Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mida sellised "hundid" kuskil Instagramis räägivad, on tihti tõest väga kaugel - olen elus kogenud.
Ajasin Silberautos asju täna hommikul, lubadused siis näisid pidavat.
Selles, et esinduses tehakse mingeid 4000 euroseid liigutusi kliendiga kooskõlastamata, ma sügavalt kahtlen, neid skandaale on igal pool piisavalt olnud.
Lisaks mõistagi pole ka Kroonika kvaliteetajakirjandus, et seal "intriigi mõttes" ühte-teist muudeti, poleks ime.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kirs »

Pole ju ka 4k eest keegi liigutama hakanud, pakuti vaid varianti, et teevad korda. Eks see oleks tähendanudki uut DPF filtrit ja teab mis veel mudru, mis eemaldamise ratsi käigus vahelt ära roogiti. Elementaarne ju, et "vana" softi Silber ei saanud tagasi panna, sest see oli ju piraat e. manipuleeritud. Margiesindus ei tegele selliste asjadega. Mujal pandi talle lihtsalt jälle see manipuleeritud soft tagasi. Minule teadaolevalt ka need nn DPF -i mahaprogejad-ära võtjad informeerivad klienti, et margiesindusest või tarkvara uuendamisest tuleb hoiduda. A ju eit selle kõrvade vahelt läbi laskis joosta.
Viimati muutis Kirs, 07 Jaan, 2021 15:33, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Volvol maksavad need tarkvara "realoadid" mingi 100-200 vahemikus.
Misasi see seal 4 tonni oli, tibi peksab segast või?
Küll aga võib 4 tonni olla mersule uue filtri+muu ära roogitu tagasi panek.

Kasutatud auto puhul valige sõbrad ikka selline auto, millel seda DPF-i pole kunagi olnud. See on üks kulukate jamade allikas ja kui see filter poolikute põletustega pekki keerata, siis on summad tuhandetes.

Nurgataguste kohtade kasutamisel peab ise asja üle keskmise jagama, taolised võiks liisida uue Yarise ja mitte hädaldada mööda ilma. Selleks, et sõita mõne aasta vanuse premium autoga, peab olema kas paks rahakott või valdad ise piisavalt teemat ja ei lase end rahatuks lüpsta.
Viimati muutis Kapten Trumm, 07 Jaan, 2021 15:36, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kirs »

Trumm, siis saad ikka iidavanu kärusid valida. Ega pole nii hull nüüd ikka ka. Minu 16 aastat vana kärule maksab uus B osa filter 250.- kanti. Sama maksab ka vahelt välja kiskumine-progemine.
Viimati muutis Kirs, 07 Jaan, 2021 15:38, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma hoian end üldiselt vanadest diislitest nagunii eemale, olen küllalt näinud, milleks kütuselt kokku hoitud eurod võivad korrutuda. :D

edit: OK, kui DPF-id on B-osana saadaval, pole enam nii hull, ka katalüsaatoritel on originaalil ja B-osal mõnikord 10x hinnavahe.
Üldiselt, ülevaatuspunktide pädevuse kasvuga muutub see DPF-ide ratsimine järjest riskantsemaks.
Kunagi oli katalüsaatoritega sama lugu, täna teeb iga ülevaatuspunkt kindlaks, et kas sul peab kat olema või mitte.
Ja kui pole, siis saad kordusülevaatuse ja kuu aega selle tagasi panekuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kraal
Liige
Postitusi: 660
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas kraal »

Walter2 kirjutas:Kindel et see seisusoojendus ei ole?
Kuumal mootoril seisusoojendusel pole nagu mõtet.
Peeter kirjutas: Tsitaat: Masina läbisõit 375000 ja minu käes 150000 km.
Küsimus: Ja selle ajaga (läbisõiduga) pole selgeks saanud mis oma autol tossab, st mis asjad autol küljes on? Pole kordagi ka kellegi käest infi küsinud, et on see ikka loomulik ja õige?
Paneb pead vangutama kohe....
Ma pigem kaldun arvama, et tahmapõletus on tööle läinud ja kui auto seisma jätta siis mingi vent jahutab midagi. töötab ca 5-10 min ja siis jääb vakka.
Mul muidugi on iga kuu keskmiselt ka 1500 km maanteesõitu, eks see hoiab ka torud puhtana. Sumbuti otsi vaadata siis raisad roostetavad ja ei ole üldsegi tahmased.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Some »

NGolf kirjutas:Hundi autol oli vist nii olnud, et tahtis ainult hooldust aga mitte uuemat tarkvara. Too tarkvarauuendus pandi esinduse poolt ise peale ja siis hakkasidki tulukesed vilkuma (sest ennem oli mujal tehtud mõned ratsid, mida Hunt nimetamisvääriliseks ei pidanud). Vana tarkvara tagasi Silberautost ka enam ei saanud. Silberi vastusest ei selgunud, et nad informeerisid klienti ETTE, et kavatsevad tarkvarauuenduse ära teha.
Teda ei informeeritud ka lisatööd tegemisest, tema tahtis vaid hooldust. "Mootorituli enne hooldust ei põlenud ja hiljem see põles, kui auto kätte sain. Palusin, et pange vana tarkvara tagasi - mulle pakuti 4400 euro eest, et "teevad auto korda". Teises remonditöökojas sain pakkumise paarisaja euro eest mootorituli kustutada," selgitab ta.
Tarkvarauuendus võis sisalduda hoolduse standardpaketis. Kui ma oma autoga esinduses hoolduses käin siis saan miski 40-punktilise nimekirja, mida nad teinud on. Ja nad ei kooskõlasta seda. Kui leiavad midagi sellist, mis hoolduse alla ei kuulu, näiteks klaasipuhastajad läbi vms, siis nad ikka helistavad ja küsivad.
Kirs
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kirs »

Kuni Euro5 osas TÜV- is DPF kontrolli ei tehta ega ka tuvastata, kui see nn füüsiline osa põhja all eeskujulikult tühjaks tehtud. Ka tahmaosakeste testi läbib tavaliselt probleemideta, löörid lastakse ikka puhtaks enne korralikult. Küll aga eelmisest aastast alates Euro6 pillid on nüüd luubi all. OBDII skänner pistetakse kontrolliks sappa ja manipuleerimised tuvastatakse.
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1017
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Mudakoon »

Kapten Trumm kirjutas:Ma hoian end üldiselt vanadest diislitest nagunii eemale, olen küllalt näinud, milleks kütuselt kokku hoitud eurod võivad korrutuda. :D
Mul on 99 a Audi A6 , 1.9 , 81kw , ehk austatav räägib mida ma korrutama peaks või võiks? Ise pole nagu aastatega veel tähele pannud.... :)
Esistange sõitsin puru , aga see vist ei lähe selle alla? :D
Olen riigiametnik , palk alla Eesti keskmise ja suurim kulu on kütus. Paagitäiega vahemik 1000-ca 1200 km
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Svejk »

Mudakoon kirjutas: Mul on 99 a Audi A6 , 1.9 , 81kw Paagitäiega vahemik 1000-ca 1200 km
2003 Audi A4 1,9 turbodiisel, kui ettevaatlik olla, saab alla 5 lidra sajale, korduvat testitud, 3 aastat ilma remontimata, alginvesteering 2 tuhhi pluss talvejooks velgedel, vaheta hoovipeal ise ja naera pihku, kuidas osa rahvast seisab järjekorras, et rehve kaks korda aastas veljelt maha veljele ümber peksta :D

P.S.
Roamless kirjutas: Tasakaalustad ka ise? :D :D
Üldjuhul mitte, tasakaalustamine on nõrkadele. Läheb sedasi alla nagu on pool aastat virnas seisnud :)
Aga kuidas on tasakaalustamise tarvis rehve veljelt maha vaja kangutada, vat see loogika jääb mulle tabamatuks... :D
Viimati muutis Svejk, 08 Jaan, 2021 16:42, muudetud 1 kord kokku.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Roamless
Liige
Postitusi: 3798
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Roamless »

vaheta hoovipeal ise ja naera pihku, kuidas osa rahvast seisab järjekorras, et rehve kaks korda aastas veljelt maha veljele ümber peksta
Tasakaalustad ka ise? :D :D
Unforeseen consequences
tuhajuhan
Uudistaja
Postitusi: 20
Liitunud: 07 Jaan, 2012 22:33
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas tuhajuhan »

Kui on eraldi velgedel, pole tasakaalustamisel erilist pointi.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2618
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Mudakoon kirjutas: Mul on 99 a Audi A6 , 1.9 , 81kw ,
VAG-i justnimelt 81 kw diisel on küllaltki legendaarne igiliikur, Sealt lähevad lepapuud ka läbi kui heasti otse pihustitesse kukuvad :)
Ma sõitsin sellise mootoriga Passatiga 600 000 + km täis ja mootoriga küll midagi märkimisväärset ei teinud. Kütusekulu oli kuni viimasse lõpuni penskari moodi maanteed sõites alla 5 l/sajale. Lihtsal kere mädanes lõpuks ära.

Teine teema ehk rataste tasakaalustamine on suuresti müügimeeste jura. Talvel on nad pärast esimeses lumevaalus käimist nagunii jälle tasakaalust väljas. Suvel sama asi porimülgastega. Pluss tõsiasi et minumeelest näitavad 95 % tasakaalustuspinkidest suvalisi numbreid (või pole pädevaid töömehi)
Kui tingimata on vaja tasakaalustada siis võib talverehvid pigem jaanipäeva paiku tasakaalustamisele viia ja suverehvid jaanuaris. Siis pole järjekordi ja hinnad on odavamad.
Ma ise olen viimasel ajal aastaringselt lamellidega sõitnud. Kui just Saksamaa kiirteedele ei kipu siis tavapärastel maanteekiirustel pole erilist vahet et kas suverehv või kallimat sorti lamell.
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1017
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Mudakoon »

Tegelikult vist "tõeline igiliikur" ja "miljoni kilomeetri mootor" on 2,5 ja 103kw (85kw) ,mida paigaldati 1997-da aastani vist. 66 ja 81 kW 1,9l on juba pisut "lumehelbemad" :)
Ka talvel käivitamine ei ole probleemiks . Pealt paarikümne miinuskraadiga käivitub viksilt ja viisakalt , nagu soliidsele vanahärrale kohane , ilma liigse köhimise ja röginata. Aga üldiselt jah , ukseliistude alune ja esitiibade rooste on teemaks.
Aga mitte kontimurdvaks..... Ka katkisõidetud stange hind on 20 euri :wink
Ps. Sõber palus mingi aeg oma b4-le osta aknatõstuki trossi ja piduri klotsid , Abovo arve oli 12 euri , kui mälu ei peta . No ei uskunud oma kõrvu. Uuele autole ei saa vist "lõhnakuuskegi" selle raha eest :)
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
onemanband
Liige
Postitusi: 215
Liitunud: 10 Juul, 2008 20:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas onemanband »

Mudakoon kirjutas:Tegelikult vist "tõeline igiliikur" ja "miljoni kilomeetri mootor" on 2,5 ja 103kw (85kw) ,mida paigaldati 1997-da aastani vist. 66 ja 81 kW 1,9l on juba pisut "lumehelbemad" :)
Ka talvel käivitamine ei ole probleemiks . Pealt paarikümne miinuskraadiga käivitub viksilt ja viisakalt , nagu soliidsele vanahärrale kohane , ilma liigse köhimise ja röginata. Aga üldiselt jah , ukseliistude alune ja esitiibade rooste on teemaks.
Aga mitte kontimurdvaks..... Ka katkisõidetud stange hind on 20 euri :wink
Ps. Sõber palus mingi aeg oma b4-le osta aknatõstuki trossi ja piduri klotsid , Abovo arve oli 12 euri , kui mälu ei peta . No ei uskunud oma kõrvu. Uuele autole ei saa vist "lõhnakuuskegi" selle raha eest :)
Audi 2,5 ja 1,8 tdi mootorid on tehniliselt suhteliselt sarnased ja kestavad ka umbes sama kaua. Ainus millest võib vahe tulla on kahemassiline hooratas, mida kahepoolestele Audidele ei pandud (sama mootorit pandi kuni 2001 aastani Volvo S80'le, ei ole kindel kas neile juba kahemassilist paigaldati) ning mille eluiga on nii kuuehõlmaga mõõtes 300k km, mida on väga palju võimalik juhi sõidustiiliga pikendada või lühendada.
vanahalb kirjutas:Teine teema ehk rataste tasakaalustamine on suuresti müügimeeste jura. Talvel on nad pärast esimeses lumevaalus käimist nagunii jälle tasakaalust väljas. Suvel sama asi porimülgastega. Pluss tõsiasi et minumeelest näitavad 95 % tasakaalustuspinkidest suvalisi numbreid (või pole pädevaid töömehi)
Kui tingimata on vaja tasakaalustada siis võib talverehvid pigem jaanipäeva paiku tasakaalustamisele viia ja suverehvid jaanuaris. Siis pole järjekordi ja hinnad on odavamad.
Ma ise olen viimasel ajal aastaringselt lamellidega sõitnud. Kui just Saksamaa kiirteedele ei kipu siis tavapärastel maanteekiirustel pole erilist vahet et kas suverehv või kallimat sorti lamell.
Absoluutselt ei ole nõus. Tõsi, olen näinud tasakaalustuspinke mis näitavad täpsete väärtuste asemel suvalisi aiateibaid, kuid see probleem on põhiliselt 10-15a vana (võibolla mõnes eriti kangialuses kohas on veel probleeme). Tänapäeval on tasakaalustuspingid piisavalt odavad ja ka hiinakad piisavalt täpsed, et igas endast lugupidavas töökojas ei tohiks sellega probleeme olla. Pingi kasutamine on piisavalt lihtne, et erilist töömehe pädevust ka vaja ei ole, pigem võib probleem olla lihtsalt pohuismis (lastakse viimased 10 grammi, mis on esisillal kusjuures juba kergelt tunda, lihtsalt üle või liimitavate tasakaalude korral ei veenduta velje pinna puhtuses/nakkuvuses ja tasakaalud lendavad esimese reisiga põõsasse).
Üldiselt ajab esimene mudamülgas või lumevaal tasakaalu paigast ära põhiliselt plekkvelgedega, omal ei ole valuvelgedega sellist probleemi olnud, võibolla paar üksikut juhtumit kui on jäärajal külg ees hange mindud. Üks asi mis seda tekitab on velgede pesemine - proovid autot pestes oma velgi kas kodara vahelt või plekkvelje avast ka seestpoolt pesta, kuid reaalsus on et sa kõike muda sealt nagunii kätte ei saa ja pesed ühtlaselt kogunenud mustuse osaliselt minema. Nii võib asi ikka päris hulluks minna, et lausa pea auto kinni, tungi ülesse ja kraabi puuoksaga muld seest välja.
EDIT: Omadest kogemustest võin rääkida, et suvel uuel asfaldil (eriti veel kui on märg) võib juhitavus olla väga ettearvamatu (õnneks avariisse ei sattunud). Kuluvad ka üldiselt kiiresti, võibolla õnnestub leida mõni rehvimudel millel on sobivam segu.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], olevtoom ja 20 külalist