Frantzuse nurgake

Muljeid teenistusest. Nii Eesti väeosades, N Liidus, luures või vastuluures, või hoopis partisanide juures. Kuidas kellelgi juhtunud on.
Vasta
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

olen seda juttu ka kuulnud, aga natukese teises võtmes! nimelt olla N.Liidus juba siis nanotehnoloogiale üle mindud kui 13mm mutter kasutusele võeti! teagi millal see täpselt toimus, aga kolhoosis tekitas see ikka masinistidele korraliku peavalu kuskil 70-e keskel! uuem tehnika juba 13mm võtmele üle läinud aga tööriistad ikka 14mm! ja kellel oli õnne et sai ikka uue tehnikaga tööriistakomplekti ka kaasa siis 13 võtit tassiti põuetaskus, ripakile ei tohtinud jätta! teised viilisid 12mm võtmest tööriista, ja käiaga lasti sinna väike sälk ka keskele sisse et teaks et see 12 on hoopis 13! 14mm kuuskandist freesis treial välja matriitsi millega taoti 12mm padrunid suuremaks, seda muidugi ääsi abiga ja pärast tunde järgi karastades(termiline töötlus), no muidugi kuidas kellegil õnnestus, aga üldjuhul ikka kestis ja enne läks keere maha kui padrun lõhki. 14mm mutrid olid kullahinnaga, ikka taheti uut vanaga asendada. jutt käib ikka mutri välismõõdust, keermemõõt oli ikka M8.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

olen seda juttu ka kuulnud, aga natukese teises võtmes! nimelt olla N.Liidus juba siis nanotehnoloogiale üle mindud kui 13mm mutter kasutusele võeti! teagi millal see täpselt toimus, aga kolhoosis tekitas see ikka masinistidele korraliku peavalu kuskil 70-e keskel! uuem tehnika juba 13mm võtmele üle läinud aga tööriistad ikka 14mm! ja kellel oli õnne et sai ikka uue tehnikaga tööriistakomplekti ka kaasa siis 13 võtit tassiti põuetaskus, ripakile ei tohtinud jätta! teised viilisid 12mm võtmest tööriista, ja käiaga lasti sinna väike sälk ka keskele sisse et teaks et see 12 on hoopis 13! 14mm kuuskandist freesis treial välja matriitsi millega taoti 12mm padrunid suuremaks, seda muidugi ääsi abiga ja pärast tunde järgi karastades(termiline töötlus), no muidugi kuidas kellegil õnnestus, aga üldjuhul ikka kestis ja enne läks keere maha kui padrun lõhki. 14mm mutrid olid kullahinnaga, ikka taheti uut vanaga asendada. jutt käib ikka mutri välismõõdust, keermemõõt oli ikka M8.

P.S. olin tollal isale abiks sulaseks, ta oli ametilt autojuht aga suviti istus ikka teraviljakombaini leistangi, vana MTJ mees nagu ta oli. sealt sai ka väike frantzus oma tuleristsed kätte! isa polnud aastaid kombainiga tegelenud, aga siis millegipärast võttis asja jälle ette kuna muid vabatahtlikke polnud. ikka vana hea SK-4, jõuetu mootoriga nii et peksumasina trumli lahti kangutamine kangiga on frantzusile ikka väga tuttav teema! paar aastat SK-4, ja siis vast 3 aastat "Koloss", ja igal vabal hetkel frantzus abikombaineriks! asi lõppes sellega et peale sõjaväge nühkisin sügiseti viis aastat "Niva" roolis vabatahtlikult autojuhiameti kõrvalt isa eeskujul; traktoristi pabereid ei ole ja pole kunagi olnudki :mrgreen: . pigem sobib see jutt teemasse "kas N.Liidus oli miskit head"! ühtkomateist ikka oli küll, vähemalt maapoistel! praktikas kõik asjad läbi tehtud-käidud; ja kui nüüd veel teooria ka taha tuli siis kompott ikka vägev! räägin omadest kogemustest; ikka kuradi lihtne oli teooriat õppida kui oled seda asja juba füüsiliselt käes hoidnud ja isegi lammutanud; lisaks veel vanade kolhoosnike kogemused! 90% kursusekaaslastest olid elusat tehnikat ainult klantspiltidelt näinud! aga hinded olid neil head et kooli vastu võetaks. krt, frantzus pidi isegi sisseastumiseksamid tegema kuigi komisjon soovitas hoopis teist eriala valida kuna keskmine hinne ikka väga nõrk , nimelt 3,93! ja vastuvõtukomisjoni ülem härra Mihkel Naams oli see mees kes isiklikult ütles et autoeriala vist ei ole sinu jaoks kui keskmist hinnet vaadata ja soovitas muud eriala vaadata! krt, vägev mees tegelikult, temaga sai ikka paar aastat mõnusalt koostööd õppeprotsessis tehtud! hea et tema soovitust ei kuulanud vaid läksin ikka eksameid tegema, panused olid 3:1 frantzusi kahjuks. kaks eksamit, suuline matemaatika ja eesti keele etteütlus; noh eks hilisemgi armeeteenistus näitas et kes frantzusi peale ei panustanud olid ikka väga eksiteel :D :D . eksamid tehtud ja frantzus tegi ära :D ! paraku oli jama see et neist kes eksamiteta sisse said ei lõpetanud pooled; ja kui palju asjalikke poisse nende pärast ukse taha jäi :dont_know: :dont_know: . :dont_know: . see oli nüüd küll reedeõhtune offtopik aga avasin veits oma tausta, tehnilises mõttes... :mrgreen:
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

panin naljanurka mis ma panin, aga oma väeosa raadioruhvist tuli ikka päris originaal frantzusi kassetilt, paljud ehk ei teagi et "status quo" on lihtlabane goverdaja...https://www.youtube.com/watch?v=VjB9R0EG7xs
vanahalb
Liige
Postitusi: 2629
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas vanahalb »

frantzus kirjutas:olen seda juttu ka kuulnud, aga natukese teises võtmes! nimelt olla N.Liidus juba siis nanotehnoloogiale üle mindud kui 13mm mutter kasutusele võeti! teagi millal see täpselt toimus, aga kolhoosis tekitas see ikka masinistidele korraliku peavalu kuskil 70-e keskel!.
See nanotehnoloogiline revolutsioon võis olla itaalia kommunistide panus Ülemaailmsesse Internatsionaali. Või vastupidi - neetud imperialistide katse õõnestada kolhoosikorda. Mu isa , kes oli autojuht meenutas kunagi et tema nägi 13 mm võtit esimest korda 1972 a kui see oli uue Žiguli tööriistakomplektis. Žiguli olid siis ka muidugi 13 mm mutrid küljes.

Igasugune vanema põlvkonna nõuka tõsisem tehnika oli Usa algupära . Gaz, Studebakerist tehtud Zil, Maz, esimesed traktorid jne. Usa võtmete mõõdud on tollides aga mitte komakohaga et 0,4 tolli vaid murdosades näidatud et 3/8 tolline võti jne. Minuarust on traditsioonilised nõukaaegsed võtmed tollimurdude teisendused millimeetriteks. Pole ju 20 mm võtit kuigi see oleks ilus ümmargune arv.

13 mm võti oli korralik aken Euroopasse :)
Ütlen ka kohe ära et mul Usa hobiautosid pole ja absoluutsele tõele ei pretendeeri
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

selle kuradi itaalia esikommunisti Togliatti käsi võis tõesti mängus olla, oli ta ju miski Kominterni liige kah :dont_know:
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

pühapäevane päev, miskit tarka pole teha ja mõtteid ka pole värskeid, seega si..n oma nurka! süüdi selles muidugi akf Vanahalb kes provotseeris!!! teemaks siis "toll ja meeter" :D

aasta siis 1994, kolhoosid oma loomulikku surma surnud. tööd ikka oli aga raha ei makstud mida frantzus väärt oli. väikesed lapsed kodus kasvamas ja kahju oli vaadata et nad vorsti asemel kartulikoori võileiva peale panid.võid määrisin ka nende leivale kaks korda; esimesel korral peale ja teisel korral maha, priisata polnud midagi! frantzus enda pärast ei muretsenud, hullemaid aegugi nähtud kui muud peale granaatõuna polnud süüa, aga vot lastest oli kahju! siiani ei tea kes need kartulid ära sõi, meile jäid ainult koored :dont_know: vaja töökoht otsida kus raha ka ikka antakse, ja oli ikka pisike unistus ka et saaks välismaa autoga sõita! autojuhina ma tol ajal enam ei töötanud, väikeses erafirmas lukksepana ametis. kotkas sitaga ei jända, võtsin suuna pealinna ja ikka tollase ühe kõvema transpordi firma ukse taha ja lõin ukse jalaga lahti! et äkitselt vajate frantzusi teeneid, et frantzus on valmis oma internatsionaalset kohustust täitma mis armees tegemata jäi, ja frantzusil on täitsa isiklik põhjus neid kuradi kapitaliste vihata, aga teil on veits tõsisem tehnika millega frantzus neetud kapitalistidele vastu saaks hakata! jutt jumala tõsi, aastal 92 kaarutasin kolhoosi Kamaziga Soome vahet, üle Piiteri muidugi, ja sellest see viha kapitalistide vastu tekkiski. põhjus muidugi lihtne; kiman oma kamaziga Helsingist Turu poole, mööda autobahni; tühi auto ja polnud probleemi 90kmh lasta siledal maal kuna 80 lubatud, tulejutt käis summutist välja! enne Turu linna on Paimio tõus kiirteel, ja vot see võttis Kamazil põhud persest välja, isegi ilma koormata! masinda mis sa masindad, aga lõpuks oli kolmas käik sees ja roomasin mäkke! tõmbasin käsigaasi peale ja hakkasin "Helsinkin Sanomat" lugema; ja siis näen peeglist et veel suurem auto läheneb seljatagant kosmilise kiirusega, SISU kiri ees kandlel. too oli jah 25m pikkune rekka, kui kabiinid kohakuti jõudsid siis viisakusest soomlane aeglustas ja näitas läbi küljeakna frantzusile tulemasinat :mrgreen: viskab ikka sita keema küll! vot et frantzus on ikka väga motiveeritud kui tööd pakutakse. tolle firma aadress oli tollal Tartu mnt. 13, praeguseks on see maja lammutatud. igatahes frantzusi selles kontoris tõsiselt ei võetud, et meie klubisse saamiseks peab ikke soovituskiri olema, aga päris persse ka ei saadetud. krt , parim soovitaja on ju mees ise! aga saabusin vist õigel hetkel sinna kontorisse, neil olnudki plaan mõned juhid juurde võtta, abijuhtideks. tase oli seal klubis muidugi kõva, endised SOVTRANSAVTO juhid ja juurikabaasi Liazi juhid, ikka räigete kogemustega vennad, täitsa võõras seltskond frantzusile, kirjuta või ise endale soovituskiri! aga üllatuseks ei saadetud frantzusi pikalt , ikka viisakalt et võta nädalapärast ühendust, et uurime tausta! frantzusi õnneks oli ka neli klassi külakoolis saksa keelt õpitud. töökeel oli seal klubis saksa keel mida keegi muidugi ei osanud! hiljem kuulsin et varem pidid isegi keeleeksami tegema et sinna klubisse sobiks! nädalapärast frantzus jälle uksetaga, ega mingeid lootuseid ei hellitanud sest sain ka ise aru et nüüd läksin küll kurge kirvega püüdma, et frantzus väljus omast kastist mis ei ole lubatud tolleaegsele "kastiühiskonnale", ikka täitsa valel levelil. uskumatu lugu, frantzus võeti avasüli vastu! taustakontroll tehtud, tulemuseks see et mingit tausta polegi!, ega ei saanudki olla, oli ju frantzus agrotööstuskompleksi taustaga mitte transpordisektoriga seotud, ikka täitsa tundmatu isik! pakkumine oli siis selline et kõigepealt kolm kuud kanalis, et noh tutvud materjaalosaga, ja siis kolm kuud rannapüüki; aga alles peale seda otsustame kas frantzus sobib neile või mitte! isegi raha pakuti selleks pooleaastaseks perioodiks, kuupalk ilma tulemustasuta sõltumata tulemusest, 600 eeku. pakkumine oli hea perspektiivi vaadates, parimail päivil olin sinnani 500 eeku kätte saanud! lõime käed, aga frantzusi tingimustel et endist tööandjat mitte üle lasta, et kahe nädala pärast saan ametisse astuda. kahe nädala pärast oli "õpilane Frantzus" kenasti kohal, Magasini tn 31. ja vot siis tuligi mängu toll ja meeter! uue klubi tehnikaks Volvo ja Sisu. volvoga oli lihtne, ikka klassikaline võtmekomplekt hooldustöödel ligi; aga vot Sisuga oli kammajaa; ikka kaks võtmekomplekti pidi olema, õnneks olid need olemas! meetermõõt ja tollmõõt! Sisul ju ameerika mootor mis inglismaal valmistatud litsensi järgi, nimelt Gummins, ja lisaks veel Fulleri käigukast mis ka ameerika päritolu; ülejäänud tehnika oli soomlaste leiutatud, ja ikka meetermõõdus. ikka korralik tõmblemine oli kahe tööriistakomplekti vahel! krt, no pole parimat kooslust kui Gumminsi mootor koos sünkroniseerimata Fulleri käigukastiga, kui selle endale käppa said oli ikka väga mõnus, sidurit kasutasid ainult kohaltminekuks, edasi oli ainult otselülitus ja ilma mingi raginata, vana kolhoosniku koolitus isa kõrvalt gaz-51 roolis! sidur oli huvitav sest oli ka siduripidur, kes teab see teab! täitsa huvitav oli kanalis, lisaks veel tõelised internatsonalistidest autojuhid kes frantzusile välismaa suitsu pakkusid; ikka Marlboro ja Camel! igatahes edutati frantzus järgmisele levelile peale kolmekuist kanalis roomamist, nimelt rannapüüki, firma juhtkond nii otsustas! ikka Sisu, kolmesillaline, tagumine sild oli ülestõstetav. rannapüük oli sadamatöö, et võtsid sadamast haake, laadisid koorma maha ja siis kuskilt võtsid uue kama peale ja viskasid kas sadamasse või oma õuele kust õiged inetarnatsionalistid sellega euroopa poole edasi kimasid! esimene reis, Muuga sadamast haagis, koormaks 27 tonni graanuleid Kadrinasse kus vanas EPT-s mingit penoplasti kokku sulatati. ülekaal ilmne, aga keda see tollal kottis. frantzus esimest korda välismaa auto roolis, tunne oli kelam sest isegi seiereid ei vaadanud. harjunud ju Kamaziga kaarutama ja sellel masinal pidi ikka pedaal koguaeg vastu põrandat olema isegi tühjalt! krt, kiirteel Jõelähtme juures vaatasin kogemata spidomeetrit ja pidin infarkti saama; seier seisis 110kmh asendis! vot jah, emotsioon oli ikka meeletu, et nüüd seltsimees frantzus ikka näitab kuradi kapitalistedele kuna võrdväärne tehnika olemas :mrgreen: :mrgreen: . kolm kuud rannapüüki, ja siis vahetult enne Jõule tahtsivad tõsisemad tegijad jalga puhata ja lükkasivad frantzusi tanki! et lenda maadmööda Soome, sealt vineerikoorem peale, laevaga tagasi ja edasi Austriat vallutama! mis teha, tuleb ikka ära teha! õnneks ei pidanud üksi seiklema, Eestist startisime ikke suurema seltskonnaga, mingi neli matsi. euroopa liitu tollal ei olnud, ikka igal piiril pidid asjatama tolli ja piirivalvega, õnneks olid kolleegid abiks kes tegid kõik asjad puust ette ja värvisid isegi punaseks. Austria piiril lendasime eraldi trajektooridele, aga kuna frantzus oli geograafias tugev siis keegi muretsema ei hakanud, tagasikoorem oli ka juba teada ja vanad tegijad jagasid näpunäiteid, nn sovetõ bõvalõh! isegi hakkama sain, ja enne tolli tegemist saime jälle Stockeraus oma Austria pesas kokku. no ikka poodi, frantzus ikka täitsa meeltesegaduses!! mingit nänni sai isegi lastele ostetud "Koferi" poest, mingid talvetossud jne. Koferi kaubamärk on tegelikult ALDI oma, aga Austrias on selle nime all. eestisse tagasi jõudsin jõululaupäeval, raha oli nagu ratsahobusel sitta, käisin isegi Maksimarketis läbi ja ostsin koti kartuleid, lisaks veel mandariine ja muud head-paremat! selle ühe reisi hind oli 1000 DEM-i, tol ajal ikka vist ikka väga alamakstud palk frantzusile :dont_know: . panin kodus lapsed kartuleid koorima, ja koored lubasin prügikotti visata! krt küll, vot sellised meenutused pühapäeval "tollist ja meetrist"...moded võivad muidugi selle heietuse kustutada...
Viimati muutis frantzus, 20 Apr, 2021 22:13, muudetud 1 kord kokku.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas Crispy »

Mis kustutada? Sa räägid igast asjast nii huvitavalt, et lihtsalt lust lugeda.

Olen kindel, et sinu sule alt on võimalik isegi värvi kuivamine huvitavaks kirjutada.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2629
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas vanahalb »

frantzus kirjutas: frantzus enda pärast ei muretsenud, hullemaid aegugi nähtud kui muud peale granaatõuna polnud süüa...
Hmm, kas see granaatõun mitte delikatess polnud ja üldse on mulle akf frantzusi sellest eluperioodist ja kuulsusrikkast lahinguteest siiamaani natuke teine mulje jäänud. :D
Seepärast tuligi kohe meelde tuntud kurtmine et
"Noh, kuidas läheb ? Oh, ära räägi: süüa tuleb hallitanud juustu, vein et peale juua on vana ja autol pole isegi katust peal"
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

täpselt nii :D ; ja lisaks sellele oli frantzusil uue ameti alguses igal piiril "kahe tolli vahel meeter" :wall: :wall: :wall:

P.S. ja ikka mingit vanat veini pidid jooma, 10a keldris seisnud
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

Crispy kirjutas:Mis kustutada? Sa räägid igast asjast nii huvitavalt, et lihtsalt lust lugeda.

Olen kindel, et sinu sule alt on võimalik isegi värvi kuivamine huvitavaks kirjutada.
värvikuivamise teema täitsa olemas, pole küll militaariaga seotud aga oskan seda ka sellega kokku viia, tänud vihje eest! kunagi ehk :write:
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

aga jätkame ikka Volga äärselt saksamaalt Engelsist. laupäev ikka väga uimane, kamraadid istusivad väravas telefoni otsas põhutades oma suguvõsaga sest frantzus oli neile tasuta ühenduse loonud, ise käisin "saunas" duschi all nagu laupäeviti ette nähtud, uut voodipesu ei antud kuna olime selle alles eelmine päev saanud aga isiklik maika ja trussarid ja partjankad anti. molutasin niisama magaminekuni punanurgas kodustele kirja kirjutades ja vabal hetkel ka MAZ-i käsiraamatuga tegeledes. pühapäev oli veel uimasem; no täitsa vaba päev kuna partisanidele polnud mingeid kohustusi pandud; isegi kohalikud vanakesed ei üritanud meid duhhe configureerida kohaliku väeosa integreerumisprotsessi, kartsivad sunnikud! täitsa vabad käed töllerdamiseks; komissaril ka vaba päev aga väeosakorrapidaja ikka käis aegajalt kontrollimas et puudega ajateenijad köögipersonalile liiga ei teeks, naised köögis! frantzusil miskipärast melanhoolia tuur peal ja istusin venelaste "emajõe" kaldale, ootama millal vaenlane mööda ujub :D . frantzus teadis ju juba enne hiinlasi et vaenlane tuleb allavoolu! Raketad ja kaubalaevad panid kahtepidi, nii alla-kui ülesvoolu, noo tee kindlaks kes neist vaenlane on :dont_know: ja selle mõtiskluse hetke rikkus oma kamraad! kargas frantzusile turja et tema vanemate nõudmisel peab ka frantzus ilmuma KPP juurde siseõuele sest nende vanemad tahavad ka näha seda välismaalasest kamraadi kellega nende pojad afgaani lähevad võlgu maksma! Saraatovlaste vanemad tulid jah külastama omi poegi ja tahtsid isiklikult ka seda kolmandat kamraadi näha; frantzusi nimelt! vanemad lasti KPP-st läbi siseõuele, aga kaugemale minna ei tohtinud; istud seal lavotscka peal ja kohtusivad järeltulijatega. frantzus viks ja viisakas, no ikka tulen ja tutvustan ennast, kahjuks oli kaabu asemel pilotka peas aga ikka kergitasin tervituseks! ja siis hakkas pihta! kuna frantzus nende pojukeste kõrval nagu Gulliver kääbuste maal siis paluti nende võsukestel ikka silma peal hoida ja halva eest kaitsta; ja tasuks pidin vähemalt 15kg igasuguseid pirukaid kohapeal ära sööma :D . ikka vägevad vene hinged otseses mõttes, korra hiljem sain nendega veel kokku kui esimest ja viimast korda teenistuse jooksul sai frantzus linnaloa ja Saraatovi linnas koos kamraadidega seiklemas käis!!! siis tahtsivad frantzusi ikka päris ära tappa hea-ja parema söögiga :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . hilisemas teenistuses käis frantzus linnas siis kui tahtis või vaja oli, ilma mingi loata! ja siis saabus esmaspäev; et kui " Arno isaga koolimajja jõudis"...
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

"kui frantzus komissariga kooli jõudis"...ikka jõudsid kolm partisani komissari juhtimisel õppeklassi esmaspäeva hommikul peale razvoodi ja kindralstaabi poolt määratud õppejõud kolmele duhhile juba ootamas! major polnud sita pealt riisutud vaid teadis oma tööd; kõigepealt ikka ülekuulamine et kas te soldatid tehnikast üldse midagi teate??? kõigepealt võeti ette keeleoskajad, nimelt Saraatovlased! nood olid lõpetanud mingi kutsekooli Saraatovis autoelektriku erialal; paberite järgi igati profid!!! ülekuulamise käigus selgus et autoelektrit olid nad ka küünlavalgel õppinud :wall: :wall: :wall: . pettunud major võttis siis frantzusi ette, et ega sealt miskit paremat ka tule :dont_know: no ega saanudki tulla, frantzus hakkas saksa keeles selgitama wankel-mootori tööpõhimõtet :D :D . major viskas kolm validooli tabletti keele alla ja käskis frantzusil tagumisse pinki istuda sest seda lolli vist ei koolita ümber vene tehnikale; aga minema ka klassist ei aetud :dont_know: :dont_know: ainult komissar aeti ära sest segavat õppeprotsessi...
Urams
Liige
Postitusi: 301
Liitunud: 24 Okt, 2020 17:59
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas Urams »

Vene hing on ikka suur küll,eriti sõduri vastu ,saadi lausa kurjaks kui süüa ja juua ei
jaksa.Sügiseti veeti meid kolhoosi appi ,ükskord sattusime pulma ,terve küla oli juua
täis.Mustad samakat ei joo ,mina ja Kaluuga seeru pidime panema tee klaasiga,tunni
aja pärast ei jõudnud auto kasti ronida.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

selgitas siis autotehnikateaduste majorist õppejõud meile kogu õppeprotsessi. et järgneva kahe nädala jooksul on igal hommikul siinsamas õppeklassis tund teoreetilist ettevalmistust ja peale seda tehases tootval tööl praktikum, ja peale kahte nädalat on kuu aega ainult praktikum. aga enne utcebka lõppu tuleb ikka eksam ka sooritada et ikka punaste kaantega spetsialistina siit tehasest suunduda omi võlgu maksma! major oma konkreetsusega tuletas meelde hr. Mihkel Naamsi kes ikka armastas korrutada et "mehed, eksam tuleb raske, ikka väga raske"! et täna õpime nii kaua kuni tehase peainsener sm alampolkovnik Sidorov esmaspäevaselt tehase midritunnilt( nõupidamine) vabaneb ja paneb paikka teie praktikumi. teooriaõpe oli ikka väga pealiskaudne, ikka täitsa igav frantzusile. esimeses tunnis ainult üldised tehnilised parameetrid, ja neid numbreid pidid unepealt teadma! mäletan ainult mootori võimsust, 525 hobujõudu. töömaht oli mingi 4 pange, kiirus vist ligi 60kmh. igal tunnil võeti ette mingi kindel objekt; ja seda ikka väga üldistavalt et mis komponentidest see koosneb, täpsemalt asja sisusse laskumata, sõjasaladus vist? värvilised plakatid seinal ja need rääkisid hääletult kõik sõjasaladused frantzusile ära :D . midagi uut frantzusile puht tehnilises mõttes nagu polnudki, va pneumohüdrauliline pidurisüsteem mida me millegipärast tehnikumis õppinud polnud, samas wankelmootorit õppisime :dont_know: . autoelektris tegin Saraatovlaste seljad ühe käega prügiseks, lp hr. Kalju Aleksius polnud tehnikumis tühja tööd teinud! kuigi sellel peletisel polnud transistoritega mingit pistmist, vaid ikka klassikaline magnetpoolidel kontaktidega pingeregulaator. igatahes igav oli, aga abiks see et kõik oli käega katsutav, alates hüdrotransformaatorist planetaarkäigukastini, vot see oli huvitav sest koolis olid ainult plakatid seinal! igatahes sissejuhatav loeng autoehitusest käis kui sisse astus tehase peainsener sm Sidorov. tõusime kõik püsti, va major kes niigi püsti seisis ja kaardikepiga dirigeeris plakatite ees! au ei andnud sest olime kõik paljapäi. sidorov tundis huvi kuidas tellija materjal seekord on ja kuidas seda optimaalselt tehase tootmisprotsessis ära kasutada! noh selles tootmisprotsessis osalemises frantzusil mingeid illusioone ei olnud, olin ju kooliajal poolteist kuud Koeru autoremonditehases praktikumis olnud! praktikantidele jääb ikka kõige mustem töö, nimelt asjade lammutamine! aga vot armees oli praktikumil hoopis teine tähendus, vaja ikka lahingvõimet tõsta mitte mustatöötegijate puudust leevendada! seletab siis major alampolkovnikule et Saraatovlastega on lihtne, et peale juhtmete pole nad miskit muud autotehnikast näinud; aga frantzusiga on asi segane; paistab et jagab igast asjast isegi liigagi palju, aga vene keeles on täielik "tormoz"! alampolkovnik viskas pea kuklasse ühe käega furaschkat kinni hoides et see peanupult maha ei kukuks ja vaatas frantzusile silma, ja otsustas et piduriremonditsehhis ongi just tööjõupuudus sest üks tööline olla pinsile läinud ja puhkuste periood ka ukse ees! aga elektrikud lähevad juhtmepuntraid punuma ja siis neid kabiini laotama. ja lohistas siis peainsener meid laiali töökohtadele, frantzusi andis isiklikult üle pidurimeistrile sulaseks! lihtvenelane, suhtumine sõdurisse super-isalik, ja tema käe all koostasin kolm nädalat piduritaldrikuid( st komplektsed taldrikud kus klotsid-silindrid-vedrud küljes, kruvi ainult silla külge). aga kes siis ikka tehnikat lammutas kui meie praktikum seda ette ei näinud? no ikka vabad "puudega" turjakamad sõdalased! Volga lammutamine oli selle kõrval ikka täielik Lego lammutamine! vähemalt kaks päeva lammutati MAZ-i paljast raami vedrustusest puhtaks, ainsaks tööriistaks puudane vasar ja kang, ja hulga emasid jne. esisillad torsioonvedrustusega ja need tuli ainult toore jõuga lahti peksta, sama ka tagasilla balansiiridega! ja seda tööd tegidki "vabad" sõdurid, kohalikud ikka ka abiks kui miskit koostu oli vaja gaasikeevitusega eelnevalt kuumutada! ikka väga räige töö, tänasin omades mõtetes ikka parteid ja valitsust et frantzus on tunnistatud kõlbulikuks spetsialistide klassi ja sellist musta tööd ei pea tegema!
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Frantzuse nurgake

Postitus Postitas frantzus »

väike vahepala mis kenasti seostub antud teemaga, militaristidega ja frantzusi koerustega! asukohaks Koeru Autoremonditehas ja teemaks " Frantzus ja taksoviin!"

suunati siis viis helgemat pead tehnikumist peale kolmandat kursust suveks praktikale Koeru tehasesse. no kas nad just kõik helgemad pead olid, saime ju ise ka veits valida logistikast lähtudes vastavalt elukohale! Jäneda, Paide, Türi jne, Frantzus oligi kõige kaugemast kolkast logistiliselt, kolme ümberistumisega sai alles sinna; aga kellele sa kaebad kui TARK-i vabatahtlikult minna ei taha venelaste kontorisse Lasnamäele, kuigi TARK-i direktorit tundsin lausa isiklikult ja olid otsesed seflussidemed meie põllumajandusettevõttega nagu tollal kombeks oli, igatahes ZIL-i juppe käidi otse seal noolimas; ja nende töölised olid kibekiirel koristusperioodil nii transpordiga kui tööjõuga ( paar kombainerit) meile igati abiks; ja ikka mõnusate klounide tasemel :D ! Koerus olimegi ikka täitsa mustatööjõud, puhtalt augutäide kuna tol ajal oli ikka tohutu tööjõupuudus igalpool :dont_know: . olime poolteist kuud ainult orjatööjõud volgade lammutamisel; aga praktikapäevik sai hiljem täidetud nagu programm ette nägi, isegi tehase direktori allkiri ja pitsat all! noh eks mingid privileegid olid ka, ikka vorst vorsti vastu! esmalt ikka direktori kabinetti, muidugi esindaja Temt-st ka kohal, ja diilid said paikka! no erilisi diile ei olnud, tehase väravas oli meil oma tuba ilma mingi luksuseta, peldikusse pidid ka valvuri kaudu minema siseterritooriumile, aga väljapääs oli vaba. siseõuele oli ka sissepääs vaba, akna kaudu ja seda me kasutasime! boonuseks oli see et me võime tehase tagaterritooriumil prügimäel remonti toodud volgadega ringi kihutada, seal oli kena rallikrossiraada karjääris! tingimused olid karmid, et üle katuse ei tohi pöörata ja kere peab sirgeks jääma! bensiini nõristage ise nendest objektidest! ja kui summuti alt ära siis peale kaheksat ei tohi lärmata, Koeru kohalik rahvas paneb pahaks, et teie pole siin esimesed öörahurikkujad! motivatsioon igati olemas et tööpostile asuda! peainsener jagas siis meid laiali lammutustsehhi. frantzus koos teise turjakama koolivennaga määrati volga esisildade osandamise liinile, ülejäänud kolm hakkasid keresid algosadeks katkuma, uksed-istmed-kapotid-klaasid jne. sillad olid juba enne neid alt võetud ja osandamise liinile saadetud. kui sinna tsehhi sisenesime siis oli esimene üllatus et ka kaks mustade pagunitega kesk-aasia sõdalast toimetavad seal, ja nimelt esisilla lammutamise laua taga, ja neid laudu oli kaks, teine oli muidugi vaba oodates frantzusi koolivennaga! kaks meest oligi korraga ühe laua taga, üks lammutas paremat poolt ja teine vasemat, ja kõik tükid mis õnnestus eraldada viskasid korvi mis liikus peakohal oleval relsil pesumasinasse. aga sõdalastest; mustade pagunitega, peainsener siis selgitab et need sõdalased on neil bartertehinguga leevendades tööjõupuudust; et ega neil mingeid volga juppe vaja pole, kui just miskit willisele sobivat; aga põhiline kaubandus on ikka kartulid; tehas küll kartuleid ei kasvata aga tehasel on jälle bartertehingud kartulikasvatajatega; volga remont kartuli vastu jne.! no vist ei ole keeruline teema kes tollest ajastust pärit! igapäev nad tööl ei olnud, aga vast paar päeva nädalas, tabletkaga neid kohale toodi; ja süüa said samamoodi nagu meie tehase sööklas raha maksmata, aga see arvestati hiljem palgast maha. igatahes peale praktikat me juurde ei pidanud miskit maksma, jo siis tasus firmale ära; ja TEMT korjas ka sealt korraliku protsendi veel :D . sildade lammutamisega oli nagu oli, pooled kroonmutrid said meislit ja enamus poltidest torni ja haamrit, mõned jurakad isegi kahe mehe koostööga lahti öödud, et üks hoiab pihtidega torni ja teine kuvaldaga lajatab! mõnda koostu ei saanud isegi tulega lahti ja see rändas vanarauda! kerelammutajad muidugi või sees, enamus objekte olid ju endised taksod ja kopikaid vedeles iga nurga taga, ja need läksid muidugi meie ühisesse kassasse! kassa viidi õhtul Koeru poodi ja vahetati "õunaussi" vastu välja! ja juba kolmandal nädalal saabus õnn ka meie õuele! kutid lammutavad taksot ja leiavad tagaistme vahelt terve pudeli "taksoviina"! pudelikork oli küll viimase vindi peal hõõrunud seal tagaistme vedrude vahel aga veel pidas, ja keegi peainsenerile ka sellest leiust ei tõtanud ette kandma vaid ikke hõlmavahele! õhtul vaja ju asi ära lahendada aga siin tekkisid omad probleemid! Paide kutt käis igapäev kodust tsikliga, temaga oli asi selge et jätab vahele; aga vot frantzusiga suurem jama, et ju täitsa alaealine! krt küll, ikka kahekordne ahistamine! autojuhiload olid taskus füüsiliselt, BC kategooria aga sõita ei tohtinud; ja viinavõtmise jaoks olin ka veel alaealine, paar kuud puudu! ikka uskumatu jama küll! koolivennad olid õnneks dimukraadid ja passi ei küsinud, neile piisas kui kaugelt oma autojuhiluba näitasin ja nii see "taksoviin" oma lõpplahenduse leidis! pärast külavahel tõmbasime trakse kah; hea et kohalike käest peksa ei saanud kuna külapreilid tulid ikka julgelt uudistama et miskandimehed ka olete :D :D

P.S: ja ühtegi volgat me üle katuse ei pannud, aga nurkasid ümardasime küll, ja stanged said ikka viisakalt pärast pagassi visatud!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist