Seda, kas paigaldati rammimise teel, peab olema näha ka pinnasest. Kaevandis posti ümber peab olema geoloogiline, inimtegevusest puutumatu pinnas vastandina kaevatud augu täitematerjalile. Kui pinnas just puhas liiv ei ole, siis peaks arheoloog sellest aru saama. Samuti ei tohiks posti alumise otsa lähedal leide olla (ülalpool muidugi on hulgaliselt, kui arvestada, kui palju sinna alale metalli vihises).croman40 kirjutas:Erinevus tavaliste hoonete või muude konstruktsioonide jaoks puitpostide kasutamisel ja sillavaiade paigaldusel seisneb asjaolus, et selliste sildade vaiad (postid) paigaldati rammimise teel.
Kavastu sild!
Re: Kavastu sild!
Täpsustan oma mõtet.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Kavastu sild!
''Teema on palju aastaid arutlusel olnud asjaarmastajate militaarfoorumites.''
Augusti lõpust siiani... ning selle militaarfoorumite loeteluga tutvuks hea meelega.
Augusti lõpust siiani... ning selle militaarfoorumite loeteluga tutvuks hea meelega.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Kavastu sild!
To Walter2
Ei ole mõtet tähenärija olla.
Miks Sa ise varem vallalehte täpsemat artiklit ei ole kirjutanud?
Ei ole mõtet tähenärija olla.
Miks Sa ise varem vallalehte täpsemat artiklit ei ole kirjutanud?
Vilks pidi teispool Läti piiri hunt olema?
Re: Kavastu sild!
Artiklite kirjutamine jäägu ajaloohuvilistest grafomaanidele (neid peaks ka foorumis piisavalt olema..) ning oleme faktides ikka täpsed. Pealegi pole tegu minu vallaga.Vilks kirjutas:To Walter2
Ei ole mõtet tähenärija olla.
Miks Sa ise varem vallalehte täpsemat artiklit ei ole kirjutanud?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Kavastu sild!
Varahommikust!
Sain järjekordse kogemuse: prillideta ei maksa arvutile läheneda... Sattusin siia.
No ja kui ma siin juba olen, siis ...
Märkasin septembris laekunud kirja ja tudeerisin sedasinast teemat huviga. Tõsise huviga, juba 2 tundi. Mingil hetkel muigasin, kohati valdas mind äratundmisrõõm ja no mitmel korral tahtis ka s... keema minna.
Saage aru, et mitmed ( kui mitte paljud ) museuumi sarnased asutused käivad sedasinast foorumit praktiliselt algusest peale lugemas info hankimise ja õppimise kohana. Sestap ei ole nimetet asutustele viitamine kõnealuses küsimuses kuigi tõsine argument. Seda enam, et need mõlemad on nö uusmoodustised... ehk ilma pikema ajaloo ja sügavamate fondideta. Aga see selleks.
P.s aga aerofotot tahaks ikkagi näha ... enne kui devisionile väikese õlle viin.
Saladuskatte all võin märkida (aga ainult Sulle! ), et negatiivid on/olid mõne aasta eest TÜ raamatukogus hoiul... Vist vana KHO...
... aga õigluse huvides tuleb tunnistada, et ilma akf devisioni algselt uskumatu teema alustamiseta ei teaks me sellest sillast midagi...
Päris nii see just ka ei ole. Lihtsalt vale kivi alt otsiti vähki...
Kriku viidatud üleskutse koolivennalt on muidugi tore, kuid oleks võinud sisuliselt korrektsem olla. Emajõe äärsed lahingud ja nende kaalukus... Ei tahaks ilma argumentatsiooni nägemata pimesi nõustuda.
No ja lõpetuseks ka paar sõna.
Edu Teile ja püsige terved!
P.S. Aga sild vist ikkagi oli...
terv
o
Sain järjekordse kogemuse: prillideta ei maksa arvutile läheneda... Sattusin siia.
No ja kui ma siin juba olen, siis ...
Märkasin septembris laekunud kirja ja tudeerisin sedasinast teemat huviga. Tõsise huviga, juba 2 tundi. Mingil hetkel muigasin, kohati valdas mind äratundmisrõõm ja no mitmel korral tahtis ka s... keema minna.
Rohkem ja vähem lugupeetud kaasfoorumlased!retti kirjutas:Võite arvata mida soovite.
Maanteemuuseum ei ole sellise silla olemasolust kuulnudki ja sõjamuuseumis tagasihoidlikult öeldes lihtsalt muiati -
Sakslased ehitasid sooserva 300 meetrise silla...
Saage aru, et mitmed ( kui mitte paljud ) museuumi sarnased asutused käivad sedasinast foorumit praktiliselt algusest peale lugemas info hankimise ja õppimise kohana. Sestap ei ole nimetet asutustele viitamine kõnealuses küsimuses kuigi tõsine argument. Seda enam, et need mõlemad on nö uusmoodustised... ehk ilma pikema ajaloo ja sügavamate fondideta. Aga see selleks.
P.s aga aerofotot tahaks ikkagi näha ... enne kui devisionile väikese õlle viin.
Saladuskatte all võin märkida (aga ainult Sulle! ), et negatiivid on/olid mõne aasta eest TÜ raamatukogus hoiul... Vist vana KHO...
... aga õigluse huvides tuleb tunnistada, et ilma akf devisioni algselt uskumatu teema alustamiseta ei teaks me sellest sillast midagi...
Päris nii see just ka ei ole. Lihtsalt vale kivi alt otsiti vähki...
Kriku viidatud üleskutse koolivennalt on muidugi tore, kuid oleks võinud sisuliselt korrektsem olla. Emajõe äärsed lahingud ja nende kaalukus... Ei tahaks ilma argumentatsiooni nägemata pimesi nõustuda.
No ja lõpetuseks ka paar sõna.
Edu Teile ja püsige terved!
P.S. Aga sild vist ikkagi oli...
terv
o
[i]Miski siin ilmas ei saa viibida nii sügavas vaikuses kui surnud inimene.[/i]
Frederic Manning
Frederic Manning
Re: Kavastu sild!
Nüüd on jälle hulk vett merre voolanud ja saab veidi parandada ja täiendada esialgseid arvamusi.
Alustades silla ehitajatest ja kes siin varem pakkus välja Organization Todt, saab endale õlale patsutada õige arvamuse eest. Seda oleks olnud võimalik tuvastada varemgi, aga lisan uuesti, paremini loetava dokumendi silla rajamise otsuse kohta koos O.T. juhtkonna skeemiga.
Täpsemal lugemisel ja tausta uurides olid nõupidamisel osalejad:
- AOK18 ülemjuhataja (Lindemann), staabiülem Foertsch ja pioneeriüksuste juht (A.Pi.F ) Johns
- O.T. Russland Nord juhataja Giesler, staabiülem Gimpels ja AOK18 alal tegutseva 1.piirkonna(einsatz) ülem Sommerer.
Teemaks olid O.T. poolt tehtavad tööd ja sildade kohta II. punktis kirjutati otsused:
a) hetkel ehitatavate sildade tööde kiirendamine
b) ajutise 1-realise tee laiendamine, sildade remont trassil Dg.X (mingi Läti trass)
c) uue silla ehitamine Kavastus
d) uue silla ehitamine Pikasillas
Selle info põhjal võib järeldada, et tellija oli AOK18 (samas ei kahtle, et VG Nordi heakskiit oli olemas) ja peatöövõtja O. T., armeepoolseks kontaktiks objektil oli tõenäoliselt Pi.Reg Stab 667, kes tegi ka tänases mõistes omanikujärelevalvet.
Kinnituse eelnevale saab paarist Tehnika Peaameti kirjast RA-st, kus esimeses on 10.05.1944 Tartu osakonna veesõidukite kasutamise aruandes peakontorile kirjutatud punktis 5):
Mootorpuksiir Hüva on mõeldud ekskavaatori Hiiglane vedamiseks, mis praegu on veel remondis. Hüva kasutab 25 liitrit petrooli või bensiini tunnis ja sellel on väga vana mittetöökindel mootor. Hetkel puksiir laenutatud O.T. Kavastu sillaehituse objektile.
Teises kirjas, saadetud Riias paiknenud Ostlandi Tehnika Keskametist 29.06.1944:
Nagu ülaltoodud aruandest nähtub, on Dorpati osakonnas lisaks poide paigaldamise laevale Uku saadaval 4 puksiirlaeva, millest üks on praegu laenatud O.T. Kavastu sillaehituse objektile. ...
Alustades silla ehitajatest ja kes siin varem pakkus välja Organization Todt, saab endale õlale patsutada õige arvamuse eest. Seda oleks olnud võimalik tuvastada varemgi, aga lisan uuesti, paremini loetava dokumendi silla rajamise otsuse kohta koos O.T. juhtkonna skeemiga.
Täpsemal lugemisel ja tausta uurides olid nõupidamisel osalejad:
- AOK18 ülemjuhataja (Lindemann), staabiülem Foertsch ja pioneeriüksuste juht (A.Pi.F ) Johns
- O.T. Russland Nord juhataja Giesler, staabiülem Gimpels ja AOK18 alal tegutseva 1.piirkonna(einsatz) ülem Sommerer.
Teemaks olid O.T. poolt tehtavad tööd ja sildade kohta II. punktis kirjutati otsused:
a) hetkel ehitatavate sildade tööde kiirendamine
b) ajutise 1-realise tee laiendamine, sildade remont trassil Dg.X (mingi Läti trass)
c) uue silla ehitamine Kavastus
d) uue silla ehitamine Pikasillas
Selle info põhjal võib järeldada, et tellija oli AOK18 (samas ei kahtle, et VG Nordi heakskiit oli olemas) ja peatöövõtja O. T., armeepoolseks kontaktiks objektil oli tõenäoliselt Pi.Reg Stab 667, kes tegi ka tänases mõistes omanikujärelevalvet.
Kinnituse eelnevale saab paarist Tehnika Peaameti kirjast RA-st, kus esimeses on 10.05.1944 Tartu osakonna veesõidukite kasutamise aruandes peakontorile kirjutatud punktis 5):
Mootorpuksiir Hüva on mõeldud ekskavaatori Hiiglane vedamiseks, mis praegu on veel remondis. Hüva kasutab 25 liitrit petrooli või bensiini tunnis ja sellel on väga vana mittetöökindel mootor. Hetkel puksiir laenutatud O.T. Kavastu sillaehituse objektile.
Teises kirjas, saadetud Riias paiknenud Ostlandi Tehnika Keskametist 29.06.1944:
Nagu ülaltoodud aruandest nähtub, on Dorpati osakonnas lisaks poide paigaldamise laevale Uku saadaval 4 puksiirlaeva, millest üks on praegu laenatud O.T. Kavastu sillaehituse objektile. ...
Re: Kavastu sild!
Hiiglane ei olnud lihtsalt ekskavaator vaid süvendaja.
Süvendada Kavastus ei olnud vajadust.
Süvendada Kavastus ei olnud vajadust.
- Manused
-
- Hiiglane.jpg (66.55 KiB) Vaadatud 2665 korda
Re: Kavastu sild!
croman40 kirjutas
Teemaks olid O.T. poolt tehtavad tööd ja sildade kohta II. punktis kirjutati otsused:
a) hetkel ehitatavate sildade tööde kiirendamine
b) ajutise 1-realise tee laiendamine, sildade remont trassil Dg.X (mingi Läti trass)
c) uue silla ehitamine Kavastus
d) uue silla ehitamine Pikasillas
unterlagen zur besprechung am 25.03.1944 - on tõlgituna - dokumendid aruteluks.
Teemaks olid O.T. poolt tehtavad tööd ja sildade kohta II. punktis kirjutati otsused:
a) hetkel ehitatavate sildade tööde kiirendamine
b) ajutise 1-realise tee laiendamine, sildade remont trassil Dg.X (mingi Läti trass)
c) uue silla ehitamine Kavastus
d) uue silla ehitamine Pikasillas
unterlagen zur besprechung am 25.03.1944 - on tõlgituna - dokumendid aruteluks.
Re: Kavastu sild!
retti kirjutas:Hiiglane ei olnud lihtsalt ekskavaator vaid süvendaja.
Süvendada Kavastus ei olnud vajadust.
Kõik õige, kuigi "Hiiglast" on kirjanduses nimetatud nii ekskavaatoriks, koppekskavaatoriks ja ujuvekskavaatoriks (viimane võiks olla täpseim nimetus).
Samas, miks ta peaks olema seotud Kavastuga kui 10.05.1944 kirjutatakse seal töötanud mootorpuksiirist "Hüva"?
(29.06.1944 kirjas mainitakse remondis olevat "Hiiglast" veelkord:... Kolmest (Tartu) osakonna käsutuses olevast ujuvekskavaatorist "Lambda", "Delta" ja "Hiiglane" on praegu töös ainult kaks esimest. Sooviksin, et annaksite teada, kas ujuvekskavaator "Hiiglane" võib selle aasta jooksul tööle hakata...)
retti kirjutas:unterlagen zur besprechung am 25.03.1944 - on tõlgituna - dokumendid aruteluks.
Isegi kasutan Googlet tõlkimisel ja üks soovitus on kontrolliks tõlkida vastupidi, antud juhul eesti keelest saksa keelde. Kui tuleb esialgne väljend, siis võib eeldada üsna täpset tulemust. Kui mitte, siis proovida tõlkida inglise keelde või eraldi sõnade haaval otsida. Ühesõnaga, eesti keeles võiks olla täpseim vaste " 25.03.1944 koosoleku dokumendid".
Sisust - ei ole mingit põhjust arvata, et tegemist oli jututoaga, siis oli vaja otsuseid teha, koheselt. Kõik saavad aru, kes on tellija ja kes töötegija, ka tänapäeval ei kirjutata seda alati eraldi välja kui teisi osalisi ei ole.
Re: Kavastu sild!
[/quote]
Isegi kasutan Googlet tõlkimisel ja üks soovitus on kontrolliks tõlkida vastupidi, antud juhul eesti keelest saksa keelde. Kui tuleb esialgne väljend, siis võib eeldada üsna täpset tulemust. Kui mitte, siis proovida tõlkida inglise keelde või eraldi sõnade haaval otsida. Ühesõnaga, eesti keeles võiks olla täpseim vaste " 25.03.1944 koosoleku dokumendid".
Sisust - ei ole mingit põhjust arvata, et tegemist oli jututoaga, siis oli vaja otsuseid teha, koheselt. Kõik saavad aru, kes on tellija ja kes töötegija, ka tänapäeval ei kirjutata seda alati eraldi välja kui teisi osalisi ei ole.[/quote]
Vahet pole - tulemus on sama ka eri keeltes
документы для обсуждения
documents for the discussion
asiakirjat keskustelua varten
dokument för diskussionen
Isegi kasutan Googlet tõlkimisel ja üks soovitus on kontrolliks tõlkida vastupidi, antud juhul eesti keelest saksa keelde. Kui tuleb esialgne väljend, siis võib eeldada üsna täpset tulemust. Kui mitte, siis proovida tõlkida inglise keelde või eraldi sõnade haaval otsida. Ühesõnaga, eesti keeles võiks olla täpseim vaste " 25.03.1944 koosoleku dokumendid".
Sisust - ei ole mingit põhjust arvata, et tegemist oli jututoaga, siis oli vaja otsuseid teha, koheselt. Kõik saavad aru, kes on tellija ja kes töötegija, ka tänapäeval ei kirjutata seda alati eraldi välja kui teisi osalisi ei ole.[/quote]
Vahet pole - tulemus on sama ka eri keeltes
документы для обсуждения
documents for the discussion
asiakirjat keskustelua varten
dokument för diskussionen
Re: Kavastu sild!
retti kirjutas:Vahet pole - tulemus on sama ka eri keeltes
документы для обсуждения
documents for the discussion
asiakirjat keskustelua varten
dokument för diskussionen
Nüüd läheb juba semantikaks, aga vaatame neid näiteid:
-unterlagen zur besprechung -GoogleTranslate - dokumendid aruteluks - GT- Dokumente zur Diskussion - ei ole sama väljend
-unterlagen zur besprechung - GT - documents for the discussion - GT - Unterlagen für die Diskussion - ei ole sama väljend
-unterlagen zur besprechung - GT - asiakirjat keskustelua varten - GT - Dokumente zur Diskussion - ei ole sama väljend
-unterlagen zur besprechung - GT - документы для обсуждения - GT - Diskussionspapiere - ei ole sama väljend jne.
Ehk kuna GT ei leia sama väljendit, tuleb eraldi sõnade haaval vaadata. Unterlagen - dokumendid, besprechung - koosolek.
Veel üks võimalus on tõlkida võimalikult terviklikult, ka siis võib GT täpsema vastuse anda: unterlagen zur besprechung am 25.3.44 - GT - dokumendid 25. märtsil 1944 toimunud koosolekuks /documents for the meeting on March 25th, 1944 /документы к собранию 25 марта 1944 г.
Re: Kavastu sild!
Retti ikka keeldub silla olemasolu uskumast ja vaidleb vastu?
Re: Kavastu sild!
küsin vahele, et kas kuskilt on läbi käinud ka arvatav silla joonis või kuidas see võis täpselt välja näha?
mõtlesin, et tassiks ühe maalikunstniku kavastusse ja laseks tal veidi maalida...
mõtlesin, et tassiks ühe maalikunstniku kavastusse ja laseks tal veidi maalida...
Re: Kavastu sild!
Kavastu silla ehitusjoonist ei ole leidnud ja ei pea tõenäoliseks, et see enam olemas ongi. Väga hea oleks kui kuskilt mõni uus foto välja ilmuks.
Samas, projekti teemat on plaanis puudutada küll, kuna tegemist oli kõigi tunnuste järgi tüüplahendustega ja võrdluseks on õnnestunud hankida Todti sillaehitusjooniste kogu.
Samas, projekti teemat on plaanis puudutada küll, kuna tegemist oli kõigi tunnuste järgi tüüplahendustega ja võrdluseks on õnnestunud hankida Todti sillaehitusjooniste kogu.
Re: Kavastu sild!
Puksiir "Hüva" elas sõja lõpu isegi üle.
Edasi dets.1948
Edasi dets.1948
- Manused
-
- Hüva.png (224.17 KiB) Vaadatud 2260 korda
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 24 külalist