Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40199
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Korralikul diiselautol on peal lisasoojendus, mis kütab toa ja mootori soojaks täitsa rahuldavalt. Bensuautol muidugi on see kiirem.
Ma arvan, et praeguste Golfidega pole see lutt ka nii väga kindel ja linnas on kütusekulu vahe ehk 20% diiski kahjuks.
Ma arvan, et praeguste Golfidega pole see lutt ka nii väga kindel ja linnas on kütusekulu vahe ehk 20% diiski kahjuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Soojendus soojenduseks aga see DPF regenereerimine keerab su ajud kiirelt linnas diisliga sõites krussi, ka auto enda lõpuks, kui "tuima" paned.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40199
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Mu praegune tööauto on diisel aastast 2017, euro 6, kas tal see DPF on või ei ole, pole uurinud. Enamik mu sõitudest on ca 10 km pikkused, kus mootor saab soojaks. Ei ole mingeid probleem täheldanud, vahest seepärast, et sõidan mõned korrad nädalas ka 100 km maanteel?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Need maanteesõidud päästavadki. Minu 2005 käru ei saa talvel linnas töristades nii soojakski, et DPF puhastama hakkakski. Aga minu õnneks ei ela ma ka linnas. Peamised sõidud ikka maanteedel.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40199
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Peetud diiselautot ostes on tark meeles pidada, et Saksamaalt, Prantsusmaalt, Itaaliast jne tulevad autod on reeglina "lõuna" versioon ja lisaks istmesoojenduse puudumisele puudub sealt harilikult ka lisakütteseade, mis tähendab, et salongi saab soojaks ainult maanteel.
Lisaks oleks tark paigaldada nt Defa seisusoojendus koos plokisoojenduse, aku laadimise ja salongi soojapuhuriga - aitab vältida tavalisi diiselauto probleeme linnas.
Lisaks oleks tark paigaldada nt Defa seisusoojendus koos plokisoojenduse, aku laadimise ja salongi soojapuhuriga - aitab vältida tavalisi diiselauto probleeme linnas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ja kus sa seda kremplit kortermaja juures laed-soojas hoiad? 9 -lt korruselt aknast pikendusjuhtmega?
Diisel EI ole linnaauto.
Diisel EI ole linnaauto.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kübemefilter ei ole väga suur probleem, sest kui hakkab täis saama hakkab auto ise seda tühjaks põletama. Nii on vähemalt minu 3 liitrisel masuudipressil. Probleem kipub olema EGR-is kuhu hakkab pigi sadestuma ja see läheb umbe.Kirs kirjutas:Ja kus sa seda kremplit kortermaja juures laed-soojas hoiad? 9 -lt korruselt aknast pikendusjuhtmega?
Diisel EI ole linnaauto.
Tänapäevastel bensiinikatel on ka nii DPF kui EGR juba olemas.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Jah, hakkab põletama aga. Kui hakkab põletama parasjagu siis, kui oled pool kilomeetrit sihtkohast, siis mida tavaliselt tehakse. Sõidetakse sihtkohta ja põletusprotsess katkeb. Ja nii korduvalt. Lõpuks on filter totaalselt umbes nende n katketsamiste pärast ja ei aita enam ei ussi ega püssirohi. Kallis filtrivahetus või visatakse-progetakse see süsteemist üldse välja. Viimasel juhul on näha neid õudse tahmalondiga kiirendavaid autosid.
Endalgi nii juhtunud, et pea koduväravas protsess käivitus. Eks kiruma võtab, aga olen "auringi" ära teinud. Eks on vist ka kasu sellest olnud. Praeguseks käru ligi 330000km sõitnud ja katalüsaator, EGR, DPF filter küljes originaalid.
Bensukal küljes DPF - Diesel Particle Filter? Ju ikka katalüsaator. Viimased on ka diislitel, k.a minu omal. EGR oli isegi minu 50cm3 rolleril küljes.
Endalgi nii juhtunud, et pea koduväravas protsess käivitus. Eks kiruma võtab, aga olen "auringi" ära teinud. Eks on vist ka kasu sellest olnud. Praeguseks käru ligi 330000km sõitnud ja katalüsaator, EGR, DPF filter küljes originaalid.
Bensukal küljes DPF - Diesel Particle Filter? Ju ikka katalüsaator. Viimased on ka diislitel, k.a minu omal. EGR oli isegi minu 50cm3 rolleril küljes.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Minu auto jätkab ka põletamist siis kui olen auto seisma jätnud.Kirs kirjutas:Jah, hakkab põletama aga. Kui hakkab põletama parasjagu siis, kui oled pool kilomeetrit sihtkohast, siis mida tavaliselt tehakse. Sõidetakse sihtkohta ja põletusprotsess katkeb. Ja nii korduvalt. Lõpuks on filter totaalselt umbes nende n katketsamiste pärast ja ei aita enam ei ussi ega püssirohi. Kallis filtrivahetus või visatakse-progetakse see süsteemist üldse välja. Viimasel juhul on näha neid õudse tahmalondiga kiirendavaid autosid.
Endalgi nii juhtunud, et pea koduväravas protsess käivitus. Eks kiruma võtab, aga olen "auringi" ära teinud. Eks on vist ka kasu sellest olnud. Praeguseks käru ligi 330000km sõitnud ja katalüsaator, EGR, DPF filter küljes originaalid.
Bensukal küljes DPF - Diesel Particle Filter.
Eks ta miski teise nimega aga põhimõte sama.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Vaat seda ma küll nüüd ette ei suuda ette kujutada, kuidas regenereerimisprotsess seisva mootori korral saab toimuda Või mõtlesid seisva auto töötava mootoriga? Siis muidugi jätkab, aga protsess kestab kauem.
Bensukate DPF analoog ongi ju katalüsaator. Ja neid võib olla väljalaskes lausa mitu.
Bensukate DPF analoog ongi ju katalüsaator. Ja neid võib olla väljalaskes lausa mitu.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Lülitan auto välja ja lasen puldist uksed lukku aga midagi veel töötab kapoti all ja ajab halba aisu välja. Ei tunne seda asja eriti ja pole ka uurinud. Siiamaani pole probleeme olnud. Masina läbisõit 375000 ja minu käes 150000 km.Kirs kirjutas:Vaat seda ma küll nüüd ette ei suuda ette kujutada, kuidas regenereerimisprotsess seisva mootori korral saab toimuda Või mõtlesid seisva auto töötava mootoriga? Siis muidugi jätkab, aga protsess kestab kauem.
Bensukate DPF analoog ongi ju katalüsaator. Ja neid võib olla väljalaskes lausa mitu.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Edasi töötab jahutusventilaator ja hais vahetult puhastusprotsessi ajal ning peale seda on tavaline. Minule teadaolevalt toimub DPF -i regenereerimisprotsess ainult töötava mootoriga.kraal kirjutas:
Lülitan auto välja ja lasen puldist uksed lukku aga midagi veel töötab kapoti all ja ajab halba aisu välja. Ei tunne seda asja eriti ja pole ka uurinud. Siiamaani pole probleeme olnud. Masina läbisõit 375000 ja minu käes 150000 km.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kindel et see seisusoojendus ei ole?kraal kirjutas: Lülitan auto välja ja lasen puldist uksed lukku aga midagi veel töötab kapoti all ja ajab halba aisu välja. Ei tunne seda asja eriti ja pole ka uurinud. Siiamaani pole probleeme olnud. Masina läbisõit 375000 ja minu käes 150000 km.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
Tsitaat: Masina läbisõit 375000 ja minu käes 150000 km.
Küsimus: Ja selle ajaga (läbisõiduga) pole selgeks saanud mis oma autol tossab, st mis asjad autol küljes on? Pole kordagi ka kellegi käest infi küsinud, et on see ikka loomulik ja õige?
Paneb pead vangutama kohe....
Sellist praegusaegset suhtumist ilmestab kenasti ATV-de müümisel tähele pandud detailid:
Tulevad ostma laps, isa ja vanaisa. Vaatad otsa, no peaks ju kellelegi ikkagi ka mingisuguse praktilise kasutamise kiirloengu ju ikka pidama. Laps- mõttetu, kilkab rõõmust, pole veel midagi ise remontinud ega nikerdanud, kettigi jalgrattal õlitada ei mõistaks, nojah, mida sa talle ikka räägid kuigi tundub juba põhikooli lõpp olema isegi.
Isa- vaatab kala näoga otsa omal selline ilme, et "mul sügavalt pohhui". Ütleb: "Mina ainult maksan. Mind su jutt ei koti suurt. Ära mulle räägi, juhendist loen kui vaja". Edasi kaks varianti. "Ma praegu nagunii ei (viitsi) (hakka) (pole aega) seda kuula(ta)(ma), pealegi üleüldse: ma tean ise nagunii kõike sinust paremini!" või siis "Tead ma nagunii ei jaga seda värki üldsegi ja pole ka huvitatud, mul isa hakkab tegelema."
No ja nüüd siis vanaisa: "Ära mulle pikalt räägi, näita paar olulist asja ära, kus mis on. Pole vaja. Ma olen Voshodide ja Jawade ja M-de ja sapakate ja karburaatorite ja genekate jne mida iganes veel asjade keskel üles kasvanud. Saan hakkama."
Siia läheb veel üks silma jäänud teema. Kui vanasti tuli massinast metalli vastu teist metalli käimise "kolehääl", siis sai iga mees aru, et kohe tuleb asi seisma panna, muidu läheb jama veel väga kalliks, ja egas juppe kah pole, et vb jään kauaks asjast ilma ja remont läheb ehk väga kalliks.Et kui metall käib vastu metalli koleda häälega, siis sellist asja ei tohi kasutada, vaid tuleb korda teha. Aga tänapäeval tuleb mees (see isade põlvkonna mõtteviisi esindaja just) jõhkra kolinaga pilliga, millega on pikalt lastud niimoodi, mis on pidanud juba pikka aega kasutades perses olema, ja ütleb selle peale lihtsalt süüdimatult: "a ma arvasin, et nii peabki!" Omal enam üldse loogilist mõtlemist pole või? Ja siis imestame, et inseneriteadused on alla käinud, et loogilist tehnilist mõtlemist nõudvad alad pole populaarsed...
Mentaliteet, et mina ei pea ega ka tohi midagi enam ise mõelda, minu eest mõtlevad ja otsustavad teised. Nad ju pädevad sertifitseeritud otsustajad.
Küsimus: Ja selle ajaga (läbisõiduga) pole selgeks saanud mis oma autol tossab, st mis asjad autol küljes on? Pole kordagi ka kellegi käest infi küsinud, et on see ikka loomulik ja õige?
Paneb pead vangutama kohe....
Sellist praegusaegset suhtumist ilmestab kenasti ATV-de müümisel tähele pandud detailid:
Tulevad ostma laps, isa ja vanaisa. Vaatad otsa, no peaks ju kellelegi ikkagi ka mingisuguse praktilise kasutamise kiirloengu ju ikka pidama. Laps- mõttetu, kilkab rõõmust, pole veel midagi ise remontinud ega nikerdanud, kettigi jalgrattal õlitada ei mõistaks, nojah, mida sa talle ikka räägid kuigi tundub juba põhikooli lõpp olema isegi.
Isa- vaatab kala näoga otsa omal selline ilme, et "mul sügavalt pohhui". Ütleb: "Mina ainult maksan. Mind su jutt ei koti suurt. Ära mulle räägi, juhendist loen kui vaja". Edasi kaks varianti. "Ma praegu nagunii ei (viitsi) (hakka) (pole aega) seda kuula(ta)(ma), pealegi üleüldse: ma tean ise nagunii kõike sinust paremini!" või siis "Tead ma nagunii ei jaga seda värki üldsegi ja pole ka huvitatud, mul isa hakkab tegelema."
No ja nüüd siis vanaisa: "Ära mulle pikalt räägi, näita paar olulist asja ära, kus mis on. Pole vaja. Ma olen Voshodide ja Jawade ja M-de ja sapakate ja karburaatorite ja genekate jne mida iganes veel asjade keskel üles kasvanud. Saan hakkama."
Siia läheb veel üks silma jäänud teema. Kui vanasti tuli massinast metalli vastu teist metalli käimise "kolehääl", siis sai iga mees aru, et kohe tuleb asi seisma panna, muidu läheb jama veel väga kalliks, ja egas juppe kah pole, et vb jään kauaks asjast ilma ja remont läheb ehk väga kalliks.Et kui metall käib vastu metalli koleda häälega, siis sellist asja ei tohi kasutada, vaid tuleb korda teha. Aga tänapäeval tuleb mees (see isade põlvkonna mõtteviisi esindaja just) jõhkra kolinaga pilliga, millega on pikalt lastud niimoodi, mis on pidanud juba pikka aega kasutades perses olema, ja ütleb selle peale lihtsalt süüdimatult: "a ma arvasin, et nii peabki!" Omal enam üldse loogilist mõtlemist pole või? Ja siis imestame, et inseneriteadused on alla käinud, et loogilist tehnilist mõtlemist nõudvad alad pole populaarsed...
Mentaliteet, et mina ei pea ega ka tohi midagi enam ise mõelda, minu eest mõtlevad ja otsustavad teised. Nad ju pädevad sertifitseeritud otsustajad.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40199
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
DPF tähendab maakeeles "dust particle filter" ehk tahmafilter. Selle tühjakspõletmaise protsessis peavad heitgaasid liikuma, sest sellega kaasneb üldiselt veits tomu lendamist summutist. Ehk siis mootor käima ja tühikäigust kõrgemate pööretega. Selle töötamisest peaks signaliseerimia armatuuris ka miski tulukese põlemine?Edasi töötab jahutusventilaator ja hais vahetult puhastusprotsessi ajal ning peale seda on tavaline. Minule teadaolevalt toimub DPF -i regenereerimisprotsess ainult töötava mootoriga.
Viimati muutis Kapten Trumm, 07 Jaan, 2021 14:18, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: blueant ja 27 külalist