Kilo Tango kirjutas:Walter2 kirjutas:Yks kirjutas:Ja selle liimi põhialuseks on pidev sõjaolukorras elamine.
Kas on keegi kunagi endalt küsinud miks peavad juudid pidevas sõjaseisukorras elama (või kuulub see küsimuste hulka mida ei küsita ja teemasse mille üle ei diskuteerita? - et mõned asjad lihtsalt on nii ja kõik)?
See kipub muidugi moslemite naabruses elades üsna tüüpiline olema. Aga antud puhul on süüdi ilmselt see, kuidas Iisraeli riik loodi vaatamata kohalike moslemite vastuseisule. Ja kuidas nad üritasid tookord vastvalminud riiki kohe hävitada, mis aga ei läinud korda. Hiljem oli tegemist juba sama eesmärgi kordamisega.
Põhimõtteliselt on nii, et mitte kõik araablased pole moslemid ja mitte kõik moslemid pole araablased. Mitte kõik moslemid ei vihka juute nagu ei vihka ka kõik araablased juute. Kehtib ka vastupidises suunas juutide poolt vaadates. See on selline kommentaar, et hoiduda stereotüüpsest must-valgest arusaamast antud piirkonnas.
Esimene põhjus konfliktiks täna on muidugist poliitiline ja siin näiteks võib nii mõnigi Liibanoni mitte moslemist poliitik (keda ei ole üldse vähe) olla vägagi juutide vastane.
Mäletatavasti andis ÜRO lahmaka maad juutidele riigi loomiseks, kus sel hetkel elanikkonnast 2/3 olid mittejuudid ning enamasti araablased (kellest omakorda kõik polnud teps mitte moslemid). Nüüd just araablased (ka mittemoslemid, keda siis ei olnud üldse vähe!) keeldusid minemast kaasa ÜRO plaaniga, vaatamata sellel, et sama resolutsiooniga, millega lubati juudiriikipakuti välja ka Palestiina Araabia riigi loomine.
Ja nüüd läks lahti, sest sel ajal pan-arabismist tiines keskkonnas hakkasid Egiptus ja Jordaania ja Süüria ja Iraak Palestiina araablaste eestkostjateks, igaühel meeles soov sõja kaudu saada ise regiooni juhtivaks Araabia riigiks, mis võiks ideaalis lõppeda Suur-Araabia Riigi loomisega. Siit ka see üksteisega vastuolus ja sageli koordineerimata sõjapidamine juutidega, mis läks neile kõigile lõpuks kalliks maksma. Nojah. Jordaaniale vast mitte. Kõige lõpuks.
Vähe sellest. Saanud tappa, keeldusid põhimõtteliselt kõik "abistajad" Palestiina araablaste tsiviliseeritud assimileerimisest oma elanikkona hulka. Teistesõnadega - põgenikke kas ei lubatud riiki või topiti nad põgenikelaagritesse, milledest sai varsti viletsuse, vaesuse ja lõpuks ka 70ndate terrorismi kasvulavad. Lisaks paradigma, et mittemoslemitest araablasi jäi ikka vähemaks ja vähemaks, sest põlvkond või paar hiljem hakkas konsolideerumisel üha suuremat rolli mängima islam. Mäletate ikka et 70ndate ja isegi veel 80ndate ikoon Jassir Arafat oli abielus algselt kristlasega (lausa rooma katolikuga) ja mitte üks moslem ei haukund siis. Hiljem tõsi Suha võttis vastu islami, kuid ka siin tuleks näha seda uut tendentsi, kus araablaste (eriti palestiina omade) ühendavaks lüliks sai üha enam islam. Niie et paljud prominentsete araablaste (mittemoslemite võsud) aktsepteerisid islami.
Iisrael aga ei suutnud näiteks seda uut tendentsi ette näha ja nii muutusid korraga ka paljud Iisraeli mittemoslemitest araablased põlvkonna või kahega moslemiteks. Omades Iisraeli kodakondsust.
Iisraelile võib ka etteheita seda, et ta üritab täna interaktiivse interneti ja vaba info kättesaadavuse ajastul kohati rakendada meetodeid (näiteks uusasunike asunduste rajamisel), mis tekitavad vägagi negatiivse vastukaja kõikjal. Ka põliste liitlaste ridades. Isegi omaenda elnikkonna ridades. Juutide siis ja mitte Iisraeli araablaste ridades.
Ka religioon ei ole mitte vähe tähtis suurele osale msolemitest, nagu ka väga suurele osale usklikest juutidest (fundamentaalsetest ordodoksidest rääkimata). Koraanis on sees vastuolu, mis teeb kohati sellel tasapinnal leppimise samuti võimatuks . sest üheltpoolt nõuab ta juutide kohtlemist kui vendasid, samas teisalt käsib rünnata juute, kes keeludvad võtma vastu islamit. Rääkimata vastuolust, et milline Aabrahami poeg siis see väljavalitu oli. Toora väidab selleks Iisakut ja koraan jälle, et Išmail. Kusjuures koraanis olevat just Išmail see poegadest kelle isa oleks äärepealt jumalale ohverdanud. Põhimõtteliselt, mida "värskem" on moslem, seda radikaalsem või fundamentaalsem võib tema islami nägemus olla. Nagu öeldud on nii juudiriigis sees kui sellega piirnevatel aladel väga palju värskeid (nüüd juba enamasti teine põlvkond) moslemeid.