www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Sept, 2021 6:23

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 765 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2021 0:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Juul, 2005 22:22
Postitusi: 510
Asukoht: pärnumaa
frantzus kirjutas:
pidin ikka korralikult rabelema et oma elustandardit hoida sest kodust ei saanud kopikatki; ikka mittetöised tulud abiks :D :D


Markuleštõ (Lunga) garnisonis oli see lihtne. 20-ne kanister oli 3 rubla. Aga tavaliselt sõitsid kaponiiri ja siis veeretati 2 tünni välja.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2021 11:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Mai, 2005 23:55
Postitusi: 5311
Oli juhuseid kui normist ülejäänud kütus lihtsalt lasti maanteekraavi , kütuse olemasolust võis järeldfada et sa polnud on ülesannet täitnud, lennukiga või mõne muu tehnikaga sõitnud ja sind või oodata karistus

Kui kunde olemas oli siis läks ruublite eest kundele


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2021 11:35 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 441
kalleb kirjutas:
Oli juhuseid kui normist ülejäänud kütus lihtsalt lasti maanteekraavi , kütuse olemasolust võis järeldfada et sa polnud on ülesannet täitnud, lennukiga või mõne muu tehnikaga sõitnud ja sind või oodata karistus

Kui kunde olemas oli siis läks ruublite eest kundele



Mul on ka tekkinud arvamus, et need tohutud külmasõja aegsed lennutunnid (või ükskõik mis masinatunnid), mida siin kõikide alade doktor armastab rõhutada on suuresti paberi peal tekkinud ja reaalsuses valati kütus lihtsalt maha.

_________________
Kriku kirjutas:
Nagu mingitele amööbidele kirjutataks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2021 14:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 24 Okt, 2020 18:59
Postitusi: 81
Töötasin nõukogude ajal traktoristina aiandusovhoosis kogu aeg oli üks vingumine ,et
kütet läheb nii vähe kuidas teile palka maksta.Hommikul võtsid põkkal paagi täis ,lõuna
ajal lasid turba platsil 25 liitrit maha,asfaldi peal sõites ei suutnud kuidagi neid norme
ära kulutada.T-150k mehes tuli ja lasi korraga ikka 150 liitrit maha sai mitu suitsu ära
tehtud kui diisel maha jooksis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2021 23:08 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Jaan, 2015 22:42
Postitusi: 550
mehed, teema läheb vist veits lappama, aga püüan ka bensiinist veits kribada kui aega saan! ülehomme suur püha ju, plaan sellest ka ühtkomateist kribada! dembli aegsest pühast olen kribanud, aga aasta teeninud frantzusi pühast sündis ainult pahandus, ja esimest duhhi aegset püha kohe mitte ei mäleta....


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2021 18:59 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Jaan, 2015 22:42
Postitusi: 550
avastasin et olen benziini teemal juba kribanud, kümnendal leheküljel, ja lisada pole nagu miskit! kõik mis paaki läks tuli summutist välja,ja jäi veel puudugi. puudujääkidega võitlesin vastavalt oma osavusele ja sain hakkama, armeele võlgu ei jäänud! bensiinikulu oli väga täpselt normeeritud nagu kolhoosiski, ja selle normiga välja ei tulnud kuidagi, müümisest rääkimata; tuli ise hakkama saada...

ja siis hooga tankima. vot tankimine meie väeosas oli ka huvitav teema :D , tankuriks oli ämber nööri otsas, ja sellega siis õngitsesid maa-alusest tünnist bensiini, ja prappor kõrval loeb ämbritäisi :D . ämber oli 12 liitrine, ümaras olekus, aga tankimise ämber oli ikka sitaks kokku pressitud et iga täiega saad 2-3 liitrit petta :D , see oli ju prapporite leib. aga frantzusi taolist vana tchekisti puurahadega ei peta, valasin 40 liitrisesse paaki 50 liitrit sisse ja ütlesin prapporile et midagi on valesti, tema sunnik vaidleb vastu et kõik õige, arvasin et läheme ikka staapi tehnika tsasti ja uurime targemate käest kuidas see on võimalik :dont_know: . sinna ta ei kippunud ja pani mulle kirja 38L :D . jah, sõjaväes olid ka kütuse kulu normid, transportautodele rahuajal, diiselautoga polnud probleemi, kaarutasid ju põhimõtteliselt tühja autoga, norm oli piisav ja jäi ülegi, aga bensuautod ei saanud keegi hakkama :( . meie väeosas lahendas frantzus probleemi lihtsalt, kolhoosniku moodi, leivaautole, LAZ-bussile ja sanitarkale ehitasin spido korrigeerimise vurrid soojendusmootorist, juba siis kui vaevalt pool aastat teeninud olin, sellest tuli ka kõva respect. LAZ-bussiga oli veits keerulisem, elektriline spido, aga juht oli kohalikust rahvusest ja sebis Termezi bussipargist teise ajami, frantzusi juhtnööride järgi :D . willise norm oli suvel 16L sajale ja talvel 17L, tegelik kulu ca 18-20, vastavalt sellele kuidas tallad, kui kiirus üle 60kmh siis unusta ära :D .


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2021 23:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Juul, 2005 22:22
Postitusi: 510
Asukoht: pärnumaa
Lihtsalt kohutav ! Ei oskagi nagu rohkem midagi öelda. Mingisugusest spidoka korrigeerimisest ei olnud minu puhul juttugi. Ehk mõni teine tegi seda, aga minu jaoks täiesti võõras teema. Ei olnud selleks mingit vajadust. Võlusõnaks olid mototunnid. 1 mototund oli 12,75 liitrit. Kell mototundide lugemiseks oli kadunud juba enne minu tulekut ja nii sai neid tunde ise kirjutada. Zil 131 omas 2 paaki. Ehk siis kokku 360 liitrit. Tavaline päev lennuväljal oli 25 kilomeetrit. Lendude ajal käid algul rea üle ja pärast siis nii, nagu lennuki alla kutsutakse. Siis ritta teiste autode kõrvale väljakutset ootama. Kui pimedas magama jääd, siis minu kutsumise peale tuleb ohvitser ja ajab üles. Pimedas olid signaalid hästi nähtavad. Meil oli ametlikult luba öösel autos magada. Tavalisel (mitte lendude) päeval juhtus sedagi, et sai 4 paaki tühjaks müüa. Enne lõunat mõlemad, siis parki ja sööma ning õhtul enne parki minekut veel korra.
Kütus käis meil elektriga. Möllas seal tavaline sõdur. Ukrainlane minu prizõvist. Ei oska isegi öelda, kui palju tema seal oma tasku sai. Mina nälga ei jäänud, aga tema võimalused olid tohutud ... Babij (tema nimi) oli autojuht Urali peal. Vedas ohvitsere ja praporeid linnakusse ja tagasi ning transport lennuväljal. Olles ühtlasi veel autopargis oleva kütuselao peremees. Tankimine oli hommikul, lõuna ajal või õhtul.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 09 Mai, 2021 20:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Jaan, 2015 22:42
Postitusi: 550
akf Vilks juhatas frantzusi jälle õigele teele mis puutub bensiini; et isegi põhku vedades vaja karbussi timmida! frantzus pidi ju vanemohvitsere vedama ja seda täpsemalt pidi karbuss reguleeritud olema! põhjus ei olnudki ohvitserides vaid kliimas kus frantzus opereeris, talvise ja suvise temperatuuri vahe oli ca 50 kraadi ja hapniku sisaldus sissehingatavas õhus oli ikka kardinaalselt erinev, ja vastavalt sellele ka erinevad karbussi seaded! aga mitte sellest ei taha täna kribada, vaid ikka päevakohaselt!

9. mai 1986a, frantzus värskelt uues ametis ja uue ülemusega esimene suurem püha; 1. mai ma veel päris ametis ei olnud kuigi willisega kaarutasin aga pealikku vedas tol päeval veel uzbekist autojuht oma künaga, frantzusil oli siis ikka täitsa vaba päev, ootasin Moskva kindralstaabi otsust frantzusi sobivuse kohta uuele ametikohale; proletariaadi päev; mingi rivistus oli ka esimesel mail, töölisklass tantsis boogie-woogie platsil, frantzus hiilis sellest etendusest kõrvale nagu kõik hoz-vzvoodi kulid! aga "den pobedõ" oli hoopis teisest kategooriast sõjaväelastele, svjatoje delo! hommikull äratus kell seitse nagu pühapäeviti ja pühade puhul kombeks, ei mingit võimlemist ega jooksmist, vaid ikka ettevalmistus pühadeks enne hommikusööki! frantzusi ajatabel oli ka selline et sain hommikusöögi väeosas ära süüa ja alles siis pealiku järgi Termezi kihutada, pidulik rivistus oli kell 10 hommikul ja sinna ei tohtinud pealik kohe mitte hilineda, aga ka mitte varem jõuda sest kogu see spektaakel oli planeeritud nii et läheb käima käigupealt kui pealik väeossa saabub! enne hommikusööki tegi frantzus ennast ilusaks, ajasin isegi habeme ära ja kammisin juuksed; krae olin juba eelmine õhtu uue õmmelnud! poolsaabastele hulga hülgerasva ja kõrgläike said peale, isegi rihma pannalt nühkisin pastakoiga; igatahes sööklasse minnes olin omaarust väeosa kõige kenam sõdur :D . pealiku järgi tormasin ka piisava varuga, et tema paraadna ees veel viimane tolm maha pühkida ja saapad üle käia! väljub siis pealik paraadnast, igati üles mukitud, aga frantzusi teravat nina ikka ei peta! tundus et pealiku käsi oli ikka kõvasti värisenud kui kölni vett endale peale kallas, ikkagi esimene suurem püha väeosa uue pealikuna, haises nagu tõhk! frantzus sellest numbrit ei teinud, kargas willisest välja tervitas nagu ustaavi järgi ette nähtud parema käe loopimisega kõrva äärde ilma kaabut kergitamata; ja lisaks soovisin õnne ka suure püha puhul. õnnesoovimine läks vist veits nihu tänu frantzusi puudulikule vene keele grammatikale, aga pealik sellest suurt numbrit ei teinud vaid muigas ja andis käsu sõitma hakata! ja siis veel lisas et kuna frantzusil uduuhke välismaa kell randmel mis kohe kuidagi tegelikult nõukogude sõduri olemusega kokku ei käi siis peab frantzus ka aega jälgima et täpselt kell kümme oleks väeosas platsi ees et pealik saaks palagani juhatama asuda! sünkroonisime siis oma kellad ja just sel hetkel kui kell tegi täistunni piuksud oli frantzusil ka stopp platsi ees ja pealik läks omi asju ajama suure kisa saatel! platsil peeti loenguid, siis marsiti, ja siis peksti punt laiali. frantzus jälgis seda teemat staabi parklast sideruhvi akna alt kaablikutiga juttu puhudes, polnud ju viimane kuu olnud aega seda pidulikku läbijooksu harjutada, muud tähtsamad toimetused käsil, nimelt ellujäämise kursused!! no ega pidu veel sellega ei lõppenud, komissarist õhtujuht hakkas edasi majandama ja kuulutas välja murumängud kõrbes, st et mingid maaspordivõistlused eri üksuste vahel, nn spartakiaad! iga üksus pidi oma esindaja välja panema igal alal, ja pärast loetakse punktid kokku! eks igas üksuses olid omad noorsõdalased kes "vabatahtlikult" tanki kargasid, ka hoz-vzvoodis; ja kena oli seda kõrvalt jälgiga! ajapeale tõmmati lõuga; siis veel "podjom perevorotom", isegi poksiturniir oli aga see oli ainult vabatahtlikele; ja seal hiilgas muidugi meie zvoodi uzbekist benziiniautojuht kes oli lapsepõlves oma oblastis noorte meister poksis! päeva viimane ala, ja kui õieti aru sain siis see oligi puhtalt militaarne ala ustaavi järgi. nimelt 100m jooks aga start on lamades, kõhuli maas. komissar otsib ajamõõtjaid, frantzus muidugi vabatahtlik aga komissarile see ei sobinud, et stopperiga käekell nagu sobiks aga frantzus ei sobi, olevat erapoolik :dont_know: :dont_know: . tegelikult aega võeti ikka päris stopperitega, ja ikka ohvitserid. kaks jooksu oli sest ainult kolm stopperit väeosast leiti. esimeses jooksus kolm sõdalast, ja frantzus jälgib tähelepanelikult tehnoloogiat kuidas lamades stardist joostakse kõrbeliival :D . noh kuulutatakse siis teine start välja, aga seal ainult kaks osalejat! frantzus omade keskel ja põhutab kuidas jaksab, et miks ei ole staabi meeskonda esindatud, et kena oleks vaadata staabiülemat kõhuli liival enne starti! rääkisin omaarust vaikselt, aga vot see hääle tämber ja katkine vene keel kõlas kaugemale kui oskasin karta :dont_know: . igatahes mingi kümne sekundi pärast, enne kui start oli antud sai frantzus tohlaka selja tagant! pidin juba vastu andma aga pealik ise seljataga, arvas et reamees frantzus võtab nüüd jooksurajal vaba positsiooni ja esindab väeosa staapi! krt, vastu vaielda hetkel ei julenud, kuulasin pealiku sõna! panama ei olnud kohustuslik, aga rihm pidi peal olema! polnud kade, ulatasin oma püha panama pealiku kätte hoiule ja viskasin stardijoonele liiva sisse kõhuli oma värske uue mundriga :( . stardipauk käis ja frantzus pistis punuma, oma jooksus olin esimene pika puuga! suht kohe luges komissar ka tulemused ette, ja muidugi hakkas kokutama sest reamees frantzusi nime taga polnud kirjas mis üksust ta esindas, aga pealik kohe aitas komissari et frantzus on staabi esindaja ja lõi frantzusile panama pähe tagasi, muidugi oli seda kohendanud ustaavile vastavaks :mrgreen: :mrgreen: krt, endalegi üllatuseks ikka täitsa esimene koht, teist kohta tagusin poolteise sekundiga!!! vaevalt nüüd ajamõõtjatest leitnandid frantzusile sel hetkel pugema hakkasid, nende jamad tulid veits hiljem kui frantzus niite tõmbama hakkas :D . tegelikult asi puhta füüsikas kinni, oli ju frantzus lapsepõlves ka meistersportlase kandidaadi normi ära täitnud, ja just kiiruslikul alal! ega küsimus olnudki kiiruses, enamik vendasid olid absoluutkiiruses frantzusist kiiremad, aga küsimus oli stardis! jõuvektorite jagamine! frantzus tegi madalstardi, esimesed kolm meetrit kraapisin ka kätega kõrbeliiva enne kui 45 kraadise nurga alla ennast sain, aga teiste meeste jõuvektor läks enda liivast püsti ajamisele ja sealt ka räige ajakaotus sest edasiliikumist ju ei toimunud! see selleks, aga päeva magusam osa oli alles ees! nimelt demonstratsioonesinemine! oli meil väeosas 2. roodus üks linalakast Moskvalasest näidissõdalane, karatee mees ja isegi valge kimono oli tal olemas; tegi ikka nädalavahetusel demonstratsioonesinemisi kõrbeliival kui just karauulis ei olnud! pildus omi käsi-jalgu liival valges kimonos ja ahhetajaid oli piisavalt, isegi ohvitseride hulgas kes olid videost Bruce Lee vehkimist näinud! frantzusi jättis see asi ikka täitsa külmaks, olin seda vehkimist ennegi näinud ja tegelikult oli karate N.Liidus tollal keelatud juba! tehnikumis koolivend tegeles ka sellega tõsiselt, ja aeg-ajalt oli frantzus talle isegi sparringupartneriks ühikas, aga seda ikka aegluubis et erinevaid blokeerimisi ja lööke harjutada, koolivend oli ikka hea õpetaja, tegi puust ette ja värvis punaseks! päeva maasikaks siis valges kimonos linalaka Moskvalase vehkimine kõrbeliival, rahvas ohhetab-ahhetab kõrval; aga frantzus mitte! et mehed, see on ju "kata", võitlus nägematu vastasega, et kui õige mees vastu astub siis on ju hoopis teine teema ja see sitavares kukub kummuli! no sai frantzus oma mölapidamatuse tõttu ikka korraliku õppetunni seekord kätte :( :( . ribid olid veel kaks nädalat peale pühi valusad! ohvtserid olid ju ka seda spektaalit jälgimas pealikuga eesotsas, ja frantzusi kõvatamine ei läinud ka nende kõrvust mööda :( . igatahes kargas pealik frantzusile turja et nüüd tuleb ikka tõeline lööma, ja et frantzus peab oma sõnade eest vastutama et too Moskvalane on kohviveski! noh pidin siis tatamile ronima, liivast see oli, ei mingit tuge jalgadele :( :( . kaks korralikku lööki sain rindkeresse, hinge võttis kinni, ja siis too Moskvalasest Van Damme arvas et annab Arnoldist terminaatorile puusaheitega kabelimatsu, aga frantzus oli juba valudest kurjaks saanud ja hakkas vastu! jalalöögile ikka korralik rist-blokk ette ja tõste kõrgemale! krinkäkkeri toetuspunktid maakeraga olid kadunud ja prantsatas maha, ja frantzus sama hooga tema selga, vasaku käega pead liiva sisse surudes ja tõstsin parema käe küünarnuki et nüüd annan kabelimatsu; no nii oli meid aasta tagasi leitnant õpetanud et kui ruumi pole siis lajata küünarnukiga kuklasse :D . ega frantzus miski timukas ole, polnud isegi plaanis endast pool aastat rohkem teeninud sõdalast hukata, aga asendi võtsin õige ja kisa läks lahti ohvitseridel, arvasivad et frantzus ära pööranud. oh ei, frantzus tõusis püsti ja ulatas abikäe ka ausale vastasele, ise naeratades :D :D . naer läbi pisarate muidugi, ikka väga valusalt olin pihta saanud! ikka päris vaikus oli areenil, aasta teeninud molkus frantzus näitab koha kätte poolteist aastat teeninud 2. roodu ja kogu väeosa "supersõdurile" :mrgreen: pahandus, isegi pealiku arvates. veeretasin siis pealiku koju lõunale, ja ta ei olnud mitte frantzusi tegevusega rahul, et frantzus õõnestavat väeosa sisekliimat ja kummutavat kehtivaid autoriteete! frantzus siis tagasihoidlikult avaldas oma arvamust et äkitselt on väeossa tekkinud hoopis uued autoriteedid, targu jätsin nimed nimetamata :D . pealik seda ei kommenteerinud, aga peale lõunat kui koos perega jälle Goga juurde piknikule sõitsime siis pealik privaatselt mainis et tegelikult on frantzusil isegi õigus; nimelt too moskvalasest "supersõdalane" oli ju staabiülema kasvandik tollest ajast kui tulevane staabiülem oli 2. roodu komandör; et poleks ju paha kui väeosa uus supersõdalane oleks pealiku uus autojuht, et kogu väeosa rahva silmis peaks reamees frantzusil mingeid indulgentse ikka olema tänase päeva sündmuste kontekstis! tänasin muidugi usalduse eest ja lubasin väeosas asju ohjes hoida!!! vot selline lugu siis tänase võidupüha kontekstis...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 09 Mai, 2021 22:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Juul, 2013 12:48
Postitusi: 427
Nauditav lugemine, tänud!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 11 Mai, 2021 20:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Jaan, 2015 22:42
Postitusi: 550
viskan oma viimased viis kopikat benziini teemal. pole oma teenistuse jooksul tilkagi bensiini müünud sest polnud midagi müüa! hoopis vastupidi, jääk kasvas sõidulehel aga paagis ainult aurud! kindlad normid transpordiautodele, ja edasi vaata ise kuidas saad. suvi kõige hullem. hapniku vähe õhus, tolm ajab õhufiltri ka umbe ja nii tallatki pedaalist puhast bensiini summutisse nii et nire taga! karbussidega sai korralikult möllatud, vihjed tulid muidugi kohalikust Termezi bussi-ja taksopargist kus meie väeosa bussijuhist uzbekiga sai käidud targemate meeste jutul, ja kuna uzbekk valdas kohalikku keelt siis saime ikka jutule ka nippide osas, eriti suvised seaded! segu vaja suvel lahjemaks teha sest palja benziini pealt ei sõida ükski masin kui hapniku pole. need näpunäited olid ikka väga abiks, nii willisele kui LAZ-bussile. aga sellest kippus ka veits väheks jääma! riviautod seisavad pargis, aga paagid plommitud, karauul kontrollib iga päev plomme nii et sealt polnud ka miskit varastada! päästis see kui riviautodel mingi liigutamine oli ja pärast jälle täis tangiti, vot sealt me saime endale lisa sest neil normi polnud, aga paras nihverdamine ja asjaajamine sest sellest elasid ka meie bensiinijaama omanikud eesotsas prapporiga. sellised liigutamised olid frantzusile alati ette teada, näiteks kärutati roodu välitöökoda pargist välja et uusi sõdalasi õpetada töökoda kokku panema; isegi KPP-st sõideti välja 300m et keset kõrbe töökoda püsti lüüa! ja siis tuli hakata diilitama sest enne kui autod jälle parki hoiustati tangiti tehnika täis ja paagid plommi alla, aga mitte kulupõhiselt vaid paagid ikka täis "kuhjaga"! frantzus neil liigutamistel ise kohal ei viibinud, aga esindaja oli alati kohal, isegi eellepingud tehtud! ikka hoz-vzvoodi tankur, ja sealt tilkus paberi peale ka frantzusile ühtkomateist! ruudulisele paberile muidugi! ei plõksinud tankla prapporist direktor kah miskit, ega ta tahtnud ju frantzuga tülli minna kes väga täpselt seda äri olemust teadis! tema tegi 300l vahelt, aga sellest 50l oli frantzusi oma, ja see seisis kenasti tankla tünnis frantzusi NZ-s ruudulisel paberil ja vajadusel seda ka kasutasin aga mitte müümiseks vaid oma jäägi korrigeerimiseks. ilusate silmade eest ei saanud miskit, ikka vorst vorsti vastu, aga õnneks maksid sõdurid oma vorsti eest ise, frantzus pidi ainult vorsti linnast ära tooma!!!, aga tanklakutt sai oma osa prappori käest, eks frantzus talle ikka aegajalt leiba ka vedas sest nad ise said väeosast välja suurde naftabaasi ehk kord kolme nädala jooksul, ja tegu ikkagi oblasti poksimeistriga kes igati respecti ära teeninud! eks selles äris oli ka paar-kolm vanemat sõdalast mängus kes tankimise aeg noortel silma peal hoidsid, põhimõtteliselt oleks selle pundi frantzusiga eesotsas päevapealt tribunali alla võinud saata kuigi frantzus sealt mingit materiaalset tulu ei lõiganud. kas pealik teadis? no ta poleks ju pealikuks saanudki kui poleks teadnud kuidas armees asjad käivad; polnud ta ju ise ka patust puhas; ja ei tundnud kunagi huvi kuidas frantzus omi olmemuresid lahendab, talle oli vaid tulemus tähtis et mured tema kaelast ära!!!
ameti alguses küll pöördusin ka pealiku poole selle murega, et täitsa uus auto, üle päeva pesen õhufiltrit ja kui liivatuisk siis isegi iga päev aga kuidagi normiga välja ei tule!??? endine sampotehh vastas lakooniliselt et siiani on kõik eelnevad willisejuhid omadega hakkama saanud, et viga ikka juhis :wall: . hakkasin siis heaks autojuhiks, isegi trassil üle 50kmh ei sõitnud, päevakese kannatas ja siis tegi uued reeglid! et vaikimisi sõidan ca 60kmh, aga kui pealik märku annab siis ikka lasen kerget sörki! enamus aega tahtis ikka et frantzus sörki laseb! kuidagi ma hakkama sain tänu oma teenistusajale sest ikka üle aasta teeninud ja mingi vennaskond ja sidemed tekkinud; aga duhhina oleks kindlasti kuses olnud! sest duhhina jõudsin ju ikka väga vähe sõita ja sedagi vana juhiga kahasse kes nende probleemidega tegeles, ausalt öeldes ei saanud siis veel arugi et sellised probleemid on! sõidulehtedega tegeles auto-tcast ja nemad sellel küttekulul ka silma peal hoidsid, et kui bensiini jääk on suurem kui paagi maht siis järelikult müüb sõdur bensiini :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Volgaga oli asi lihtsam, kuigi ka sellel oli kulunorm. aga sellega oli sõitmist vähe ja oleks ikka kole lugu olnud kui frantzus Termezist väljasõidul keset raudtee ületuskohta seisma jääb ja kurdab härra kindralile et benziin sai otsa paagist aga pole hullu sest sõidulehe järgi on veel 50 toopi paagis :lol: . igatahes andis pealik auto-tcasti starleile juhtnöörid et Volga võtab kõik ära mis paagis on ja isegi rohkem, ja nende probleem on kuidas seda väeosa raamatupidamises kajastada! aga Volga käive oli nii pisike et sealt polnud frantzusil kohe miskit varastada :lol: . tööroobasid ja willise-volga mootorit küll pesin vahest bensiiniga, aga see oli tilk meres! minu poolt nagu kõik hetkel benziini teemasse...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 12 Mai, 2021 0:43 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 08 Okt, 2004 17:59
Postitusi: 2919
Asukoht: Viljandi
Ju see bensukulu ikka kliimast ja teedeoludest sõltus, sõidustiilist muidugi ka. Ma tulin oma vetkiirabi uazikuga 16l/100km (talvel 17,6l/100km) kenasti välja. Linnasõitudel või kuhugi farmi juurde murdes kulus rohkem, aga mõne Tallinna-sõiduga sai jälle normi.

P.S. Väike OT. Seniajani on meeles, kuidas ma uazikule ühe lüliti alla vargakaitsme monteerisin ja seda pealikule sõidu ajal demonstreerisin. Mootor jäi ilusti seisma, aga selle peale ei tulnud, et vaja sidur lahutada. Mootor ju peksis põlemata bensiini sumpsi ja kui ma uuesti lülitit vajutasin, käis põhja all ilge pauk ja summuti lendas ribadeks! :D

_________________
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!

...kui jahimees oled, klikka siia!!!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 18 Mai, 2021 21:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Jaan, 2015 22:42
Postitusi: 550
summutitorust pannivarre tegemine ka tuttav teema! vabariigi algusaegadel ostis frantzus omale Datsuni, igati vinge riistapuu aga ühel talvisel hommikul kohe mitte tuld mootorisse sisse ei võtnud. naabrimees igati abivalmis et tirime käima! tirisime siis, mingi 300 meetrit tirisime enne kui Datsun hakkas elumärke näitama, ja siis käis ilge pauk ja mootor hakkas jubeda müraga käima! mootor käis ilusti aga summuti toru oli lõhki nagu pannivars! eks see väljalaske torustik oli puhast bensiini täis ja kui elus tuli lõpuks sinnani jõudis mootorist siis oli tagajärg käes! eks kolhoosimehed ehmatasid ka teeäärseid tüdrukuid kui hoopealt korraks süüte välja keerasid samas gaas põhjas, ja siis uuesti sisse, paukus korralikult ja nii mõnigi summuti lasti lõhki :D . aga sellest ei tahtnud kribada. tahtsin selgitada miks frantzusi kribamisel nii pikk paus sees on. objektiivsetel põhjustel muidugi, reamees frantzusil olid teenistuse ajal alati objektiivsed põhjused milles keegi ei kahelnud; no kui päris aus olla siis pealikul ikka väiksed kahtlused tekkisid aga neid lahendasime omavahel ilma garnisoni eriosakonna tsekiste kaasamata! frantzuzil eelmine nädal trauma; palja jalaga astusin läpaka laadimisjuhtme otsa peale mis põrandal vedeles; kuradi valus oli ja vihaga lajatasin sama jalaga ka läpakale; löök oli ikka hästi sihitud aga paraku ainult kaks varvast tabasid läpakat ja kolm varvast lauda millel läpakas seisis! laud jäi terveks, aga läpakaga suht sitt teema, displey eraldus klaviatuurist :( :( . proovisin parandada aga kui asi katki siis asi katki :( . takkapihta kolm varvast kah paistes! õnneks oli nädalavahetusel asja kodumaale, ega frantsus ole "https://www.youtube.com/watch?v=hYCbxtzOfL8" , sain oma esimese sutsaka kätte ja siis kohe arvutiärisse uut läpakat ostma! õhtul poeg möllas kõvaketastega, sai vist asjaga hakkama sest frantzusi uus arvuti on sama kui vana, isegi tolmu pole vaja pühkida! vot selline lugu frantzusist "kes ei kartnud süsti"!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 19 Mai, 2021 22:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Mai, 2005 23:55
Postitusi: 5311
Kas nüüd teise laksuga läheb kanal minevikku kinni ja enam mälestusi ei tulegi?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 20 Mai, 2021 19:01 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Jaan, 2015 22:42
Postitusi: 550
loodame et asi nii hulluks ei lähe, eks siin oli muid lakse kah kuna üle pika aja kodumaal...


aga jätkame Engelsiga. hakkas siis meie utsebka pihta, hommikuti ca tund õppeklassis ja pärast tsehhis tehase plaanitäitmisel abiks! tolleaegsed inimesed mäletavad et olid ikka viisaastaku-, aasta-, kvartali-,kuu-, dekaadi- ja nädalaplaanid igati au sees ja neid tuli täita ikka vähemalt 125%! polnud meiegi tehas erand, suur tahvel seinal kus kirjas plaanid ja siis jooksvalt nende täitmine, ja täideti seda tabelit eri värvidega; kui mingi tsehhi toodang viimasel nädalal oli punasega kirja pandud siis plaan ületatud, aga kui mustaga siis plaan täis või vähem! igatahes kui plaani täitsid olid ikka mustas nimekirjas koos nendega kes ei täitnud, heas kirjas olid ainult need kes ületasid plaani! sotsvõistlused erinevate tsehhide vahel ja muu kamarajura! iga esmaspäev oli kõige suuremas tsehhis, ja selleks oli lammutustsehh, suur miiting kuhu aeti kogu töökas kollektiiv kokku, juhtkond tribüünil peab sütitavaid kõnesid; ja siis pidi iga tsehhi esindaja ka veel tribüünil kõvahäälselt trakse tõmbama ja oma plaaniületuse plaanidest ette kandma, ja lisaks sellele pidi veel mingi teise tsehhi välja kutsuma(kinda heitma) nädalasele sotsvõistlusele, et kes ikka rohkem protsente plaani ületab :wall: . frantzusile oli asi ikka väga naljakas sest nemad ise olid kuidagi väga tõsiselt pühendunud sellesse teemasse! kõik tööoperatsioonid olid ajaliselt normeeritud, ja mitte rumalate poolt, arvestati ikka kvaliteediga. ja siis pead kivist vett välja pigistama ja loomulikult asendub kvaliteet hoopis kvantiteediga nagu me kõik mäletame kes vähegi tolleaegse kapremonditud tehnikaga kokku puutus! ja kui asi on veel mingi vana asja lammutamises siis tuleb ikka räige "tambovi koefitsent" juurde arvestada, kes vanu asju remontinud saab aru. näiteks ühe MAZ-i algosadeks lammutamiseks on ette nähtud kaks tööpäeva, aga see on võimalik ainult siis kui lammutamisele tuuakse uus masin otse tehasest kust kõik jupid ise küljest kukuvad, aga vana masina osandamine käis ikka räige füüsilise tööga ja aega kulus hoopis kolm päeva! käisid meie puudega sõdurid ka laupäeviti kuvaldadega vehkimas sest plaan tahab ju täitmist, ja sõdur nagunii riigi palgal....! frantzusi need mured ei puudutanud, toimetasin oma mentoriga omas kabinetis ja kõik mis ette tassiti sai ka ära tehtud, järjekorda ukse taga ei olnud! meile lükati käru koos piduritaldrikutega kabinetti ja nendega me siis tegelesime, kärusid ukse taga ootel ei olnud. komplektsed piduritaldrikud kus piduriklotsid-töösilindrid-vedrud kõik küljes, ja need olid eelpesu juba saanud. meie töö oli need osandada ja edasi saata lõplikule pesule ja siis nendest jälle taldrikuid koostama hakata. jutt kisub nüüd veits tehniliseks. mentorist kah veits, ta on seda väärt! meie kabinet oligi tegelikult kahe mehe töötuba kes tegid paralleelselt sama tööd, aga alguses olin ju õpipoisi seisuses ja kabineti tööviljakus langes! paari-kolme päevaga olid töövõtted selged ja juba selli staatuses, ega suht sama takti suutsin mentoriga pidada; igatahes kui osakonna ülem sisse astus ja uuris kuidas studendil läheb siis vastas mentor et annaks Allah selliseid õpipoisse ka edaspidi kel käed tagumikust välja ei kasva, et keelt küll ei mõista aga tööriistad püsivad pihus ja oskab neid ka kasutada! mentor ise ca 50.a ehtne Ivan, hallipäine! ja ise seletas miks juuksed hallid! Ivan oli ise ka sõjaväes käinud, aga mis aastatel ei tea, võin ainult oletada! igatahes ta ütles et enne Breznevit; venes tol ajal vist ei olnud poliitiliselt korrektne öelda et Hrjuschovi ajal :dont_know: . teenis Siberis Põhja-Jäämere ääres tjagatsi juhina; põhitöö oli olnud erinevate sõjaväe totckade varustamine vajalikuga, ja just talvel kui maa külmund. ikka 200-300km pikkused reisid läbi talvise tundra-taiga, põhiline kaubaartikkel kütus 200L vaatides ja konservid, saajateks PVO totckad ja muud sellised vaatluspunktid, isegi geoloogidele viisid aeg-ajalt vajalikku varustust. tehnika marki ei mäleta, aga ikka roomiktransportöör. kolonnis tavaliselt ca 10 masinat. masin pandi sügisel käima ja käis kuni kevadeni, temperatuur -40-50C oli täitsa tavaline töötemperatuur. noh eks jäeti see mootor ikka aegajalt seisma kah aga sedagi vastavalt normatiividele; vot ei mäleta kas oli see 20 või 30 minutit, ja seda ainult hooldustöödeks; õlivarras ja jahutusvedelik; ja siis tuli uuesti käima ajada et maha liiga ei jahtuks! kolonn liikus 24h, kaks juhti leistangis vahetustega. ja siis ühel hommikul oli ta oma füsioloogilist häda läinud tegema, saanud püksid rebadele, viskas pea kuklasse, ja vastu vahib jääkaru!!! no lume sisse polnud midagi kukkunud, püksid üles ja padavai masinasse! ja huvitav teema on see et neil polnud relvi ka ette nähtud, ainult kolonni juhtohvitseril oli püstol vööl, aga kas padruneid ka oli seda tema ei teadnud? et sealt tema hallid juuksed ongi pärit! igati mõnus Ivan, no pea iga hommik tõi Frantzusile Pravdasse keeratud pirukaid mida tema abikaasa olla küpsetanud soldatik Frantzusi jaoks, ja ivan ise tassis peale lõunat töölissöökla puhvetist frantzusile keefiri. kingitud hobuse suhu ei vaadata aga see venemaa keefir küll juua ei kõlvanud, see oli ju räigelt magusaks tehtud, hullem kui siirup! aga noh-jah, jo siis seal oli kombeks magus keefir :dont_know: . maha ei valanud, viisakusest ikka tegin päkad silma, aga pirukad olid küll viimase peal :lol: :lol:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Frantzuse nurgake
PostitusPostitatud: 20 Mai, 2021 20:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Jaan, 2015 22:42
Postitusi: 550
P.S. kui on mehi kes seda Siberi teemat oskaks kommenteerida siis palun võtke sõna, frantzus räägib ainult kuulujutte sellel teemal, omad kogemused puuduvad kahjuks...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 765 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt