Kavastu sild!

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas frantzus »

ja tänu kellele on foorumis see teema juba 45. lk jõudnud; ja kes on see diskussiooni edasi viiv jõud olnud? tänu akf Retti järjekindlale oponeerimisele olemegi ju tohutut materjali sellesse teemasse saanud siit-sealt! igatahes selline areng mulle meeldib, kuigi kellegile võib see tunduda mingi kiusu ajamisena aga lõplik tõde pole ju siiani selgunud, aga kuldaväärt infot tekib seoses korraliku oponeerimisega? igatahes teemaarendus on neid lehekülgi väärt, olgu see tõde mis iganes, mulle isiklikult meeldib diskussioon antud teemal, aga palun ärge minge isiklikuks...
klm
Liige
Postitusi: 124
Liitunud: 29 Apr, 2008 8:56
Asukoht: Wesenbergh
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas klm »

Huvitav, kuna tuuakse argumentidena käiku nõukogude laste või muidu lapsikud propagandafilmid, kus vaprad pioneerid või kes iganes sakslased lolliks teevad.
Kui mina koolis käisin, siis viidi meid kinno selliseid filme vaatama ja pärast paluti kommenteerida.
Lapsel tekkis küsimus, et kui sakslased nii ütlematta lollid olid, siis kui lollid venelased pidid olema, et sakslased nii kaugele jõudsid?
Pärast seda enam igaks juhuks kommentaare ei küsitud.
devision
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 15 Aug, 2008 21:37
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas devision »

frantzus kirjutas:ja tänu kellele on foorumis see teema juba 45. lk jõudnud; ja kes on see diskussiooni edasi viiv jõud olnud? tänu akf Retti järjekindlale oponeerimisele olemegi ju tohutut materjali sellesse teemasse saanud siit-sealt! igatahes selline areng mulle meeldib, kuigi kellegile võib see tunduda mingi kiusu ajamisena aga lõplik tõde pole ju siiani selgunud, aga kuldaväärt infot tekib seoses korraliku oponeerimisega? igatahes teemaarendus on neid lehekülgi väärt, olgu see tõde mis iganes, mulle isiklikult meeldib diskussioon antud teemal, aga palun ärge minge isiklikuks...
Saan ma aru, et ülejäänud foorumlased on nii saamatud, et ilma rettita poleks kusagile jõudnud? Eesmärk on kogu aeg paigas olnud tegevussoov samuti. Miks selline tõlgendus?
Info leidmise ja otsimise soov ei saa olla kellegi väljaelamise platvormiks. Hindan oponeerimist, aga ka väitlusel või aruteludel on siiski mingid põhimõtted ja mõistlikud piirid ning minu jaoks väljusid need ammu reeglite ja loogika alt.

Pigem tean mitut inimest, keda soovisin, aga kes teemaga tutvudes keeldusid sellisesse kontrollimatusse, primitiivsesse ja kohati absurdsesse vaidlusesse sekkumast.
Seega mis on tõe kriteerium?
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4871
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Gideonic »

Teemaalgataja lõi selle teema ju ilma akf retti osaluseta. Kõik asja edasi arendavad infokillud siia teemasse tekkinud teistelt kasutajatelt. Jah, uute postituste esilehel oleks see teema ilmselt vähem, aga vaevalt et keegi eelmainitutest oleks olulise info seetõttu otsimata või siia postitamata jätnud.

No tõesti ei saa aru kuidas mingi lõputute (üle päeva tekkivate) "korsten ei jää püsti", "selline ehitamine pole põhimõtteliselt võimalik", "katusenurgad on 80ndatel valed", väidete üle arutlemine siin midagi paremaks on teinud.

Mõistaks veel kui oponeerimise stiil oleks viisakas või vastaspoole välja käidud materjalidest tulevat laiemat pilti arvestav, aga ei. Igasugune argument, kuitahes pinnapealselt läbi mõeldud või olematu tõestusmaterjaliga on piisavalt hea ühe-kahelauseliseks postituseks kuidas "absoluutselt ja vaieldamatult on igasugune sild täiesti võimatu ja välistatud".

Kui ennem fotomaterjali ja täiendavat infot on selline stiil mõistetav, eriti arvestades foorumlase teadmistepagasit emajõe vesikonnast, siis pärast minumeelest mitte. Oponeerida saab ka viisakalt ning arvestades et erineva kaalukategooria väidetel on ka erinev tõestusvajadus (eriti kui need on absoluutsed ja teiste sõnavõtjate tõestusmaterjalide ja arvamustega vastuollu minevad)

Igatahes löheb tõesti väga OTks. Vbandan endapoolse teemaläbustamise pärast, minupoolest võib mu konmentaarid siit eemaldada küll.
croman40
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 10 Okt, 2020 21:42
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas croman40 »

Jah, hea oleks leida veel ehituskäsk või muu ehitust kirjeldav viide, dokumente on palju ja läbivaatamine võtab aega. Samas ega keegi silla olemasolus enam ei kahtle?
Lisan veel Kavastu pontoonsilda puudutavaid materjale.
31.03.1944 sai 207.SD käsu organiseerida veokolonn ja liikuda marsruudil Vammuste-Võõpsu-Hammaste-Kavastu-Kallaste.
kavastu.jpg
Nii tublid sakslased/ukrainlased ka ei olnud, et 7 päevaga sild püsti panna, seega pidi olema paigaldatud pontoonsild. Alates märtsi keskpaigast oli temperatuur plussis ja see oli täiesti võimalik. Käsku selleks ei ole leidnud, aga see-eest on olemas 03.04.1944 AOK18 käsk, et 207.SD kasutaks sillapontooniüksust Brücko T158 Emajõel Luunjas.
Brücko T 158.jpg
Brücko T 158.jpg (166.61 KiB) Vaadatud 1523 korda
Teist pontooniüksust Tartu piirkonnas (ja kogu AOK18 kontrollitaval Eesti territooriumil) 1944 .a ei olnud, st. Kavastus olid samad. Tehnilised andmed - kandevõime 3,36 sammuga pontoonide korral on 10 t ja välimuselt sarnaneb eelpool postitustes olevate fotodega varasematest pontoonsildadest.
Brücko T.jpg
Fuchs
Liige
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Fuchs »

Gideonic kirjutas:Mõistaks veel kui oponeerimise stiil oleks viisakas või vastaspoole välja käidud materjalidest tulevat laiemat pilti arvestav, aga ei.
Eks neid ebaviisakusi ja lausa sõimu on sillausklike poolt ka palju tulnud (praeguseks vist enamus kustutatud teemast.) Inimlikult arusaadav, et retti ei taha järgi anda kuigi oleks vist ammu aeg. Ei usu ka, et ilma retti ussitamiseta siin teemas pooltki nii palju huvitavat analüüsimist keegi oleks viitsinud teha (kuni 3d mudeliteni välja!).
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36624
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Palun nüüd lahkesti teema juurde tagasi.

LISATUD: Ei, enamust teemasse laekunud postitustest ei ole kustutatud. Minu arust pole lehekülje jagugi.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

Nii kaua kui ei ole aerofotot sillast jään mina oma seisukoha juurde.
1948 aasta aerofotol on 1943-44 aasta pontoonsilla jõepoolsed osad mõlemal jõekaldal olemas.
Võimalikku puusilda ega selle osasid 1948 aerofotol ei ole.
Manused
1948 Maa-amet_fotoplaan_194437(1) 1948.jpg
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36624
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Miks sa arvad, et need pontoonsilla otsad on, mitte platvorm parve opereerimiseks?
devision
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 15 Aug, 2008 21:37
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas devision »

Retti. Kuna mina võiksin mitmeid kordi eespool esitatud küsimustele vastused saada? Huvitaks endiselt retti seisukoht.

Tänan ette!
mart69x
Liige
Postitusi: 912
Liitunud: 06 Juul, 2009 15:30

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas mart69x »

Eriline naljavend ikka. Isegi kui need aerofotod kuskilt arhiivist leitakse siis sulle ei suuda nagunii keegi selgeks teha, et fotodel pole pontoonsild ja et üldse need aerofotod on tehtud Kavastus. :mrgreen:
Tänane kord sisuliselt tähendab seda, et riik võib otsustada, et kõik elanikkonnast peavad tõestama, et nad ei ole rasedad ja rasedustest selleks ei kõlba, samas kõlbab ostutsekk 5 kuud tagasi ostetud kondoomile.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas retti »

Kriku kirjutas:Miks sa arvad, et need pontoonsilla otsad on, mitte platvorm parve opereerimiseks?
Parv on alati olnud ja on Parve tee sirgjoonel.
1943-44 aasta pontoonsild on fotol nn valge maja ees.
Manused
kavastu.jpg
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36624
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

Raske öelda pildi pealt, läheb pigem ka paremalt mööda. Pontoonsillale oli ikka ka vaja teed pidi sõita, mitte majauksest astuda.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36624
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Kriku »

See on ju 1944. aasta pontoonsild?

Pilt
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15568
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Kavastu sild!

Postitus Postitas Fucs »

retti kirjutas:1948 aasta aerofotol on 1943-44 aasta pontoonsilla jõepoolsed osad mõlemal jõekaldal olemas.
Võimalikku puusilda ega selle osasid 1948 aerofotol ei ole.
Fucs kirjutas:Vahemärkusena: Need 1942a koordinaatide süsteemis M 1:10 000 fotoplaanid (o42 seeria) on tehtud erinevatel aegadel 1948-1950 ja osad ka sealt edasi.
Ei pruugi olla 1948a seis.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 43#p635643

Ehk, et veelkord:

Fotoplaanide raamjoone taga on märkus, et fotoplaan on koostatud 1948 KUNI 1950 õhulendude materjali baasil.
Vabalt võib olla alusmaterjal hoopis aastast 1950 ja plaan ise on igal juhul koostatud peale 1950 aastat (muidu ei saaks sinna panna lendude piirdaatumit "kuni 1950").

Ja ka mulle tundub, et fotol nähtavad "valged kohad" on praamisillad.
Ilmselt taastati praami/parveliiklus Kavastus kohe 1944-1945 aastal.
1948 või 1950 käis tõenäoliselt parv Kavastus juba kindlasti.
Pärast Teist maailmasõda käigus olnud Reku, Haaslava ja Kavastu parvest on nüüdseks kasutusel ainult Kavastu parv.
https://www.digar.ee/arhiiv/et/raamatud/17050
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: olevtoom ja 10 külalist