4. leht 5-st

Postitatud: 05 Sept, 2010 13:46
Postitas ant00ni0
Kõik pildit on tehtud väljast, aga kas on pilte seest ?..või ei pääse sinna sisse mitte kuidagi ?

Postitatud: 06 Sept, 2010 2:18
Postitas Tarmo Männard
Vee alt sinna sisse ei pääsenud.

Postitatud: 06 Sept, 2010 19:37
Postitas EstGun1
Arvatavasti pole tegemist militaarse objektiga, aga kuna teemaks on objekt Tallinna lahes siis seal russalka kandis on vees selline rambi moodi betoonist objekt. Keegi äkki teab siin mille jaoks see sinna ehitati? mul pole ausalt öeldes õrna aimugi. :dont_know: :D

Postitatud: 06 Sept, 2010 21:08
Postitas Aspelund
Kas ühele neist ei pidanud jõudma oma viimasesse ankrupaika allveelaev Lembit?

A

Postitatud: 06 Sept, 2010 21:10
Postitas AIXX
Mis seal sees üldse olema peaks? :D

Postitatud: 06 Sept, 2010 22:30
Postitas Arnold
Kas ühele neist ei pidanud jõudma oma viimasesse ankrupaika allveelaev Lembit?
Et kuidas, ja kuhu? Lahte lainete määndada? :?

Postitatud: 07 Sept, 2010 0:00
Postitas Lemet
Aspelund kirjutas:Kas ühele neist ei pidanud jõudma oma viimasesse ankrupaika allveelaev Lembit?

A
Vahepeal aeti uduhullu juttu selle "kuulimuna" naabrusesse Kangro "Kalevipoeg" püsti panna. Siis kena vaadata, kuidas kajakad rahvuseepose kangelase täis si...vad... :wall:

Postitatud: 07 Sept, 2010 4:46
Postitas Tarmo Männard
Olen kuskilt lugenud, et Russalka juurde plaaniti vast samalaadset kaitserajatist, nagu see, mis oli Linnahalli juures.
Merre ehitatud kahuriparei vms
Mingid kärgkastid seal meres tõepoolest on

Postitatud: 07 Sept, 2010 18:33
Postitas represseritu
Tallinna lahes olev raudbetoon saar oli nõukogude meresõüalaevastiku
objekt, mis oli ette nähtud sõjalaevastiku laevade tankimiksiseks ja
kaldal Viimsis asuva kütusehoidla täitmiseks kütusetanklaevadelt. Kütusehodlaga oli ta ühendatud mere- ja maaaluse kütusetorustikuga.
Objekti ehitas Balti meresõjalaevastiki ehitusorgansatsioon. Peale Eesti taasiseseivumist läksid Viimsi kütusehodlsd erafirma katesse, kes taotles
Eesti Valitsuselt luba meres asuva tankimispjatvormi taaskasutamisele. võtmist. Luba ei antud kun naftasaaduste ümberlaadimine avalahhel on
äärmiselt keskkonnaohtlik. Merepoolsete tuulte puhul ja kütuse laadimis-
avarii korral saaks naftasaaduste reostuse Prita rand enne kui selle vältiseks jõutakse midagi tõhust ette võtta.

Postitatud: 07 Sept, 2010 20:55
Postitas Castellum
Olen kuskilt lugenud, et Russalka juurde plaaniti vast samalaadset kaitserajatist, nagu see, mis oli Linnahalli juures.
Merre ehitatud kahuriparei vms
Mingid kärgkastid seal meres tõepoolest on
1 - Heino Gustavson. Tallinna vanemad merekindlused. Olion Tallinn 1994:
Tsitadell ja praambalefandid - lk 16;
Merepatarei - lk 68-69;
Õppepatarei - lk 69;

2 - Vello Mäss. Merekindlus Tallinna lahe põhjas. Horisont 3/ 1993:
Tsitadell;

3 - Muinsuskaitseameti register. Mälestis nr 22268:
http://register.muinas.ee/?menuID=monum ... w&id=22268

Kokku oli Tallinna sadamast idas meres viis ehitist - 18. saj algus 1 (Mässi hüpotees, et ongi Rootsi 17. saj keskme plaani teostus - vähetõenäoline) ja ~19. saj kesk - 4 ehitist. Plaane oli rohkem. Tänapäeva mõistes täiesti läbiuurimata teema.

Miiduranna tunnelid

Postitatud: 25 Juul, 2021 8:30
Postitas Some
Et siis Miidurannas kaevati omal ajal korralikult.
https://epl.delfi.ee/artikkel/94095047/ ... vapunkreid

Kuid metrootunnelid Tallinna külje all on tegelikult ammu olemas. Nimelt uuristasid Miiduranna kõrgendiku alla, umbes 45 meetri sügavusele Leningradi metrooehitajad ja Nõukogude armee ehituspataljonide mehed 1960ndatel ja 1970ndatel kolm 800 meetri pikkust ja kuuemeetrise diameetriga tunnelit.

Miiduranna tunnelid

Postitatud: 26 Juul, 2021 9:58
Postitas Kapten Trumm
Praegu peab sadama omanik võitlust Viimse vallaga, et see ala ehitada täis kortermaju.
Tegemist on ikkagi unikaalse objektiga, kus erahuvi kadudes saab säilitada igasugu puutumatuid asju.
Sellist asja ei tohiks mingil juhul lasta tõusikurajooniks teha, sest siis muutub selle sihtotstarbeline kasutamine võimatuks, algab allkirjade kogumine selle tegevuse lõpetamiseks jne.

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 26 Juul, 2021 10:59
Postitas Walter2
Some kirjutas:Et siis Miidurannas kaevati omal ajal korralikult.
https://epl.delfi.ee/artikkel/94095047/ ... vapunkreid
Kuid metrootunnelid Tallinna külje all on tegelikult ammu olemas. Nimelt uuristasid Miiduranna kõrgendiku alla, umbes 45 meetri sügavusele Leningradi metrooehitajad ja Nõukogude armee ehituspataljonide mehed 1960ndatel ja 1970ndatel kolm 800 meetri pikkust ja kuuemeetrise diameetriga tunnelit.

Kuna artiklit ei näe siis mis oli nende tunnelite eesmärk? Tuumavarjendid ilmselt mitte.

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 26 Juul, 2021 11:04
Postitas Some
Strateegilised kütusevarud Balti laevastikule, ca 51000 tonni.

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitatud: 26 Juul, 2021 11:05
Postitas TTA
Walter2 kirjutas:
Some kirjutas:Et siis Miidurannas kaevati omal ajal korralikult.
https://epl.delfi.ee/artikkel/94095047/ ... vapunkreid
Kuid metrootunnelid Tallinna külje all on tegelikult ammu olemas. Nimelt uuristasid Miiduranna kõrgendiku alla, umbes 45 meetri sügavusele Leningradi metrooehitajad ja Nõukogude armee ehituspataljonide mehed 1960ndatel ja 1970ndatel kolm 800 meetri pikkust ja kuuemeetrise diameetriga tunnelit.

Kuna artiklit ei näe siis mis oli nende tunnelite eesmärk? Tuumavarjendid ilmselt mitte.


Kütusehoidlad nõukogude mereväele. Ca. 10-15 aastat tagasi oli sama asi uudistes aga eks vahepeal on jõudnud uus ajakirjanike põlvkond peale kasvada ja eks iga uus on taasavastatud vana vms.