Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas:Viimase Autolehe teemad kõik.


Saasta on toodetud läbi aegade, lihtsalt vanasti ei julgenud keegi eksperimenteerida mingite 30 000 km õlivahetusvälpade ja "longlife" õlidega. Pluss muidugi igikestev detailide optimeerimine (odavama suunas). Uue aja mootorite laiali endamise üks põhjus ongi need liiga pikaks aetud välbad - esimese asjana kannatab seal nukkvõlli ketiajam, mille probleemid esimevad praegu iga teise mootoriga. Kuna see ajam sisaldab tihti nõellaagreid, siis seal on mingid "longlife" asjad absoluutne NO GO.

Vahetage mootoriõli ja filter 10, maksimum 15 tuhande tagant või vähemalt kord aastas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1659
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Väga paljudele kaasaegsete autodega (olenemata mootori võimsusest) ei tohi isegi kerghaagist vedada kuna keskonnanõuete sertifitseeritud tingimused ja "targad" juhiabid seda ei võimalda ning seega ei tohi nendele paigaldada ka haakeseadet (konksu) kui sellist võimalust pole tootja poolt ettenähtud.


Nimeta mõni?

Vaata siit autode numbreid: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... d=20196932
Ja siin saab kontrollida andmeid: https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... ntroll.jsf
Või kuula saadet.

Näiteks see on nullidega: https://www.auto24.ee/soidukid/3520157
Ja kui vaadata sellele autole ettenähtud rehvimõõtu : 205/55 R16 86P, siis tasub ka uurida, ei kuskohast saab vajalikus mõõdus ja nõutava koormusindeksiga rehve.
Kui rehv pole õige, ei pruugi ülevaatust läbida.

Kui need I-Mevid meile jõudsid, siis esimese talve seisid need parklas, sest ei suudetud maailmast leida meie oludes nõutavaid nendele autodele sobivaid talverehve.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3539
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Väga paljudele kaasaegsete autodega (olenemata mootori võimsusest) ei tohi isegi kerghaagist vedada kuna keskonnanõuete sertifitseeritud tingimused ja "targad" juhiabid seda ei võimalda ning seega ei tohi nendele paigaldada ka haakeseadet (konksu) kui sellist võimalust pole tootja poolt ettenähtud.


Nimeta mõni?

Vaata siit autode numbreid: https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... d=20196932

Paned jälle kelbast?
Kirjutad (minu rõhutused):
Väga paljudele kaasaegsete autodega (olenemata mootori võimsusest) ei tohi isegi kerghaagist vedada kuna keskonnanõuete sertifitseeritud tingimused ja "targad" juhiabid seda ei võimalda ning seega ei tohi nendele paigaldada ka haakeseadet (konksu) kui sellist võimalust pole tootja poolt ettenähtud.

ja siis postitad listi mingitest nutustest elektriautodest, mis õieti normaalseks autoks ei klassifitseerugi? Need on siis paljud?
Ilmselt nende elektriautode haagise veo piirang tuleneb muudest põhjustest, kui see, et nad on "kaasaegsed autod" ja omavad "moodsaid juhiabisid". Moodsad juhiabid on neil ilmselt ikka samad, kui ICE autodel.
Räägiks ikka päris autodest.

PS. Mis puudutab rehve, siis küll need rehvifirmad neid ka tootma hakkavad, kui autosid piisavalt
PPS. Näiteks üks suht normaalsem auto sinu "listist" https://www.auto24.ee/soidukid/3551572, haagis täiesti lubatud
Viimati muutis AMvA, 02 Aug, 2021 16:02, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See on paraku tõsi, et neil ökomobiilidel on enamasti kasutusel eksootika valdkonda kuuluvad rehvid, mida rehvipoest ei saa ja mis tellides maksavad poole rohkem kui mingi rahvalik rehvimõõt.

Sellise traditsiooniga tegi algust kunagi A-klass Mercedes oma kuulsa põdratestiga, misjärel auto sõiduomaduste vägistamiseks rahuldavaks varustati ta väga vähelevinud rehvimõõduga, mida esimestel aastatel sai hingehinna eest ainult esindusest tellida. Ka talverehve muide.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3539
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Sellise traditsiooniga tegi algust kunagi A-klass Mercedes oma kuulsa põdratestiga, misjärel auto sõiduomaduste vägistamiseks rahuldavaks varustati ta väga vähelevinud rehvimõõduga, mida esimestel aastatel sai hingehinna eest ainult esindusest tellida. Ka talverehve muide.


Rehvidest pole küll kuulnud, kuid selle põdratest tagajärjel varustati kõik A klassi autod standardvarustuses ESP-ga, mis hiljem muutus pea kõikide autode standardvarutuseks
vanahalb
Liige
Postitusi: 2629
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Haagisekeeluga autosid ikka on kui otsima hakata ja otsima peaks alates poolsportautodest. Ja teisest äärmusest erilistest säästuvariantidest.
Audi TT - minuteada on see aegade algusest ette nähtud ilma haagisega sõiduks kuigi samamoodi aegade algusest on kere platvormi osas sama kui VW Golf.
Porsche 911 - samuti üsna omapärane vaatepilt oleks näha teda haagist vedamas
Jne.

Vanematele vast saab mingi konksu taha aretada, uuemad ilmselt hakkavad veakoode näitama kui haagisele tuled ka külge panna.
Kirs
Liige
Postitusi: 929
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kirs »

Mu pere teine käru, 2011 aasta 59kw Nissan Micra ka käruvaba. Tehnilises passis haagist puudutavates lahtrites nullid.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

OLAVI kirjutas:
Kui need I-Mevid meile jõudsid, siis esimese talve seisid need parklas, sest ei suudetud maailmast leida meie oludes nõutavaid nendele autodele sobivaid talverehve.

Kas seadus mitte selline pole, et talverehve ei nõuta autodelt, millele neid saada ei ole? Keegi ei keela soetada endale kasvõi 100 aastat vana Ford T, see ARK-is arvele võtta, ülevaatus ja kindlustus ära teha ja kasvõi aastaringselt igapäevaliikurina kasutada. No ma tahaks näha, kust sellise jaoks talverehvid välja võetakse.
Aga need I-Mjäud olid üldse ühed parajad kurioosumid ehk täpsemalt hoiatav näide sellest, miks elektriauto vähemasti meie kliimasse ei sobi. Suure meediakäraga nad tulid ja juba kuskil aasta hiljem selgus, et kui talvel ka salongikütet kasutada (istme- ja tagaklaasisoojendusest rääkimata), siis piisab akut ainult mõnekümne km läbisõiduks. Mingil hetkel nad vaikselt oma kuulsusetu lõpu leidsid. Pakuti minu mäletamist mööda müügikski, aga kas mõni ka kaubaks läks või tegi lõpuks kõige parema pakkumise Kuusakoski, ei teagi. Liikluses neid igatahes näha pole.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

[/quote]
Ja kui vaadata sellele autole ettenähtud rehvimõõtu : 205/55 R16 86P, siis tasub ka uurida, ei kuskohast saab vajalikus mõõdus ja nõutava koormusindeksiga rehve.
[/quote]

Mis imet selles rehvimõõdus peaks olema ?
Koormusindeks vastab kandevõimele 530 kg...
OLAVI
Liige
Postitusi: 1659
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

retti kirjutas:

Ja kui vaadata sellele autole ettenähtud rehvimõõtu : 205/55 R16 86P, siis tasub ka uurida, ei kuskohast saab vajalikus mõõdus ja nõutava koormusindeksiga rehve.
[/quote]

Mis imet selles rehvimõõdus peaks olema ?
Koormusindeks vastab kandevõimele 530 kg...[/quote]
Kui paljud rehvitootjad toodavad sellise mõõduga 86 koormusindeksiga rehve?
Vanema aastakäigu mudelitele peaks indeksiga 85 panema.
Kusjuures elektriauto oma suhteliselt suure väändemomendiga pidavat isegi 30% rohkem tavarehve kulutama ja nendel kasutatakse erinevat kummisegu.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

Ja ikkagi, mis imet selles 86P on? See tähendab seda, et VÄHEMALT sellele peab vastama, mitte et see peab olema.

Kood 506. Rehvi kasutamine
1. Rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama velje mõõtmetele ning
ratas peab saama rattakoopas vabalt pöörelda. Rehvi kiiruskategooria (vaata tabel 4) peab
olema vähemalt võrdne sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajaga või vähemalt
kiiruskategooriaga Q, kui sõiduki valmistaja on ette näinud sõiduki rehvidele suuremad
kiiruskategooria väärtused. Koormusindeks (vaata tabel 5) peab rehvide üksikasetuse korral
olema vähemalt võrdne 0,5 kordse suurima lubatud teljekoormusega või rehvide
topeltasetuse korral vähemalt võrdne 0,25 kordse suurima lubatud teljekoormusega.

Erandina võib O1 ja O2 kategooria sõidukile, mille valmistajakiirus ei ületa 100 km/h,
paigaldatud rehvi koormusindeks olla rehvide üksikasetuse korral võrdne 0,45 kordse
suurima lubatud teljekoormusega või rehvide topeltasetuse korral võrdne 0,24 kordse
suurima lubatud teljekoormusega
OLAVI
Liige
Postitusi: 1659
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Manurhin kirjutas:... Aga need I-Mjäud olid üldse ühed parajad kurioosumid ehk täpsemalt hoiatav näide sellest, miks elektriauto vähemasti meie kliimasse ei sobi. Suure meediakäraga nad tulid ja juba kuskil aasta hiljem selgus, et kui talvel ka salongikütet kasutada (istme- ja tagaklaasisoojendusest rääkimata), siis piisab akut ainult mõnekümne km läbisõiduks. Mingil hetkel nad vaikselt oma kuulsusetu lõpu leidsid. Pakuti minu mäletamist mööda müügikski, aga kas mõni ka kaubaks läks või tegi lõpuks kõige parema pakkumise Kuusakoski, ei teagi. Liikluses neid igatahes näha pole.

Senikaua kui see sats ootas talverehve, seisid autod mitu kuud talvel laoplatsil, akud vajusid tühjaks ja külmusid ära.
(Elektriauto akusid peab vähemalt kord kuus laadima.)
Eks neid sulatati ja turgutati üles, aga eks see akudele oma jäljed jättis.
Enamus neist autodest olid erinevatel oksionitel 3000eur alghinnaga müügis.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3539
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Kui paljud rehvitootjad toodavad sellise mõõduga 86 koormusindeksiga rehve?
Vanema aastakäigu mudelitele peaks indeksiga 85 panema.
Kusjuures elektriauto oma suhteliselt suure väändemomendiga pidavat isegi 30% rohkem tavarehve kulutama ja nendel kasutatakse erinevat kummisegu.


Mis seal nii erilist siis lõpuks on? Võib alati alla panna suurema koormusindeksiga rehvi (89 või 91) ning neid on jalaga segada. Hinnad alates 40 eur tükist.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jah, koormuse ja kiiruse indeksid on kasutamiseks kontekstis "vähemalt". Sellest vähem ei või (lõhkemise oht), kuid rohkem mingi 2-3 astet on OK.
Ülevaatusel pole ma kordagi kogenud, et keegi oleks huvitunud.

vanahalb kirjutas:Haagisekeeluga autosid ikka on kui otsima hakata ja otsima peaks alates poolsportautodest. Ja teisest äärmusest erilistest säästuvariantidest.
Audi TT - minuteada on see aegade algusest ette nähtud ilma haagisega sõiduks kuigi samamoodi aegade algusest on kere platvormi osas sama kui VW Golf.
Porsche 911 - samuti üsna omapärane vaatepilt oleks näha teda haagist vedamas
Jne.
Vanematele vast saab mingi konksu taha aretada, uuemad ilmselt hakkavad veakoode näitama kui haagisele tuled ka külge panna.


Mercedese 1. põlve c-klassi kuuluv C36 AMG (mis põhineb W202 kerel, kus C280 võib vedada 750 kg piduriteta haagist) on samuti käruvaba. Konks on võimalik paigaldada, elektripistik on ka olemas ja käru pistiku ühendamisel ei toimu midagi. Ainult kui politsei juhuslikult sind peatab ja selle avastab, siis tulevad väiksed trahvid.

Seejuures antud mudel (C36) kasutab palju tugevamaid juppe kui kõige võimsam tavamudel C280, V8/V12 mootorite käigukasti, tagasilda, SL600 esi ja E420 tagapidureid. Käigukasti õlijahuti on kah ja jahutusventikaid tükki 3. Sellest rääkimata, et lisaks C280 näitudele on seal lisa võimsust ja momenti niiet tapab. Aga käru pole ette nähtud. Arvan ise, et tootja (AMG) lihtsalt ei hakanud sertifitseerimise kulusid kandma, kuna antud auto sihtgrupp nagunii kärusid eriti ei vea. Niiet osadel täiesti käruvabadel autodel sõltub see ka tootja marketingipoliitikast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Kui paljud rehvitootjad toodavad sellise mõõduga 86 koormusindeksiga rehve?
Vanema aastakäigu mudelitele peaks indeksiga 85 panema.
Kusjuures elektriauto oma suhteliselt suure väändemomendiga pidavat isegi 30% rohkem tavarehve kulutama ja nendel kasutatakse erinevat kummisegu.


Mis seal nii erilist siis lõpuks on? Võib alati alla panna suurema koormusindeksiga rehvi (89 või 91) ning neid on jalaga segada. Hinnad alates 40 eur tükist.


Antud "rehviprobleemi" asemel tasub pigem vaadata neid imemõõdus rehve mis elektriautodel alla on pandud. Näiteks sama MiEV, aga ka miski BMW tolmuimeja kujuline elektriauto.

Tohutu suur läbimõõt ja suur kõrgus (65+), aga väga väike rehvi laius - tulenevalt taotlusest vähendada veeretakistust. Rehve juba liigub, aga muidugi valikut nagu tavamõõtudel, siiski pole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist