1. leht 392-st

Autotehnikateema

Postitatud: 25 Dets, 2008 2:58
Postitas Regardman
Kuidas on kaasfoorumlaste kokkupuuted Riga tüüpi mopeedidega?
Meenutused on oodatud 8).

PS, kui kellegil peaks mõni üle olema, palun kontakteeruda.

Postitatud: 25 Dets, 2008 10:38
Postitas heits
Ma mitu võrri ja ühe mopeedi läbi sõitnud.Ja nii läbi ,et midagi pole järel. :D
Viimane sääreväristaja varastati tagatipuks ära kah.
Meil oli omal ajal võrril külgkorv küljes ja puha.Mäletamist mööda sai aiakäru alusraamist aretatud.Olid ajad :)
Mis mopeedist sai enam ei mäleta aga nii paljuon meeles,et sinna me aretasime peale Moskva kolmekäigulise mootori ja saime tunduvalt kiiremini punktist a punkti b

Postitatud: 25 Dets, 2008 13:01
Postitas Ralli2ss
Ma küll noorema põlvkonna esindaja, kuid Rigadega pool oma elu mässanud. Esimese võrri sain kuskil 8 aastasena, too oli veel isetehtud raamiga millel kardirattad all. Ühel sünnipäeval sain aga väga vägeva kingituse onu käest- koguni 2 Riga, ühe pealt sain mootori ja teine kõlbas raamiks. Too Riga mul siiamaani alles ja töötab ka. Onu muidugi hiljem rääkis, et päästis nood emexisurmast. Ma pärast veel tükk aega mõtlesin, et mis asi ajab inimesi korralikke masinaid vanarauaks müüma?
Mul on ainult tõsiselt kahju nüüd tulevast mopeedi seadusest, et kõik masinad tuleb arvele võtta ja kindlustus teha. Kui seda seadust lihtsõnadega kokku võtta, siis see tähendab, et vanu vene võrre arvele võtta ei saa ning liigelda nendega enam ei tohi. Põhimõtte poolest oleks just tark siis võrre ostma hakata kui see seadus jõustub, sest siis tuleb neid müüki kindlalt.

Postitatud: 25 Dets, 2008 17:56
Postitas uusmario
Tegelikult on väga kahtlane mopeedi registreerimise toimima hakkamine, kuna ääretult kahtlane on nõuda ostudokumente tagasiulatuvalt. Praegusel hetkel ju puudub kohustus mopeedi registreerida, ehk siis kohustus dokumente omada puudub, nendel on pigem grantii ja varguse puhul omandiõiguse kinnitamise funktsioon.Muusosas ei ole valmistajadokumntatsioonil mingit funktsiooni.Ühel heal päeval hakata tagasiulatuvalt dokumente nõudma ei ole ilmselt korrektne valik.

Ainuke viis kuidas see süsteem toimiks, oleks nõuda dokumente peale seaduse jõustumist valmistatud mopeedidelt, vanemad tuleks registreerida lähtuvalt näiteks varastatuks kuulutatud masinate andmebaasidest.

Siinkohal tuletaks meelde, et mopeed on mopeed siis kui töömaht on alla 50cm3 ja kiirus on alla 45km/h, kui politsei vaataevälja sattuda masinaga, mille töömaht on küll alla 50cm3 aga kiirus üle 45km/h on juriidileslt tegu mootorrattaga, mis tähendab, et vajalikud on nii A1-kategooria juhiluba kui registreerimine ja kindlustus.

Postitatud: 25 Dets, 2008 18:44
Postitas Faust
Samas enamus rollerid (alla 50 cm3) on juba tehasest tulles kiirusega kuskil 65 km/h.

Postitatud: 25 Dets, 2008 18:49
Postitas urmet48
Mul maakodus on vörr D-8, mopeer riga-22? ja minimopeed, mida hetkel taastan originaalkonditsiooni. Huvituks isegi, kui kellegil on varuosi pakkuda. Vajadusel võin vahetada mõne teise varuosa või raha vastu :)

Postitatud: 25 Dets, 2008 19:43
Postitas AddressUnknown
Nüüd on teised ajad.
Aga varem sai küll võrridega mässatud :twisted:
Ja kusjuures kui kedagi huvitab,annan oma "varanduse" hea hinnaga ära ka :wink:

pilte:
http://img201.imageshack.us/my.php?imag ... 022du2.jpg
Uue tutika mootori tihendi ja kolvirõngad saab pealekauba!
http://img99.imageshack.us/my.php?image ... 023sh6.jpg

Kui kellegile huvi pakub siis privaatsõnum :roll:

Postitatud: 26 Dets, 2008 0:31
Postitas maanus
uusmario kirjutas: Siinkohal tuletaks meelde, et mopeed on mopeed siis kui töömaht on alla 50cm3 ja kiirus on alla 45km/h, kui politsei vaataevälja sattuda masinaga, mille töömaht on küll alla 50cm3 aga kiirus üle 45km/h on juriidileslt tegu mootorrattaga, mis tähendab, et vajalikud on nii A1-kategooria juhiluba kui registreerimine ja kindlustus.
Ainuke jama sellega, et iga vähegi normaalses korras mootoriga säärekas jookseb üle 45 km/h välja.

Postitatud: 26 Dets, 2008 11:22
Postitas Lennart
Ühe sääreväristaja eripära peaks kindlasti ära mainima.Kõige pullim oli tavaliselt see,et säde oli,bensiin oli,aga raibe käima ei lähe! Jookse või 5 kilomeetrit,kuid mitte törtsugi. :lol: Pärast niisama proovides aga matsust käis.

Postitatud: 26 Dets, 2008 11:35
Postitas guits
ehh, omalgi kaks punnvörri praegu!! lvovi mv-042 ja mingi riga kompunn!! :D söidavad mölemad ! pildid lvovikast

http://www.foto24.ee/album/17751

Postitatud: 26 Dets, 2008 14:23
Postitas Regardman
uusmario kirjutas: Siinkohal tuletaks meelde, et mopeed on mopeed siis kui töömaht on alla 50cm3 ja kiirus on alla 45km/h, kui politsei vaataevälja sattuda masinaga, mille töömaht on küll alla 50cm3 aga kiirus üle 45km/h on juriidileslt tegu mootorrattaga, mis tähendab, et vajalikud on nii A1-kategooria juhiluba kui registreerimine ja kindlustus.
Tegelikult oli minuteada kuni 49cm3 ja 49 (või siiski 45?) km/h.

Praegu on küll asi maha jahtunud, et võrrid arvele võtta. Tõesti-tõesti, ega see lihtne pole ja kui aus olla, siis võrr pole mõeldud väga sõiduks kuskil suurel teel või linnatänaval, sellega jääd lihtsalt teistele jalgu.

Muidu väga muhedad riistapuud, sõidavad ka talvel. Kui vaja, saab terroriseerida ka külaelanikke summutaja küljest võtta 8). Olen ise sõitnud pikemat vahemaad kah, ei ole häda midagi. Pika vahemaa puhul ainult tuleb teha mõnekümne kilomeetri takka peatusi, et võrri mootort jahutada.

Postitatud: 26 Dets, 2008 17:21
Postitas uusmario
Enamjaolt on kõik mopeedid üle 49cc. Liikluseeskiri ütleb, et töömaht alla 50cc ja kiirus ei tohi ületada 45km\h. Nõue on jäik, st et täidetud peavad olema mõlemad tingimused, ehk mopeed peab olema alla 50cc ja ei tohi liikuda üle 45km/h.

Postitatud: 26 Dets, 2008 18:20
Postitas Martti
maanus kirjutas:Ainuke jama sellega, et iga vähegi normaalses korras mootoriga säärekas jookseb üle 45 km/h välja.
Tegelikult üle 50 km/h jooksevad välja, kõik lihtsalt oleneb tingmustest. Mina saavutasin maksimumi jäisel teel, väga hea sile ja väikse takistusega. Pidama oli raske saada, muud midagi. Aga eks asfaldi ja kruusa peal sinna 45-50 km/h vahele see jääb.

Postitatud: 26 Dets, 2008 18:55
Postitas vre
Neid võrre sai omal-ajal ikka näpitud.Alates sileda kaanega d5 st -d 8ni.Üks isend sai pereka raamile kombineeritud.Vat see oli vast pill,läks tagarattasse nägu naksti.Võtmesõnad olid traktori magneeto ja kolmas kolvirõngas ning suuremaks viilitud sisse-väljalaske kanalid.Mõnele Deltale sai ka Minski moto peale pandud.Selle vene tehnikaga üli ikka üks jama,koguaeg oli midagi pees.Hiljem proovitud veel Cz250 ja Java559,neist viimasega sai juba sõita kah.

Postitatud: 26 Dets, 2008 20:21
Postitas EOD
Huvitavad riistapuud on valmistatud 98 ccm Sachsi mootori baasil.
Pilt
Sain kätte sellise Wandereri Kiievis tehtud koopia K1B ja üritan tasapisi ära komplekteerida. Läbisõit nullilähedane, kuid ära oli rüüstatud. :cry:
Mootorjalgratas, kuid kubatuur punnvõrrist kaks korda suurem ja lisaks kahekäiguline käigukast. Sellel pildil oleval on pedaalid puudu.