gorilla kirjutas:Selle uhke Milremi vankri meditsiiniline kasutamine jääb pehmelt öeldes arusaamatuks.
Haavatu on vaja sinna peale tõsta, seda ta ise ei tee, haavatu on vaja maha tõsta, seda ta ise ei tee..
Milleks haavatu transpordifaas peab olema automaatne? Haavatu võib vajada transpordi ajal meditsiinilist abi..
Miks meedik haavatuga sõita ei saa?
Vähe kummaline on see meditsiiniliseks evakuatiooniks kasutamine tõesti, aga
siiski mitte päris pretsedenditu. Bell 47-etega (mis on märgatavalt lahjem kopter kui meie Robinsonid) evakueeriti Korea sõjas üle 21 000 haavatu. Kusjuures just küljepeal olevatel kanderaamidel, ilma jooksva meediku järelvalveta. Nii et vähemalt õhutranspordi osas on pretsedent olemas.
A look at the Bell 47 can ease the unplesant feeling as well: It evacuated 21,000 WIA soldiers as MedEvac helicopter in Korea and meant the breakthrough for helicopters in military service. The R44 is actually much more capable than a Bell 47.
pilt:
50ndate õppevideo, mis näitab protseduuri lähemalt:
https://www.youtube.com/watch?v=OLlfbjtFTok
Läheb juba vähe teemast mööda, aga üsna opakas tundub meie (ja laiemalt kogu NATO) arusaam, et õhu-MEDEVAC'i kõlbab teha ainult tipp kopteritega, mis on paremini varustatud ja mehitatud, kui kiirabibrigaadi autod. Mitte et selliseid ka vaja ei läheks, aga kindlasti ei ole see jätkusuutlik ainukese kiire transpordivahendina mastaabses sõjas. Kasvõi meie enda R44'adega võiks ilmselt nii mõnegi elu pääasta, kui sarnased kanderaamid lisada ning seda asja harjutada.