64. leht 392-st

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Jaan, 2021 13:28
Postitas Kapten Trumm
Eks tõde peitub antud auto saastegrupis (euroX) - sellest sõltub lubatud heitgaaside koostis ja ühel hetkel seda enam ei täida eemaldatud "lisade" korral.
Nagu näiteks lambdaga kanalüsaatorauto norme (bensumootoriga siis) pole lootustki täita ilma katalüsaatorita - lihtsalt need lubatud näidud on nii madalad, et ilma katita ei täida neid mingi valemiga.

Kõige suurem probleem tekib poolpõlenud orgaanikaga (bensuautol HC, diislil seda ei tea), kuna katalüsaatoris toimub selle ärapõletamise reaktsioon, siis ilma selleta tuleb heide kordi suurem.

Ja läbi aastate on need ka kaunis erinevad, manööverdasin eile õhtul garaazis 1994 mersut ja 2000 Volvot, kui Volvo järel oli õhk veel hingatav, siis mersu puhul tuli ikka uksed lahti hoida, et mitte pilti tasku panna - kuigi mõlemad täidavad neile esitatavaid norme, mersul on lambda enne katalüsaatort, Volvol on ees ja taga.

Re: Autoteema

Postitatud: 11 Jaan, 2021 23:57
Postitas vanahalb
Kapten Trumm kirjutas: Mulle jäigi see "diisliskandaal" veits segaseks. Minu kogetu põhjal on VW ainus auto, mille kütuse kuluandmetega ei ole üritatud klienti petta, valetades kütusekulu väiksemaks kui on reaalne saavutada. Minu Passat võttis isegi grammikese vähem kui lubatud. Hilisema ja moodsamad diiselautod, mis minu käes on olnud või mis on meil töömeestel olnud, on kõik 1-1,5 liitrit 100 km peale rohkem võtnud kui raamat lubab.
"Diisliskandaal" polnud mu mäletamist mööda seotud mitte kütusekuluga vaid heitgaasidega. Midagi sellist oli, et kui auto seisab paigal ja rooli ei krutita seadistataks mootor töötama erilises ökoreziimis. Näiteks foori taga või ülevaatuspunktis heitgaaside mõõtmise ajal seistes. Muul ajal töötab mootor teistsuguse seadistusega ja tegelik heitmete kogus on suurem kul mõõdetud. Ühesõnaga muarust täielik rahanuiamiseks välja imetud pseudoteema aga eks juristid tea paremini :)

Diiselauto CO-d vist ei mõõda ülevaatusel küll keegi ja EURO-4 normi täidab korras mootor vabalt ka tühjakslöödud tahmafiltriga ära. Lubatud K-arv on sel juhul 1,5 ja isegi ilma tahmafiltrita vist Euro 3 Passatil oli see tehase lipiku peal kuskil 1.1-1,25. Kui Euro-4 auto tahmafilter minema visata on heitgaas veel OK aga sõimata võib saada ümberehitatud summuti eest. Kui tahmafilter korras on siis mu autol on mõõdetud väga nullilähedasi numbreid: 0,02 ja paar korda Soome ülevaatusel isegi 0,00.
Ilma katalüsaatorita bensiiniauto seevastu paneb küll silmad vett jooksma. Mõnikord olen mine iidvana Volvo või Nixoni-aegse ameeriklase taha sattunud mida Soome vanamehed kuidagi ära ei taha visata. Siis on küll nii et kasvõi üle topelt-pidevjoone aga mööda peab saama. Ma ei tea mismoodi 1980-ndal aastal üldse ellu jäädi?

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 7:14
Postitas Illike
vanahalb kirjutas: Diiselauto CO-d vist ei mõõda ülevaatusel küll keegi ja EURO-4 normi täidab korras mootor vabalt ka tühjakslöödud tahmafiltriga ära. Lubatud K-arv on sel juhul 1,5 ja isegi ilma tahmafiltrita vist Euro 3 Passatil oli see tehase lipiku peal kuskil 1.1-1,25. Kui Euro-4 auto tahmafilter minema visata on heitgaas veel OK aga sõimata võib saada ümberehitatud summuti eest. Kui tahmafilter korras on siis mu autol on mõõdetud väga nullilähedasi numbreid: 0,02 ja paar korda Soome ülevaatusel isegi 0,00.
Ilma katalüsaatorita bensiiniauto seevastu paneb küll silmad vett jooksma. Mõnikord olen mine iidvana Volvo või Nixoni-aegse ameeriklase taha sattunud mida Soome vanamehed kuidagi ära ei taha visata. Siis on küll nii et kasvõi üle topelt-pidevjoone aga mööda peab saama. Ma ei tea mismoodi 1980-ndal aastal üldse ellu jäädi?
Ma ei tea, kas ma olen ainuke loll, kuid sõites kas maanteel või linnas diisli taga tuleb mul sisse lülitada siseõhuringlus. Kindlasti on olemas ka selliseid diisleid mis ei tossa, kuid sellist õlisegust bensiinivingu ma olen täheldanud ikka väga vähestel kordadel. Bensiinihais vs diislihais võib julgelt väita 50:1

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 8:28
Postitas Svejk
8)
Illike kirjutas: sõites kas maanteel või linnas diisli taga tuleb mul sisse lülitada siseõhuringlus.
Vähemalt maanteel võiks hoida sellist pikivahet, et:

a) Eessõitva masina tossu ei peaks sisse hingama
b) Klaasipuhastajad ei peaks käima eessõitva masina alt tuleva vee ja/või lobjaka ja/või soola ja/või liiva tõttu
c) Et "rongis" sõites ei peaks pidurdama, vaid võiks lihtsalt gaasi pealt jala maha võtta
d) jne.

Kui ikka maanteel linnavahega uhada ja rongis pealegi, siis mingi kits või põder ette ja "ongi olemas".
Osa rahvast liikluses on sedavõrd ebateadlikud, et kui võtad normaalse pikivahe sisse, siis sinu taga olev seltsimees loeb oma pühaks kohuseks kindla peale mööda panna, no ja ka tema taga olev, jne, po otsheredi, kes siis mööda sõites sulle otse nina ette keeravad ja tuuleklaasi lobjakavaalust täis situvad, kuigi maanteel ruumi küll ja vastu ei tule kedagi... :D
Aga kiiret jagub ainult kuni eessõitva kolonni sabani, kuhu ennast ära pargitakse ja kogu kollektiiviga samas rütmis rõõmsalt pidorituledega vilgutama asutakse... :mrgreen:
jne.

Ma ei tea sellise "karjamentaliteedi" teaduslikku põhjust, aga kuri kahtlus on, et sedasi sappa võttes saab ennast poolautopiloodile panna ja sõidu ajal ebateadlikkuse mõnusid maitsta.

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 9:08
Postitas AMvA
Illike kirjutas:
vanahalb kirjutas: Diiselauto CO-d vist ei mõõda ülevaatusel küll keegi ja EURO-4 normi täidab korras mootor vabalt ka tühjakslöödud tahmafiltriga ära. Lubatud K-arv on sel juhul 1,5 ja isegi ilma tahmafiltrita vist Euro 3 Passatil oli see tehase lipiku peal kuskil 1.1-1,25. Kui Euro-4 auto tahmafilter minema visata on heitgaas veel OK aga sõimata võib saada ümberehitatud summuti eest. Kui tahmafilter korras on siis mu autol on mõõdetud väga nullilähedasi numbreid: 0,02 ja paar korda Soome ülevaatusel isegi 0,00.
Ilma katalüsaatorita bensiiniauto seevastu paneb küll silmad vett jooksma. Mõnikord olen mine iidvana Volvo või Nixoni-aegse ameeriklase taha sattunud mida Soome vanamehed kuidagi ära ei taha visata. Siis on küll nii et kasvõi üle topelt-pidevjoone aga mööda peab saama. Ma ei tea mismoodi 1980-ndal aastal üldse ellu jäädi?
Ma ei tea, kas ma olen ainuke loll, kuid sõites kas maanteel või linnas diisli taga tuleb mul sisse lülitada siseõhuringlus. Kindlasti on olemas ka selliseid diisleid mis ei tossa, kuid sellist õlisegust bensiinivingu ma olen täheldanud ikka väga vähestel kordadel. Bensiinihais vs diislihais võib julgelt väita 50:1
Sul on siis õnnestunud sattuda mingite väga vanade ja vigaste rontide taha. Mu rootslase taga võib rahulikut seista, kui mootor töötab, ei saa midagi aru.

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 9:09
Postitas Smith
vanahalb kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Mulle jäigi see "diisliskandaal" veits segaseks. Minu kogetu põhjal on VW ainus auto, mille kütuse kuluandmetega ei ole üritatud klienti petta, valetades kütusekulu väiksemaks kui on reaalne saavutada. Minu Passat võttis isegi grammikese vähem kui lubatud. Hilisema ja moodsamad diiselautod, mis minu käes on olnud või mis on meil töömeestel olnud, on kõik 1-1,5 liitrit 100 km peale rohkem võtnud kui raamat lubab.
"Diisliskandaal" polnud mu mäletamist mööda seotud mitte kütusekuluga vaid heitgaasidega. Midagi sellist oli, et kui auto seisab paigal ja rooli ei krutita seadistataks mootor töötama erilises ökoreziimis. Näiteks foori taga või ülevaatuspunktis heitgaaside mõõtmise ajal seistes. Muul ajal töötab mootor teistsuguse seadistusega ja tegelik heitmete kogus on suurem kul mõõdetud. Ühesõnaga muarust täielik rahanuiamiseks välja imetud pseudoteema aga eks juristid tea paremini :)
Lugu oli ikka hoopis kurvem. VAG grupp oli oma mootoritega pikalt justkui valgusaastate kaugusel teistest diiselsõidukitest. 2009 - 2015 oli USAs "roheliseks" etaloniks, võitis nn Puhta diisliga erinevaid auhindu ning sai maksusoodustusi.
Asi tuli välja vist 2015 kui USAs üks ülikool mõõtis heitgaase mobiilse mõõteseadmega sõidu ajal. Näidud erinesid umbes 40 korda
tehaseandmetest. Alul arvati tegemist olevat eksitusega aga tuli välja, et taoline anomaalia esines kõigil Volkswageni diislitel. Asjast anti Volkswagenile teada , kes vastas, et juhtunud on tarkvara viga ning kõik
diiselautod kutsutakse tagasi "aju" uuendama. Tegelikult kasutas volkswagen petutarkvara, mis
tegi autole selgeks kui ta on "pingis". Mõõtmispunktis hoiab gaase kinni, pääseb vabaks puuksutab välja.
Selmet viga tunnistada , paigaldati autodele veel targem petutarkvara, mis oskas tuvastada heitgaaside mõõtmist.

Volkswagen sai räiged trahvid ja minumeeles pandi ühendriikides kõrgeid Volkswageni tegelasi lausa vangi.
Manipuleeritud petutarkvaraga autosid toodeti 2009-2015 kokku umbes 11 miljonit sõidukit.
USAs pidi Volkswagen kõik petutarkvaraga autod tagasi ostma ja mis seisavad nüüd suures surnuaias.

Pilt

Asi läks huvitavaks siis, kui Ameerika ülikoolid hakkasid teisi Euroopa diiselsõidukeid uurima ning esile tuli
samasugune müstika. Euroopa Liidu ja USA vahel sõlmitud kokkuleppe kohaselt võib auto ajutiset "gaase kinni hoida "
kui see on vajalik mootori heaolu nimel. Ameerika kohtu arvates tegemist oli räige pettusega ning selle paragrahvi
alla see tegevus mitte ming juhul ei mahu. Euroopas aga otsustab iga riik eraldi, kas seda võib ettekäändeks tuua.
Võite ette kujutada , kas vastavat pädevust omavad liikmesriigid (autotööstust omavad) läksid kaasa pettuse
löömisega ? Saksamaa, Itaalia , Ühendkuningriik jne. Kui vaatate kui palju peaks olema lämmastikoksiidide
väljutamine vähenenud euroopas suurlinnades pärast 2005. aastat , ei tule pilt kuidagi kokku. Euroopa diislid
USAs enam ei roki kuna ei täida nõudeid , siis tossutamegi siin nendega koha peal. Ehk siis põhjus, miks Euroopa
loobub pikemast perspektiivis diiselsõidukitest on hoopis laiapindnsem. Eksport on vähenenud kolinal kuna viimase
15 aasta müük põhines pettusel.
Environmental campaigners have long argued that emissions rules are being flouted. "Diesel cars in Europe operate with worse technology on average than the US," said Jos Dings, from the pressure group Transport & Environment. "Our latest report demonstrated that almost 90% of diesel vehicles didn't meet emission limits when they drive on the road. We are talking millions of vehicles."
Vabandan kui faktid veidi ebatäpsed aga laias pildis oli asi nii.
Kel teema vastu rohkem huvi , soovitan vaadata veel Netflixist sellist huvitavat dokumentaalsarja nagu "Dirty money",
mille esimene osa oli pühendatud just Volkswageni massiivsele pettusele.




https://www.bbc.com/news/business-34324772
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... ns_scandal

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 9:38
Postitas Illike
Ma ei ole väitnud, et kõik diislid tossavad. On väga korralikke autosid. Minu väide oli, et diisli tossuhaisu on rohkem tunda kui bensiiniautode oma.
Maanteel sõidan püsikaga mis hoiab pikivahet. Kusjuures ka linnas on see üks tore mänguasi aeglaselt liikuvas kolonnis. Väga hea mugavusteenus.
Kui ikka maanteel linnavahega uhada ja rongis pealegi, siis mingi kits või põder ette ja "ongi olemas".
Osa rahvast liikluses on sedavõrd ebateadlikud, et kui võtad normaalse pikivahe sisse, siis sinu taga olev seltsimees loeb oma pühaks kohuseks kindla peale mööda panna, no ja ka tema taga olev, jne, po otsheredi, kes siis mööda sõites sulle otse nina ette keeravad ja tuuleklaasi lobjakavaalust täis situvad, kuigi maanteel ruumi küll ja vastu ei tule kedagi... :D
Aga kiiret jagub ainult kuni eessõitva kolonni sabani, kuhu ennast ära pargitakse ja kogu kollektiiviga samas rütmis rõõmsalt pidorituledega vilgutama asutakse... :mrgreen:
jne.
Vot nendest tolbajobidest ei saa aru. Kui sõidad, siis sõida, mitte ära tropi.
Ma ei tea kas olen ise tropp, kuid reeglina jään ma kolonnides alati viimaseks, st toimub akf Svejk`i poolt viidatud olukord.

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 9:45
Postitas Kapten Trumm
Lase salongiõhufilter vahetada aktiivsöega filtriga. Paljudel autodel on see valikus, lihtsalt inimesed ei taipa nõuda ja hoolduses pannakse vaikimisi odavam paberfilter. Vahe on nagu PFF3+ klassi respiraatoril vs odaval kirurgimaskil.

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 10:23
Postitas Svejk
Illike kirjutas: Vot nendest tolbajobidest ei saa aru. Kui sõidad, siis sõida, mitte ära tropi.
Ma ei tea kas olen ise tropp, kuid reeglina jään ma kolonnides alati viimaseks, st toimub akf Svejk`i poolt viidatud olukord.
:)
Kui selline kirjeldatud olukord aset leiab ja "sõidumeistrid" on "kõrgemat pilotaazi" üles näidates napikaid tehes ennast minu ette sappa sättinud, siis mõnikord mul viskab nii üle, et tõmban kogu kolonnist sobival kohal mööda, et hingamisruumi saada.
Sportautot mul pole, aga ma ei harrasta ka sellist eessõitva tagumikus kükitamist ja sealt tagant pool kere tee telje peal passimist.
"Kõige tähtsam on hoogu võtta" e soliidne pikivahe ja kui sobiv koht tuleb, siis perventiivselt kiirendada.
Loomulikult tuleb ettevaatlik olla, sest osa rahvast sõidab nagu üksinda maanteel ja tahavaatepeeglid on nõrkadele :D

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 11:40
Postitas Kapten Trumm
Rekkadest iga hinnaga mööda pungestamise taga on praeguse ilmaga see pasapilv, mis seal taga lendab - ja endast lugupidav rekkamees laseb ju piirkiirusega, kedagi mööda või vahele lubamata.

Tulin hommikul 9 paiku Paldiskist Tallinna mööda ringteed, iga 300 m takka oli selline rekka.

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 12:05
Postitas vanahalb
Smith kirjutas: Asi tuli välja vist 2015 kui USAs üks ülikool mõõtis heitgaase mobiilse mõõteseadmega sõidu ajal. Näidud erinesid umbes 40 korda tehaseandmetest.


Asi läks huvitavaks siis, kui Ameerika ülikoolid hakkasid teisi Euroopa diiselsõidukeid uurima ning esile tuli
samasugune müstika.
Minuarust pole see müstika ega pettus vaid diiselautod ongi niimoodi programmeeritud. Sama leiti mu mäletamist mööda ka Toyotal jne.
Autodel polnud viga midagi, lihtsalt USA mõõtemetoodika oli vale.
Seal pole mingit vahet et kas auto seisab ristmikul foori taga või ülevaatuspunkti pingis. Kohal seistes tulebki heitgaasi näidud madalamaks saada et möödaminevad lapsevankriga emad jala pealt ei kukuks. Kui VAG üldse midagi käkerdas siis seda et läks ilmaasjata närvi ja paigaldas tarkvara mis tuvastab mõõtmist.

Usa sellise kubatuuriga diiselmootoreid ise nagunii teha ei oska ja diiselsõiduautod pole seal ka eriti populaarsed.
Ei ole vist ei Euroopa ega Jaapani autotööstuse jaoks see mingi eriline häving.

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 12:12
Postitas Kapten Trumm
Mida mina kliendina arvaksin? Hetkel on VW maine minu silmis selline, et nad täidavad lubadusi. Võibolla tulevikus muudan seda arvamust.
Kui minu uus VW auto täidab valmistaja lubadused kütusekulu osas ja ma läbiks ülevaatused sellel teemal puhtalt, siis mul on üsnagi kama2, mida nad seal manipuleerisid või mitte. Igasugu ülikoolid ja muud pädevad organid võiks uurida hoopis elulisemaid probleeme - miks autod ei täida tootja lubadusi kütusekulu osas. Sest enam kulutatud kütus tähendab ju täiendavat saastet, sh CO2 emissiooni.

Ma võin ka vastata, miks ei täida. Sest kütusekulu mõõtmiseks kasutatakse täna metoodikaid, millel on tavalise sõiduga ühist niipalju, et autod sõidavad. See on tekkinud autotootjate survel, et näidada oma toodet parema ja rohelisemana.

Enamikul autoostjatel on see VW manipulatsioon kama2, kui poleks tekkinud võimalust juriidiliselt autot tagasi anda, sõidetaks nendega tänaseni.

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 17:26
Postitas Smith
Kapten Trumm kirjutas:Mida mina kliendina arvaksin? Hetkel on VW maine minu silmis selline, et nad täidavad lubadusi. Võibolla tulevikus muudan seda arvamust.
Kui minu uus VW auto täidab valmistaja lubadused kütusekulu osas ja ma läbiks ülevaatused sellel teemal puhtalt, siis mul on üsnagi kama2, mida nad seal manipuleerisid või mitte. Igasugu ülikoolid ja muud pädevad organid võiks uurida hoopis elulisemaid probleeme - miks autod ei täida tootja lubadusi kütusekulu osas. Sest enam kulutatud kütus tähendab ju täiendavat saastet, sh CO2 emissiooni.

Ma võin ka vastata, miks ei täida. Sest kütusekulu mõõtmiseks kasutatakse täna metoodikaid, millel on tavalise sõiduga ühist niipalju, et autod sõidavad. See on tekkinud autotootjate survel, et näidada oma toodet parema ja rohelisemana.

Enamikul autoostjatel on see VW manipulatsioon kama2, kui poleks tekkinud võimalust juriidiliselt autot tagasi anda, sõidetaks nendega tänaseni.
Asi selles ongi , et ei olnud kama2 tarbijatel.
Küsimus oli seal lämmastikoksiidide tasemes. Siin me ei räägi Greta Thünbergist ega polaarkarudest vaid just
sellest sitast mida me sisse hingame ning tekitab linnades fotokeemilist sudu. Väga konkreetne astma põhjust lastel
kes elavad linnades.
Mõju inimesele
Reageerides veres oleva hemoglobiiniga väheneb vere hapnikukandevõime ja tekivad hingamisprobleemid (hüpoksia). Eriti ohtlik on see imikutele ja väikestele lastele, kes võivad selle kätte surra. Nitraadimürgitust kutsutakse "sinise beebi sündroomiks", kuna tekkinud hapnikupuuduse tõttu muutub nahavärv sinakaks.[13]
Põhjustab kilpnäärme talitluse häireid.
Tekitab A-vitamiini defitsiiti.
Võib tekitada vähki.[14]
Suurtes kogustes lämmastikoksiidi sissehingamine võib tekitada ka allergiaid, kurguturset ja krampe.

Mõju loodusele
Nitraatide suurenenud sisaldus joogivees, pinnavee kvaliteedi langus.
Vetikate õitsemine – nitraat põhjustab eutrofeerumist, mis tekitab hapnikupuudust, mille tõttu kalad surevad.
Kasvuhoonegaas – lämmastikuga seonduvad kliimamuutused.
Lämmastiku küllastumine metsa pinnases. Happevihmade tagajärjeks on mulla hapestumine.
vanahalb kirjutas:Minuarust pole see müstika ega pettus vaid diiselautod ongi niimoodi programmeeritud. Sama leiti mu mäletamist mööda ka Toyotal jne.
Autodel polnud viga midagi, lihtsalt USA mõõtemetoodika oli vale.
Seal pole mingit vahet et kas auto seisab ristmikul foori taga või ülevaatuspunkti pingis. Kohal seistes tulebki heitgaasi näidud madalamaks saada et möödaminevad lapsevankriga emad jala pealt ei kukuks. Kui VAG üldse midagi käkerdas siis seda et läks ilmaasjata närvi ja paigaldas tarkvara mis tuvastab mõõtmist.

Usa sellise kubatuuriga diiselmootoreid ise nagunii teha ei oska ja diiselsõiduautod pole seal ka eriti populaarsed
.

Ei ole nii. Oli väga suur vahe , foori taga tossutas nii nagu ei tohiks. Mis mõttes käkerdas ilmaasjata ?
Alates 2005 oli peal juba petutarkvara mis sai aru kui autolt teostatakse mõõdistust , kui sitt ventikasse lendas
tegi seda petutarkvara lihtsalt VEEL targemaks , et suudaks katset MITU korda korrata.
Ja USA mõõtemetoodika on täpselt samasugune , EURO 5. Meil lihtsalt omasid ei sanktsioneerita.
Ja Passat oli tõepoolest nutikas. Pärast auto regulatsioone täht-tähelt järgides ettevalmistamist käivitas labor standardse Euro 5 heitgaasitesti – täpselt sellise testi pidanuks auto enne müüki minekut läbima. Mitte eriti üllatuslikult sai Passat läbi, eraldades 167 mg/km mürgiseid lämmastikoksiide. Euro 5 norm on 180 mg/km.

Volkswageni nutikas tarkvara teab, et seda testitakse, sest protseduur on alati sama. Alustatakse külma mootoriga 20-30 kraadises laboris, seejärel sõidetakse 9,6 km rullikutel, rooli keeramata ja käiku alati samal ajal vahetades, ja seda kõike kiirusel, mis kõigub kõigest paari kilomeetri võrra ettenähtud väärtusest. Kogu protseduur kestab alati 20 minutit ja 20 sekundit.
Et panna arvutit uskuma, et auto on laborist pääsenud, kiirendati paar korda tugevalt, ka üle maanteekiiruse. Kohe pärast seda käivitati uuesti Euro 5 test, kuid seda ühe erinevusega – alustati sooja mootoriga. Sama auto, mis just oli viisakalt testi läbinud, kukkus sel korral kolinal läbi, eraldades 435 mg/km lämmastikoksiide (tuletame meelde, et norm on jätkuvalt 180 mg/km). Seega arvates, et on teel, mitte laboris, saastab auto kaks ja pool korda rohkem.

Volkswagen tunnistas, et auto tegi sohki:”Selle tarkvaraga oli autol võimalik ära tunda, et asub laboris, ning lülitada mootor saastama vastavalt testitingimustele.
Ilmselt ingliskeelseid allikaid ei suvatsenud lugeda, siin on eestikeelne.

https://www.accelerista.com/uudis/toote ... asteteste/
https://www.err.ee/546330/volkswagen-ta ... seadistada

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 17:31
Postitas Kapten Trumm
Asi selles ongi , et ei olnud kama2 tarbijatel.
Küsimus oli seal lämmastikoksiidide tasemes. Siin me ei räägi Greta Thünbergist ega polaarkarudest vaid just
sellest sitast mida me sisse hingame ning tekitab linnades fotokeemilist sudu. Väga konkreetne astma põhjust lastel
kes elavad linnades.
Lämmastiku oksiide tekitavad kõik sisepõlemisautod ja isegi need hübriidid, millega puukallistajad ise sõidavad.

Diiselmootori heitgaasid tekitavad märksa suuremaid probleeme kui puukallistajad oma kinnistes facebooki gruppides välja suudavad mõelda. Just vanemad diiselautod. Rohelised ja puukallistajad - see on agressiivne religoon, mis eirab igapäevaelu reaalsust ja jutlustab asjadest, mis pole kuigi reaalsed. Nagu nad ise ütlevad, need tühised (nende teooriat eitavad) detailid neid ei huvita, peamine on oma vahitorni levitamine.

Lastel oleks kindlasti hädasid vähem, kui vanemad kontrolliks, millega nad tegelevad, mida söövad jne.
Vaene uus VW sõiduauto oma emissioonidega asub siin pingereas küll teises kümnes.
Ja kui rohelised veel teaksid, milline looduse lagastamine käib "väikse ökoloogilise jalajäljega" elektriautode tootmiseks vajalike materalidega!

Re: Autoteema

Postitatud: 12 Jaan, 2021 18:04
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: Diiselmootori heitgaasid tekitavad märksa suuremaid probleeme kui puukallistajad oma kinnistes facebooki gruppides välja suudavad mõelda. Just vanemad diiselautod. Rohelised ja puukallistajad - see on agressiivne religoon, mis eirab igapäevaelu reaalsust ja jutlustab asjadest, mis pole kuigi reaalsed. Nagu nad ise ütlevad, need tühised (nende teooriat eitavad) detailid neid ei huvita, peamine on oma vahitorni levitamine.
Kus tead mis feisspuugi kinnistes gruppides toimub - kui sa just ise neisse ei kuulu? :)
Või tavaline nsr retoorika?