vanahalb kirjutas:No ükskord oli rahaga laristada, võtsin garaazist jooksu velgedel rehve ja sõitsin Tallinnas vähemalt viis rehvivahetust läbi. Igal pool rääkisin sama juttu - niipalju raputavad et peksavad neerud lahti ja vaadake et kas saab õigemaks.
Ja igal pool kraabiti pärast pingis proovimist hakatuseks olemasolevad raskused maha ning kleebiti uued ja teistmoodi. Ega ma neid siis auto alla ei keeranud, viskasin pagasnikusse ja sõitsin järgmisse kohta. Ühes kohas, kas see oli nüüd Nõmme teel Tammsaare poolses otsas kus Jawa pood on või siis Mustamäe haigla taga kus suurem 24/7 remondihall on garaazide juures (ei mäleta enam ) väideti koguni et veljed on nii kõverad et neid rattaid ei saagi tasakaalu. Tõsi, neil olid ka sobivad kasutatud veljed kohe sealsamas seina peal müügiks.
Peale seda jah, ma olen hakanud tasakaalustamisse vähe skeptiliselt suhtuma
2,5 VAG-i diislit Passatitele vist ei pandudki
Audidel ja Transporteritel võis olla kuid minuteada sellega küll 4 koma midagi liitrit sajale kütusekulu ei õnnestunud saavutada. 81KW 1,9 mootoriga aga küll ja proovige kasvõi täna sellise mootoriga autot Soomest osta. Leedukad on oma treileritega riigi kuni polaarjooneni läbi sõitnud ja mis vähegi korras on kaubaks läinud. Kõik ülejäänud tolleaegsed mootorid on puhas kaalukaup.
Pealegi, probleemid ei tulnudki mitte niiväga kahemassilisest hoorattast vms vaid järgmine mudel tuli pumppihustitega mis oli täielik ummiktee ning ega järgnevad ühisanumpritsedki suurt paremad polnud.
Käima läksid need mootorid pakase käes hästi siis kui eelsoojendusküünlad korras olid. Kui juba üks läbi põles siis enam mitte nii hästi ja kahe tumma küünlaga üldse mitte. Paljud seda ei teadnudki või ei pööranud tähelepanu ja sealt legendid et diiselauto talvel ei käivitu.
Ma vahetasin küünlaid igal sügisel, lihtsalt profülaktika mõttes. Polnud väga kallid , ca 10 EUR/tk. Sellepärast saingi ühel aastal soomlastele Karjalas näidata et kuidas 500 tuhat sõitnud diisel, ilma soojendust ja -32 kraadise külmaga käima läheb. Esimesest pöördest. Tõsi, ma andsin enne kuus korda küünalt ka
Soomlaste diisel-Nissan Bluebirdid mis olid ontlikult kogu öö plokisoojenduse juhtme otsas olnud sel hommikul sinna ka jäid.
Kui veljed on kõverad siis neid ongi võimatu tasakaalu saada, aga siis peaks ikka pingis kohe näha olema et viskab. Kusjuures teinekord võib visata mitte velg vaid ka ainult rehv.
2,5 diislit jah, VW ise kasutas ainult mingis modifikatsioonis Transporteri peal ja müüs teda ka Volkswagen Marine kaubamärgi all. Audidel pandi teda 100 mudelile ja sellele järgnenud A6'le. Lisaks veel siis eelpool mainitud Volvo S80. Ma ei saa aru kas sa räägid tänasest olukorrast, aga 81kw (samuti nagu 66kw) Audid on turult selle pärast kadunud, et roosteussi kord on lõpuks ka nendeni jõudnud. Või kui roosteuss veel ei ole siis on odava hinna pärast jõudnud nendeni mingi õudne kolhoosnik, kes on suutnud pooled asjad sita hooldusega ära lõhkuda ja teise poole "oskusliku remondiga". Kindlasti annab kuskilt veel mõne viisaka isendi leida, kuid nende autode aeg on kahjuks suures plaanis läbi.
Pumppihustitega VAG diislit täielikuks ummikteeks nimetada on ka ekslik. Tõsi, selline laialt levinud arvamus tekkis, kui esimesed pumppihustitega autod täielikult Saksamaal läbiaetutena omal ajal Eestisse jõudsid. Alumise poole pealt peaks pumppihustitega mootorid olema vanast "VP-Pumbaga" mootoritest olema veel kõvemad. Ja ka pumppihusti on ise täiesti töökindel. Tüüpviga oli esimese põlvkonna mootoril (85kw), kus pumppihustite pesad plokikaanes ovaalseks loksutati, kuid ka see probleem suudeti piisavalt hästi kõrvaldada. Teine probleem on pihusti elektripistikud mis asuvad klapikambrikaane all ja kipuvad väsima, aga selle parandamine on lihtne, kui tead kuskohast viga otsida. Vahe vanakooli mootoriga tuleb sellest, et kui pihustid on kulunud siis ühel juhul piisab sajast eurost ja neljast uuest pihustiotsast, teisel juhul aga vaja osta neli uut pihustit (uus kuskil 400euri tk, mis omal ajal kroonides oli kindlasti ulmeline raha, Boschi poolt sertifitseeritud remonditehase poolt taastatud pihusti kuskil 250eur tk) ning korraga tuleks ära vahetada ka nukkvõll ja hüdrotõukurid, mis on samamoodi pihustite käitamisest kulunud. Ise sõidan ka pumppihustitega Volkswageniga, kellal on ca350k ja nii umbes 80k on ka sealt maha keritud (kui mitte rohkem) ja tehase pihustid toimetavad veel täiesti eeskujulikult. See ongi kahjuks olnud viimase paari aastakümne automootorite arenduse trend, et jalgratast enam leiutada ei anna, innovatsioonid ei ole mitte tarbija kasutusmugavuse huvides vaid väiksemate CO2 numbrite jaoks, ehk samaväärsete sõiduomadustega mootori remont on lihtsalt nii palju kallim, isegi kui ta kestab sama kaua.
2006 aastal läks VAG nagu kõik teised üle ühisanumaga pritsesüsteemile (common rail). Iseenesest ka töökindel süsteem, kuid mootoritel kuulsad õlipumba probleemid, esimesel paaril aastal eriti hull, siis tehti vähe paremaks ning enam-vähem korda saadi äkki kuskil 2012. Lisaks murti veel rehapulkasid proovides piezopihusteid, millest lõpuks ei saadudki asja ja oldi sunnitud loobuma. Dünaamika poolest on need 2,0 mootorid eelnevate 1,9 võrreldes nagu öö ja päev. 2006-2012 ongi selline periood, kus väiksemakabariidilise (2,0 ja alla) diiselmootori valmistamine käis kõikidele tootjatele mingil määral üle jõu ja kui omale sealt ajastust on vaja autot osta siis on vaja ikka päris korralikku eeltööd, et mitte päris miini otsa astuda.