Autojuhid
Autojuhid
Ise pole vene sõjaväes käinud aga selline mulje on küll jäänud, et väga suur osa eestlastest olid autojuhid (sugulased, sõbrad, tuttavad).
Või ma eksin?
Või ma eksin?
olin sõjaväes 1970-72 kaliningradi oblastis,linnas nimega sovetsk ehk saksapärane tilsit.meil olid autojuhid põhiliselt eestlased ja leedukad,teisi rahvusi nagu ei olnudki.eestlastest peeti väga lugu,kui headest autojuhtidest.diviisi ja polgukomandöride autojuhid olid kõik eestlased.oli ka paar tadsikki,kellel olid load aga nad tunnistasid ise,et load said sünnipäevaks-isa kingitus.ise sõitsin sil-131 ja uraaliga.kaks kuud katsetasin gas-66 täislastiga vastupidavust poligoonil.kevadel ja sügisel andsin õppesõitu noortele sil-157-ga.
Mul isa oli 1970/ 72 ajateenistuses. Alguses Tondil, pärast Kloogal. Pagunid olid mustad, kaks kahuritoru olid lõkmetel aga käisel oli auto embleem. Sõitis bussiga. Ta siiamaani kiidab ühte usbekki, kellelt ta bussi üle võttis. Imestab siiamaani, et kuidas küll selle kandi mees nii hästi tundis autot/ bussi ehk üldse tehnikat.
Selle usbekkiga on isal ka selline mälestus, et usbekile anti kaks nädalat puhkust. Tüüp siis räägib staabis, et ta sõidab rongiga juba Taškenti kaks nädalat. Staabis selle peale öeldi, et ok. saad kolm nädalat. Usbekk selle peale aga rääkis, et ta on pärit mingist kaugest rajoonist, kuhu Taškendist jõuab heal juhul paari päeva pärast pärast. Ok, lisati veel mõned päevad. Selle peale usbekk aga rääkis, et aga kohaliku rajooni keskusest on veel paar päeva kuni jõuab ta kodu auuli. Lisati siis veel puhkusele paar päeva. Kuid jälle ei olnud usbekk sellega rahul ja kurtis, et praegu on kevad ja terve ta perekond on lammastega kuskil kaugetes mägedes. No selle peale lisati veel nädal. Puhkuse pikuseks tuli üle juba kaks kuud ...
Kui usbekk tagasi jõudis puhkuselt, küsisid teenistus kaaslased, et kas jõudsid sinna mägikarjamaale oma perekonna juurde. Selle peale usbekk pilgutas kavalalt silma ja rääkis, et niipea kui ta väeosast välja astus, läks ta lennuväljale, lendas Taškenti ja ta ei ole kunagi mägikarjamaid näinud, kuna ta oli kolmandapõlvkonna Taškendi elanik.
Selle usbekkiga on isal ka selline mälestus, et usbekile anti kaks nädalat puhkust. Tüüp siis räägib staabis, et ta sõidab rongiga juba Taškenti kaks nädalat. Staabis selle peale öeldi, et ok. saad kolm nädalat. Usbekk selle peale aga rääkis, et ta on pärit mingist kaugest rajoonist, kuhu Taškendist jõuab heal juhul paari päeva pärast pärast. Ok, lisati veel mõned päevad. Selle peale usbekk aga rääkis, et aga kohaliku rajooni keskusest on veel paar päeva kuni jõuab ta kodu auuli. Lisati siis veel puhkusele paar päeva. Kuid jälle ei olnud usbekk sellega rahul ja kurtis, et praegu on kevad ja terve ta perekond on lammastega kuskil kaugetes mägedes. No selle peale lisati veel nädal. Puhkuse pikuseks tuli üle juba kaks kuud ...
Kui usbekk tagasi jõudis puhkuselt, küsisid teenistus kaaslased, et kas jõudsid sinna mägikarjamaale oma perekonna juurde. Selle peale usbekk pilgutas kavalalt silma ja rääkis, et niipea kui ta väeosast välja astus, läks ta lennuväljale, lendas Taškenti ja ta ei ole kunagi mägikarjamaid näinud, kuna ta oli kolmandapõlvkonna Taškendi elanik.
Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Tšutšmekid topiti tavaliselt tankidesse ja muudesse imeloomadesse. Nendega sai polügonil rohkem baldeitada, kui mõne natšalniku volgaga linna vahel Ja nad mahtusid ka paremini ära sinna kasti.
Meil olid kõik autojuhid kas baltikumist või venelased/valgevenelased.
Ohvede autojuhid, ja muude "vastutusrikaste" barankade taga enamuses eestlased. Kusjuures, vaadati hoolikalt sinu toimetamisi ka enne sõjaväge.
Teada oli, et eestlastel enamuses kõigil nii B kui C kat ja kolmas liik. See aga tähendas, et nad olid vähemalt kolm aastat autoasjandust ka õppinud. Ja sellel oli kaalu. Ise ma olin ka enne kroonut juba aastakese suure massina peal autobaasis leiba teeninud, ja seepärast eriti "tegija"
Meid (kes olid grazdankas barankat juba keeranud) saadeti kohe ilma pikema jututa ALMAVÜ (DOSAAF) autokooli ja me tegime seal lisaks veel ka D kategooria ja saime teise liigi. Ja massinad anti meile põhimõtteliselt uued kätte. Teistele anti vanemad romud.
Lisaks pidi vene kroonus läbima 500 km marsi, et saada sõjaväe piletisse sisse vastav märge. Alles siis võis vastava riista baranka taha istuda.
Näide minu sõjaväepiletist:
Sellised lood siis nende vodiladega.
Ahjaa. Unustasin ära märkida, et meil olid Eestlased ainsad, kes laksu ei pannud kahe aasta jooksul (v.a. üks mees Lihulast, kes naistesse läks ja purjes peaga kraavi pani) ning andsid oma massina järeltulijale komplektselt üle. Samuti ei istunud baltlased pidevalt remondis, nagu mõned teised.
Üks halenaljakas näide:
Oli meil üks pisike Balinov, pilusilmaline mees, aga rahvuselt venelane
Noh see valas näiteks oma massina pidurivedeliku anumasse juurde mootoriõli AC-8. Ja siis ühel lahedal laskumisel jäi tal piduripedaal nigu kännu taha kinni ja ta põrutas mingile paneeliveokile tagant sisse. PAZ bussiga. Sellel pole ju nina. Seal kõrvalistmel, mis reisijatele mõeldud esiuksest paremale jäi (mootorikatte ja T-tähe kujulise torust käsipuu vahel põikipidi), istus nooruke sale neiu, Voentorgi kaupluse müüja, küljega sõidusuunas, ja kolakas litsus ta lömmis mootorikatte ja käsipuu vahele kinni. Kuid teda päästis tema saledus. Tal polnud mitte midagi viga ega ühtegi kriimu, kuigi see ruum mis sinna toru ja mootorikatte vahele jäi, oli uskumatult kitsas. Balinov ise tõstis õnneks jalad üles. Noja ta oli nii kaval ja osav autojuht, et keeras just enne matsu kõrvalistuja nurga bussil ette, ning pääses seetõttu kriimudeta.
Pärast seda ei julenud keegi tema massinasse istuda. Vedas paraašat objektidele lõunaks.
****
Noh ma läksin täna eriti lahkeks ja otsisin oma kollektsioonist ühe ilusa näite kah, kuidas lõunamaa pojad barankat keerasid.
Meil olid kõik autojuhid kas baltikumist või venelased/valgevenelased.
Ohvede autojuhid, ja muude "vastutusrikaste" barankade taga enamuses eestlased. Kusjuures, vaadati hoolikalt sinu toimetamisi ka enne sõjaväge.
Teada oli, et eestlastel enamuses kõigil nii B kui C kat ja kolmas liik. See aga tähendas, et nad olid vähemalt kolm aastat autoasjandust ka õppinud. Ja sellel oli kaalu. Ise ma olin ka enne kroonut juba aastakese suure massina peal autobaasis leiba teeninud, ja seepärast eriti "tegija"
Meid (kes olid grazdankas barankat juba keeranud) saadeti kohe ilma pikema jututa ALMAVÜ (DOSAAF) autokooli ja me tegime seal lisaks veel ka D kategooria ja saime teise liigi. Ja massinad anti meile põhimõtteliselt uued kätte. Teistele anti vanemad romud.
Lisaks pidi vene kroonus läbima 500 km marsi, et saada sõjaväe piletisse sisse vastav märge. Alles siis võis vastava riista baranka taha istuda.
Näide minu sõjaväepiletist:
Sellised lood siis nende vodiladega.
Ahjaa. Unustasin ära märkida, et meil olid Eestlased ainsad, kes laksu ei pannud kahe aasta jooksul (v.a. üks mees Lihulast, kes naistesse läks ja purjes peaga kraavi pani) ning andsid oma massina järeltulijale komplektselt üle. Samuti ei istunud baltlased pidevalt remondis, nagu mõned teised.
Üks halenaljakas näide:
Oli meil üks pisike Balinov, pilusilmaline mees, aga rahvuselt venelane
Noh see valas näiteks oma massina pidurivedeliku anumasse juurde mootoriõli AC-8. Ja siis ühel lahedal laskumisel jäi tal piduripedaal nigu kännu taha kinni ja ta põrutas mingile paneeliveokile tagant sisse. PAZ bussiga. Sellel pole ju nina. Seal kõrvalistmel, mis reisijatele mõeldud esiuksest paremale jäi (mootorikatte ja T-tähe kujulise torust käsipuu vahel põikipidi), istus nooruke sale neiu, Voentorgi kaupluse müüja, küljega sõidusuunas, ja kolakas litsus ta lömmis mootorikatte ja käsipuu vahele kinni. Kuid teda päästis tema saledus. Tal polnud mitte midagi viga ega ühtegi kriimu, kuigi see ruum mis sinna toru ja mootorikatte vahele jäi, oli uskumatult kitsas. Balinov ise tõstis õnneks jalad üles. Noja ta oli nii kaval ja osav autojuht, et keeras just enne matsu kõrvalistuja nurga bussil ette, ning pääses seetõttu kriimudeta.
Pärast seda ei julenud keegi tema massinasse istuda. Vedas paraašat objektidele lõunaks.
****
Noh ma läksin täna eriti lahkeks ja otsisin oma kollektsioonist ühe ilusa näite kah, kuidas lõunamaa pojad barankat keerasid.
-
- Liige
- Postitusi: 802
- Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
- Asukoht: Jõgevamaa
- Kontakt:
Sa Sarvik, kui tuttav tuleb ette! Meil karantiinis oli, nagu ma kusagil juba muljetasin 60 valget(baltikum, vene, valgevene) ja 60 "arat" ehk armeenlast. Kusjurs neil kõigil aradel olidgi värsked, tuliuued ja hästi lõhnavad, punased load.
Ega nad seda ka varjanud, et ostetud. Aga ohved vaatasid ikka valgeid inimesi rooli taha.
Olin ka paar aastat enne ülikooli barankat keeranud ja load selleks ajaks, st kui kroonu korjati piisavalt räbalad. Kui keemiaroodu ülem kpt Belonoškin neid kaasi nägi,läksid silmad suureks nagu tõllarattad ja pani kohe käpa peale, et vaja diviisi natšhimi podpolk. Volontõretsi musta "Volga" peale barankat keerama. Mul oli aga selleks ajaks juba peenem jobi leitud ja , nii jagelesid kaks podpolkovnikut veel pool aastat mu hinge pärast, olin ju selle keemiku hingekirjas aga tegelt mujal, aga see on juba hoopis teine lugu hea õlle ja piibu juurde.
Mäletan juhtumit , kui "v dõmku pjanõi" major saabus hommikul rivistusele, käsutas kõik armjanid "dva šaga vperjod" ja võttis ette, parimat vene mitmekorruselist ja kombinatsiooniderikast matti kasutades, kogu nende rahvuse, suguseltsid esiemadeni välja, tuletades meelde kõiki kitsen--si jne mägilaste lõbustusi! Kurat, küll oli tore kuulata!Keppis kõigi arade ajud läbi!
Asi selles, et sm major oli ettevaatamatuse tõttu või joomase peaga, kurat seda teab, võtnud endale uhiuue, just okrugist saadud UAZiku peale "ara" nimega Ašot Mkrtštjan( imeasi- nimi tuli meelde!), kes olevat end temale Jerevanist pärit kiirabiautojuhina promonud. Nojah, see "kiirabiauto juht oli pargis leidnud üles selle ühe ja ainsama suure prožektoirmasti ja selle vastu suure ülemuse uhiuue dziibi kortsu ajanud! Ja seda juba teisel päeval.
Vot seekord sihuke lugu.
Ega nad seda ka varjanud, et ostetud. Aga ohved vaatasid ikka valgeid inimesi rooli taha.
Olin ka paar aastat enne ülikooli barankat keeranud ja load selleks ajaks, st kui kroonu korjati piisavalt räbalad. Kui keemiaroodu ülem kpt Belonoškin neid kaasi nägi,läksid silmad suureks nagu tõllarattad ja pani kohe käpa peale, et vaja diviisi natšhimi podpolk. Volontõretsi musta "Volga" peale barankat keerama. Mul oli aga selleks ajaks juba peenem jobi leitud ja , nii jagelesid kaks podpolkovnikut veel pool aastat mu hinge pärast, olin ju selle keemiku hingekirjas aga tegelt mujal, aga see on juba hoopis teine lugu hea õlle ja piibu juurde.
Mäletan juhtumit , kui "v dõmku pjanõi" major saabus hommikul rivistusele, käsutas kõik armjanid "dva šaga vperjod" ja võttis ette, parimat vene mitmekorruselist ja kombinatsiooniderikast matti kasutades, kogu nende rahvuse, suguseltsid esiemadeni välja, tuletades meelde kõiki kitsen--si jne mägilaste lõbustusi! Kurat, küll oli tore kuulata!Keppis kõigi arade ajud läbi!
Asi selles, et sm major oli ettevaatamatuse tõttu või joomase peaga, kurat seda teab, võtnud endale uhiuue, just okrugist saadud UAZiku peale "ara" nimega Ašot Mkrtštjan( imeasi- nimi tuli meelde!), kes olevat end temale Jerevanist pärit kiirabiautojuhina promonud. Nojah, see "kiirabiauto juht oli pargis leidnud üles selle ühe ja ainsama suure prožektoirmasti ja selle vastu suure ülemuse uhiuue dziibi kortsu ajanud! Ja seda juba teisel päeval.
Vot seekord sihuke lugu.
-
- Liige
- Postitusi: 802
- Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
- Asukoht: Jõgevamaa
- Kontakt:
jebat,kapat
ОХУЕВШИЙ, ОХУЕЛЫЙ
опизденевший
ОХУЕННО, ОХУИТЕЛЬНО
очень сильно; хорошо, прекрасно; удивительно, потрясно
ОХУЕННЫЙ, ОХУИТЕЛЬНЫЙ
1. удивительный, потрясающий
2. большой
3. тяжёлый
ОХУЕТЬ
1. сдуреть, обалдеть, опизденеть, ошалеть
2. поразиться, удивиться
3. испытать сильные чувства
4. утомиться, устать
Охуеть от жары.
Охуеть от удовольствия.
Ты что, охуел?
ОХУИТЕЛЬНО
потрясающе, потрясно, грандиозно
ОХУИТЕЛЬНЫЙ, ОХУЕННЫЙ
1) потрясающий, замечательный
Охуительный фильм.
2) ужасный.
Охуительные цены.
ОХУЯЧИТЬ
что-либо сделать.
Как на Киевском вокзале
Два попа маячили.
Маячили, маячили,
И кассу охуячили!
(частушка)
ОХУЕВШИЙ, ОХУЕЛЫЙ
опизденевший
ОХУЕННО, ОХУИТЕЛЬНО
очень сильно; хорошо, прекрасно; удивительно, потрясно
ОХУЕННЫЙ, ОХУИТЕЛЬНЫЙ
1. удивительный, потрясающий
2. большой
3. тяжёлый
ОХУЕТЬ
1. сдуреть, обалдеть, опизденеть, ошалеть
2. поразиться, удивиться
3. испытать сильные чувства
4. утомиться, устать
Охуеть от жары.
Охуеть от удовольствия.
Ты что, охуел?
ОХУИТЕЛЬНО
потрясающе, потрясно, грандиозно
ОХУИТЕЛЬНЫЙ, ОХУЕННЫЙ
1) потрясающий, замечательный
Охуительный фильм.
2) ужасный.
Охуительные цены.
ОХУЯЧИТЬ
что-либо сделать.
Как на Киевском вокзале
Два попа маячили.
Маячили, маячили,
И кассу охуячили!
(частушка)
Näis, kaua modereerimiseni aega läheb.... aegu tagasi panin siiasamasse ülesse midagi taolist koos eestikeelsete tõlgetega, väiksemas mahus küll. Midagi sellise stiilis:
Aga kellegi moderaatoriõigustega seltsimehe moraalikünnis sai sellega kõvasti ületatud, kadus imekähku nagu oleks lehm keelega nilpsanud. Minu arust väär tegu, sest vägagi paljud ajavad seda jama suust välja, saamata muhvigi aru, mida nad TEGELIKULT räägivad. Kõige parem näide on laia levikuga häälekandjates tarvitatud väljend "pohhuism", mille kasutamise üle näiteks mitmed minu venekeelsed tuttavad kaunikesti šokeeritud olid. Vaevalt ajakirjanik söandaks emakeeles kirja panna, et " keegi ei hooli türatki" millestki. Aga vaat "pohhuismi" laiast levikust kirjutada ei häbene leheneegrid kohe mitte...Ne v pizdu, ne v krasnuju armiju - ei vi..u ega Punaarmeesse- täitsa kõlbmatu( täpne vaste eesti keeles peaks vast olema “lampjalgne impotent”)
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
seda keelt meile vene kroonus õpetati ju
seda öeldes ei mõelnud tavaline sõdur ju midagi halba ega proovinudki kedagi solvata
kui muidugi säärases keeles lähed ja küsid poes midagi osta
et - slushai suka,hulja tõ zdes tasishsja,davai nahhui eti svoi vanjusejee bulotsiki ,ja havat hotsu ,deneg nihhujaa netu ,daju zub iz sledujusii polutski otdam
ohujet mozno
eks ta oli tegelikult tõlkes üsna ropp värk aga niimoodi kõik rääkisid
selle kohta üks vene vanaeit rääkis et seda kutsutakse -govarit matom - ja see polevat üldse vana vene komme vaid tatari-mongolite poolt sissetoodud värk
muidugi oli ka ohvitsere kes sõna hui asemel tarvitasid sõna hren
muidu lause mõte oli samasugune
mingis vene filmis oli ka üks vene vanamees kes asendas ebatsensuursed sõnad igasuguste omarust asjalike sõnadega
nagu näiteks -karbonat tõ natrievoi , silikat tebe v botsku ,ja muu selline jura
seda öeldes ei mõelnud tavaline sõdur ju midagi halba ega proovinudki kedagi solvata
kui muidugi säärases keeles lähed ja küsid poes midagi osta
et - slushai suka,hulja tõ zdes tasishsja,davai nahhui eti svoi vanjusejee bulotsiki ,ja havat hotsu ,deneg nihhujaa netu ,daju zub iz sledujusii polutski otdam
ohujet mozno
eks ta oli tegelikult tõlkes üsna ropp värk aga niimoodi kõik rääkisid
selle kohta üks vene vanaeit rääkis et seda kutsutakse -govarit matom - ja see polevat üldse vana vene komme vaid tatari-mongolite poolt sissetoodud värk
muidugi oli ka ohvitsere kes sõna hui asemel tarvitasid sõna hren
muidu lause mõte oli samasugune
mingis vene filmis oli ka üks vene vanamees kes asendas ebatsensuursed sõnad igasuguste omarust asjalike sõnadega
nagu näiteks -karbonat tõ natrievoi , silikat tebe v botsku ,ja muu selline jura
Re: Viktoriin
Ilmselt teenisime me erinevates vägedes. Laterna või lambiga kutsuti pimedas lendude ajal autosid lennuki alla. Ülemine poolring oli minu jaoks- kislorodka. Alumine poolring vist vozduška ja täisring vist APA. Teistes pole kindel, aga ülemine poolring oli kindlasti kislorodka.vanahalb kirjutas:Näitab möödasõitvale autojuhile et tal on rehv tühi.
(Autovägedes õpetatud tarkus et joonistatakse õhku ring ja torgatakse seda altpoolt)
Re: Viktoriin
Lennukite alla kutsumine oli juba spetsiifiliste elukutsete teema.
Sellist torgatud ringi näitas mõni juhuslik mööduja tõmmule mägede pojale kes Zili roolis hambad tangis Berliini peale pressis. Ega nad ju muidu aru ei saanud et üks ratas juba palja velje peal järgi lohiseb
Sellist torgatud ringi näitas mõni juhuslik mööduja tõmmule mägede pojale kes Zili roolis hambad tangis Berliini peale pressis. Ega nad ju muidu aru ei saanud et üks ratas juba palja velje peal järgi lohiseb
Re: Autojuhid
Kas bussijuht ka autojuhiks kvalifitseerub? Kai jah, siis just bussijuhina teenisin oma viimase aasta (86-87). Koht: 25 km Moskvast, lähim suurim asula Balasihha (Moskvast ida poole mööda toonast Gorki maanteed. See kant oli (on) täis igasuguseid väeosi: siseväed, tankistid, lendurid, PVO, isegi piirivalve (?) pagunitega tegelasi oli liikvel. Minu teenistuskoht oli Stab Pervoi Armii Osobovo Naznatshenia Moskovskovo Okruga PVO. Kuidas ma sinna sattusin on eraldi jutt, sellest võin ka kirjutada kui huvilisi on.
Et peale esimest teenistusaastat bussijuhiks (ja D-kategooria) saada tuli läbida lisaõpe.Lisaõppele saamiseks oli eelduseks auguvaba talong. Tavaliselt saadeti lisaõppele veokajuhid. Meie roodu veokajuhid siiberdasid põhiliselt Moskva vahet GAI/VAI oli tavaline nähe ja augud talongi kiired tulema. Mina sõitsin eelnevalt pool sastat UAZ-iga, vedasin polkovnikut, kes juhendas/kontrollis Moskva 3.-da ringtee raadiuses paiknevaid PVO raketipolkude rakettide hoolduse ja remondiga tegelevaid üksusi. Sellest tulenevalt olin tihti nendes polkudes komandeeringus, Moskvas ei siiberdanud ja talong oli auguvaba. Lisaks oli minu UAZ roodu kõige viletsam.
86-da aasta suvel hakkas roodus levima kuuldus, et probleem bussijuhtide kandidaatidega: veokajuhtidel talongid augulised ja kedagi pole õppele saata. Mõtlesin, et midagi kasulikku võiks kroonu ju mulle anda, näiteks tasuta D-kategooria. Omalt poolt olin valmis "soojas kohast" UAZ-is loobuma. Asjalik diidl??? Igatahes andsin oma kandidatuurist teada. Ega roodukal ka variante polnud, muuhulgas saadeti ka mind õppele. No igatahes paras jura kui peale aastast teenistust uuesti utsebkasse Belgorodi (2,5 kuud) saadeti. Peale minu veel 2 kutti. Üks sõitis enne seda ZIL kalluriga, teine med abi buhankaga. Kõik olime sama priisõvi mehed.
Kui peale utsebkat D-kategooriaga naasesin ootas üllatus: dembel, kes koju hakkas minema ja kelle bussi ma üle pidin võtma oli just saanud uue PAZ-672M. Kui mina esimest korda stazöörina rooli istusin oli buss sõitnud 500km. PAZ oli tsiviilvärvides: kollane valgete triipudega (või vastupidi?) ja sõjavaäe komplektsusega:2x105 l bensupaakidega, nagu lotovõit kohe.
Busse oli meil 5: 2 Kavsi, 1 4-veoline PAZ, "minu" PAZ ja LAZ (sellega sõitis tsivilist kes teenindas kõrvalasuvat spordiroodu).
Bussijuhid olid nagu pooltsivilistid, hommikujooksudest, toimkondadest, rivistustest, poliitjurast jne osa ei võtnud kuna olime sõidus. Hommikul "ranovõjezajushi" ja õhtuti "poznoprijezajushi".
Kui mingi jamaga sisse lendasin, siis ikka ähvardati ja isegi pandi tumbotska peale, aga siis ka ainult osalise ajaga. Ikka tuli roodukas või prappor ja käratas, et kao sõidule, vahetame toimkonnast välja. Toimkond kus olla tuli oli valveveduki juht (voditel tezhurnovo tjagatsha). See oli aga puhta pidu. Valveveduki juht elas garaazhis oma toas.
Et buss oli uus, siis kasutati põhiliselt seda nädalavahetustel ohvede poolt pulma- ja matusesõitudeks, lasteguppidega Moskvasse kinno, teatrisse loomaaeda jne. sõitudeks. Praegu punkt, krjutan edaspidi veel (kui sobib).
Et peale esimest teenistusaastat bussijuhiks (ja D-kategooria) saada tuli läbida lisaõpe.Lisaõppele saamiseks oli eelduseks auguvaba talong. Tavaliselt saadeti lisaõppele veokajuhid. Meie roodu veokajuhid siiberdasid põhiliselt Moskva vahet GAI/VAI oli tavaline nähe ja augud talongi kiired tulema. Mina sõitsin eelnevalt pool sastat UAZ-iga, vedasin polkovnikut, kes juhendas/kontrollis Moskva 3.-da ringtee raadiuses paiknevaid PVO raketipolkude rakettide hoolduse ja remondiga tegelevaid üksusi. Sellest tulenevalt olin tihti nendes polkudes komandeeringus, Moskvas ei siiberdanud ja talong oli auguvaba. Lisaks oli minu UAZ roodu kõige viletsam.
86-da aasta suvel hakkas roodus levima kuuldus, et probleem bussijuhtide kandidaatidega: veokajuhtidel talongid augulised ja kedagi pole õppele saata. Mõtlesin, et midagi kasulikku võiks kroonu ju mulle anda, näiteks tasuta D-kategooria. Omalt poolt olin valmis "soojas kohast" UAZ-is loobuma. Asjalik diidl??? Igatahes andsin oma kandidatuurist teada. Ega roodukal ka variante polnud, muuhulgas saadeti ka mind õppele. No igatahes paras jura kui peale aastast teenistust uuesti utsebkasse Belgorodi (2,5 kuud) saadeti. Peale minu veel 2 kutti. Üks sõitis enne seda ZIL kalluriga, teine med abi buhankaga. Kõik olime sama priisõvi mehed.
Kui peale utsebkat D-kategooriaga naasesin ootas üllatus: dembel, kes koju hakkas minema ja kelle bussi ma üle pidin võtma oli just saanud uue PAZ-672M. Kui mina esimest korda stazöörina rooli istusin oli buss sõitnud 500km. PAZ oli tsiviilvärvides: kollane valgete triipudega (või vastupidi?) ja sõjavaäe komplektsusega:2x105 l bensupaakidega, nagu lotovõit kohe.
Busse oli meil 5: 2 Kavsi, 1 4-veoline PAZ, "minu" PAZ ja LAZ (sellega sõitis tsivilist kes teenindas kõrvalasuvat spordiroodu).
Bussijuhid olid nagu pooltsivilistid, hommikujooksudest, toimkondadest, rivistustest, poliitjurast jne osa ei võtnud kuna olime sõidus. Hommikul "ranovõjezajushi" ja õhtuti "poznoprijezajushi".
Kui mingi jamaga sisse lendasin, siis ikka ähvardati ja isegi pandi tumbotska peale, aga siis ka ainult osalise ajaga. Ikka tuli roodukas või prappor ja käratas, et kao sõidule, vahetame toimkonnast välja. Toimkond kus olla tuli oli valveveduki juht (voditel tezhurnovo tjagatsha). See oli aga puhta pidu. Valveveduki juht elas garaazhis oma toas.
Et buss oli uus, siis kasutati põhiliselt seda nädalavahetustel ohvede poolt pulma- ja matusesõitudeks, lasteguppidega Moskvasse kinno, teatrisse loomaaeda jne. sõitudeks. Praegu punkt, krjutan edaspidi veel (kui sobib).
Re: Autojuhid
Kolja kirjutas:Praegu punkt, kirjutan edaspidi veel (kui sobib).
Vabalt - lisaks kui sulg jookseb siis võid lausa eraldi lõime teha nagu mõnel teiselgi siin foorumis!
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist