www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 31 Juul, 2021 8:56

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 639 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 43  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 11 Mär, 2021 11:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32722
Tsiteeri:
sellel oli aiste vahel 4,0 liitrise töömahuga Lotuse poolt ehitatud Opeli mootor


Ma võibolla pole viimaste arengutega kursis, tundsin kunagi selle auto ehitajat.
Toona oli seal peal siiski Imscheri poolt jämedamaks ehitatud Opeli 3,0 24V vabahingav mootor, mis peaks arendama 200 kW ehk 272 hj.
Taoline mootor on peal nt sellel Senatoril https://www.auto24.ee/used/1554494

Opel Lotus Omega (ongi selline automark) aga omab 3.6 liitrist 24V kahe turboga mootorit, mis annab 281 kW, see on üsna haruldane auto.
3.6 liitrit ehk seepärast, et mootoril säiliks tugevus, mis vabahingaval pole nii kriitiline. Et näiteks silindrihülsside vahele jääks rohkem ruumi, et ei "puhuks" kaanetihendit välja.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Mär, 2021 2:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4266
Asukoht: Tartu
parkija kirjutas:
Liikus kunagi ringi üks universaalkerega Opel Omega , kerel kiri "Kaubalift" , sellel oli aiste vahel 4,0 liitrise töömahuga Lotuse poolt ehitatud Opeli mootor , sellest räägiti kui eesti kiiremast sõiduautost , kas see ka nii oli ei tea väita .

Neid 4l V8 mootoriga Opel Omegaid liigub Austraalias vast tänagi veel küllalt ringi. Seal siis küll nimega Holden Commodore. Polnud midagi erilist, suvalised backpackeridki kärutasid sellistega ringi, olid kõikvõimalikes erinevates vanuse- ja lagunemisastmetes.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Mär, 2021 8:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Okt, 2014 21:33
Postitusi: 902
Asukoht: Pärnu
Lotus Omega ei olnud V8 https://et.man-trailer.com/4247422-car-opel-lotus-omega-specifications-photos-and-reviews


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 15 Mär, 2021 11:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32722
Austraalias liikuvad Opeli laadsed V8 teisendid on Chevroleti mootoriga.
Taolist mudelit Chevrolet Corvette 5,7 300 hj (LS1 tüüpi vist) plaaniti kunagi ka Euroopa turule Opel Omega peale.
Paraku aga ei tulnud seda mingil põhjusel.

Euroopas müüdud Opeli mudelite äkilised mootorid peaksid ikka piirduma rida-6 mootoriga ja põhinevad Opeli enda loodud 3.0 24V rida-6 mootoril, mida paigaldati tehasest Opel Omega 3000 ja Opel Senatori peale.

Et Lotus Omegal oli see mootor vaid 3.6 liitrit, tuleb ilmselt tugevuskaalutlustest, liigselt "viilitud" mootori ei pea vastu.

Opelil on Euroopas kunagi olnud ka V8 mootor, aga see oli üsna ammu.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 23 Mär, 2021 11:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32722
Eile nägin imeasja - minu auto alustas DPF-i ehk tahmafiltri põletamist. Esimest korda nii minu kui auto elus - läbisõit oli ca 84 000 km. Oli küll veits kiire, aga keerasin end selliseks tähtsaks operatsiooniks maanteele ja lasin kõrgemate pööretega umbes 20 km. Siis kustus vastav tuli ära. Ma sõidan muidugi enamik km maanteel ja küllap on värk suht puhas.

Kui see puhastus nii harva on, siis jääb segaseks, mis tonti inimesed selles näevad. Lihtsalt põletuse ajal ei tohi autot seisma jätta, tuleks sõita edasi, kuniks protsess läbi saab.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 23 Mär, 2021 13:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2019
Kapten Trumm kirjutas:
Eile nägin imeasja - minu auto alustas DPF-i ehk tahmafiltri põletamist. Esimest korda nii minu kui auto elus - läbisõit oli ca 84 000 km. Oli küll veits kiire, aga keerasin end selliseks tähtsaks operatsiooniks maanteele ja lasin kõrgemate pööretega umbes 20 km. Siis kustus vastav tuli ära. Ma sõidan muidugi enamik km maanteel ja küllap on värk suht puhas.

Kui see puhastus nii harva on, siis jääb segaseks, mis tonti inimesed selles näevad. Lihtsalt põletuse ajal ei tohi autot seisma jätta, tuleks sõita edasi, kuniks protsess läbi saab.

Mis auto siis oli sul?

Enamusel autodel ei sütti mitte mingit märgutuld põletusprotsessi kohta ja selle toimumist võib vaid aimata suurenenud kütuse hetkekulu järgi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 23 Mär, 2021 13:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2431
Asukoht: Reval
Tsiteeri:
Kui see puhastus nii harva on, siis jääb segaseks, mis tonti inimesed selles näevad.

Keegi ei näegi mingit tonti - lihtsalt mis kasu on vidinast mis kogub tahma kokku ja selle sobivas kohas keskkonda paiskab, lisaks toimub see suurendatud kütusepõletamise tingimustes. Mõnel autol mida ebasobivas reziimis kasutatakse toimub tühjakspõletamine pea iga kuu. Mõõteseadet summutisse toppides on tõesti ehk heitmete tahmasisaldus väiksem ja alust eduraportöörluseks ning müügiosakonnale ehk ka turundus aga sisuliselt on see enesepetmine. Kui keegi näeb selles aga midagi rohelist ja planeedi päästmise sarnast tegevust siis... :wall: Loogilisem ja arusaadavam oleks kui filter oleks vahetatava sisuga, taskukohane ja mida perioodiliselt uuendatakse ning sinna kogunenud jäätmed ei satu keskkonda.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 23 Mär, 2021 14:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Jaan, 2009 11:50
Postitusi: 400
Asukoht: Saaremaa
Kapten Trumm kirjutas:
Eile nägin imeasja - minu auto alustas DPF-i ehk tahmafiltri põletamist. Esimest korda nii minu kui auto elus - läbisõit oli ca 84 000 km. Oli küll veits kiire, aga keerasin end selliseks tähtsaks operatsiooniks maanteele ja lasin kõrgemate pööretega umbes 20 km. Siis kustus vastav tuli ära. Ma sõidan muidugi enamik km maanteel ja küllap on värk suht puhas.

Kui see puhastus nii harva on, siis jääb segaseks, mis tonti inimesed selles näevad. Lihtsalt põletuse ajal ei tohi autot seisma jätta, tuleks sõita edasi, kuniks protsess läbi saab.


Kas ka sinu kärul, aga minu omal hakkab vastav tuluke alles siis põlema, kui filter juba kriitiliselt täis e. neid vahepealseid põletustsükleid on korduvalt katkestatud. Sai abikaasale siis veidi selgitustööd tehtud ja seda tulukest pole ma enam näinud. Toimetab taustal, viitab toimingule ainult suurenenud kütusekulu näit kompuutril. Selles ma kahtlen sügavalt, et alles 84 000km peal DPF esimese puhastuse tegi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 23 Mär, 2021 16:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32722
Minu autol süttis vastav märgutuli ja kompuutrile ilmub kiri "DPF cleaning - do not stop car" või midagi sellist.
Peale 15 minutist sõitu antud tuli ja kirjad kustusid ega pole tagasi pöördunud.

Ise ma pooleli jätmise pattu omaks ei võta - minu läbisõidust 3/4 moodustab kiire maanteesõit ja linnasõitudega saan ma auto alati töösoojaks.
Sellistes tingimustes on tahma teke ka üsna väike.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 23 Mär, 2021 17:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2019
Kapten Trumm kirjutas:
Minu autol süttis vastav märgutuli ja kompuutrile ilmub kiri "DPF cleaning - do not stop car" või midagi sellist.
Peale 15 minutist sõitu antud tuli ja kirjad kustusid ega pole tagasi pöördunud.

Ise ma pooleli jätmise pattu omaks ei võta - minu läbisõidust 3/4 moodustab kiire maanteesõit ja linnasõitudega saan ma auto alati töösoojaks.
Sellistes tingimustes on tahma teke ka üsna väike.

Sooviks ikka jätkuvalt teada, mis mark ja mudel. Pole küll ühelgi autol sellist asja kohanud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 23 Mär, 2021 21:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Jaan, 2007 20:21
Postitusi: 162
2021 2.8 hilux näiteks kirjutab sellist asja aga ta ei keela autot seisma panna.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 24 Mär, 2021 19:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32722
Põletuse ajal auto seisma panekul protsess katkeb, muud midagi. Kui seda on mitu korda katkestatud, siis heal juhul on esinduses mingi raha eest võimalik lasta see filter sundkorras tühjaks põletada (diagnostik kutsub selle esile) või halvemal juhul tuleb uus tahmafilter panna. Lühikesi linnaotsi tegevatel diiselautodel on see võimalus nr 1 kõvasti raha kulutada. Esiteks linnaots tahmab rohkem ja teiseks, kui kasutaja ei jaga teemat, on katkestamise võimalus ka palju suurem kui maanteesõidul.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 24 Mär, 2021 20:40 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Dets, 2019 14:30
Postitusi: 949
Räägitakse et põletuseks peab kütusetase olema üle veerandi paagist. St et raskel ajal liitrikaupa tirtsutades ei teegi puhastust. Tuleb paak korralikult täis võtta.
Kas see iga margi puhul kehtib, ei tea.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 24 Mär, 2021 21:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Veebr, 2012 19:47
Postitusi: 553
Minu teada kütusetasemel ei ole vahet. Oluline on, et tahmaosakeste filter oleks õigel töötemperatuuril s.t piisavalt kuum siis hakkab
põletusprotsess automaagiliselt tööle. Piisava temperatuuri saavutab ainult 50-60 km pikkusel maanteesõidul, linnas see teema ei hakka tööle.

Järgmine oluline nüanss seoses Trummi käruga on küsimus mis tootjaga tegu on. Vanematel konnasööjatel elik kass, bumerang ja piz*aa oli
vabsee kütusepaagi küljes tehases täidetud 3L kanister vedelikuga mis aitas DPF filtrit paremini puhtaks põletada, sai see kanister seal tühjaks oli filter õhtal.
Kolmest liitrist sodist jagus umbes-täpselt 160k läbimiseks.. Fifty-fifty linnasõit ning maantee.

Uus DPF filter, uus kütusepaak, kütusepump. Jep. Eesrindlik autotootja. Kõik-ühes sõlm. Mingi 800 euri nali oli.

Ma elusees ei usu Trumm, sinu 80k esmakordset filtri põletust. Mine parem siva hooldusesse, ära seda masinat ise näperda.

_________________
-he not to go to war, she not to go to a dance.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Autoteema
PostitusPostitatud: 25 Mär, 2021 11:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 32722
Ma tangin üle nädala paagi korralikult täis.
Mootor on Fiat Multijet2, 1,6 liitrit, 88 kW, 2017

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 639 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 43  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: parkija ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt