Paki saatmine ja saamine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19518
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas ruger »

Proovi otsida pakki lehtedega https://postal.ninja/en ja https://www.17track.net/en ning https://parcelsapp.com/en Muidugi, kui tellitud toode on kadunud siis eriti neist abi pole. Võid muidugi refundi taotluse ära teha, et ei saanud kaupa ja telli teiselt müüjalt. Pole mõtet eriti sama müüjaga edasi tegeleda. Ka selliseid müüjaid on Ebays ja Aliexpressis, kes võtavadki nn. laenu ostjalt tegeliku kaupa saatmata.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas Fucs »

Kuidas maksid?

Otse Swedist pangalingiga, ilma PayPal-ita

Proovi otsida pakki lehtedega

Seal pole enam midagi otsida. Seda JUBINAT pole kusagil ja selle kadumist tunnistab ka müüja, kes asja uuris.... muidugi ka Tracking code on vale, üks number on puudu... ei tea kas kellegi näpukas või sihilik lollitamine....

Ma ikka muidu enne uurisin nii palju kui võimalik ka müüja tausta ja teiste ostjate tagasisidet, ning see oli ülekaalukalt positiivne.

Küsimus on, kas keegi on enne sama teekonna läbi käinud ja teinud, et on võtnud saamata jäänud kauba asemele samalt müüjalt asendusJUBINA ja lasknud selle uuesti saata ja kuidas see tegevus niiviisi läbi teha, et riskid maandada ja ise pärast lolliks ei jää.

Kas ja kus saab asenduskaup ametliku Tracking numbri ja kättetoimetamise aja (need on aluseks vajadusel Ebay poolse abi saamiseks, et raha tagasi saada), kas see 30 päeva "kaebamisõigus" esimese tellimuse kohta saab uue asenduskauba puhul pikenduse ja/või hakkab see uuesti jooksma nüüd juba uuesti saadetud kauba kohta pärast selle kauba viimast kättetoimetamise kuupäeva ja kas juhul kui ka asendusJUBIN kohale ei tule saab kasutada Ebay "money back" garantiid samamoodi nagu esmase sasmata jäänud kauba puhul ehk, et Ebayga asjade ajamisel on Ebay seisukohast tegemist ühe ja sama juhtumiga ja kogu nende garantii ning pakutav abi oma raha tagasusaamisel kehtib asendusJUBINA puhul samamoodi, nagu esmatellimise puhul?

St ilmsel vist jah, et
Mõistlik on asja läbi Resolution Centre ajada.
:roll:
AMvA
Liige
Postitusi: 3540
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas AMvA »

No kui tagasisidet on palju ja enamuses positiivne, siis las paneb uue asja teele. Tänapäeval igaüks nii lihtsalt ebays müüjaks ei saa.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4086
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas Some »

Mul küll juhtunud, kus täiesti vana ja 100% usaldusväärse kasutaja on kaaperdanud pahalane,kes korraga paiskas müüki hunniku populaarseid tooteid a la Playstation 5, Apple vidinad jne väga soodsa hinnaga... Õnneks Paypaliga sai ikka tagasi.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas Fucs »

AMvA kirjutas:No kui tagasisidet on palju ja enamuses positiivne, siis las paneb uue asja teele. Tänapäeval igaüks nii lihtsalt ebays müüjaks ei saa.
Selles ei olegi küsimus. Seda, et ma enne tehingut müüja tausta ja tagasisidet uurisin, see inf oli mõeldud akf Rugerile
Ruger kirjutas:Pole mõtet eriti sama müüjaga edasi tegeleda. Ka selliseid müüjaid on Ebays ja Aliexpressis, kes võtavadki nn. laenu ostjalt tegeliku kaupa saatmata.

Aga nii blondiin ja sinisilmne ma ei ole, et ainuüksi mingi saadaoleva taustainfo ja tagasiside baasil võhivõõrast tegelast järgmise sammu puhul pimesi edasi usuksin.
See usladus ja uskumine puudutas algset müügitehingut ja selleks oli müüja taust minu jaoks OK.
Nüüd on teema edasi arenenud ja uude etappi jõudnud, kus tuleb uuesti hinnata müüja usaldusväärsust ja kuna pole ühtegi veel läbi töötamata lisaallikat, mille alusel hinnata, siis tuleb nüüd suhtuda müüjasse teatud ettevaatlikusega.

Kuna EBAY (ja muu Google otsing) räägib enamus oma juhendites/vastustes lihtsalt, et kõigepealt tuleb võtta ühendust müüjaga, teda teavitada, et kaup pole kohale jõudnud (mida ma tegelikult juba teinud ka olen) ning edasi on kaks võimalust, kas raha tagasi või saadab uue kauba (mida ta ka juba pakkunud on)...
AGA
... teises juhendis räägitakse 30 päeva jooksul alates kauba viimasest kättetoimetamise kuupäevast läbi Resolution Centre "Item Not Received request" avamisest, kus müüjal on aega 3 tööpäeva sulle vastata (ametlikus juhendis: "probleem lahendada") ja mida saab juhul kui müüja ei vasta VÕI raha ei tagasta VÕI uut kaupa ei saada (probleemi ei lahenda), pöörata "Item Not Received Case" -iks (raha sissenõudmisega hakkab tegelema EBAY ise), siis tekkis küsimus, et kas minu kontakteerumine müüjaga ilma Resolution Centre kasutamiseta kvalifitseerub ametlikuks "müüjaga ühenduse võtmiseks" või ei kvalifitseeru ja kas seal tehtud pakkumised ja probleemilahendused ning kokkulepped kvalifitseeruvad ametlikeks...

...lisaks tekkis küsimus, et kas ja kust saab asenduskauba puhul uue ametliku Tracking koodi ja uue kauba kättesaamise lõpptähtaja, mis on ametlikult nähtav ka EBAY ostulehel, sest seda võib vaja minna juhul, kui ka asenduskaup kohale ei jõua. Selleks ajaks on esmane 30 päevane kaebuste ja "Item Not Received Case" esitamise aeg läbi ja kui pole uut Tracking koodi ega ametlikku kauba kättesaamise viimast tähtaega, siis ei saa enam esitada ei "Item Not Received request" -i ega "Item Not Received Case" -i. Ja oled ilma nii kaubast kui rahast.

Ja seda oskaks ilmselt ütelda mulle inimene, kes sellise asja ise läbi on teinud.

Ma ei tea, kas ma suudan ennast piisavalt arusaadavalt väljendada.


Igatahes, ma saatsin täna läbi EBAY postkasti müüja pakkumisele siis vastusmeili, et avan esmaspäeval "Item Not Received request" -i ja siis on tal aega kolm päeva sellele ametlikult vastata ja oma pakkumised teha või raha tagasi maksta ilma, et ma avaksin "Item Not Received Case" -i. Ja siis ma otsustan, kas tahan raha tagasi või lepin asendustootega. Viimane oleneb ka sellest, millal ma asenduskauba müüja nägemuses kätte saaksin. Ei hakanud seda enam meili teel nüüd küsima, kuigi algselt oli plaanis. Loodetavasti saab siis neid asju müüjaga arutada läbi selle avatud "Item Not Received request" -i ... millest ma midagi ei tea ja igasugune ettekujutus puudub, kuidas seal asjad käivad või käima peaks ja mida seal teha saab või ei saa.

Vaatab mis ta vastab.

*************

EBAY juhend:

High shipping volumes are causing some delays. Please allow extra time after the expected delivery date before contacting the seller to let them know that your item hasn't arrived yet.

If your item hasn't arrived yet it may still be in transit, so the first thing to do is to check the delivery information. You can find your order's delivery information in your Purchase history - opens in new window or tab. You'll be able see the item's expected delivery date, and the address it's being shipped to.

If the estimated delivery date for your item has passed, and you still haven't received your item, let the seller know. You have 30 days from the estimated delivery date to inform the seller that you didn't receive your item.

Once you've told them there's a problem, the seller has 3 business days to provide a delivery update, offer a replacement, or give you a refund.

You can also report an item that hasn't arrived through My eBay - see the instructions below to find out how:
Report an item that hasn't arrived through My eBay

Segadust tekitab:
You CAN also VS [First] You MUST või You HAVE TO
ja see, et see "You can also report" on pandud tegevuste viimaseks valikuks pärast "let the seller know"

ja teises kohas on kirjas
Check the status of your request.

When you've opened a request, you can track its progress at any time.

You can also find details of how your request is progressing in your Purchase History - opens in new window or tab.

If it's been less than 3 days since you opened the request, give the seller more time to get in touch. Most sellers are happy to help once they know there's an issue.

If the seller hasn't responded after 3 business days, or if they've responded but their solution isn't acceptable to you, you can ask us to step in and help:

Select the Go to your open requests button below.
Find the item you'd like our help with.
Select Take action.
Select Ask eBay to step in.
AMvA
Liige
Postitusi: 3540
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas AMvA »

Kaubad lähevad ikka kaduma. Ebay üldiselt soovitab siiski suhelda otse kauba saatjaga, sest muidu läheks see jutumite arv, mida nad peavad lahkama liiga suureks. Kui sa oled temaga suhelnud läbi ebay keskkonna, siis jääb sellest jälg maha mida on võimalik hiljem kasutada oma tegevuse tõendamiseks.
Üldiselt ei ole mul kunagi probleeme ebay kaudu olnud, mida oleks pidanud läbi resolution Center'i pidanud ajama. Ühekorra tegid poolakad paki lahti ja panid osa kaubas rotti, puuduva kauba saatis müüja kohe järgi ja edasi ajas juba ise kullerfirmaga asju. Teinekord unustasid hiinlased ära, et ma tellisin kaks tükki ühte toodet ja saatsid ainult ühe. Kui kirjutasin neile, siis kanti enammakstud raha kohe tagasi.
avrnbr
Liige
Postitusi: 108
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas avrnbr »

Fucs kirjutas:
Kuidas maksid?

Otse Swedist pangalingiga, ilma PayPal-ita


Ma olen e-bayst suht vähe tellinud, eeskätt probleemide lahendamise keerukuse ja pikatoimelisuse tõttu, aga PayPali mittekasutamine on üks tõsisemaid vigu, mida sealt tellides tehakse. Sisuliselt jätad sa end ühest raha tagasinõudmise hoovast ilma. Ega see asutis mingi võluvits muidugi pole, aga vahel võib naha päästa.
Fuchs
Liige
Postitusi: 290
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas Fuchs »

Soovitaks kindlasti läbi resolution centri asju ajada. Mul on olnud üks juhus, kus ajasin sarnaselt algul sõbralikult kirja teel asju, (ostetud toode oli vigane) ja protsess venis väga pikale. Pärast resolution centrisse case tegemist hakkasid aga asjad kiiresti liikuma.
Tuleviku tarbeks soovitaks samuti paypali konto teha - seda saab kasutada ka paljudes muudes keskkondades ja e-poodides ning igasuguste probleemide korral olen alati raha üpris ruttu tagasi saanud. Võrdluseks olen korra ka Swedpanki krediitkaardiga ühes e-poes pettuse ohvriks langenud, siis läks 3-4 kuud enne kui raha tagasi laekus. Summa ei olnud teab mis suur küll aga häiris see "tõesta, et sa ei ole kaamel" protsess iseenesest mind piisavalt, et edaspidi olen võimalusel alati paypali eelistanud.
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas Roamless »

Üldiselt ei ole mul kunagi probleeme ebay kaudu olnud, mida oleks pidanud läbi resolution Center'i pidanud ajama.


Kirjutaks lihtsalt väikse oma kogemuse, mis on võibolla abiks.
Olles vana E-bay kasutaja, soovitan, kindlasti kasuta Resulution Centerit (kui seda ei kasuta võivad ka kõrgelt hinnatud müüjad sind üle lasta). Kuid ka seal on oma ohud, kunagi, olles algaja kasutaja, tegin kauba mittesaabumisel "open dispute", müüja teatas, et pani kauba uuesti teele, kuid magasin maha "dispute" aegumise kuupäeval ja E-bay automaatsel sulges "case"-i. Ja siis oli hambad, kaup ei tulnudki kohale, negatiivset tagasisidet müüjale enam kirjutada süsteem ei lasknud jne jne. Päästis Paypal, millel on pikk raha tagasinõudmise kuupäev, kuid siis ei saanud tagasi ka kogu raha.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40170
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Olen ka juba hulk aastaid ebay kasutaja ja ei saa öelda, et seal müüvad tegelased kõik ausad oleksid.
Läbi resolution centeri olen ehk 5% asjadest pidanud klaarima, enamasti tundub, et müüa on ikkagi üritanud tillitada.
Olen ka jama saanud - tellisin ühe spidomeetri ploki, mille kohta kreeklasest müüja väitis "100% working", tegelikult oli happekahjustustega (akudega bmw plokk) jupp, mida kohalikud elektroonikamehed pidasid lootusetuks. Pretensiooni peale kukkus kreeklane ülbama ja pakkus, et saatku ma tagasi, kuna ma olin sinna sisse juba vaadanud, siis pakkusin, et pool rahast tagasi ja plokk mulle (varuosadeks). Kreeklane ülbas edasi, kuid ebay resulution centre kiitis minu pakkumise õiglaseks ja sain pool rahast tagasi.

Kui saadetakse mingeid mittetoimivaid tracking numbereid, siis võib olla tegemist petmisega, müüjal on vaja oma rahast osa kätte saada, kuigi saatnud pole veel midagi. Olen näiteks näinud sellised "ärimehi" hiinast, kes müüvad Trumpeteri mudeleid poole odavamalt kui ametlik sait.

Kuigi rahast ilma jäänud pole ma kordagi. Kõige kallima asjana olen tellinud ca 1000 eurose mersu elektrijuhtmepundi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
runno
Liige
Postitusi: 166
Liitunud: 11 Sept, 2008 10:03
Asukoht: Tallinna külje all
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas runno »

Ebay Resolution Centerit pole kasutanud, aga PayPali kaudu olen küll kolm korda abi saanud, kui müüja pole minu kirjadele reageerinud (korra saadeti uus asi, kui müüja ärkas selle peale, et PayPal ähvardas mulle raha tagasi kanda; korra sain raha tagasi, kui konkreetselt mingi petuleht oli ja ma lolli peaga makse ära tegin; ja korra sain kokkuleppele ja mingi summa tagasi, kui DVD-del, mis tulid uute pähe, olid kasutusjäljed küljes, samas aga endiselt kasutatavad ja ma ei viitsinud neid tagasi saatma hakata).

PayPalil see hea omadus ka, et 45 päeva on aega kaebus esitada.


Konkreetse juhtumi kohta - kui ikka müüja reageeris ja pakkus uut jubinat, võib vabalt olla, et shit happens ja vana tõesti läks teel kaduma.
Tavaliselt, kui müüja on jobu, siis ta väga ei viitsi kaebustele vastata ka.
Võiksid muidugi esimese jubina tracking koodi üle küsida, kui see standardile ei vastanud, et ise ka näha, mis seis on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40170
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Esitage ka julgelt pretensioone siis, kui müügi kuulutuses on lubatud mingit träkitav kallis kullerpost 20 euro eest, aga müüa viskab asja mingisse suva tavaposti. Selliseid petiseid on seal ka kõvasti.

See paistab välja siis, kui asi on shipitud, aga mingit tracking numbrit ei saa või see ei tööta. Või see shiping jääb kuidagi imelikult venima. Kuna enamik inimesi ei taipa sellega tegeleda, siis on see tavaline viis, kuidas petised lisaraha teevad.

Põhimõtteliselt on see samasugune petmine, kus üritatakse teilt niisama 15 eurot tõmmata. Soliidsed kompaniid seda muidugi ei harrasta, seal tehakse ikka nii nagu lubatud.

Mul on nt väga soojad kogemused ühe Leedu autolammutusega, kes põhimõtteliselt hüppas pükstest välja, et klient rahule jääks (jupp oli tegelikkuses nagu uus ja igasugu lisadega, mida kuulutuses polnud), väga hästi on sooritanud mõned USA lammutused (jupp pm sama päev postis), kuid on väga ebaeeldiv kogemus ühe Kreeka lammutusega (eespool kirjeldasin), kes üritas igal moel üle lasta. Olen väga palju tellinud kasutatud autojuppe sedasi, mis ebays on odavamad ja korralikumad kui Eestist kuskil taga ajades.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15562
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas Fucs »

Nii.
Kuna mul oli olemas ka Paypal konto, mis seotud eBay kontoga, siis tundub, et makse müüjale läbi eBay läks ikkagi PayPal kontolt, mitte otse Swedbank kontolt.
Miks ma kohe seda ei teadnud ja arvasin, et makse läks otse Swedist?
Selle pärast, et PayPal konto on mul loodud juba ammu ja mitte enda isiklikuks tarbeks, vaid oma ettevõtte tarbeks ja ma olen varemalt ebay kaudu asju ostnud OÜ-le.
Ebay kontosid oli mul aga varemalt kaks - üks asutuse oma ja teine isiklilk.
Kuna ma juba väga pikalt enam polnud asutusele eBayst midagi tellinud, siis pandi see ettevõte eBay konto millalgi vahepeal kinni.
Nüüd ma eeldasin, et kui teen ostu isiklikuks tarbeks, siis juhul kui on vaja Paypal kontot kasutada, tehakse mulle eBay poolt enne tehingut ettepanek avada PayPal konto.
Kuna mingit sellist teadet/ettepanekut mulle tehingut tehes ei saadetud/esitatud ja maksmisel pidin id kaardiga sisselogituna läbi Swedpanga seda tegema siis arvasingi, et makse läks otse, mitte läbi Paypal konto...

S.t. et ma arvasin, et PayPal-is on vaja kahte eraldi kontot nagu mul oli eBays, aga tuleb välja, et piisab ühest mis on registreeritud ning sisse logimisel seotud ühe ja sama emaili kontoga...

Nüüd siis minnes oma vanale pikemat aega kasutusest väljas olnud PayPal kontole avastasin, et makse läks ikkagi läbi Paypal-i. 8)

OK.
See oli selgituseks, miks ma midagi arvasin.

Nüüd sellest tehingust.

24.09 saatsin müüjale emailiga läbi Ebay teate, et avan esmaspäeval ikkagi Resolution Center-is "Item Not Received request"-i ja ootan siis seal läbi selle vastust selle kohta, millal asenduskaup mulle peaks kohale jõudma ja kui see aeg on ülemõistuse pikk, siis loobun asenduskaubast.

27.09 esmaspäeval avasin ebays siis läbi Resolution Center-i "Item Not Received request"-i
Sama päev vastas läbi selle Resolution Center-i müüja, et kuna asenduskauba kohale toimetamine Eestisse kiiremini kui 3 kuud pole võimalik, siis ta teeb tagasimakse.
Samal päeval pärast seda tuli emailile eBayst teade:
The seller issued you a refund

Hi,

The seller refunded US $xxxxxx to you. It may take 3 to 5 business days for the refund to be credited to your original payment method.


Nüüd minnes Paypal kontole näen selliseid asju:

PayPal.png


"abc" summa on igalpool üks ja see sama ehk, et 27.09 "Tagastamine alates eBay" (midaiganes see tähendab) summa on täpselt sama, mis 14.07 tehtud makse kauba eest ostjale läbi eBay.
Küsin kindluse mõttes üle, et kas see tähendab, et eBay on mulle 27.09 raha "abc" summas tagasi kandnud?
Paypal kontol on endiselt 0 summa raha (nagu see oli ka enne 27.09) ja Swedi pole see raha tagasi (veel?) igatahes jõudnud.
Miks ma küsin on see, et minu jaoks veits kummaline, et Paypal kontol (enam?) seda summat pole ja Swedbank kontol samuti (veel?) seda summat ei ole.
Ma eeldaks, et enne kui Swed kontole pole raha PayPal kontolt tagasi laekunud, ei saa see makse Paypal kontol olla null.

No ei ole varemalt sellise juraga pidanud eBay ja Paypal-i kasutades tegelema. Loll ja roheline veel.
:D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40170
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Fucs palub abi Ebay asjatundjatelt

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kasutage e-bayst ostmiseks ikka krediitkaarti, siis on seda kontrolli ka lihtsam teha (väljavõttele ilmuvad need kiirelt).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], olevtoom ja 13 külalist