.Smith kirjutas:vanahalb kirjutas:Minuarust pole see müstika ega pettus vaid diiselautod ongi niimoodi programmeeritud. Sama leiti mu mäletamist mööda ka Toyotal jne.
Autodel polnud viga midagi, lihtsalt USA mõõtemetoodika oli vale.
Seal pole mingit vahet et kas auto seisab ristmikul foori taga või ülevaatuspunkti pingis. Kohal seistes tulebki heitgaasi näidud madalamaks saada et möödaminevad lapsevankriga emad jala pealt ei kukuks. Kui VAG üldse midagi käkerdas siis seda et läks ilmaasjata närvi ja paigaldas tarkvara mis tuvastab mõõtmist.
Ei ole nii. Oli väga suur vahe , foori taga tossutas nii nagu ei tohiks. Mis mõttes käkerdas ilmaasjata ?
Alates 2005 oli peal juba petutarkvara mis sai aru kui autolt teostatakse mõõdistust , kui sitt ventikasse lendas
tegi seda petutarkvara lihtsalt VEEL targemaks , et suudaks katset MITU korda korrata.
Ja USA mõõtemetoodika on täpselt samasugune , EURO 5. Meil lihtsalt omasid ei sanktsioneerita.
Nojah. Mõnda asja mäletasin valesti, mõnes küsimuses on üle reageeritud.
Ma mäletasin, et selle testi üks põhitingimus oli et rooli ei tohi liigutada. Sealt siis järeldus, et pole vahet kas ristmikul foori taga, ummikus või ülevaatuse pingis - mootor töötab sellises reziimis et heitmekogus on väiksem kui reaalsel sõidul.
Asja natuke studeerides vaatasin, et kogu probleem on NOx heitmetes. Üldse ilma katalüsaatorita ei saa vist eluilmas NOx saastenormi alates EURO 4. Võimalikud katalüsaatorid on LNT ja SRC. See esimene on odavam ja tööpõhimõttelt selline et sinna kogutakse lämmastikku (siis on NOx saaste väga väike) ja , sarnaselt tahmafiltrile, põletatakse perioodiliselt tühjaks. Põletamise ajal NOx kogus suur kuid keskmisena jääb ta ikkagi EURO 4 normi piiresse. VAG tegi siis muarust sellise ratsi, et testi ajal katalüsaatorit puhtaks ei põletatud ja kuskil 2005 a oli selline 0-lähedane NOx kogus ülikõva sõna. Test ise on selline reziim mis algab toasooja mootoriga, sõidatakse rullikutel ca 10 km ja vahetatakse käike aga rooli ei liigutata. Muidugi, nii idiootse testi väljamõtlemiseks peab eriline peaaju ehitus olema sest reaalses elus sellist olukorda ei ole. Seepärast sai ka VAG üsna lihtsalt testimist tuvastada.
Põhimõtteliselt saavutati sellega ainult müügiargument paduroheliste silmis ja EURO saastenormi tervikuna ei rikutud.
Teise põhimõttega katalüsaator on SRC ehk rohkem Ad-Bluena tuntud. See on kallim lahendus kus heitgaasi hulka peaaegu pidevalt kusihapet pihustatakse. Niimoodi saab alaliselt 0-lähedasi NOx koguseid kuid 2005 minuarust seda tehnoloogiat veel polnudki. Tänapäeval on ta üldlevinud, ka VAG mootoritel.
"Peaaegu pidevalt" kirjutasin sellepärast et ca –11 kraadi juures jäätub AD-Blue vedelik ära ja süsteem lülitatakse välja. Homme- ülehomme lubas meiekandis vähemalt -15, katalüsaatorid ei tööta ja hoidke kopse