Mul tollesama 1.4 TSI-ga on pöörded tavasõidul ca 1500 ja kiirendan tavaliselt 2200-2500. Punane tsoon algab 6000 pealt. Iseenesest kolmanda käiguga saab 110 kätte ja punaseni veel ei jõua.Kapten Trumm kirjutas:Loeb ka pööretevahemik, milles mootorit kasutatakse. Kui diiselmootor, mille suurim pöördemoment saabub juba 1500 pöörde juures, külastab üliharva 5000 pööret, siis puuduvad tal ka kulumise probleemid, mis antud pöörete ja turborõhuga kaasnevad ehk seal on see erivõimsuse teema suhteliselt akadeemiline.
Küll aga võib arvata, et kui 160 hj 1.4 turbo bensiinimootor on pandud 2-tonnise auto peale, siis ekskursioone sinna juhtub päris tihti.
.
Autotehnikateema
Re: Autoteema
Re: Autoteema
See on nüüd küll midagi uut Seni kehtivate füüsikaseaduste järgi mõjub kinnises ruumis rõhk ühtlaselt igas suunas - sama kehtib ka vaakumi korral. Millest tekib see väidetav energiasääst - väntvõlli liikumisteele jääb vähem õhumolekule?Kapten Trumm kirjutas: Vaakumis kulub väntvõlli ringiajamiseks vähem energiat kui normaalrõhul.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
Hea Kapten Trumm, võimalusel see vaakumi väide vajaks täpsustamist.Walter2 kirjutas:See on nüüd küll midagi uut ....Kapten Trumm kirjutas: Vaakumis kulub väntvõlli ringiajamiseks vähem energiat kui normaalrõhul.
T.
Lisatud. Huvitav, aga kõigest aru ei saanud https://www1.epa.ee/ep/EPtolked/E004960.pdf Targemale akf. võib huvi pakkuda.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Hõredas õhus (madalama õhurõhuga) on ju õhutakistus väiksem? Kolvirõngad ja tihendid peavad paremini?
Miks lennukid ei saavuta oma maksimaalkiirust puulatvade kõrgusel?
Miks lennukid ei saavuta oma maksimaalkiirust puulatvade kõrgusel?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Mind hakkas see fenomen huvitama, aga oma maavillase loogikaga läbi ei hammustanud - vblla akf pisut refereerib....?Kapten Trumm kirjutas:Hõredas õhus.... Kolvirõngad ja tihendid peavad paremini?
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Autoteema
Siin mingi "konks" ehk nö. Akf. poolt postitatud teadmiste põhisele loogikale tuginev peidetud, nutikas huumorHõredas õhus .. .
Aga, hea lugeda, või nii.
T.
L." Miks lennukid ei saavuta oma maksimaalkiirust puulatvade kõrgusel?"....
Vastus oleks, et ei ole vajadust ja ka inimesed ei talu hästi neid G sid. Aga vajadusel tuleb "timmida" mootori võimsuse, kiiruse ja lennuki massi "suhet" ja tehtud
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Ei saavuta seepärast, et madalal on õhk liiga tihe. Tihedamas õhus on liikuva asja õhutakistus suurem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Asi selge. Aru saamisega oli raskusi, aga oli huvitav
T.
T.
Re: Autoteema
Mitte heast elust pole venelaste imemassin MiG-25 oma "kolmekordse helikiirusrga" suutelina 100 meetri kõrgusel vaid patuga pooleks helikiirust kätte saama
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Üldiselt on mootorite loojad täheldanud, et vaakum karteris tuleb asjale kasuks.
Kui tänaval sõitmiseks piisab ehk sellest vaakumist, mida mootori sisselase (või vastav venturi düüsiga seade) toodab, siis kurjematel mootoritel on juba vaakumpump selle tarbeks ning õlil mootori karteris vabalt loksuda ei lubatagi.
Teisalt jälle kasutajale on vanemal autol see "vaakum" paras nuhtlus, sest nt 80ndate BMW-d (mootorid M10, M20, M30) on vastava voolikumajanduse korrasoleku suhtes äärmiselt kaprisssed ja seda majandust on seal meetrite kaupa. Suur mootor tootab kõvasti kuumust ja see muudab kummijupid kõvaks, hapraks ja praguliseks. Mitte kõik pole seal klambritega kinnitatud, on ka asju, kus üks voolik käib lopsti teise külge. Et saada mootorit ideaalselt tööle (peale selle vaakumimajanduse on need mootorid ka väga kaprissed süüte õigsuse ja muude reguleeringute suhtes) on tihti ainus võimalus võtta tagataskust rahakott ja osta esinduse varuosaletist (B-osana neid eriti ei olegi) hunnik voolikuid ning panna kõik uued.
Hiljem, kui elektroonika hakkas rohkem trikke ära tegema, jäi see voolikumajandus mootoril veits kasinamaks.
Kui tänaval sõitmiseks piisab ehk sellest vaakumist, mida mootori sisselase (või vastav venturi düüsiga seade) toodab, siis kurjematel mootoritel on juba vaakumpump selle tarbeks ning õlil mootori karteris vabalt loksuda ei lubatagi.
Teisalt jälle kasutajale on vanemal autol see "vaakum" paras nuhtlus, sest nt 80ndate BMW-d (mootorid M10, M20, M30) on vastava voolikumajanduse korrasoleku suhtes äärmiselt kaprisssed ja seda majandust on seal meetrite kaupa. Suur mootor tootab kõvasti kuumust ja see muudab kummijupid kõvaks, hapraks ja praguliseks. Mitte kõik pole seal klambritega kinnitatud, on ka asju, kus üks voolik käib lopsti teise külge. Et saada mootorit ideaalselt tööle (peale selle vaakumimajanduse on need mootorid ka väga kaprissed süüte õigsuse ja muude reguleeringute suhtes) on tihti ainus võimalus võtta tagataskust rahakott ja osta esinduse varuosaletist (B-osana neid eriti ei olegi) hunnik voolikuid ning panna kõik uued.
Hiljem, kui elektroonika hakkas rohkem trikke ära tegema, jäi see voolikumajandus mootoril veits kasinamaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Nimeta mulle mõni see nn. "kurjem" mootor, millel on eraldi vaakumpump (paluks diisleid mitte nimetada teatavatel põhjustel).Kapten Trumm kirjutas:Üldiselt on mootorite loojad täheldanud, et vaakum karteris tuleb asjale kasuks.
Kui tänaval sõitmiseks piisab ehk sellest vaakumist, mida mootori sisselase (või vastav venturi düüsiga seade) toodab, siis kurjematel mootoritel on juba vaakumpump selle tarbeks ning õlil mootori karteris vabalt loksuda ei lubatagi.
Ja õli ei lubata kurjematel mootoritel karteris vabalt selle pärast loksuda, et kurvides võib jääda õlipump kuivale ja sellega on ka mootori õlitusel kriips peal.
Re: Autoteema
Seda just karterigaaside eemaldamise ja õlilekete ärahoidmise pärast tõesti. Väntvõlli pöörlemisele saab rohkem takistuseks karteris lenduv õli - selleks on mõned kurjemad (käredama põlemisega) mootorid varustatud karteris pritsmekaitsetega lenduva õli vähendamiseks, lisaks vältimaks karterisse tagasivoolava õli sattumist väntvõllile ning karteris loksuva õli paigalhoimiseks õlitusprobleemide vältimiseks.Üldiselt on mootorite loojad täheldanud, et vaakum karteris tuleb asjale kasuks.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Selleks, et kurvides õlipump ei jääks "kuivale", on muid võimalusi peale kuiva karteri.
Eraldi vaakumpumpasid (ilma kuiva karterita) kasutavad tihti mitte eriti vihased turboautod.
Tõsi, seal on selle peamine ülesanne toota vaakumit selleks, et pidurivõimendi saaks töötada, sest nt linnasõidul, kus mootor tiksub väikestel tuuridel, ei suuda venturi düüsiga vidin seda piisavalt anda. Tavaliselt on see elektriline ja hästi peidetud, asub nt rattakoopas poritiiva ja logari vahelises ruumis.
Ja noh, vaakumkarteri korral on juba päris suur vaakum seal, et õli (survet andvasse) õlipumpa üldse jõuaks.
Eraldi vaakumpumpasid (ilma kuiva karterita) kasutavad tihti mitte eriti vihased turboautod.
Tõsi, seal on selle peamine ülesanne toota vaakumit selleks, et pidurivõimendi saaks töötada, sest nt linnasõidul, kus mootor tiksub väikestel tuuridel, ei suuda venturi düüsiga vidin seda piisavalt anda. Tavaliselt on see elektriline ja hästi peidetud, asub nt rattakoopas poritiiva ja logari vahelises ruumis.
Ja noh, vaakumkarteri korral on juba päris suur vaakum seal, et õli (survet andvasse) õlipumpa üldse jõuaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
See viimane on SAI (Secondary Air Injection) pump e. vidin emissiooninõuete täitmiseks. Tänapäeva heitmestandardiga autodel katalüsaatori kiiremaks töölehakkamiseks tagamaks heitgaaside nõuetelevastavuse ka külma mootori korral. Näit Opelitel on see väga levinud, asub just sealsamas esilogari taga ning pole see seotud pidurisüsteemi vaakumiga (kui sul Opel kodus siis võid vaadata kuskohast piduri vaakum tuleb ja kuhu SAI voolikud jooksevad).Selleks, et kurvides õlipump ei jääks "kuivale", on muid võimalusi peale kuiva karteri.
Eraldi vaakumpumpasid (ilma kuiva karterita) kasutavad tihti mitte eriti vihased turboautod.
Tõsi, seal on selle peamine ülesanne toota vaakumit selleks, et pidurivõimendi saaks töötada, sest nt linnasõidul, kus mootor tiksub väikestel tuuridel, ei suuda venturi düüsiga vidin seda piisavalt anda. Tavaliselt on see elektriline ja hästi peidetud, asub nt rattakoopas poritiiva ja logari vahelises ruumis.
Ülelaadimisega tavakasutuses autodel pole tavaliselt mingit vaakumpumpa vaja kuna sisselase toodab throttle sulgumise järel piisavalt vaakumit pidurivõimendi jaoks. Seda saab boosti kella pealt kenasti näha.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Air pump ja vaakumpump on ise asjad. Vaakumpumbal pole emissioonidega mingit seost.
https://www.amazon.com/Power-Brake-Boos ... B07JDB4C56
Toodab vaakumit kõige jaoks, pidurivõimendi vaakumtoru läheb sisselaske külge nagu tavaliselt, aga sealt on väljavõte ja see läheb "kuhugi" veel.
Osadel Volvodel on mootoripadjad muutuva jäikusega, seda jäikust muudetakse padjast sisalduva vaakumkambri abil.
Seletaks seda vajadust ehk sellega, et nt Volvo puhul on üldiselt tegemist nn madalsurveturboga autoga, mis spoolib juba tühikäigust alates ja kus mootori sisselaskes tekib vaakumit harva. Kui mootori maksimaalne pöördemoment saab juba 1800 pöördel, siis turbo peab juba madalatel tuuridel väga ägedalt puhuma. Muudmoodi selle vajadust seletada ei oska.
2000ndate Volvodel on see näiteks olemas. Minu autol ka. Elektriline, asub kuskil tiivakoopas. Kui peale mootori seisma jätmist tiriseb veel, siis tasub otsida vaakumlekkeid. Samas karteri vaakumiga sel seost pole, karterituulutust toodetakse selle venturi vidinaga, mis asub sisselaske all ja tuleb iga 160 000 km järel ära visata.Ülelaadimisega tavakasutuses autodel pole tavaliselt mingit vaakumpumpa vaja kuna sisselase toodab throttle sulgumise järel piisavalt vaakumit pidurivõimendi jaoks. Seda saab boosti kella pealt kenasti näha.
https://www.amazon.com/Power-Brake-Boos ... B07JDB4C56
Toodab vaakumit kõige jaoks, pidurivõimendi vaakumtoru läheb sisselaske külge nagu tavaliselt, aga sealt on väljavõte ja see läheb "kuhugi" veel.
Osadel Volvodel on mootoripadjad muutuva jäikusega, seda jäikust muudetakse padjast sisalduva vaakumkambri abil.
Seletaks seda vajadust ehk sellega, et nt Volvo puhul on üldiselt tegemist nn madalsurveturboga autoga, mis spoolib juba tühikäigust alates ja kus mootori sisselaskes tekib vaakumit harva. Kui mootori maksimaalne pöördemoment saab juba 1800 pöördel, siis turbo peab juba madalatel tuuridel väga ägedalt puhuma. Muudmoodi selle vajadust seletada ei oska.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist