No aga milleks siis see jahumine tanki tehniliste omaduste üle, kui sinu kriteeriumiks on, et see on parim tank, mida toodetakse kõige rohkem?Kuid lõpuks jäi peale põhimõte mis seisnes olgu kui halb või hea tank on aga olgu neid hästi palju ja kohe saadaval!
Plekist tankid? Kuipalju oli saksa tankivägedes tanke 50 ja 60 mm esisoomusega, mis jäid alla ainult KV-le, T-34 ja lisasoomusega T-28-le ning kuipalju nsvl-l T-26 ja BT tanke? Ei olnud need saksa tankid nii plekist midagi võrreldes vastasega. See on ilmselt ka teadmata, et nsvl-i 1941.a. enamlevinud tanki- ja tankitõrjekahuril olid tõsised probleemid selle soomusega? (jällegi tabelites ilusad numbrid, aga reaalses elus tootmistehnoloogia rikkumine – seekord oli mürske liiga palju karastatud ).et sakslased oma plekist tankidega kuid väga mobiilsetega suutsid sisse piirata ning võita kordi suuremaid ning paremini varustatud maaüksusi.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 2212#1221275mm Panzer IV kahur oli alguses L24 pikkusega junn,millest kõlbas ainult jalaväe ning kergete tankide vastu kasutada nagu BT seeria,T-26 ja muu siuke.
Viimaseks raskete tankide arengus. Põhiline lahingutank Panter ei kadunud kuhugi, arendati teda kuni lõpuni edasi, Ausf. F soomuskaitse oli jälle tublisti paranenud võrreldes eelmise mudeligaTiiger 2 jäi siis viimaseks seeria toodangus olevaks Saksa tankiks ning pidi näitama tervet nende arengu suunda,panustusi ja ka muidugi tehnoloogiat.
Ja mis oli selle saksa armee number?Mõningaid huvitavaid juhtumisi muidugi esines KV tankidega,kus üks tank suutis vahest isegi mitu päeva suurt osa Saksa armeest lihtsalt kinni hoida
Itaalias osalesid pantrid rünnakutes Anzio sillapea vastu veebruaris 1944.a.Kuni nö "teise rinde" avamiseni ei kasutatud ju kuskil mujal Panther tanke kui idarindel
Jentz, T.: Germany's Panther tank. lk.144
13.(Tiger) Kompanie/PzRgt.GD märts 1943.a.:Ehee ainukene vahe on selles,et T-34 erinevalt Tiigrist oli ikkagi suhteliselt mobiilne.
[...]
Mobility: In one case two Tigers were sent to follow five T-34 at a distance of about 2 km. The Tigers couldn't manage to close the range even though the snow wasn't deep and the ground was hard. In no way was the Tiger less maneuverable than the T-34. The Tiger is well suited as lead tank because of it's good mobility. The relatively quick acceleration is especially astounding for a tank,
[...]
Jentz, T.: Tiger I & II, lk.75, 77.
Nimelt algselt oli jah mootori ja käigukasti juures palju kasutatud alumiiniumi. Selle lahenduse „geniaalsus“ selgus juba augustis 1941.a., kui sakslaste kätte langes suur osa NSVL alumiiniumi tootmisvõimsusest. Septembris kutsuti siis kiiruga kokku komisjon ei kellegi muu kui Molotovi enda juhtimisel, mis suutis siis lahenduseks välja mõelda, et alumiiniumi asemel hakatakse kasutama malmi. Seeriasse läks alates 1942.a. jaanuarist. Ressurss jällegi vähenes.Kuid kas siis mitte kõik tolle ajastu B-2 mootorid polnud tehtud alumiiniumist? Milleks siuke norimise küsimus?
Svirin, lk.376
Huvitav, kas hiljem hakati jälle alumiiniumi tankimootorites kasutama - lennukeid tehti ju terasest ja puust?
Soomuse läbistamiseks tuli kõigepealt vastase tanki tabada, kas sihik oli ikka tasemel? Lisaks räägitakse, et soomustläbistav 76mm mürsk oli 1941.a. defitsiit – hädaga kasutati šrapnellmürsku (Svirin lk.350 annab läbistavuseks 30-32 mm mitte kaugemalt kui 400 m).F-34 suutis läbistada nii Pz III kui Pz IV soomuse 1500 meetrilt.
1942.a. sügisel katsetati T-34 käiguvaru ja leiti, et kütust jätkub 200-220 km jaoks, õli aga see-eest 145 km jaoks.Käiguvaru oli kõigil kolmel sarnane.
Voenno-Istoritseskii Arhiv 6/2007 lk.53