Kavastu sild!

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
NGolf
Liige
Postitusi: 3073
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Asukoht: Sakala
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas NGolf »

Plangutuse pilt on tõesti väga sarnane, plankude paksus paistab ka klappivat, pildil vist vaid kaks kihti.

Üks allikas lisainfo saamiseks võiks olla veel TÜ raamatukogus säilitatavad 1948. aasta aerofotod, kus jäänuseid võiks veel näha olla. Maa-Ameti Fotolaos kui valida aluskaardiks Ajalooliste aerofotode koosseaded, siis on antud piirkond kaetud TÜ raamatukogus säilitatavate fotodega küll. Aga paistab et kopeerimise/digiteerimise käigus on resolutsioon kehvaks läinud, sest ka kaardile kantud märkmed nagu Kastre või Kavastu on väga udused. Ehk on originaalid kuskil alles, parema resolutsiooniga? Jõgi ja midagi heledat seal kallastel paistab.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Plangutuseks nimetavad akf-id siin poste siduvaid diagonaale?

Kui jah, siis "diagonaalplangutus" pole eriline identifikaator, sest poste seotakse alati diagonaalidega, et need püsti püsiks.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Dr.Sci »

Vaiade külge kinnitati umbes 30 x 30 cm prussidele kinnitatud kolmekordne plangutis. Plangutis oli igas kihis diagonaalis paigutatud, ehk kiht üks ühtepidi, kiht kaks teistpidi peal ja silla sõiduosa laius oli ca 6-8 m. Plankude paksus oli ca 4 cm, laius 25 cm ja omavahel kinni oli nad neljakandiliste vabrikunaeltega (vist Saksamaalt), mille läbimõõt oli 6-7 mm ja pikkus 12-15 cm. Need naelad tegidki plangutise hilisema kasutamise ehitusmaterjaliks või kütteks raskeks, saagides jäid kogu aeg ette.
Jah, täiesti võimalik et talade seinad olid selliselt rajatud, ma kusagil vist mainisin ka sellist võimalust, sest foto õhku lastud sillast on vastavate detailide osas halva kvaliteediga. Tänapäeval kasutatakse selleks tavaliselt vineeri või mõnda puitplaati, arvutusmetoodika on toodud näiteks meil hetkel kehtvas standardis "EVS-EN 1995-1-1 Puitkoinstruktsioonide projekteerimine", Lisa B.
3-kihiline diagonaallaudis on selliste plaatide ja koorikute puhul inseneride (aga mitte kohalike elanike) juures tavaline (Ka Tallinna ja Tartu laululavade pind on 3-kihiline puitlaudis), vaevalt kohalikud räägivad asjadest mida nad oma silmaga pole näinud sedavõrd täpselt.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Just, ma sain ka eelmistest postitustest aru, et ikka laudis, mitte lihtsalt diagonaalid.
croman40
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas croman40 »

Tere
Sellise silla olemasolu on huvitav teadmine ja põnev on lugeda siinset väitlust ning poolt või vastu argumente.
Lisan omaltpoolt Saksa sõjaväe arhiivimaterjalidest leitud infokilde, mis võivad sündmusi täpsustada. Kirjeldan lühidalt olulisemat, tõlkimisel oli abiks Google, seega võib esineda ebatäpseid väljendeid.
Tõenäoliselt algas tegevus, mille käigus rajati sild Kavastus, 23.02.1944 väegrupi ``Nord``poolt saadetud käsuga armeele nr. 18 (AOK18) laiendada kaitseliini nr.2 (kaartdel näidatud ka ``Panther ``liinina) mööda joont: Petseri - Tartust idas - Kallaste - põhja suunas.
Nord käsk1.jpg
Nord käsk1.jpg (194.07 KiB) Vaadatud 1263 korda
AOK18 saatis 24.02.1944 edasi käsu Tartumaal ja Lõuna-Eestis paiknevale L.korpusele (L.AK), koos täpsemalt fikseeritud kaitseliini joonega: Petseri- Võõpsu- Räpina- Luunja- Kavastu- Koosa- Kallaste- Ranna. Lisaks eraldati töödeks 3 ehituspataljoni (503, 55, 141) ja 1600 inimest abitööjõudu (nn hiwi ) Ukrainast, koos märkusega - ei ole vangid.
AOK18 käsk2.jpg
järgneb
croman40
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas croman40 »

28.02.1944 edastas L.AK käsud alluvatele üksustele, määrates kõigile piirkonna ja ressursid. 207.julgestusdiviisi (207.SD) vastutada jääb Torma-Võnnu ala, edaspidi see laieneb lõuna poole kuni Pihkva järveni.
L.AK käsk3.jpg
Huvitav märkus on 14.03.1944 L.AK päeviku lisas, kus 207.SD teatab, et jäätee Kavastus üle Emajõe ei ole enam läbitav. Kasutatakse parve ja nõutav ? ümbersõit Luunja parve kaudu. See lk on kuupäevaga 14.01.1944, aga see on kirjaviga, asub 13.03.1944 a 15.03.1944 lehtede vahel ja ka jooksev info kattub.
L.AK päevik4.jpg
Seega kindlasti ei olnud silda 1944 a. märtsis veel olemas.
Küsimus, miks oli sellist silda üleüldse vaja kui kasutusel oli parv ja pontoonsild. Minu hinnangul oli 2 põhjust, esiteks kohustati 207.SD organiseerima rannikukaitset mõlemal pool Emajõge ja pontoonid + parv ei taganud aastaringselt kiiret jõeületamist, teiseks tuli 1944. a 4.flotilli koosseisu suur hulk erinevaid ujuvvahendeid, mis samuti vajasid vaba teed.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Aitäh! Niisiis ehitati sild suvel 1944 nagu varemgi teemas arvatud.

Teravustasin veidi ning vaheldumisi erinevat pidi diagonallaudis on mu arvates näha:
kavastu laudis.png
Mitte taladel, vaid silla horisontaalsel osal.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

Kõige respektiga Kriku - sellist silda ei ehitata valmis 3-4 kuuga.Isegi mitte siis kui materjal kaldal olemas.
Sakslastel läks 1944 veebruarist alates iga päevaga asi hapumaks ja võimalik sillaehitus iga päevaga mõttetumaks.

Sellise suurusjärgu kahurväetuld anti Sinimägedes,Emajõel,Sõrves ja Kuramaal.
Venta jõgi Kuramaal on täiesti võimalik pildistamise koht.
Näiteks
Renda /Renden
Manused
Renden 92085_1838.jpeg
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

retti kirjutas:Kõige respektiga Kriku - sellist silda ei ehitata valmis 3-4 kuuga.Isegi mitte siis kui materjal kaldal olemas.
Ja mis alusel sa seda väidad?
retti kirjutas:Venta jõgi Kuramaal on täiesti võimalik pildistamise koht.
Hea näide topletstandarditest. Selle pildi ning akf devisioni poolt postitatud piltide vahel on palju suuremad erinevused kui need, mida oled välja toonud akf devisioni poolt postitatud fotode ning Kavastu fotode vahel.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

Kriku kirjutas:
retti kirjutas:Kõige respektiga Kriku - sellist silda ei ehitata valmis 3-4 kuuga.Isegi mitte siis kui materjal kaldal olemas.
Ja mis alusel sa seda väidad?
Näiteks - samal alusel millega sina katuse kaldenurka.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Katuste kaldenurka võib igaüks fotode pealt mõõta :dont_know:

Ma küsin uuesti, millel põhinevad sinu teadmised sillaehituse kiirusest? Minu teada oled sa veterinaar, mitte sillainsener.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

Kriku kirjutas:
retti kirjutas:Kõige respektiga Kriku - sellist silda ei ehitata valmis 3-4 kuuga.Isegi mitte siis kui materjal kaldal olemas.
Ja mis alusel sa seda väidad?
retti kirjutas:Venta jõgi Kuramaal on täiesti võimalik pildistamise koht.
Hea näide topletstandarditest. Selle pildi ning akf devisioni poolt postitatud piltide vahel on palju suuremad erinevused kui need, mida oled välja toonud akf devisioni poolt postitatud fotode ning Kavastu fotode vahel.
Õige.
Kõik Kavastu pildid siin on erinevad.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36584
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

retti kirjutas:
Kriku kirjutas:
retti kirjutas:Kõige respektiga Kriku - sellist silda ei ehitata valmis 3-4 kuuga.Isegi mitte siis kui materjal kaldal olemas.
Ja mis alusel sa seda väidad?
retti kirjutas:Venta jõgi Kuramaal on täiesti võimalik pildistamise koht.
Hea näide topletstandarditest. Selle pildi ning akf devisioni poolt postitatud piltide vahel on palju suuremad erinevused kui need, mida oled välja toonud akf devisioni poolt postitatud fotode ning Kavastu fotode vahel.
Õige.
Kõik Kavastu pildid siin on erinevad.
Sellest lähtuvalt katsu palun edaspidi hoiduda topeltstandardite kasutamisest enda ning oma oponentide väidetele.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

Kriku kirjutas:Katuste kaldenurka võib igaüks fotode pealt mõõta :dont_know:

Ma küsin uuesti, millel põhinevad sinu teadmised sillaehituse kiirusest? Minu teada oled sa veterinaar, mitte sillainsener.
Keegi Kriku palus vältida minemist isiklikuks.
Aga ma saan sinust aru, miks.
devision
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 15 Aug, 2008 21:37
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas devision »

Retti! Küsime ei tea mitmes kord, et mis seisukoht on nende tunnistajate osas, kes on seda silda selgelt mäletavad ning on sellest üle käinud või üle sõitnud? Ja jutt on suurest alt laevatatavast sillast (ennetan pontoonsilla varianti vastusena). Nad on nõus neid meenutusi jagama.

Kas saaks palun nüüd lõpuks vastuse? On nad kuutõbised, kokkuleppinud valetajad, kellegi poolt manipuleeritud vms? Miks risustamiseks pilduda siia taas pilte suvalisest sillast kusagill suvalises asulas ja suvalisest ajahetkest, millel puudub Kavastuga igasugune seos?
Viimati muutis devision, 12 Okt, 2020 11:14, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist