Autotehnikateema
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
See "lubatud" õlikulu on lihtsalt tootjapoolne jokk taganemistee vältimaks võimalikke kulukaid garantiiremonte. Enamus liikuritel (v.a. üksikud tüüpvead) on õlikulu ikka mõistuse piirides.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
See 1-1,5 l/1000 km peale on õlikulu, mille ületamisele peaks järgnema mootori (kapitaal)remont.
Samasuguseid arve leiate igast NSVL aegsest autode ekspluatatsiooni ja remondi käsiraamatutest.
Mul on garaazis selline aparaat nagu 2001 Volvo XC70 2,4 turbo bensu mootoriga - täiesti kuiva (st lekketa) ja korras (õlieraldaja õigel ajal vahetatud) tuleb õlivahetuse peale (10 000 km) 1-2 liitrit juurde panna (sõltuvalt kuidas tallad). Läbisõit on umbes 360 000 km ja kompressiooni järgi on mootor ideaalses korras. Kui võtta lahti turbot, õlifiltrit ja vahejahutit ühendavad plastlõdvikud, siis näpuga katsudes neid seespoolt saab näpuotsa veits õliseks.
Samas on mul olnud haininaga BMW 520i, mille õlitase langes õlivahetuse välba jooksul maksimumi märgilt umbes poolele teele miinimumi poole, mis tähendab õlikulu 0,5 liitrit/10 000.
Uuena ostetud autod, mida mul tööautona mitu olnud on, on ka olnud sellised, et õlivahetuse peale pole juurde vaja panna. Tõsi, ma olen nendega liisinguperioodi lõpuks jõudnud sõita max 75 000 km kah.
Samasuguseid arve leiate igast NSVL aegsest autode ekspluatatsiooni ja remondi käsiraamatutest.
Palju läbisõit on?Läheb küll väga off-topicuks kätte ära, aga mu Volvo sõidab 0W-20 õliga, turbo on ka peal, õli vahetan kas korra aastas või 30.000 km pealt, oleneb kuidas auto ise meelde tuletab aga ei vala vahepeal õli juurde miskipärast.
Mul on garaazis selline aparaat nagu 2001 Volvo XC70 2,4 turbo bensu mootoriga - täiesti kuiva (st lekketa) ja korras (õlieraldaja õigel ajal vahetatud) tuleb õlivahetuse peale (10 000 km) 1-2 liitrit juurde panna (sõltuvalt kuidas tallad). Läbisõit on umbes 360 000 km ja kompressiooni järgi on mootor ideaalses korras. Kui võtta lahti turbot, õlifiltrit ja vahejahutit ühendavad plastlõdvikud, siis näpuga katsudes neid seespoolt saab näpuotsa veits õliseks.
Samas on mul olnud haininaga BMW 520i, mille õlitase langes õlivahetuse välba jooksul maksimumi märgilt umbes poolele teele miinimumi poole, mis tähendab õlikulu 0,5 liitrit/10 000.
Uuena ostetud autod, mida mul tööautona mitu olnud on, on ka olnud sellised, et õlivahetuse peale pole juurde vaja panna. Tõsi, ma olen nendega liisinguperioodi lõpuks jõudnud sõita max 75 000 km kah.
Viimati muutis Kapten Trumm, 29 Okt, 2020 10:53, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Sõltub automargist ja ka konkreetsest mootorist see õlikulu. Ja päris palju ka õli margist. Uuel Subaru XV-l (vabalthingav bens) oli vahetusvälp 15k ja selle ajaga sain liitrikese rahulikult peale kallata. Üldiselt päris päris häiriv "lisa". Ma ei viitsinud uurida, mis firma õli nad esinduses sinna kallasid. Aga kui garantiiaeg läbi sai ja hakkasin ise õli vahetama, sain õlikulu nii palju paremaks, et enam juurde kallata ei olnud vaja (õlitase kukkus 15kkm jooksul sinna miinimumi lähedale). Motuli ja LM õlidega siis minul positiivne kogemus.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Üks õlikulu suurendav faktor on kindlasti need vedelad, 0W-20 ja 0W-30 stiilis õlid.
Eriti kui auto kasutab traditsioonilisi malmhülsse ja terasest kolvirõngaid.
Minu Volvole on nõutud muidu 5W-30 õli, aga kui hakkasin kasutama 0W-40, siis langes õlikulu nii poole võrra pluss mootor hakkas vaiksemalt käima.
Turbo mootoritel on õlikulu mõjutav asi ka karterituulutuses enamasti leiduv õlieradaja, mida tuleb perioodiliselt puhastada või vahetada. Tehas annab selleks optimistlikke arve 100 000 km ülespoole, juba läbisõitu omavatel autodel, kus mootorisisu pole enam kuigi puhas ja karterituult on rohkem, võib see selleks ajaks ammu umbes olla.
Eriti kui auto kasutab traditsioonilisi malmhülsse ja terasest kolvirõngaid.
Minu Volvole on nõutud muidu 5W-30 õli, aga kui hakkasin kasutama 0W-40, siis langes õlikulu nii poole võrra pluss mootor hakkas vaiksemalt käima.
Turbo mootoritel on õlikulu mõjutav asi ka karterituulutuses enamasti leiduv õlieradaja, mida tuleb perioodiliselt puhastada või vahetada. Tehas annab selleks optimistlikke arve 100 000 km ülespoole, juba läbisõitu omavatel autodel, kus mootorisisu pole enam kuigi puhas ja karterituult on rohkem, võib see selleks ajaks ammu umbes olla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kui see oli kogemata diisel, siis seal on "väike õlikulu" tihti põhjustatud diisli sattumisest õli sisse.Oleneb mootorist, mul oli eelmine hobibuss 2,7 mootoriga läbisõiduga ca 325 000 km ja õlikulu oli selline, et enne õlivahetust jõudis tase miinimumi lähedale ja välba sees lisada ei olnud vaja.
KV G-mersudel näiteks on tavaline, et õlitase muudkui tõuseb ja õli lisada polegi vaja. Kuni saaled lendavad lõpuks.
Bensumootorid selle all ei kannata, sest bensiin aurab mootori vähegi soojaks saamisel õlist minema läbi karterituulutuse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Selle loogika kohaselt pole ju ka Opel Astra K ja Volvo XC90 (Euroopa autod 2016) tänases päevas enam mingid autod...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
No võibolla on euroopa auto valimine umbes nagu eurovisioon - kaugeltki alati ei võida parim auto/laul, vaid see mis on antud ajahetkel misiganes põhjusel populaarsemLemet kirjutas:Selle loogika kohaselt pole ju ka Opel Astra K ja Volvo XC90 (Euroopa autod 2016) tänases päevas enam mingid autod...
PS. Ja teine moment veel. Käärid auto vahel mis auhindamisele läheb ja selle vahel mis reaalselt 5 või 10 aasta pärast tehasest välja sõidab ja lõppkasutajani jõuab. Töökultuur jms asjad.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Mõningate Volkswageni isendite kohta öeldakse ka, et Hitleri kättemaks.
Seda ütles mu automehhaanik kui VW esisilla jubinaid vahetas.
Seda ütles mu automehhaanik kui VW esisilla jubinaid vahetas.
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
See Euroopa Aasta auto valimine on paras tsirkus, võidavad tavaliselt mingid pisikesed pizvinnid a'la Fiat Punto, Renault Clio või Alfa Romeo XX. Audi, BMW ja Mercedes ei oska nende valijate arvates üldse autosid teha, 1983-l vist viimati Audi 100 võitis. Mis puutub Žigulli, siis Aasta autoks valiti 1967. aastal siiski originaal Fiat 124, Žigulid muudeti sellega võrreldes ikka päris tublisti.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Olles pidanud kaht Cliot (1,6 liitrist neljaukselist ning 1,2 liitrist kaubikut ), ei ütle ühtki paha sõna....pisikesed pizvinnid a'la Fiat Punto, Renault Clio
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Aasta autot valivad Euroopa juhtivate autoajakirjade autoajakirjanikud. Üks valiukriteerium on ka auto kättesaadavus ostjate enamusele. Sellepärat ka kallid bling-bling autod ei võidagi.Troll kirjutas:See Euroopa Aasta auto valimine on paras tsirkus, võidavad tavaliselt mingid pisikesed pizvinnid a'la Fiat Punto, Renault Clio või Alfa Romeo XX. Audi, BMW ja Mercedes ei oska nende valijate arvates üldse autosid teha, 1983-l vist viimati Audi 100 võitis. Mis puutub Žigulli, siis Aasta autoks valiti 1967. aastal siiski originaal Fiat 124, Žigulid muudeti sellega võrreldes ikka päris tublisti.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Pauguotil on selline huvitav mootor nagu 1,4 55/54kw OHC bensiin, mida kasutati nii esimese põlve Partner kaubikutel, aga ka sõiduautode odavamatel mudelitel nagu 206, 306, 307, 207. Mootor, millel plokikaanepoldid on valmistatud tainast. Ilmselt pole sa seda õudust näinud. Ajapikku plokikaane pingutus lõdveneb (poldid annavad järgi) ja ühel hetkel on mahlad segamini.olles pidanud kaht Cliot (1,6 liitrist neljaukselist ning 1,2 liitrist kaubikut ), ei ütle ühtki paha sõna.
Otsisin hiljaaegu naisele väiksemat peetud, väikse läbisõiduga- silma jäi, et päris pisikese läbisõiduga 207-d on pisikeste läbisõitudega, alati selle 1,4 55 kW mootoriga. Müüja kinnitab kuulutuses - "väga heas korras, investeeringuid ei vaja". Ja auto hind oli nt 900 eurot.
Sõidab küll, kui iga 2 a takka vahetada kaanetihend ja kaanepoldid. Kaanepoltide ülepingutamine annab lühikest efekti (kuna poldid on tainast).
Teine huvitav featuur on nende 90ndate Peugeottide (ja ilmselt siis ka Citroenide) tagumine torsioonvedrustus. Autolehes oli kunagi artikkel Eestis miljon km sõitnud 2.0 diisel Berlingost (I põlv), millel oli selle milliga tagasilda vahetatud kuus (!) korda. Sellise tagasillaga auto ostmisel on küllalt suur tõenäosus sattuda jama otsa, kui kontrollida ei oska.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Ilmselt oli siis tegemist B5 kerega Passatiga? Aastast 97-02?Vilks kirjutas:Mõningate Volkswageni isendite kohta öeldakse ka, et Hitleri kättemaks.
Seda ütles mu automehhaanik kui VW esisilla jubinaid vahetas.
Mul on kaks sellist autot olnud (97 V6 Syncro ja 99 1,9 TDI) ja selle esisilla kohta on liikvel kõvasti linnalegende.
Tegelikkus on lihtne.
Tehasest paigaldatud esiõõtsad (neid on esisillas kokku 8 tk) olid liiga nõrgad ja kolisesid nt 40 tuhande km pärast.
Samamoodi kolisesid nende järgi tehtud B-osad.
Tuli osta esindusest täiendatud õõtsade komplekst (maksis krooniajal 12 tuhat krooni) ja mure ununes.
Kindlasti ei tohtinud neid õõtsasid ühekaupa vahetada, siis käisidki iga kuu töökojas ja lõputult.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Neid ei tohigi üle pingutada, sest poldid on nö. venivad. Ehk siis korrektne pingsus tekitatakse poldi materjali deformatsiooni arvelt. Kui nüüd veel peale keerata ületatakse materjali elastsuspiir ja metall hakkab voolama.Sõidab küll, kui iga 2 a takka vahetada kaanetihend ja kaanepoldid. Kaanepoltide ülepingutamine annab lühikest efekti (kuna poldid on tainast).
Seal on probleem nõellaagrites, aga nende vahetamine ei ole raketiteadus ja ei ole keerulisem, kui miski muu sõltumatu tagasilla remont.Teine huvitav featuur on nende 90ndate Peugeottide (ja ilmselt siis ka Citroenide) tagumine torsioonvedrustus. Autolehes oli kunagi artikkel Eestis miljon km sõitnud 2.0 diisel Berlingost (I põlv), millel oli selle milliga tagasilda vahetatud kuus (!) korda. Sellise tagasillaga auto ostmisel on küllalt suur tõenäosus sattuda jama otsa, kui kontrollida ei oska.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Citroen Berlingole paigaldas VEHO esindus omal algatusel nende nõellaagrite määrimiseks tavotiniplid, kustkaudu löödi iga õlivahetuse ajal sorts tavotti sisse, meil olnud auto sõitis üle 200 tuhande ilma remondi, laagrite vahetuse ja muu jamata.
Lihtsalt aladimensioonilised on sinna sattunud. Sellised hirmus peenikesed.
Stretch-tüüpi poldil on mingi peenemaks töödeldud osa, mis tagab "õigeks" venimise. Neid võib pingutada ainult ühe korra, lahtivõtmisel tuleb uued panna.
Nt vanemate BMW mootoritel on kaanepolte kahte tüüpi - tavalised (korduvkasutatavad) ja stretch-tüüpi ehk ühekordsed.
Erinevus on selles, et esimese läbimõõt on poldipeast poldi otsani sama, teisel on keermeta osa kestel üks peenemaks töödeldud koht.
Partneri mootori kaanepoldid pole stretch-tüüpi, vaid tavalised.Neid ei tohigi üle pingutada, sest poldid on nö. venivad.
Lihtsalt aladimensioonilised on sinna sattunud. Sellised hirmus peenikesed.
Stretch-tüüpi poldil on mingi peenemaks töödeldud osa, mis tagab "õigeks" venimise. Neid võib pingutada ainult ühe korra, lahtivõtmisel tuleb uued panna.
Nt vanemate BMW mootoritel on kaanepolte kahte tüüpi - tavalised (korduvkasutatavad) ja stretch-tüüpi ehk ühekordsed.
Erinevus on selles, et esimese läbimõõt on poldipeast poldi otsani sama, teisel on keermeta osa kestel üks peenemaks töödeldud koht.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 40 külalist