Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

klemmikas kirjutas:
Alustuseks toon välja uue ülivõimsa amg.
https://www.auto24.ee/new/model.php?id=4513&sr=1&m=3
9 käiku.
Mootori pöördemoment, kolossaalsed 900Nm @ 2750-4500 rpm.
Vaevalt sel autol ka 1800 pöörde peal vähe jõudu on.

Ei ole sellist seost küll märganud võimsatel ja lahjadel mootoritel.


Mercedes peab ise ennast autotehnoloogia liidriks ja seepärast sisaldavad nende autod asju, mis tegelikult niiväga vajalikud pole.
Ma olen sõitnud päris mitme W140 S600ga (6,0 V12, 394-400 hj), ei ole kohe mitte sellist tunnetki, et oleks vaja 9-käigulist kasti sinna :oops:
Päris sürr kogemus, mootor tiksub tühikäigul 400 pööret minutis, ilma mingi vibratsioonita ja teiste autode seljataha jätmiseks on vaja vajutada ehk 2000-2500 pööret.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Seda kasti pole sinna vaja mootori abistamiseks. See on mugavus - selline kast veab nagu variaator, sa ei suuda käiguvahetushetki üldse eristada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nõukaaja autoostul oli üks omapärane fenomen värvi valikul, mida tänapäeva inimesed ei oska ettekujutada.
Nimelt uue (kasutatud) auto ostmisel otsiti sama värvi autot nagu oli eelmine auto, et autovahetus kadedatele naabritele silma ei torkaks ja ei annaks neile põhjust miilitsasse kaebama minna.
Tihe autovahetus äratas organite liigset tähelepanu.
Auto mudelinumber polnud seejuures oluline, sest penskarid neil tavaliselt vahet ei teinud.

Eraettevõtlusest:
86´ndal aastal tegeles mu sõber õmblustööga ja müüs täikal oma toodangut. Ta pandi valiku ette, et kas lähed kinni aastateks spekulatsiooni eest või hakkad koputajaks. Ta põgenes Eestist.
Põllumajanduses juhutöödel teenisid lapsed 5rbl ja mehed kuni 15rbl päevas.
Eramaja ehitusel juhutööl pärast tööpäeva kella 17-21 töötades sai teenitud 10rbl õhtuga.
Kui riigihind VAZ01 oli 5500rbl, aasta vana masin 6-7000, siis 15 aasta vanune läbiroostetanud põhjaga auto eest küsiti 2500rbl.
Siit saab arvutada, et kui mitu tundi oli vaja auto ostmiseks tööd teha.


Good point.
Nõuka autode teemal enamasti hädaldatakse autoostulubade ja järjekorra teemal.
Tegelikult sama suur väljakutse oli raha kokku saada. Inimesed projitseerivad tänast auto kerget kättesaadavust tollesse aega.
Siis polnud liisinguid, laene ja järelmakse. Kui õnn naeratas, pidi raha enamvähem kohe tagataskus olema.
5500 rubla "kopika" eest oli ikka 1970ndatel.
Näiteks 1988 maksis uus Samara 2109 riigihinnas 9145 rubla.
Arvestage ise, palju toonase keskmise palgaga (peres 2x200 rubla kuus) aega kulus selle raha kokku saamiseks.
Kui panna mingi valemiga 200 rubla kuus kõrvale, kulus selleks 45 kuud, see on pea neli aastat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:Seda kasti pole sinna vaja mootori abistamiseks. See on mugavus - selline kast veab nagu variaator, sa ei suuda käiguvahetushetki üldse eristada.


Aga noh, kiirenduseks eriti ju vaja pole.
Mugavuseks, autofirma taseme näitamiseks, ok.
Noh, tegelikult korras W140 4-käiguline kast vahetab ka täiesti tunnetamatult, lihtsalt tahhomeetrilt on vahetused näha.
Lihtsalt enamik eestlasi omab premium autode kogemust mingite viimase veerandini sõidetud laipade baasil.
Mis jõnksuavad või libisevad käiguvahetusel ja mille mootor ka kindlasti paar korda köhib vahepeal.

1990ndate alguses kasutas Mercedes oma autodel sellist "innovaatilist" asja nagu bioloogiliselt laguneva isolatsiooniga juhtmed.
Tulemuseks oli, et mootoriruumi kuumuses lagunes see isolatsioon seal mõne aastaga ilma looduse kaasabita.
Hiljem välja tulenud juhtmekimbud aga maksid Mercedesele kohast hinda ja enamik tõelisi "ärimehi", kes 2-3 ringi autosid pidasid, neid osta ei raatsinud.
Näiteks 6-silindrilise M104 mootori juhtmekimp maksis esinduses 2500 eurot. V12 oma ilmselt kaks korda niipalju.
Seepärast annab tikutulega otsida autot, mis oleks mersu väärilises korras.

Räägin seepärast, et olen oma nahal proovinud, kasutatud M104 juhtmepunt mootorile läks mulle e-bay'st ca 1000 eurot.
Peale vahetust käis mootor nagi siidi ja üllatuslikult hakkas ka käigukast hoopis teistmoodi tööle.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Hydrazine »

Mercedese kohta oskan kaasa öelda, et omasin päris pikalt C190 (ei ma küll peast neid W mudeleid ei tea, mitte kõige uuem ja mitte ka kõige vanem pann oli). Ja selle kohta ütleks, et see lihtsalt sõitis, ei olnud mingi turbosid ja überluksust täistopitud masin aga olid el.aknad, veojõukontroll jms elementaarsed asjad... ma võiks selle kohta veelkord öelda, et ta lihtsalt sõitis, elemntaarne hooldus, et klotsid-õlid-filtrid on arusaadavalt kulumaterjal.
Viimati muutis Hydrazine, 15 Juun, 2021 7:21, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Sam Beaver
Liige
Postitusi: 824
Liitunud: 09 Aug, 2017 19:54
Asukoht: Siin & seal, põhiliselt tööl
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Sam Beaver »

Suuremal mootoril on - kui muud parameetrid samaks jätta - üks oluline eelis mikromootori ees: ressurss. Ehk et selle koha peal kus mikromootor on omadega läbi, ei ole suur mootor veel õieti kulumagi hakanud.
Putin destroyed the pro-Russian lobby in the world with his own hands. Now acting in Putin's interests would mean admitting that you fucked a goat
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Hydrazine »

Täpselt! Mikromootor tahab pööret rohkem, sest väänet ei ole muidu üldse aga kõik, mis liigub, see kulub. Ja kui suure mootoriga kruiisid ca 1500 RPM nö, ja samal kiirusel kulgemiseks tahab mikromootor 2700 RPM, siis kumb liigub rohkem ja kulub rohkem....
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See eelis hakkab nüüd kaduma, näiteks uue S500 mersu kapoti alt leiate 3-liitrise rida6 turbomootori.
V8 ja V12 on igavikuks saamas. Huvitav, kas S600 üldse enam tuleb, hetkel on kõrgeim level S500 3,0 320 kW.
Suurema indeksiga keeratakse lihtsalt turborõhku peale ja kW/Nm muudkui tuleb
Sellised arendused on peale kliima-gretede veel ka autotööstuse ja pankade huvides, nn programmeeritud vanandamine.
Enne kui auto jõuab moest minna, algab massiivne ja kulukas lagunemine. Kuna teise ja kolmanda ringi autosid ei jaksa selle ostja enam remontida, siis nende hind kukub täiesti vertikaalselt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Troll »

Kirs kirjutas:1990 õnnestus Saaremaa kaubamajast, kui nüüd väga ei eksi, siis maksis 1100 rubla seal müüdud ajaloo viimane Jawa 350/638 omale saada. Äss asi oli ikka küll tol ajal :)

Heh, mul oli sama lugu, ainult Jawasid oli kaks. Esimese ostsin 1989 aastal ja teise 1990 sügisel. Uuema vahetasin 94-dal uue lääne teleka vastu.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas:... 1990ndate alguses kasutas Mercedes oma autodel sellist "innovaatilist" asja nagu bioloogiliselt laguneva isolatsiooniga juhtmed.
Tulemuseks oli, et mootoriruumi kuumuses lagunes see isolatsioon seal mõne aastaga ilma looduse kaasabita.
Hiljem välja tulenud juhtmekimbud aga maksid Mercedesele kohast hinda ja enamik tõelisi "ärimehi", kes 2-3 ringi autosid pidasid, neid osta ei raatsinud.
...

Selline juhtmeisolatsioon maitses ka närillistele ja kohanud mitut autot, kus kaitsmekarbi taga on kõigi juhtmete isolatsioon ära söödud nii et ainult paljad juhtmed olid järel.

Teised autotootjad hakkasid juhtmeid isoleerima "vahtplastiga" ja juhtmed oksüdeerusid isolatsiooni sees niiskuse ja teesoola tõttu ära.
Teatud marki autodel oli skandinavias, sagedaste autopõlengute tõttu keelatud parkida lasteasutuste teritooriumil, parkimismajades ja praamidel, kui neil polnud juhtmestiku vahetuse märget passis.
Sarnast, parendatud isolatsioonimaterjali, kasutatakse tänapäevani.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Sellised arendused on peale kliima-gretede veel ka autotööstuse ja pankade huvides, nn programmeeritud vanandamine.
Enne kui auto jõuab moest minna, algab massiivne ja kulukas lagunemine. Kuna teise ja kolmanda ringi autosid ei jaksa selle ostja enam remontida, siis nende hind kukub täiesti vertikaalselt.

See on konstruktsioonide optimeerimine ning seda õpetatakse ka kõrgemates koolides. Kõige paremini on selle oskuse omandanud idamaade tehnikatootjad.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas nimetu »

Seda kasti pole sinna vaja mootori abistamiseks. See on mugavus - selline kast veab nagu variaator, sa ei suuda käiguvahetushetki üldse eristada.

Teine (ja võib-olla isegi olulisem) eesmärk on ökonoomsuse tõstmine ja heitmete vähendamine. See ei tulene muidugi sellest, et autotootjad nii väga loodust armastavad, vaid sellest, et neile lihtsalt pannakse järjest rangemaid reegleid ette ning nende täitmiseks on järjest keerukamaid lahendusi vaja leiutada. Isegi need äärmiselt võimsad masinad peavad raamidesse mahtuma.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tegelikult on autode mass viimase 30 aastaga ikka kohutavalt kasvanud.
Praegu kaalub väikeauto samapalju kui 80ndate keskklassi sedaan.
See omakorda mõjutab ka heitmeid (suurema massi vedamiseks vaja rohkem võimsust, mis tähendab ka heitmeid).

Kui meie peres oli 1,3 47 kW mootoriga Samara, siis sellega oli maanteel võimalik sõita 5 liitrit 100 km peale. Kogu karbussi ja muude tolle aja asjadega.
Auto tühimass oli ca 950 kg. Täna samasuur bensiiniauto eriti vähemaga ei sõida, kuid kW on üle 60 ja tühimass kisub sinna 1500 kg kanti.

Väike mõistatus, mis autole kuuluvad allolevad andmed:

MÕÕTMED
Pikkus 4720 mm
Laius 1751 mm
Kõrgus 1412 mm
Rööbe -
MASSID
Täismass 1880 kg
Registrimass 1880 kg
Tühimass 1370 kg
Kandevõime 510 kg
Piduritega haagise lubatud mass 1200 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 650 kg

Mootori võimsus on 160 kW ja kütusekulu maanteel 90 kmh 7,3 liitrit 100 km peale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Walter2 kirjutas:
Sellised arendused on peale kliima-gretede veel ka autotööstuse ja pankade huvides, nn programmeeritud vanandamine.
Enne kui auto jõuab moest minna, algab massiivne ja kulukas lagunemine. Kuna teise ja kolmanda ringi autosid ei jaksa selle ostja enam remontida, siis nende hind kukub täiesti vertikaalselt.

See on konstruktsioonide optimeerimine ning seda õpetatakse ka kõrgemates koolides. Kõige paremini on selle oskuse omandanud idamaade tehnikatootjad.


Just just - see on just idamaade autodele omane, et teatud kriitilise läbisõiduga (sõltuvalt kasutajast ja teeoludest 150-200 tuhat jm) algav laviinitaoline kulukate osade vahetamine (roolilatt, rattarummud, amordid, rooste likvideerimine), mis finaliseerub tootja jaoks sobival viisil - hirmutatud klient osta analoogse uue auto.

Euroopa autodele see niiväga omane pole, need pudenevad pidevalt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 927
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Taaniel Tina »

AKF Trumm, aga võtame siis ühe tänapäevase peaaegu sama suure auto massi - Toyota Yaris, pikkust on 60-70 mm vähem kui Samaral (Samaral oli pikkus 4005 mm, Yarisel on 3940 mm) , KW jah rohkem (kuni 92), aga tühimass ei ole mitte 1500 kg, vaid sõltuvalt mudelist 1065-1125 kg.

Ehk siis võrdleme ikka sarnaseid asju. See 4700 mm on juba suure keksklassi auto pikkus, seda Samaraga on ikka väga kohatu võrrelda.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Marvin ja 17 külalist