Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Loeb ka pööretevahemik, milles mootorit kasutatakse. Kui diiselmootor, mille suurim pöördemoment saabub juba 1500 pöörde juures, külastab üliharva 5000 pööret, siis puuduvad tal ka kulumise probleemid, mis antud pöörete ja turborõhuga kaasnevad ehk seal on see erivõimsuse teema suhteliselt akadeemiline.
Küll aga võib arvata, et kui 160 hj 1.4 turbo bensiinimootor on pandud 2-tonnise auto peale, siis ekskursioone sinna juhtub päris tihti.
Palju on ju räägitud, et vot Ferrari mootorid tahavad tihedat hooldust.
Mina seda ei usu. Kui sellega autoga sõita nagu tavalise autoga, mitte tõstes pöördeid üle 3000, siis valitsevad mootori sees samasugused tingimused nagu igas tavalises mootoris. Lihtsalt tihedalt tuleb seda teha siis, kui see mootor tihti 7000 pööret näeb.
Olen ikka seda meelt, et suurema mahuga ja rahulikuma loomuga mootor peab kauem vastu kui vastupidine. Sõltumata, mis imelahendusi seal kasutatakse.
Küll aga võib arvata, et kui 160 hj 1.4 turbo bensiinimootor on pandud 2-tonnise auto peale, siis ekskursioone sinna juhtub päris tihti.
Palju on ju räägitud, et vot Ferrari mootorid tahavad tihedat hooldust.
Mina seda ei usu. Kui sellega autoga sõita nagu tavalise autoga, mitte tõstes pöördeid üle 3000, siis valitsevad mootori sees samasugused tingimused nagu igas tavalises mootoris. Lihtsalt tihedalt tuleb seda teha siis, kui see mootor tihti 7000 pööret näeb.
Olen ikka seda meelt, et suurema mahuga ja rahulikuma loomuga mootor peab kauem vastu kui vastupidine. Sõltumata, mis imelahendusi seal kasutatakse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Tavatingimustel igapäevasõidukil ma ei näe põhjust, miks peaks see väiksem mootor oluliselt kiiremini kuluma.Kapten Trumm kirjutas: Olen ikka seda meelt, et suurema mahuga ja rahulikuma loomuga mootor peab kauem vastu kui vastupidine. Sõltumata, mis imelahendusi seal kasutatakse.
Kui tuua näitlik olukord, kus 1.4 mootoriga auto mees üritab meeleheitlikult 3.0 auto omanikul kannal istuda, siis jah, võimsama auto mees saab "poole gaasiga" töristada samal ajal lahjema mootoriga auto omanik peab gaasi põhjas hoidma, et kannul püsida
Re: Autoteema
Pigem teha nagu tehas soovitab, õlivahetus korra aastas/5000 miili tagant alltoodud auto puhul pole kuskilt otsast sagedane. Pole mõtet riskida hirmkalli mootori remondiga, õlivahetuse arvelt kokku hoides. Usuga pole siin midagi teha. Vaata ka prooviks dünograafikuid - alla 2500..3000 pp see mootor lihtsalt ei vea ning nö. alagraafikuga töristades tead vast ise paremini mis mootorit ohustab.Palju on ju räägitud, et vot Ferrari mootorid tahavad tihedat hooldust.
Mina seda ei usu. Kui sellega autoga sõita nagu tavalise autoga, mitte tõstes pöördeid üle 3000, siis valitsevad mootori sees samasugused tingimused nagu igas tavalises mootoris. Lihtsalt tihedalt tuleb seda teha siis, kui see mootor tihti 7000 pööret näeb.
https://www.driverside.com/service-sche ... 71-52218-0
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
[*]
Nende tänapäevaste võimsate turbomootoritega tasuks õli pigem isegi tihemini vahetada kui tehas soovitab. Mul oli juhus kus viisin auto margiesindusse õlivahetusse, ning sealt helistati mõne aja pärast ja teatati, et võite autole järgi tulla, teil alles 16000 km läbitud (tehasevälp vist 30000) ja praegu pole küll mõtet kallist õli vahetama hakata Pidin siis selgitama, et olen teadlik sellest ja soovin ikka uut õli mootorisse.Walter2 kirjutas: Pigem teha nagu tehas soovitab,
Re: Autoteema
Ka diislimaailmas minnakse tasapisi nn mikromootorite suunas. Näiteks selle aasta 2100kg täismassiga Opel Insignia sai endale ka kolmesilindrilise 1.5 liitrise diisli. Võimsam, kui minu 1.9 neljapütine disla.
Re: Autoteema
Nonde 1,4 TSi konede max vääne on ka 1500 pöörde juures. Mistõttu ainult tühikäigu pööretel on aru saada too tummise 2,0i moodi asi on hoopis mingi väikemootor. Tavalise 85 kW 2,0i kestvust loomulikult ei saavutata aga mootor on vähemalt öko. Mistõttu minumeelest on see 1,4 mõistlikum kui 1,8 turbo.Kapten Trumm kirjutas:Loeb ka pööretevahemik, milles mootorit kasutatakse. Kui diiselmootor, mille suurim pöördemoment saabub juba 1500 pöörde juures, külastab üliharva 5000 pööret, siis puuduvad tal ka kulumise probleemid, mis antud pöörete ja turborõhuga kaasnevad ehk seal on see erivõimsuse teema suhteliselt akadeemiline.
Küll aga võib arvata, et kui 160 hj 1.4 turbo bensiinimootor on pandud 2-tonnise auto peale, siis ekskursioone sinna juhtub päris tihti.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Tehased soovitavad ka igasugu asju, "eluaegseid" õlisid jne.Pigem teha nagu tehas soovitab, õlivahetus korra aastas/5000 miili tagant alltoodud auto puhul pole kuskilt otsast sagedane. Pole mõtet riskida hirmkalli mootori remondiga, õlivahetuse arvelt kokku hoides. Usuga pole siin midagi teha. Vaata ka prooviks dünograafikuid - alla 2500..3000 pp see mootor lihtsalt ei vea ning nö. alagraafikuga töristades tead vast ise paremini mis mootorit ohustab.
Tegelt on nii - üle 15 tuhande palju sõitval autol ja kord aastas vähe sõitval ei maksa üle lasta.
Kama, mida see tehas "soovitab". Paljud need soovitused pole seotud tehnikaga vaid marketingi sooviga näidata autot kuluefektiivsemana.
Mina vahetan isegi aastas 2000 km sõitval autol õli ära, see on ka piisavalt must.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Hooldusi teostataksegi kas läbisõidu järgi xxxxx km / või kord aastas - kumb varem täis saab. Ekspluatatsioonimaterjalide ressurss ja omadused halvenevad ka ajalises perspektiivis.Mina vahetan isegi aastas 2000 km sõitval autol õli ära, see on ka piisavalt must.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Minu tööautol on see 17 500 km või kord aastas - ise hindan seda tiba pikaks. Ma sõidan ca 30 000 aastas selle autoga.
Ise arvaks, et 10 000 või kord aastas oleks ok.
Eks probleem ole ka muus. Vaatasin ükspäev autopoes riiulilt, millised on õlide hinnavahed. 1994 Mercedes joob 5W-40 sünteetilist (kuigi võiks vabalt panna ka poolsünti) ja mu 2017 tööauto 0W-20 sünteetilist. Sama õlifirma 5-liitrise kanku hinnavahe oli täpselt 2 korda (uuem kallim).
Ise arvaks, et 10 000 või kord aastas oleks ok.
Eks probleem ole ka muus. Vaatasin ükspäev autopoes riiulilt, millised on õlide hinnavahed. 1994 Mercedes joob 5W-40 sünteetilist (kuigi võiks vabalt panna ka poolsünti) ja mu 2017 tööauto 0W-20 sünteetilist. Sama õlifirma 5-liitrise kanku hinnavahe oli täpselt 2 korda (uuem kallim).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Nii remargi korras - see kui õli on värvilt must, ei tähenda tingimata, et määrimisomadused oluliselt halvenenud oleks. Diiselmootoril näiteks muutub õli väga ruttu süsimustaks. Aga jah, aastas korra võiks ka väikeste läbisõitude puhul meie kliimas õli ära vahetada.Kapten Trumm kirjutas: Mina vahetan isegi aastas 2000 km sõitval autol õli ära, see on ka piisavalt must.
Re: Autoteema
Must õli näitab et sel on head pesemisomadused. Palju rohkem tekitaks küsimusi väljavahetatav hooldusvälba täis tuksunud uueväärse välimusega määrdeaine.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
Oma kogemuse põhjal - mulle tundub et see, kui kiiresti mootoriõli tahamaosakestest saastub, sõltub suuresti konkreetse mootori eripärast. Mul on üks 70ndate hobiauto - sellel näiteks läheb õli tunduvalt aeglasemalt mustaks kui tänapäevasel mootoril (mõlemad ilma turbota). Karterituulutus võibolla mõjutab?Walter2 kirjutas:Must õli näitab et sel on head pesemisomadused. Palju rohkem tekitaks küsimusi väljavahetatav hooldusvälba täis tuksunud uueväärse välimusega määrdeaine.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Seejuures igatsugu hobiautodel, mis lähevad sügisel garaazi seisma, tuleks see aastane õlivahetus teha mitte kevadel hooaja alguses, vaid sügisel hooaja lõpus. Kuna mootoriõli neelab töötamisel happelisi oksiide (CO2, SO2, NOx) ja veeauru, siis vana õli omab mootori peegeldpindu kahjustavat toimet (korrosioon).Värske õliga mootor loodetavasti hävib vähem kui vana õliga.
Olen ise kasutanud ka läbipesuaineid. Viimane popp teema on Castrol Engine Shampoo. Mootori küljest mõne kaane eemaldamisel on see selline kullakarva, mitte süsimust.
Tänapäeval kasutatakse aga karterituule segamist jahutatud heitgaasidega (EGR), saaste vähendamiseks. Ja EGR-iga autodel pole ma karteris sellist vaakumit täheldanud, küllap siis imeb mootor karterituult vähem ja saasta on ka karteris rohkem.
Olen ise kasutanud ka läbipesuaineid. Viimane popp teema on Castrol Engine Shampoo. Mootori küljest mõne kaane eemaldamisel on see selline kullakarva, mitte süsimust.
Võib küll olla. Vanakooli mootoril läheb karterituul otse sisselaskesse ja BMW puhul on ju lausa vaakumkarter - kui tõmbad õlivarda välja, peab hakkama mootor puterdama. Vaakumis kulub väntvõlli ringiajamiseks vähem energiat kui normaalrõhul.Karterituulutus võibolla mõjutab?
Tänapäeval kasutatakse aga karterituule segamist jahutatud heitgaasidega (EGR), saaste vähendamiseks. Ja EGR-iga autodel pole ma karteris sellist vaakumit täheldanud, küllap siis imeb mootor karterituult vähem ja saasta on ka karteris rohkem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:.......
Tänapäeval kasutatakse aga karterituule segamist jahutatud heitgaasidega (EGR), saaste vähendamiseks. Ja EGR-iga autodel pole ma karteris sellist vaakumit täheldanud, küllap siis imeb mootor karterituult vähem ja saasta on ka karteris rohkem.
Minuteada suunatakse osa heitgaase läbi EGR klapi mootori silindrisse. Sealt jäi vähemalt selline mulje.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40175
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Silindrisse lähebki see läbi karterituulutuse (mis läheb ka silindrisse).
Näiteks Opeli Ecotec mootoritel käib see värk läbi topeltseintega klapikambrikaane, samast kus karterituul.
Neid segatakse omavahel ja siis läheb sissselaske kaugu silindrisse.
EGR klapi kaudu doseeritakse seda heitgaasi mingi algoritmi järgi.
Näiteks Opeli Ecotec mootoritel käib see värk läbi topeltseintega klapikambrikaane, samast kus karterituul.
Neid segatakse omavahel ja siis läheb sissselaske kaugu silindrisse.
EGR klapi kaudu doseeritakse seda heitgaasi mingi algoritmi järgi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 47 külalist