India riistvarahanked

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas Lemet »

Rafale eelis on see, et tegu on tõelise pommituslennukiga, sest kandevõime on tohutu võrreldes ükskõik millise hävitajaga.
Jama, Rafale kandevõime pole midagi erilist ja jääb maha näiteks F-15 omast.( rafale tühimass 10 tonni ja max stardikaal 24 tonni, F-15 tühikaal 12 tonni ja max stardikaal 30 tonni. Mõlemad kahemootorilised lennukid)
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mulle jäi küll segaseks, misasi selle Rafale "tuumapommitajaks" siis muudab, mida teistel masinatel pole?
B61 taktikaline tuumapomm läheb küll külge enamikele ameeriklaste lennukitele, kõige väiksem neist oli A-4 Skyhawk.
Äkki on küse hindude tuumapommi suuruses/kaalus (B61 kaalub 320 kg) ja on 3,5 m pikk ja 33 cm läbimõõduga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas nimetu »

@Lemet

Tasuks siiski vaadata payloadi, mis Rafale puhul on 9,5 tonni. See on parem näitaja kui Gripenil, Eurofighteril, F-16, F/A-18, MiG-35 ja Su-35-el ning jääb napilt alla ainult Su-34 ja F-15C plangile variandile (teatud konfiguratsioonides võib nende kandevõime väiksem olla).
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas Lemet »

nimetu kirjutas:@Lemet

Tasuks siiski vaadata payloadi, mis Rafale puhul on 9,5 tonni. See on parem näitaja kui Gripenil, Eurofighteril, F-16, F/A-18, MiG-35 ja Su-35-el ning jääb napilt alla ainult Su-34 ja F-15C plangile variandile (teatud konfiguratsioonides võib nende kandevõime väiksem olla).
MOTT. Elik siis väite, et "...Rafale eelis on see, et tegu on tõelise pommituslennukiga, sest kandevõime on tohutu võrreldes ükskõik millise hävitajaga...." jamakskuulutamine on igati põhjendatud...Gripen ja F-16 on kusjuures hoopis teise kategooria lennukid ja näiteks F-18E payload teeb oma paindlikuses Rafalele ilmselt samuti sisse- MTOW 29937- EF 6354 - EW 14452=...? :wink: Või vähemalt ei paista Rafale tohutut ülekaalu kuskil. Sealjuures on Rafalel kütust sisemistes paakides vaid 4500 kg. Liiati tuleb siinkohal arvestada ka mitte vaid ülesviidava kaalu, vaid sinna juurde ka paljut muud. Kasvõi lennukaugust selle "payloadiga". Võidad ühes, kaotad teises. F-18E viib üles 300 kilo koormat vähem, aga kütust on tal sisemistes paakides pea kaks tonni rohkem.
ning jääb napilt alla ainult Su-34..
Kas kolm tonni on "napilt"? Su-34 maksimaalne payload on 12 500 kg. Ja vat see ületab IMHO Rafale võimekust tõepoolest tohutult.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas nimetu »

F-18E payload teeb oma paindlikuses Rafalele ilmselt samuti sisse- MTOW 29937- EF 6354 - EW 14452=...?
Lasti kandevõime on ikka konkreetne number. MTOW tuleb mängu siis kui on vaja kombineerida kütust ja relvastust. Näiteks osadel lennukitel on suur kandevõime, kuid täis kütuselastiga ei suuda enam maksimaalse kandevõimega võrdset koormat kanda (ere näide oleks Su-35).
Super Horneti kandevõime on 8 tonni. Tubli 1,5 tonni vähem kui Rafalel. Kolme 2 tonnise kütusepaagiga jääb selle lennukaugus alla samas konfiguratsioonis Rafaleile.
Kas kolm tonni on "napilt"? Su-34 maksimaalne payload on 12 500 kg. Ja vat see ületab IMHO Rafale võimekust tõepoolest tohutult.
Sukhoi enda lehel on selle lennuki varasema versiooni kandevõime 8 tonni. Hiljem on erinevate allikate poolt räägitud ka 12 tonnist, kuid päris ametlikku arvu ei ole. Ja ei vaidle vastu et tõenäoliselt ületab - peabki ületama, arvestades milleks see lennuk loodud on. Muidugi kui kütust täis pumbata jääb see lasti suurus tõenäoliselt kuhugi 10 tonni kanti, kuigi lennukaugus peaks igaljuhul suurem olema. Tegu on ikkagi hoopis teisest klassist lennukiga.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas Lemet »

Sellisel juhul jääb pisut arusaamatuks, miks lugupeetav opereerib Rqafale puhul 9,5 tonniga ja kiidab selle teistest lennukitest tohutult paremaks. 9,5 tonni on Rafale suuteline kandma täpselt MTOW puhul. (Tühi lennuk 10 600 + kütust 4500(mis on Rafale sisemiste paakide maht)=15 100. MTOW on 24 500. Lahutame sellest 16 100 ja saame tegelikult isegi vähem kui 9500. Koolimatemaatika. Ja pole mingit põhjust pajatada mingist tohutult paremast kandevõimekusest. Enam-vähem samasse auku teiste sama klassi lennukitega. Su-34 numbrid tõin ma mängu lihtsalt selleks, et seda tegi lugupeetav ise, väites vene lennuki kandevõime "pisut" paremaks kui Rafalel..
täis kütuselastiga ei suuda enam maksimaalse kandevõimega võrdset koormat kanda
MTOW ongi maksimaalne stardikaal, mis suudetakse õhku viia. Pole vahet, kas kaalu annavad relvad või alla riputatavad lisakütusepaagid. Või võetakse sisemistesse paakidesse minimaalselt kütust ning suurendatakse selle kaalu arvelt relvastuse kaalu. Et mingit võrdlust saada, tuleb võtta tühja lennuki kaal, otsida välja, millise kaalu annavad sisemised täidetud kütusepaagis ja jääk ongi üleslennutatav kasulik koormus ehk payload.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas nimetu »

MTOW ongi maksimaalne stardikaal, mis suudetakse õhku viia. Pole vahet, kas kaalu annavad relvad või alla riputatavad lisakütusepaagid. Või võetakse sisemistesse paakidesse minimaalselt kütust ning suurendatakse selle kaalu arvelt relvastuse kaalu. Et mingit võrdlust saada, tuleb võtta tühja lennuki kaal, otsida välja, millise kaalu annavad sisemised täidetud kütusepaagis ja jääk ongi üleslennutatav kasulik koormus ehk payload.
Seda ma üritangi sulle selgeks teha, et payload ei ole sama mis mingid MTOW arvutused. See on konkreetne hinnang lennuki lastile. Rafale suudab B ja C variandis kindlalt 9,5 tonni ära kanda (ka täis paakidega). Osadel lennukitel on aga teoreetiliselt võimalik palju kanda, kuid mitte täis paakidega. Või siis teistpidi, et võimalik oleks kanda suuremat kaalu, kuid kinnituskohad lihtsalt ei võimalda rohkem panna (igal kinnituskohal on oma maksimaalne kaal).
Rafale puhul võimaldab kinnituspunktide rohkus ja suur lasti kandevõime väga erinevaid seadistusi teha. Näiteks on võimalik teha pikamaa lende täppis õhk-maa pommidega või kanda suurem kogus 250kg pomme või siis hoopis lennata üle tonni kaaluvate tiibrakettidega.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas Lemet »

Seda võimaldavad ka kõik teised lennukid, miska on üheselt selge, et jutud Rafale TOHUTUST paremusest ei vasta lihtlabaselt tõele. Minu poolt teema lõpetatud, igaüks, kel koolimatemaatika käes, rehkendab toodud numbrite baasil ise, kui soovib.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tavapäraselt on tekikasutuseks mõeldud lennuki juures pandud rõhku omadustele, mis avalduvad laevalt õhkutõusmisel ja maandumisel - parandatud juhitavus ja stabiilsus varisemiskiiruse lähedal, madal varisemiskiirus/tõusukiirus, arenenud tiivamehhaanika jne. Väikestel kiirustel pole nt F-16'st F-18-le suuremat vastast, F-18 stabiilsus ja võime pidada igasugu vägivaldseid asendeid on kaugelt suurem.

Teine asi, mis tekilennukil on tavaliselt parem, on teliku (ja plaaneri) parem vastupidavus ja teliku suurem baas ja rööbe. Esimene seepärast, et lennuk kannataks tekilt opereerimisega kaasnevaid suuri koormusi ja teine seepärast, et juba rattad maha saanud masin naljalt uppi ei läheks. Kuna merel on vähe lennuvälju, siis tavaliselt (kuid on ka erandeid) on tekilennukid kahemootorilised.

Kuidas need aga parandavad tuumapommi kandmise võimet, ei saagi aru. Tuumapomm viiakse tänapäeval kohale madallennul, ülehelikiirusel (kasutatakse langevarjuga pommi), missioonid võivad olla pikemad ja nõuda teist meeskonnaliiget, kes tegeleb missioonispetsiifiliste asjadega, pilooti segamata.

Prantsuse tuuma-arsenalis on tuumarelva kandvad lennukid tavaliselt kas suurendatud mõõtmetega tüübid (Mirage IV), tavaliselt kahekohalise kabiiniga (Mirage 2000N, Mirage IV) ja nende spetsiifiline relvastus on prantslaste strateegiline tiibrakett ASMP (see võib tõesti nõuda mingit ekstra aparatuuri). Seal on muidugi põhjus selles, et prantslased ei oma spetsiaalseid strateegilisi pommitajaid ja peavad selleks "venitama" taktikalisi lennukeid. Kui raha rohkem oli, loodi selleks spetsiaalne suurendatud Mirage mudel, Mirage IV
https://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_IV

Täna seda enam ei kasutata, seda asendas õhujõududes, sh ASMP kandurina, Mirage 2000N.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
madiss
Liige
Postitusi: 409
Liitunud: 20 Nov, 2015 23:40

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas madiss »

Hävitajate puhul on primaarne avioonika paremus ja parameetrid, antud lennukite puhul oli suure tõenäosusega otsustav prantsuse hävitajate avioonika mõningane paremus konkurentide ees.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas Gideonic »

Kapten Trumm kirjutas:Mulle jäi küll segaseks, misasi selle Rafale "tuumapommitajaks" siis muudab, mida teistel masinatel pole?
B61 taktikaline tuumapomm läheb küll külge enamikele ameeriklaste lennukitele, kõige väiksem neist oli A-4 Skyhawk.
Äkki on küse hindude tuumapommi suuruses/kaalus (B61 kaalub 320 kg) ja on 3,5 m pikk ja 33 cm läbimõõduga.
Asja juurd on vist selles et Prantslased olid ainukesed, kes aitasid Indial omal ajal (vist tõesti kogukamaid pomme) Mirage 2000-ega integreerida. USA ja enamik muust läänemaailmast sai India tuumakatsetuste peale üsna pahakseks, ning sanktsioneerisid mitmeid sõjatooteid.
Relvade integreerimiseks on üldiselt ikka vaja teha koostööd relvasüsteemi tootjaga. Ilmselt spekuleeriti, et USA ei oleks väga õnnelik (arvestades tema varasemaid seisukohti) kui neid pomme hakata uute F-18 või F-16 mudelitega integreerima :dont_know:
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19208
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Rafale hind Indiale: 219,44 mil € / tk.

Postitus Postitas ruger »

Prantslased müüvad 12 hävitajat Mirage F-1 maha Argentiinale. Hinnaks 40 miljonit eurot... :scratch: Kas tükist või kogu diil... :scratch:
Tundub, et kogu diil, kuid sellele eelnes teine 200 miljoni eurone leping.
France plans sale of a dozen surplus Mirage F-1 fighters to Argentina for €40 m, according to budget statement by Prez Hollande
Pilt
http://www.infodefensa.com/latam/2016/1 ... ntina.html
https://twitter.com/JoedeBrig/status/794472992357150720
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?

Postitus Postitas Gideonic »

Tundub et India ikka vaikselt õpib ka. Hakatakse valmistama Uut lennukikandjat koos 57 lennukiga:

https://www.indiatoday.in/mail-today/st ... 2018-01-15

Mis teeb asja huvitavamaks on see, et lennukitest kaalutakse ainult F-18E'd ja Rafale't. Muuhulgas on tootjatelt palutud ka presentatsioone, kuidas need lennukid lendaksid siin teemas varemmainitud Kiev klassi lennukikandjalt, "INS Vikramaditya".

Tundub et Mig-29K jätkuvate hädade valguses (just India mereväes) ei peeta seda enam kõige perspektiivikamaks.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?

Postitus Postitas Gideonic »

India kaalub 126 F-35A ostmist. Võimalik et üritatakse venelastega agresiivsemalt kaubelda (näidates et neil on tõsitaga) või on hindudel PAK-FA ühisprojektist taandumisega tõsi taga. Igal juhul on äärmiselt ebatõenäoline, et ameeriklased lubaksid müüa F-35'e riigile, mis samaaegselt usinasti arendab välja varghävitajaid koos Venemaaga. Ehk kui selline müük kunagi toimubki, siis üsna kindlalt klausliga igasugu PAK-FA värk lõpetada.
Capability jump: IAF looks to buy fifth-generation F-35 fighter

It is learnt the IAF wants to procure 126 of the variant called F-35A - the air force version of the fighter that incorporates "conventional take-off and landing"
Ajai Shukla | New Delhi

Business Standard learns the IAF top brass is formally requesting for a classified briefing by the F-35’s prime builder, Lockheed Martin, on the capabilities of the sophisticated, fifth-generation fighter developed under the US Joint Strike Fighter programme.
The US government has not formally offered the F-35 to India. A classified briefing would require formal clearance from the US Department of Defence (the Pentagon) and the State Department. The grant of such a clearance would be an important first step towards permitting the sale of F-35s to India.
It is learnt the IAF wants to procure 126 of the variant called F-35A – the air force version of the fighter that incorporates “conventional take-off and landing”, or CTOL. Another variant, the F-35B, incorporating “short take-off and vertical landing”, or (STOVL), has been developed for the US Marine Corps. A third version, developed for the US Navy, incorporates “catapult assisted take-off but arrested recovery (CATOBAR).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Mitu korda saab ühe reha pulkade otsas tantsida?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

MiG-29 (ja tema derivaatide) probleemid peaks hindudele hästi teada olema, sest omal ajal kuivamaa-29ga said nad kõvasti näppe kõrvetada.
Põhiline probleem näis seal olevat mootorite äärmiselt kehv vastupidavus, mis mõningatel juhtudel ei küündinud isegi 100 tunni taha (keskmiselt 200 või nii).
Sakslased, saades endale "trofeeks" 24 DDR-i MIG-29't, lahendasid selle probleemi käepäraselt nii, et deforseerisid mootoreid. Selle tagajärjel aga kukuvad muidu silmapaistvad lennuomadused pigem keskpäraseks ja mootorid tossavad koledat moodi. Mäletan Lennart Meri matuste ajal, kuidas 4 Poola MIG-29't sõitsid üle Tallinna, toss oli ikka muljetavaldav. Sakslastel polnud see muidugi ainus taoline asi, ka nende F-4'de mootorid olid taoliselt "pikendatud elueaga" (F-4 puhul kukkus nt maksimaalkiirus sellest Mach 2.2 pealt Mach 1,9 peale). Sedasi õnnestus saada MiG-29 mootoril saada 700 tundi. Sa

Kuna aga hävituslennuki mootori(te) pakett moodustab maksumuselt 1/3 lennuki hinnast (1/3 on plaaner ja 1/3 elektroonika), siis valik 200 või 2000 tunnise mootori vahel on juba suuresti majanduslik probleem.

Seepärast, valikuvõimaluse olemasolul tundub, et puhtalt lennuki enda valikul oleks otstarbekam osta 2 korda kallim ameerika lennuk, sest kui mootorite eluiga on 10:1, siis see esimene 2000 tundi läheb odavamal lõpuks kallimaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist