise, kasutamise, korrashoiu (s.h hooldamise ja remontimisega) ning muud Liisinguesemega seotud kulud kannab Liisinguvõtja. Liisinguvõtja kohustub muuhulgas tasuma Liisinguesemega seotud kohalikud ja riiklikud maksud ning Liisinguesemega seonduvad muud rahalised kohustused, s.h trahvid (sh leppetrahvid), kahju hüvitamise või muud rahalised nõuded. Kui Liisinguandja on Liisingueseme omanikuna kohustatud tegema Liisinguesemega seotud kulutusi, hüvitab Liisinguvõtja need 3 Pangapäeva jooksul pärast Liisinguandja poolt nõude esitamist.


Üks tuttav kes armastab neid liisingusse võtta kontrollis minumeelest igal hommikul. Tal oli toona selle kurikuulsa VAG-mootoriga Skoda Superb mis juba uuest peast liitri tuhandele õli võttis. Eks see oleneb autost, oma muldvanal Volvol ta jälle ei kontrollivatki kunagi.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Pole vaja keerutada ja asja ilmaasjata keerukaks ajada.
+/- 1 cm õli õlivardal ei kahjusta mootorit miskit moodi ja garantiist keeldumiseks peab ikka olema põhjuslik seos.
Kui esindus seda ei tunnista, siis on abiks tarbijakaitse/kohus. Taolistel puhkudel määratakse sõltumatu ekspert ja kui esindus keeldus vale aknapesuvedeliku pärast mootori garantiiremondist, siis on otsus vältimatult, et puudus põhjuslik seos.

Minu tööautol panin hiljuti umbes pool liitrit juurde. Tase oli langenud miinimumini vardal - kuid armatuuris olev õlitaseme tuli (mis muidu süüte sissekeeramisel hakkab korraks põlema ja siis kustub) põlema veel ei hakanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:
Aga kui tihti sa tavalise õlivardaga uuemapoolsel (vähem kui 5 aastat vana) autol õlivarrast välja võtad, aga vasta palun ausalt. Mingit juttu, et iga nädal/kuu kontrollid ei tahaks väga uskuda.

PS. Kui asi lusika nurka viskab, ka siis kuvatakse vastav teade. Tööpõhimõte on tegelikult väga lihtne ja selle töö kontroll kah.


Ma olen viimane 15a sõitnud töösõite uuena ostetud autodega, millega ma suurt üle 100 tuhande pole sõita jaksanud.
Õlitaset ei ole vaadanud mõnikord üldse õlivahetuse jooksul.
Eks alguses tuleb kindlaks teha, kas antud aparaat kulutab õli või mitte - kui ei, siis polegi vaadanud.
Nädal tagasi üle pika aja vaatasin, pidin 0,5 liitrit lisama. Edaspidi tuleb nüüd hoolsam olla.

Kui ma tudengina sõitsin mossega, siis vaatasin iga päev. Kuna massi sisselülitamiseks tuli nagunii kapott avada, siis tõmbasin varda ka välja. Ja mul on olnud üks 3a vana /90 000 sõitnud Passat TDI, millel tuli õlivahetuse vahepeal umbes kanistritäis juurde kallata - kuigi mootor ei tossanud ega lekkinud. 4 liitrit 10 000 km peale on tegelikult vähe, palju vähem kui need VW nikastanud TSI mootorid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas frantzus »

Kapten Trumm kirjutas:Pole vaja keerutada ja asja ilmaasjata keerukaks ajada.
+/- 1 cm õli õlivardal ei kahjusta mootorit miskit moodi ja garantiist keeldumiseks peab ikka olema põhjuslik seos.
Kui esindus seda ei tunnista, siis on abiks tarbijakaitse/kohus. Taolistel puhkudel määratakse sõltumatu ekspert ja kui esindus keeldus vale aknapesuvedeliku pärast mootori garantiiremondist, siis on otsus vältimatult, et puudus põhjuslik seos.

Minu tööautol panin hiljuti umbes pool liitrit juurde. Tase oli langenud miinimumini vardal - kuid armatuuris olev õlitaseme tuli (mis muidu süüte sissekeeramisel hakkab korraks põlema ja siis kustub) põlema veel ei hakanud.


keerutan! 30.a vanal audi bensukal täitsa ingliskeelne hoiatuskiri kapoti all et liigne mootoriõli tase kahjustab katalüsaatorit, ja sama hoiatus ka saksakeelses käsiraamatus, saksa keeles muidugi. ja see oli veel karpa mootor! ja mis puutub diislite nn "lõhkuma" minemisse siis õlitase on ikka suht viimane põhjus. ka turbomootorid läksid vahest lõhkuma.umbes õhufilter, kinnijäänud pumbalatt, turbiinilaager jne. JAAMZ mootorid olid ka lihtsalt lambist "lõhkuma" läinud isa jutu järgi. ise olen kombaini mootori "lõhkumise" üle elanud, tänu isa õpetusele lõin haamriga küttetoru pumba pealt puruks ja vait ta jäi. teine pump peale ja töö jätkus.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

frantzus kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Pole vaja keerutada ja asja ilmaasjata keerukaks ajada.
+/- 1 cm õli õlivardal ei kahjusta mootorit miskit moodi ja garantiist keeldumiseks peab ikka olema põhjuslik seos.
Kui esindus seda ei tunnista, siis on abiks tarbijakaitse/kohus. Taolistel puhkudel määratakse sõltumatu ekspert ja kui esindus keeldus vale aknapesuvedeliku pärast mootori garantiiremondist, siis on otsus vältimatult, et puudus põhjuslik seos.

Minu tööautol panin hiljuti umbes pool liitrit juurde. Tase oli langenud miinimumini vardal - kuid armatuuris olev õlitaseme tuli (mis muidu süüte sissekeeramisel hakkab korraks põlema ja siis kustub) põlema veel ei hakanud.


keerutan! 30.a vanal audi bensukal täitsa ingliskeelne hoiatuskiri kapoti all et liigne mootoriõli tase kahjustab katalüsaatorit, ja sama hoiatus ka saksakeelses käsiraamatus, saksa keeles muidugi. ja see oli veel karpa mootor! ja mis puutub diislite nn "lõhkuma" minemisse siis õlitase on ikka suht viimane põhjus. ka turbomootorid läksid vahest lõhkuma.umbes õhufilter, kinnijäänud pumbalatt, turbiinilaager jne. JAAMZ mootorid olid ka lihtsalt lambist "lõhkuma" läinud isa jutu järgi. ise olen kombaini mootori "lõhkumise" üle elanud, tänu isa õpetusele lõin haamriga küttetoru pumba pealt puruks ja vait ta jäi. teine pump peale ja töö jätkus.

Kahetaktilised diislid olid veelgi hullemad.Kui kütust enam ei saanud lõhkusid niikaua kui karteris õli jätkus.
Uhke ZIS buss võeti seepärast kasutusest maha.
teeline35
Liige
Postitusi: 1556
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas teeline35 »

Uhke ZIS buss võeti seepärast kasutusest maha.
Mingil ajal kehtestatud kindlad mõõdud tehnikale, aga seesinane Zili buss olnud liiga lai. Mitte gabariitne teisiti öeldes. Pluss veel mootori kuludes olnud kombeks lambist lõhkuma minna ning vast oli veel vigasi.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

"Lõhkumaminekud" on suures plaanis kahel põhjusel - kas kütuse või õli pärast. Kui kütusepumba latt või regulaator kinni jäi siis ei olnud asi kõige ohtlikum: mootori pöörded tõusid küll selliseks et kõrvakuulmine hakkas ära kaduma kuid enamasti mitte lõputult. Mootor jäi käima maksimumpööretega ja gaasipedaaliga seda enam reguleerida ei saanud. Aitas juba sellest kui kütusekraan kinni tõmmata või voolik puruks lüüa ja jäigi seisma.
Palju keerulisem oli siis kui pöörded hakkasid tõusma sellepärast et õli sattus kuskilt sisselaskesse. Kõige tavalisem - turbol laager läbi ja sealt lahmas sisse. Diiselmootor saab õliga sama hästi töötada kui diiselkütusega ja kui nö kütust tuli kontrollimatult lisaks hakkasid pöörded tõusma, see lisas omakorda kütust ja kui juht midagi ette ei võtnud lendas mootor lõpuks laiali. Samamoodi sai õli tulla hõreda mootori karterituulutusest kust see läks keskonnasõbralikult sisselaskesse. Seepärast suunasid kogenumad traktorimehed sellise "rohelise algatuse" ilma pikema jututa otse maha. Las tilgub parem põllule.
Kui lõhkuma läks sellepärast et "õli oli liiga palju" siis peeti silmas et õli oli liiga palju õhupuhastajas. Paljudel nõukaaegsetel diislitel oli õhupuhastajaks üks kopsik milles põhjas oli mootoriõli. Õhk tuli ülevaltpoolt läbi sõela, põrkas vastu õli, tolm jäi õlisse kinni ja puhas õhk imeti õlitasapinna pealt mootorisse. Õhufiltrit puhastati nii, et võeti kopsikul põhi alt, valati õli välja, kraabiti põhi mudast puhtaks ja pandi uus õli sisse. Kun liiga ohtralt pandi võis mootori lõhkuma saada.
Need kahetakilised diislid (JAMZ-204 jms) imesid üldse õhku läbi karteri ja seal oli pidev õliudu üleval mis lõhkumaminekule ainult kasuks tuli.

Lõhkuma läinud mootori sai seisma nii et õhu pealevool tuli kinni panna. Kõige klassikalisem viis oli vatijope seljast rebida ja see õhupuhastajasse toppida :) Tehase poolt olid samuti sisselaskekollektoris väljasuretamisklapid - millega ma olen sõitnud siis Belarusil kindlasti , minumeelest ka T-150 K-l ja lintraktoritel. Kui oli kuulda et pöörded hakkavad tot-tot-tot üles minema ja ees korstnast hall pahvak välja käis tuli kähku trossist õhuklapp kinni tõmmata. Igakord polnud kasu sest kas klapp ei pidanud korralikult õhku või tõmmati ähmiga see tross puruks või veel midagi. Ükskord nägin Peterburi maanteel kuidas T-40 hakkas paksu suitsu ajama ja pani Zil-ist mööda nagu tühjast küünist. Muidu oli T-40 maksimumkiirus heal juhul 35-40 km/t. Väga kaugele küll ei jõudnud, kilomeetri pärast oli juba tee peal õlirida ja esimesed detailid.

Kui kohe jaole sai ja sidur ei libisenud võis ka koormusega proovida mootorit rahulikuks sundida. Mul oli 1990-ndate alguses Soomest toodud ja juba seal lõpuni peeneks lasted Toyota Hiace buss. See läks just sellepärast lõhkuma et mootor oli hõre ja karterituulutus tuli sisselaskekollektorisse nagu padurohelised olid ette näinud. Päris mitu korda juhtus maanteel et mootorisse (tollastel Hiacedel istutigi põhimõtteliselt parem kõrv vastu mootorit) tuli iseloomulik terav hääl ja samaaegselt oli peeglist, silmanurgast näha suitsupilv. Siis tuli kohe viies käik sisse rabada ja mõlema jalaga pidurit suruda. Vastutahtmist küll , kuid pööded hakkasiud langema, mootor töötas jälle normaalselt ja ei pidanud seismagi jääma. Lõpuks tuli talv, teed läksid libedaks ja nii ei saanud enam teha. Rattad blokkis lohisemine ei summutanud mootorit kuidagimoodi.
Siis otsustasin et p... sse see keskkonnakaitse ja tõmbasin karterituulutuse vooliku sisselaskekollektori küljest ära. Kollektorile lõin sellesse kohta puupunni ette ja tuulutuse vooliku pistsin otsapidi tühja Coca-Cola pudelisse. Peale sellist modifitseerimist kadus mootoril komme lõhkuma minna ära. Ma käisin tollal iga päev Kuusalust Tallinnase tööl ja selle otsaga tuli pudelisse kuskil 200-250 g õli. Selle valasin pärast sõitu mootorisse tagasi -jumalast puhas õli ja ega seda raisata ei olnud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

keerutan! 30.a vanal audi bensukal täitsa ingliskeelne hoiatuskiri kapoti all et liigne mootoriõli tase kahjustab katalüsaatorit, ja sama hoiatus ka saksakeelses käsiraamatus, saksa keeles muidugi. ja see oli veel karpa mootor! ja mis puutub diislite nn "lõhkuma" minemisse siis õlitase on ikka suht viimane põhjus. ka turbomootorid läksid vahest lõhkuma.umbes õhufilter, kinnijäänud pumbalatt, turbiinilaager jne. JAAMZ mootorid olid ka lihtsalt lambist "lõhkuma" läinud isa jutu järgi. ise olen kombaini mootori "lõhkumise" üle elanud, tänu isa õpetusele lõin haamriga küttetoru pumba pealt puruks ja vait ta jäi. teine pump peale ja töö jätkus.


Kati kahjustamine tekib siis, kui õli on mootoris juba niipalju, et see liigne hakkab sattuma silindritesse (tavaliselt õlirõngad ei jõua väntvõlli poolt silindri seintele pekstavat õlikogust maha pühkida) ja satub poolpõlenud olekus väljalaskesse (tagant sinine suits tuleb). 1 cm kõrgem õlitase seda kindlasti ei tee.

Samamoodi kajustab katalüsaatorit igasugu muul põhjusel õli sattumine silindrisse, on see siis läbi klapisääretihendite või läbi umbes karterituulutuse/surve karteris.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist