Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
vanahalb kirjutas:Iseenesest ongi viimastel aastatel turule tekkinud uus klass nimetusega universaalrehvid. Tavaliselt on nimetuses lisand " all season" vms. Tuntumatel tegijatel ka täitsa eraldi margid nagu Michelin CrossClimate, Goodyear 4Seasons, Nokian
Weatherproof vms.


Selliste pidamine talvel on täiesti olematu (OK, mitte nii hull kui suverehvil, aga korraliku talverehviga võrreldes ikka täiesti olematu)

Ja sellest lamellidega suvel sõitmisest - paras jama, sest esiteks pole nendega suvel sõitmine mingi rõõm, rehv on vedel ja juhtimine ebatäpne, ning lisaks veel ka kallis, sest suvega kulub see rehv nii ära, et järgmiseks talveks pead uued ostma. Seega lõpkokkuvõttes enese piinamineja raha raiskamine.

Sellisele väitele paluks numbrilist tõendust kasutusviisi iseloomustusega, sest muidu see taandub "üldistavaks pläraks" kui ei arvestata kasutusaja läbisõitu ja sõidustiili. Tuleks ikka arvestada reaalse kasutusvajadusega.

Kuigi ma olen elus mõne rehvi suutnud mõnetuhande kilomeetriga siledaks sõita, siis hetkel on mu mitmel autol all universaalid ja nendel mustrit jagub veel ka saabuvaks talveks.
Tõsi, et keskmised aastaläbisõidud nendel autodel on 3000km - 6000km aastas.
Kui majas on juba 4 aastaringi liikumisvalmis olevat autot, siis neile lisaks 16 rehvi ostmine ja nende rehvide hoiustamine ning vahetamine on majanduslikult ja ajaliselt kulukas.

Rehvivahetusfirmadele on universaalrehvide müümine majanduslikult kahjumlik, sest kui muidu saaks ühe masina kohta müüa 8 rehvi ja 6 rehvivahetuskorda, siis ühele autole nelja universaalrehvi ostjat ei pruugi 3 aastat töökojas näha. (Rehvivahetuse hinda võib ka ootamatult tõsta mõne rehvianduri purunemine rehvivahetuse käigus.)

Kuna universaalrehvide müümine on meie rehvifirmadele kahjumlik, siis on ka nende reklaamimine kahjumlik ja seepärast puudub enamusel meie rehvimüüjatel tootevalikus "universaalrehv" ja pahatihti on pakutud "lamellrehvi" nimetuse all "ilma naelteta naelrehvi" ning sellega halvendatakse kasutuskogemust.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Some »

Minu autol hoolduses pandi kirja, et rehvimustrit alles 1,7mm ja rohkem ei tohiks sõita. Ehk siis kevadel seisab rehvihange ees. Mingeid soovitusi? Eelistan vaikseid rehve, rehvimüra on põhimõtteliselt ainus müra, mis salongi trügib.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Õnneks lõpetati Eestis mõni aasta tagasi ära M+S tähisega suverehvide lubamine talvel. Ja kesk-Eurooa lamellide oma. Ka meie majas oli üks lollpea, kes sellistega talvel uisutas, lootes oma Honda CRV neliveo peale.

"Aastaringsete rehvide" kontseptsioon on jama, et mitte öelda ohtlik.
Korralikud lamellid, mida "suvel siledaks sõidetakse" on kuuma asfaldi jaoks liiga pehmest segust ja piiroludes seeläbi ohtlikud.
Mittepidavad lamellrehvid aga on talvel jää ja lumega libedavõitu.

Mul olid ühel autol ostes all sellise "säästliku ostja" pandud Matadori kesk-euroopa lamellid, millega siis sõideti aastaringi. Mõtlesin ka, et talve hakul ei kiirusta rehve vahetama (mul olid juba naastudega teised rattad hangitud). Esimene talveilm oli selline, kus öösi sadas märga lund, mis hommikul jäätus. Ütleme nii, et suure vaevaga sain autoga töökojani, seejuures nenel linnas olevate (Pärnu mnt Hiiu ja Pääsküla vahel) pisikestel ringteedel kippus auto vägisi piiretesse minema. Neliveoline auto ka. Pidurdada polnud üldse suuremat mõtet, sest auto läks sinna kuhu tee parasjagu kaldu oli.

Ei maksa nalja teha, auto remont ja haiglaravi on kallimad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Some kirjutas:Minu autol hoolduses pandi kirja, et rehvimustrit alles 1,7mm ja rohkem ei tohiks sõita. Ehk siis kevadel seisab rehvihange ees. Mingeid soovitusi? Eelistan vaikseid rehve, rehvimüra on põhimõtteliselt ainus müra, mis salongi trügib.


Siis sa kallitest rehvidest ei pääse. Odavad kipuvad rohkem mürisema ka.
Väldi V-kujulise mustriga rehve ja uuri neid detsibelli näite, mis tootjad annavad.
Kõige müravabamad on üldiselt rehvid, mille muster koosneb pikisoontest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selliste pidamine talvel on täiesti olematu (OK, mitte nii hull kui suverehvil, aga korraliku talverehviga võrreldes ikka täiesti olematu)

Ja sellest lamellidega suvel sõitmisest - paras jama, sest esiteks pole nendega suvel sõitmine mingi rõõm, rehv on vedel ja juhtimine ebatäpne, ning lisaks veel ka kallis, sest suvega kulub see rehv nii ära, et järgmiseks talveks pead uued ostma. Seega lõpkokkuvõttes enese piinamineja raha raiskamine.


Talvemustriga sõitmine lisab auto kütusekulule ca 1 liitri 100 km peale. Veeretakistus on lihtsalt suurem.
Kui läbisõitu vähegi on, siis pakun, et rehvide ostust kokku hoidud raha lendab kiiresti summutist välja.
Võiks täitsa excelis arvutada.

Kui see rehvikulu nii suur tundub, võiks katsetada sellega, et muretseda teine jooks velgi (plekkveljed kasutatuna on suht võiku hinnaga) ja vahetada rattad ise. Esiteks ei sõltu sa järjekordadest, mis rehvivahetusse hetkega tekivad, kui talv saabub. Ja iga hooaeg rattaid tasakaalustada pole tegelikult vajadust, kui normaalselt sõita. Seal on muidugi teatud eeldusi aga ise ma oma elukorralduse juures pean lihtsamaks ja mugavamaks vahetada rattad ise, selmet närveldada kuskil järjekorras.
Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Sept, 2021 11:33, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Korraliku, talvetingimustesse mõeldud lamell talverehvi (mis omab seda lumehelbekese tähistust) kumisegu on oluliselt pehmem, kui suverehvide oma. Arvestades, et kummisegu omadused sõltuvad ka kasutustemperatuurist, siis see omadus võimendub eriti suvel, kui õhutemperatuurid on üle 20-ne ja tee temperatuur veel kõrgem. On üldteada fakt, et pehmem kummisegu kulub oluliselt kiiremini, kui kõvem segu. Ning kui sa hindad oma lamellrehvi seisukorda, siis ma ei soovita vaadata mitte neid laiemaid sooni, mis on mõeldud löga ja vee ära juhtimiseks, vaid lamellide sügavust. Lamellid ei ole nimelt lõigatud nii sügavaks, kui on need laiad sooned. Ning jääl ja lumes pakuvad pidamist vaid need lamellid, ning mida elastsemad (loe: sügavamad) nad on siis seda parem pidamine. Suvega lulutad sa korraliku lamellrehvi lamelli sügavusest vabalt pool ära, kuigi rehv paistab pealtnäha täiesti OK.

Mis puudutab neid universaalrehve siis me neid ei kommenteeri, minu silmis on need selline rämps, et keegi peaks mulle peale maksma, kui ma need oma autodele alla peaks panema. Mis on tehtud kõige jaoks ei kõlba tegelikult millegi jaoks.
Allpool soovitus Pirellilt
https://www.pirelli.com/global/en-ww/road/winter-vs-all-season-tyres-what-how-and-when-to-choose-them
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Some kirjutas:Minu autol hoolduses pandi kirja, et rehvimustrit alles 1,7mm ja rohkem ei tohiks sõita. Ehk siis kevadel seisab rehvihange ees. Mingeid soovitusi? Eelistan vaikseid rehve, rehvimüra on põhimõtteliselt ainus müra, mis salongi trügib.

Hankook pidi hea olema. Oma autole panin Nokiad, aga müra oleks võinud olla vähem. Samas märjal väga hea pidamine.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis puudutab neid universaalrehve siis me neid ei kommenteeri, minu silmis on need selline rämps, et keegi peaks mulle peale maksma, kui ma need oma autodele alla peaks panema. Mis on tehtud kõige jaoks ei kõlba tegelikult millegi jaoks.


Need "universaalrehvid" on mõeldud kasutamiseks nt Prantsusmaa kliimas, kus võibolla talvel üks saps lörtsi korra tuleb.
Lisaks on kahtlane, kas neil ikka on see põhjamaa tähistus, mida vaja (lumehelbe pilt).

Kesk-Euroopa oludesse teevad rehvitootjad eraldi lamelle (lumepuudusel on paljud riigid naastud keelanud) suverehvi laadsest segust, lihtsalt karvasema mustriga. Nende omadustes on peamine pidamise säilimine kiirteekiirustel ja märja asfaldiga, talveomadused on sekundaarsed.

Sellist saasta võib leida saksast toodud autode all, samuti sealt siia tassitud kasutatud rehvide hulgas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Kui see rehvikulu nii suur tundub, võiks katsetada sellega, et muretseda teine jooks velgi (plekkveljed kasutatuna on suht võiku hinnaga) ja vahetada rattad ise. Esiteks ei sõltu sa järjekordadest, mis rehvivahetusse hetkega tekivad, kui talv saabub. Ja iga hooaeg rattaid tasakaalustada pole tegelikult vajadust, kui normaalselt sõita. Seal on muidugi teatud eeldusi aga ise ma oma elukorralduse juures pean lihtsamaks ja mugavamaks vahetada rattad ise, selmet närveldada kuskil järjekorras.


Teine jooks velgi võiks niikuinii olla. Ma näiteks eelistan talveks tsutsu kitsamaid ja kõrgema profiiliga rehve, kui on suverehvid (vastavalt siis 215/65 vs 235/55). Kitsam rehv lõikab palju paremi lumeplögast.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Some »

Hetkel jäid silma Falkeni rehvid, 67db ja paistab Goodyeari säästubränd olema:
https://www.reifendirekt.co.ee/product/ ... C/R-334151
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Just just, kõik õige. Lisaks auto originaal valuvelgedele väga ei meeldi see soolapask ning kaks kord aastas rehvimontaazi pingis käimine, kasutatud liisinguautode platsidel ei jõua ära imestada, kui kõdunenud suht uute autode veljed on.

Kui natuke asja jagada, siis see teiste velgede hankimine pole eriti keeruline, auto24 abiks ja kui natuke sellega tegeleda, leiab alati mingi mõistliku hinnaga jooksu - kui mitte vajalikule autole, siis sama poldivalemi, keskava ja sarnase ET-ga. Viimati soetasin 4 14-tollist plekkvelge KIA-le talveks, kusjuures veljed olid Hyundai sõsarmudelilt pärit, kuid kõik näitajad samad. Veits roostes küll, aga 30 eurot jooks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:Sa pole üldse vist tuntuimate põhjamaade talverehvitesti läbiviimise tingimusi näinud??? :shock:

Heaolumaad, my ass.

Mis puudutab neid EU silte, siis ma ikka loodan, et sa tead, et neid reaalselt mitte keegi ei testi ja andmed sinna sildile kirjutab tootja. Ja kui sa usud, mis mingi Hiina rehvitootja sinna kirjutab, siis palju õnne.

"Heaolumaaks" antud kontekstis pidasin silmas riike kus lumesaju alates, parklates politsei lõpetab Baltikumi rekkajuhtide puhkeajad ja suunab need trassile tegemaks ruumi Hansule või Fritsule, sest nood ei oska lumes sõita.

Selle kohta, et "tootja ise väljamõtleb andmed sildile" paluks tuua viide selle sildi väljastamise protseduuri seadusandlikust aktist.

Oma uskumusi või soovitusi pole ma kuskil avaldanud (sest autode iseloomud ja sõitjate sõidustiilid on vägagi erinevad), viitasin vaid linkidega avaldatud seadusandlikele aktidele, milledest arusaajad võivad sellistest teadmisest kasu saada.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Some kirjutas:Hetkel jäid silma Falkeni rehvid, 67db ja paistab Goodyeari säästubränd olema:
https://www.reifendirekt.co.ee/product/ ... C/R-334151


Antud juhul see vaevalt teema on, aga kui autot ostes rattaid valite, siis vältige selliseid 18 tolliseid püksirihmasid, need madalad ja jäigad rehvid on üks ebamugavuse alus. Meie sitavõitu teedel on 16 ja mitte väiksem kõrgus kui 55, mis sõidu vaikseks ja mugavaks teeb. Lisaks kõrgemate rehvidega auto hoiab soonilises asfaldis paremini suunda ega "otsi teed". Lisaks lõhub selline pidev põrutamine ja raputamine (rehv ei täida eriti amortiseerivat rolli) veermikku.

Tulin praegu just Pärnust Tallinna poole, rehvid ees 225/45R17 ja taga 245/40R17. Ringrajal on lahe, aga need rekade sõidetud vaod asfaldis eeldavad, et sa kahega käega rooli hoiad. Originaalmõõdus rehvid ja veljed muidu. Ja kui vähegi tasakaal muutub (nt kulumisest), siis on kohe roolil vibra ka sees.
Viimati muutis Kapten Trumm, 27 Sept, 2021 12:01, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:
Selle kohta, et "tootja ise väljamõtleb andmed sildile" paluks tuua viide selle sildi väljastamise protseduuri seadusandlikust aktist.



Kuna sulle meeldib väga nende EU seadustega möllata, siis paluks hoopis sinult linki, et need rehvide kleepsul olevad andmed saab alles pärast sertifitseeritud uurimislaboris mõõtmist
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:
Selle kohta, et "tootja ise väljamõtleb andmed sildile" paluks tuua viide selle sildi väljastamise protseduuri seadusandlikust aktist.



Kuna sulle meeldib väga nende EU seadustega möllata, siis paluks hoopis sinult linki, et need rehvide kleepsul olevad andmed saab alles pärast sertifitseeritud uurimislaboris mõõtmist

"Minu meeldimistest" pole siinkohal juttugi, aga neid käsulaudu peavad täitma tootjad ja müüjad ning need mõjutavad otseselt tulevast turusituatsiooni ja ka mind kui reaalset tarbijat.

Reaalne elu on nagu kaardimäng täis ootamatusi (mitte nagu male kus kõik variandid on nähtaval) ja kes omab rohkem infot, sellel on rohkem võimalusi teha paremaid valikuid.

Lingi rehvide kohta ma juba lisasin aga nagu näha siis sellest arusaamine on keeruline: https://ec.europa.eu/info/energy-climat ... s/tyres_et

See sisaldab ka muud kaupa: https://ec.europa.eu/info/energy-climat ... roducts_et
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist