Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
vanahalb
Liige
Postitusi: 2618
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Smith kirjutas:
vanahalb kirjutas:Minuarust pole see müstika ega pettus vaid diiselautod ongi niimoodi programmeeritud. Sama leiti mu mäletamist mööda ka Toyotal jne.
Autodel polnud viga midagi, lihtsalt USA mõõtemetoodika oli vale.
Seal pole mingit vahet et kas auto seisab ristmikul foori taga või ülevaatuspunkti pingis. Kohal seistes tulebki heitgaasi näidud madalamaks saada et möödaminevad lapsevankriga emad jala pealt ei kukuks. Kui VAG üldse midagi käkerdas siis seda et läks ilmaasjata närvi ja paigaldas tarkvara mis tuvastab mõõtmist.
.

Ei ole nii. Oli väga suur vahe , foori taga tossutas nii nagu ei tohiks. Mis mõttes käkerdas ilmaasjata ?
Alates 2005 oli peal juba petutarkvara mis sai aru kui autolt teostatakse mõõdistust , kui sitt ventikasse lendas
tegi seda petutarkvara lihtsalt VEEL targemaks , et suudaks katset MITU korda korrata.
Ja USA mõõtemetoodika on täpselt samasugune , EURO 5. Meil lihtsalt omasid ei sanktsioneerita.




Nojah. Mõnda asja mäletasin valesti, mõnes küsimuses on üle reageeritud.
Ma mäletasin, et selle testi üks põhitingimus oli et rooli ei tohi liigutada. Sealt siis järeldus, et pole vahet kas ristmikul foori taga, ummikus või ülevaatuse pingis - mootor töötab sellises reziimis et heitmekogus on väiksem kui reaalsel sõidul.

Asja natuke studeerides vaatasin, et kogu probleem on NOx heitmetes. Üldse ilma katalüsaatorita ei saa vist eluilmas NOx saastenormi alates EURO 4. Võimalikud katalüsaatorid on LNT ja SRC. See esimene on odavam ja tööpõhimõttelt selline et sinna kogutakse lämmastikku (siis on NOx saaste väga väike) ja , sarnaselt tahmafiltrile, põletatakse perioodiliselt tühjaks. Põletamise ajal NOx kogus suur kuid keskmisena jääb ta ikkagi EURO 4 normi piiresse. VAG tegi siis muarust sellise ratsi, et testi ajal katalüsaatorit puhtaks ei põletatud ja kuskil 2005 a oli selline 0-lähedane NOx kogus ülikõva sõna. Test ise on selline reziim mis algab toasooja mootoriga, sõidatakse rullikutel ca 10 km ja vahetatakse käike aga rooli ei liigutata. Muidugi, nii idiootse testi väljamõtlemiseks peab eriline peaaju ehitus olema sest reaalses elus sellist olukorda ei ole. Seepärast sai ka VAG üsna lihtsalt testimist tuvastada.
Põhimõtteliselt saavutati sellega ainult müügiargument paduroheliste silmis ja EURO saastenormi tervikuna ei rikutud.

Teise põhimõttega katalüsaator on SRC ehk rohkem Ad-Bluena tuntud. See on kallim lahendus kus heitgaasi hulka peaaegu pidevalt kusihapet pihustatakse. Niimoodi saab alaliselt 0-lähedasi NOx koguseid kuid 2005 minuarust seda tehnoloogiat veel polnudki. Tänapäeval on ta üldlevinud, ka VAG mootoritel.
"Peaaegu pidevalt" kirjutasin sellepärast et ca –11 kraadi juures jäätub AD-Blue vedelik ära ja süsteem lülitatakse välja. Homme- ülehomme lubas meiekandis vähemalt -15, katalüsaatorid ei tööta ja hoidke kopse :)
Kasutaja avatar
huvitun
Liige
Postitusi: 1285
Liitunud: 28 Mär, 2014 9:20
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas huvitun »

See peaks olema väidetavalt sõiduk, milles hukkus NSVL-i popikoon Viktor Tsoi. Moskvitš?
Pilt

selline sõiduk?
Pilt
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Käkru sõidetu on jah Moskvits, mudel 2141 ehk nn "uus mosse".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
T11ger
Liige
Postitusi: 196
Liitunud: 14 Apr, 2010 18:43
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas T11ger »

vabandan teema mõningase risustamise pärast, aga: kuidas suhtute gaasikütuse kasutamisse autodel? Ja siis sammuke edasi: gaasikütus KV/KL sõiduautodel rahuaja tingimustes nendel masinatel, mis teevad nö kontoritööga seotud sõite?
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Illike »

Minul neljas LPG auto. Probleeme on olnud ainult ühega, Insigna 1,6 turbo mootoriga, kuid seal oli ka III põlvkonna gaasiseade peal. Põles ära üks klapp. Väidetavalt saab nüüd turbomootoritele peale panna V põlvkonna seadet, mis on kohandatud just turbomootoritele. On probleeme olnud nurgataguste Läti gaasitanklatega. Gaas oli seal ikka kohutavalt must. Eestis kasutan Alexelat ja ei ole probleeme olnud.
1,8l Vektra C sõitis läbi ca 500 000 km enne kui külje pealt sisse sõideti ja läks mahakandmisele.
Praegusel autol IV põlvkonna gaasiseade peal. Peale pihustite suuremaks puurimist kadus ära korraks tekkiv viivitus. Läbisõit selle gaasieadmega ca 80 000. Dolomiitides ei olnud kordagi muret, et oleks jõupuudus vms. Kiirteel 130+ kiirusel vahetult enne Itaalia piiri (kes käinud, see teab seda tõusu) tekkis gaasi puudujääk. See oli aga ka enne pihustite üle puurimist. Olen käinud ainult hoolduses ja siis korra pihusteid üle puurimas.
Kasutaja avatar
T11ger
Liige
Postitusi: 196
Liitunud: 14 Apr, 2010 18:43
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas T11ger »

tänud!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui gaasiautol tekivad mingid tühjad kohad mootori veos sisse ja tuleb pihustusteid puurimas käia (ok saan aru, seal on see pihusti märksa lihtsam kui bensumootoril) siis need seadmed, arvestades neid kõlavaid põlvkondi, on ikka suht universaalsed (st konkreetsele halvasti sobivad) ja lapsekingades. Bensiinimootoril oleks ikka pihustite "üle puurimine" räme kuliibinlus ja jõnksutav/130 kmh hinge kinni võttev auto ühemõtteline tehasepraak.

Eks pidava gaasiauto mudel saab olla ikka mitte retrofititav komplekt, vaid see on integreeritud kohe auto sisse tehases ja mõistab kasutada autol olevaid andureid ning arvutusvõimsust.

Ma olen ühel autol pihusteid vahetanud (noh, suurem on ju "parem"), vahetasin 185 cc/min tootlikkusega pihustid 220 cc/min omade vastu (muidu tehniliselt identsed), kuna tegemist oli lambdavaba autoga, siis tulemuseks oli päris ära rikutud segukõver. Et seal küll väga puusalt panna ei anna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kõik LPG järelpaigaldatavad seadmed on sõltumata põlvkonnast siiski enam-vähen universaalsed ja ei pruugi konkreetse auto peal ideaalselt toimida.

Autotehased toodavad ainult CNG autosid, mis on tegelikult igati parem variant, sest auto on kohe algselt gaasiautoks loodud, lisaks on CNG aktsiis tunduvalt madalam, kui LPG aktsiis.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Gideonic »

AMvA kirjutas:Kõik LPG järelpaigaldatavad seadmed on sõltumata põlvkonnast siiski enam-vähen universaalsed ja ei pruugi konkreetse auto peal ideaalselt toimida.

Autotehased toodavad ainult CNG autosid, mis on tegelikult igati parem variant, sest auto on kohe algselt gaasiautoks loodud, lisaks on CNG aktsiis tunduvalt madalam, kui LPG aktsiis.
Isegi sai mingi hetk CNGd kaalutud teiseks autoks perre. Jäi ära kuna lihtsalt uue auto hind liiga kallis. Muidu igati asjalikud. Ühel tuttaval on ja tõepoolest tuleb Tallinn-Tartu ots 4x odavam kui minu suhteliselt januse bentsukaga (kütus 2x odavam, kulub 2x vähem). Samuti sai räägitud taksojuhiga kelle CNG Škodal üle 100K all oli. Kiitis ka taevani ja probleeme pidavat olema mitte esinenud pooleteise aasta jooksul.

Suurimad miinused minu jaoks olid:
1. Suhteliselt nigel sõidukaugus, (isegi kui nii CNG kui bensiinipaak kokku arvestada) tuli enamikel mudelitel seal nii 450km kanti
2. Sõltuvus veel suhteliselt haruldastest CNG tanklatest (või on sõidukaugus veel 2x väiksem)
3. Üsna lahjad mootorid jäädes tavaliselt sinna 100-110hp kanti. Linnas täitsa piisav, aga maanteel ikka oluliselt rohkemaga harjunud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui tekivad mingid augud sisse või 200 kmh kiirusklassi auto üle 130 ei lähe, siis on probleem õige segu koostise hoidmisega.
Sealt järgmine samm ongi ärapõlenud klapid või sulanud kolvid, sest lahja seguga kipuvad temperatuurid üles lendama ja asjad sulama. Veits vajalikust rikkam on isegi ohutum.

Mäletades rasket 90ndate algust (bensukriis jne) - "ökonoomseks" (kõige väiksemate võimalike düüsidega karbussis) tjuunitud mosse läks suure hädaga allamäge 100 kmh välja. Põhjusel, et vajaliku võimsuse arendamiseks oli segu liiga lahja.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Illike »

AKF Trumm, ära räägi asjadest mida Sa arvad või oled kuskilt midagi kuulnud kuid ei tea. Kui Sa ei tea asjaolusid, siis ära targuta. Kuskil ei ole öeldud, et üle 130 ei lähe, probleem tekkis kiirendamisel. Seal on üks tobe tõusukoht, suhteliselt loll. Samas Strada della Forra peal oli oi kui tore sõita.
Viimati muutis Illike, 13 Jaan, 2021 13:37, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

3. Üsna lahjad mootorid jäädes tavaliselt sinna 100-110hp kanti. Linnas täitsa piisav, aga maanteel ikka oluliselt rohkemaga harjunud.
Nendel väikestel turbomootoritel tuleb vaadata rohkem pöördemomenti. Skoda kodukal seda leida ei õnnestu.
Sõidan igapäevaselt autoga, millel on 120 hj 1600 kg tühimassi juures, mis on täitsa Lada tasemel erivõimsus (75 hj 1050 kg tühimassi).
Tegelikult arendab antud mootor 320 Nm 1500 pöörde juures, möödasõidud käivad kuuenda käiguga nagu premium autol.
Mul vend sõidab 1,4 TSI Superbiga, alguses ka irvitasin aga sõitis see täitsa hästi, pigem tundus isegi kiirem kui harjukeskmine 2.0 jaapani pereauto.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Illike kirjutas:AKF Trumm, ära räägi asjadest mida Sa arvad või oled kuskilt midagi kuulnud kuid ei tea. Kui Sa ei tea asjaolusid, siis ära targuta. Kuskil ei ole öeldud, et üle 130 ei lähe, probleem tekkis kiirendamisel. Seal on üks tobe tõusukoht, suhteliselt loll. Samas Strada della Forra peal oli oi kui tore sõita.
Et antud probleemi põhjus oli gaasisüsteemi suutmatus hoida vajalikku segukoostist, on siin üsnagi selge.
Vale segu ongi igasugu jõnksude, tühjade kohtade jne tavaline põhjus.
Ka on "pihustite puurimine" toitesüsteemi täpsuse juures suhteliselt robustset laadi tegevus. Umbes nagu karbussi düüside puurimine.
Tänapäeval tehase selliseid asju ikka elektrooniliselt ja suure täpsusastmega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Illike
Liige
Postitusi: 814
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Illike »

Gideonic kirjutas:
Suurimad miinused minu jaoks olid:
1. Suhteliselt nigel sõidukaugus, (isegi kui nii CNG kui bensiinipaak kokku arvestada) tuli enamikel mudelitel seal nii 450km kanti
2. Sõltuvus veel suhteliselt haruldastest CNG tanklatest (või on sõidukaugus veel 2x väiksem)
3. Üsna lahjad mootorid jäädes tavaliselt sinna 100-110hp kanti. Linnas täitsa piisav, aga maanteel ikka oluliselt rohkemaga harjunud.
LPG auto miinused minu jaoks:
1.Pole tagavararatast kuskile panna.
2.Peab käima lisahoolduses kulu ca 30-45 eur
Plussid
1.Tanklas käin siis kui tuju on, st läbisõit on topelt (paak 70l)
2.100 km läbimise hind on ca 3 eur kui sõidan ainult LPG-ga
3. Reisil saab optimeerida hästi kulusid, st valida tanklaid.
4. Maanteel saan sõita minu mõistes normaalse autoga, st kui on vaja siis ka liigub vastavalt vajadusele ja ei jää lõunas mägede vahel hange kinni.
Muidugi minu läbisõit on nädalas min 650km, kuid keskmine on ca 900 km nädalas.
Viimati muutis Illike, 13 Jaan, 2021 14:01, muudetud 1 kord kokku.
Kirs
Liige
Postitusi: 926
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kirs »

Kapten Trumm kirjutas: Sõidan igapäevaselt autoga, millel on 120 hj 1600 kg tühimassi juures, mis on täitsa Lada tasemel erivõimsus (75 hj 1050 kg tühimassi).
Tegelikult arendab antud mootor 320 Nm 1500 pöörde juures, möödasõidud käivad kuuenda käiguga nagu premium autol.
320nm 1500 pöörde juures? Oled ikka kindel? Mu masuudipress 120hj pea samade parameetritega, kuid 6 käiguga möödasõidu tegemine on huumor. Jah, kiirteel võib-olla. Minul leiab kuues käik kasutust vaid teelõikudel, kus kiirus lubatud 100+kmh. 90 töristades kuuendaga nii 1500pmin tahmad ja nögistad kõikvõimalikud sõlmed täis. Testisin, sõitsin mingi aeg kogu aeg ka 90 alas 6 käiguga. DPF puhastus juba enne 1000km läbimist tuli peale. Siis lasin järgmise vahe 5 käiguga maaanteekiirustel. Ülla-ülla, puhastus käivitus tsut-tsut enne 3000km läbimist. Ei ole see pea tühikäigupööretel plödistamine kindlasti hea. Ja ka kütusekulus ei ole 5 või 6 daga 90kmh lastes märkimisväärset vahet. Tehase poolt etteantu saavutan ilusti ka 5 käiguga sõites.
Viimati muutis Kirs, 13 Jaan, 2021 14:04, muudetud 2 korda kokku.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 21 külalist