Autotehnikateema
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Õhuklapi tross lahti? Tegelikult soojas kliimas peaks ka gaasipedaali tallates kiirenduspumbaga pealeantavast lisakütusest piisama (kui muidugi ka kiirenduspump tuksis polnud). Volgad reeglina tahtsidki pedaali tallamist, ainult õhuklapist ei piisanud.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Bensiinivoolik või selle kinnitus? Seistes sai õhku ja kütus vajus pumbani minema...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Õhuklapis viga ei olnud, bensiinivoolikus samuti mitte.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Midagi kütuse kättesaamisga ilmselt pidi siiski olema, kui pudelist valatuga käima läks ja hiljem töötava mootoriga juba ise peale jõudis anda... mehaanilise jagajaga mootor oli või? Vaakumkorrektori ots ei olnud lahti?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Enam-vähem nii oligi. Tegelikult oli koguni kaks vaakumvoolikut karpa küljest lahti. Voolikud rippusid ilusasti nähtaval sealsamas kõrval, üks peenem, teine veidi jämedam, ja karbuss imes nende kinnituskohtadest kohe vilinal (lisa)õhku sisse. Ma ausalt öelda ei hakanudki süvenema, et mis voolikud nood täpselt on või kuhu lähevad. Panin nad lihtsalt tagasi sinna kus nad olema pidid ja edaspidi käivitus auto oluliselt paremini. Mootor sai muidu lihtsalt nii palju lisaõhku, et segu kippus käivitamiseks lahjaks jääma. Pudelist bensiini peale valamine seda natuke kompenseeris.Lemet kirjutas:Vaakumkorrektori ots ei olnud lahti?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
No aga päris rumalad nad siis ju ka polnud...anna siin mõnele tänasele "audujuhile" sedasorti mittekäivituva mootori korral bensiinipudel kätte ja vaata, mida ta sellega tegema hakkab...peale lõkke auto alla. Aga hea, et sel prõnnabooril näikse vähemalt süüde paigas olevat olnud...muidu oleksid sa seal lõunapoolkeral kinu saanud näha. Siin hetkel käibesolevate külmadega jagas üks geenius seitungis soovitust õueküünal kütusepaagi alla põlema panna, pidada kütuse aurustumisele väga-väga brolt mõjuma...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Ma selle vana ja lihtsalt toimiva lahenduse peale korraga ei tulnudki, mõtlesin, et Lemet mingi keerulisema variandi välja köhatas .Manurhin kirjutas:Puuhalg sillatala ja auto põhja vahele pandud? Kui plats just päris laudsile pole, siis tänu mittetoimivale vedrule peaks ka päris korralikult raputama.
Ja kuidas sa kurivaim selle kohe ära nägid, ning sekundiga kõrvaldasid? Oi-oi kamraad, mälu hakkab alt vedama?
sitt päev, kellele kurdad
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Piisas vähe kobedamast pilgust auto alla...esimene kord oli mõte, et kumm niisama tühi. Ja nagu öeldud, oli see klots vaid kerge pinguga vahel, jaksas niisama ära tõmmata.Ja kuidas sa kurivaim selle kohe ära nägid, ning sekundiga kõrvaldasid?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
See vaakumkorrektor, see ajab kah nalja peale , see ei tee ju muud, kui pöörete ja-või gaasipedaali asendi äkilisemal muutumisel keerab süüte varasemaks, käivitamisel ei saa see küll midagi mõjutada. Lisaõhk aga küll.
sitt päev, kellele kurdad
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Mul üks tuttav aretas oma null-kuuele jagajale mutri külge ja selle kõrvale väikse elektrimootori...siis oli hea risti peal foori tagant si..ks varasema süütega võidusõitu korraldada. Läheb, kuhu ta pääseb...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Iseenesest ju diiselmootoriga auto puhul vale mõte pole kui muidugi paak auto all, mitte kere sees on ning mingi mastiksiga kokku pole möksitud.Lemet kirjutas: ...Siin hetkel käibesolevate külmadega jagas üks geenius seitungis soovitust õueküünal kütusepaagi alla põlema panna, pidada kütuse aurustumisele väga-väga brolt mõjuma...
Omal ajal 3. liigi kursustel (tänapäeva mõistes BC) õppides oli külmal hommikul autobaasi iga MAZ-i all kolm ja KrAZ-i all 4 lõket näha - mootori, veosilla (sildade) ja kütusepaagi all. Enam hästi ei mäleta, kas käigukasti all ka oli või soojendas kasti sama lõke, mis mootorit.
Samas territooriumil suitsetamise eest karistati.
Ja külmal 1941 talvel olid Saksa lennukimootoreid käivitamise eel lahtise leegiga soojendanud venelastest Hiwi´d. Saksmannid ise olid ohutust kaugusest passinud.
Aga küsimus ka - kuidas nendesamade MAZ ja KrAZ autode kütust sõidu ajal soojendati? Ja mida selle soojendusviisiga veel saavutati?
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Veel võtteid sarjast "Sada sigadust sõbra autole"...autoks Gaz-24. Mootor töötab hoovi peal korralikult. Siis hakkab iseenesest lonkama. Siis kaovad järjest silindrid tagant ära. Alguses lonkavad niisama, siis kaovad hoopis. Kusjuures täiesti süsteemitult ja kaootiliselt. Lõpuks jääb puha seisma. Targad sohvrid kisuvad jagaja kaane laiali, uurivad, kas kontaktplaat on ikka kinni, aga kõik näikse korras olevat. Häbi töömeeste käest küsima kah minna, nende irvitamist ja tögamist kuulata. Kogunevad autost veidi eemal punti ja arutavad, kis kurat küll loomale naha vahele on pugenud...töötas, rsk ju esmalt nii ilusti. Mõni targem arvab süüdlaseks süütepooli, teistel on meelde jäänud müstiline sõna "variaator". Eemalt ligineb väikest kasvu vanemapoolne ja ilmsete vaevustega keevitaja, vasktoruga veepudel tulekustutuseks taskus. Kohmitseb midagi kapoti all ja paneb mootori käima. Ilma mingi pingutuseta ja pealtnäha midagi tegemata mootor käivitubki. Järgmiseks veerandtunniks. Lõpuks sai mooter muidugi korda, aga sohvrihakatistele läks see pooliku maksma. Mis siis mootoril viga oli? Ja eriti kõva sõna, kuki ära arvate, mida see keevitaja seal kapoti all kohmerdas...
EDIT:
Pea nüüd hoogu, isand EOD...Sinu loetud masinatel on metallpaak ja kõrgust paagini kah meetri jagu, aga TÄNAPÄEVAL...ja sellist soovitust seitungis jagada...no kuule, kogu lugupidamise juures...mul Berlingo kah diisel, aga ma peaks ikka päha haavata saanud olema, kui selle maapinnast 20 cm kõrgusel asuva plastpaagi alla elus tuld organiseerima hakkan. Ja surmkindlalt 80 % autoomanikest ei tea tänasel päeval, on's nende sõiduriista paak metall või plastik. Ega mul tegelikult pole selle vastu midagi, kui mõni otumar ennast koos autoga taevasse laseb(mis bensiinipaagi korral peale mõningast tuld kergelt võib juhtuda), aga kes kurat garanteerib, et sealjuures naised-lapsed viga ei saa. Või mõni eriti emantsipeerunud kõiketeadev kahejalgne oma üüratus tarkuses seda omakäeliselt teha ei võta. Üks järeltulija sõbrannedest juba palus plikal mu käest ettevaatlikult uurida, mis juhtub, kui...Ma soovitasin järele proovuda ja pärast mulle teada anda, kas Peetrise kannupoisid seal pilve serva pääl ikka veel viisi peavad...
Aga vastuseks- kui neil tagasivool ikka olemas oli ja see nagu tänasel päeval võtja kõrvale jooksis, siis poleks ju muud soendust suurt vajagi... Aga midagi siiski veel kummitab....midagi oli veel...aa-meelde tuli...elektripirn oli üks lüke seisva mootori puhul. Soendas päris kenasti. Muideks, sama võtet kasutavad tänasel päeval rekkamehed, kui peegli soendus saba annab ja kopikukreeps parasjagu piinamas.
EDIT:
Pea nüüd hoogu, isand EOD...Sinu loetud masinatel on metallpaak ja kõrgust paagini kah meetri jagu, aga TÄNAPÄEVAL...ja sellist soovitust seitungis jagada...no kuule, kogu lugupidamise juures...mul Berlingo kah diisel, aga ma peaks ikka päha haavata saanud olema, kui selle maapinnast 20 cm kõrgusel asuva plastpaagi alla elus tuld organiseerima hakkan. Ja surmkindlalt 80 % autoomanikest ei tea tänasel päeval, on's nende sõiduriista paak metall või plastik. Ega mul tegelikult pole selle vastu midagi, kui mõni otumar ennast koos autoga taevasse laseb(mis bensiinipaagi korral peale mõningast tuld kergelt võib juhtuda), aga kes kurat garanteerib, et sealjuures naised-lapsed viga ei saa. Või mõni eriti emantsipeerunud kõiketeadev kahejalgne oma üüratus tarkuses seda omakäeliselt teha ei võta. Üks järeltulija sõbrannedest juba palus plikal mu käest ettevaatlikult uurida, mis juhtub, kui...Ma soovitasin järele proovuda ja pärast mulle teada anda, kas Peetrise kannupoisid seal pilve serva pääl ikka veel viisi peavad...
Aga vastuseks- kui neil tagasivool ikka olemas oli ja see nagu tänasel päeval võtja kõrvale jooksis, siis poleks ju muud soendust suurt vajagi... Aga midagi siiski veel kummitab....midagi oli veel...aa-meelde tuli...elektripirn oli üks lüke seisva mootori puhul. Soendas päris kenasti. Muideks, sama võtet kasutavad tänasel päeval rekkamehed, kui peegli soendus saba annab ja kopikukreeps parasjagu piinamas.
Viimati muutis Lemet, 05 Veebr, 2012 20:21, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Ee... märg paber juhtme all?
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Eee...soe. Kirjelda lähemalt.Georges kirjutas:Ee... märg paber juhtme all?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.
Juhtme otsa alla, arvan , et jagaja kaanele, või süütepoolile...? Mina isiklikult paneks.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot], Georges ja 6 külalist