PAK-FA

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
eloscuro
Liige
Postitusi: 500
Liitunud: 09 Mai, 2007 21:09
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas eloscuro »

metsanurk kirjutas:Sukhoi PAK FA. Stealthy, supercruise, uue põlvkonna relvastus, kiirus Mach 2.83 jne. jne. Kas peaks hirmu naha vahele ajama? :roll:
--
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Veel vene 5. põlvkonnast...

Postitus Postitas Lemet »

...mis tundub olevat nagu pootsmani suvivili-ei idane ega mädane...
Главной исследовательской программой остается создание истребителя пятого поколения ПАК ФА компанией "Сухой" по проекту Т-50 (И-21). Первый прототип предполагается поднять в воздух в 2009 году. С 2012 года планируются испытания ПАК ФА с двигателями пятого поколения. Сроком начала серийного выпуска Т-50 оптимистично называют 2015 год, но, вероятно, это произойдет не ранее 2020 года.
Peamiseks katseprogrammiks jääb viienda põlvkonna hävitaja PAK FA loomine firma "Suhhoi" projekt T-50 (I-21) alusel. Esimese prototüübi esmalend on planeeritud 2009 aastasse, alates 2012 aastast planeeritakse lennuki katsetusi viienda põlvkonna mootoriga. Seeriatootmise algust ennustatakse optimistlikult 2015 aastaks, kuid reaalselt juhtub see vaevalt enne 2020-ndat aastat.

Seda siis seisus, kui USAF juba mõnda aega lendab reaalselt viienda põlvkonna hävitajatel. Lisaks on artiklis veel muudki huvitavat.

http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=1014592
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9067
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

PAK-FA

Postitus Postitas Kilo Tango »

Перспективный авиационный комплекс фронтовой авиации

Ehk siis venelaste uus radaritele nähtamatu hävitaja, mis pidi tulema selline, et maailmas analooge ei ole ja kõik ja puha. 2007 öeldi, et katselennud hakkavad toimuma 2008.a. lõpus. Eelmise aasta detsembris öeldi, et mitte enne jaanuari. Nüüd räägitakse umbmäärasest aasta algusest.

Tegelikult on masin nüüd nii kaugel, et võiks selle kohta juba pisut enam infot liikuda. Kas keegi on leidnud kusagilt netisügavustest asja kohta vähe täpsemat infot kui fanboide genereeritud arvutipildid.
Toddie
Liige
Postitusi: 345
Liitunud: 16 Aug, 2007 9:19
Kontakt:

Postitus Postitas Toddie »

venelastel on ju aegade algusest saadik kõik sellised asjad tugevasti salastatud olnud ja mingit avalikku infot pole liikunud seni, kuni "uue" vidina veel uuemast järglasest on juba kõlakas lahti läinud. Näiteks kui palju oleme siiamaani ametlikest kanalitest kuulnud "Musta Kotka" nimelisest vene tankist ja ega T-90 puudutav inff ka mingi avatud raamat just pole.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9067
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Toddie kirjutas:venelastel on ju aegade algusest saadik kõik sellised asjad tugevasti salastatud olnud ja mingit avalikku infot pole liikunud seni, kuni "uue" vidina veel uuemast järglasest on juba kõlakas lahti läinud. Näiteks kui palju oleme siiamaani ametlikest kanalitest kuulnud "Musta Kotka" nimelisest vene tankist ja ega T-90 puudutav inff ka mingi avatud raamat just pole.
Mustast kotkast on teada küll. Täpselt seda on teada, et seda tanki ei tule, kuna Omsk Transmaš läps 2002 aastal pankrotti.

T-90 kohta on väga palju teada. Mis sind täpsemalt huvitab? Korpus, torn ja veermik on T-72. Keerukamad asjad on võetud T-80 pealt või uued. Näiteks on ära vahetatud tulejuhtimine, suurtükk, öösihikud ja mootor. Üht-teist nipet-näpet veel (peaaegu uus aktiivsoomus). T-72 kohta on teavet nii et tapab.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4853
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Postitus Postitas Gideonic »

Oleks ise huvitatud ka väga teada saamast milline see lennuk tuleb, aga usaldusväärset infot pole tõesti kusagilt saada. Oleks rohkem aimu, mida nad tegelikult ikkagi teevad, oleks lihtsam ka kommenteerida.

Igatahes, kui nad plaanivad reaalselt teha võimekuselt F-35 ja F-22 vahele jäävat täielikku stealth lennukit nagu nad välja reklaamivad, siis on see projekt suure tõenäosusega juba ette läbi kukkunud. Ei ole võimalik, et venelased suudavad disainida sellise lennuki plaanitud eelarve eest tootmishinnaga 80-120 miljonit $, rääkimata aastast 2015. Kui tootmishind tuleb aga oluliselt kallim, on see lennuk venemaale arvestatavas koguses ülejõu käiv.

Võtame näiteks F-22. sellele lenukile tehti kaks prototüüpi: YF-22 ja YF-23, millest mõlemad lendasid juba aastal 1990.

Aastaks 1997 lendasid katsetuseks juba esimesed F-22, mida siis kõvasti testiti, aga mis on 80-90% ulatuses need samad lennukid mis praegu lendavad. Siis oli ühikuhinnaks 184 miljonit dollarit. See kasvas aastaks 2008 355 miljonini.

Vaadates F-35 on ta praegu oma testidega vähekene kaugemal kui F-22 oli aastal 1998. (X-35 lendas esmakordselt aastal 2000, F-35 aastal 2006). Uusim tootja hinnang ütleb, ühikuhinnaks tuleb 122 miljonit dollarit, hoiatusega et see ilmselt kasvab. Pole võimatu, et aastaks 2013 kui teda relvastusse hakatakse võtma on see sinna 200 miljoni kanti. Seda siis lennuki puhul, mis on juba teine kasutusse võetav Stealth fighter ja mis on vähemvõimekas kui esimene. Samuti oli F-35 arendamise üks eesmärkidest F-22 jaoks valmistatud tehnikat kasutades teda suures koguses (2000-3000 lennuki vahel) suhteliselt odavalt toota.

Venemaal mingit reaalset stealth prototüüpi kunagi lennanud ei ole (ei Mig 1.44 ega Su-47 pole reaalselt rohkem stealth-lennukid kui näiteks Eurofighter). Mõelge nüüd ise kui suur tõenäosus on, et nad viimasepeal radarile nähtamatu lennuki valmistavad. Selleks läheb ju hulga rohkem vaja kui ainult head Radar Cross Section'it.

Kui neil oli algselt saadik plaanis rohkem mingi tugevate stealth sugemetega hävitaja, mille RCS otsevaates on rohkem mingi 20-30 cm^2 kanti (arvatavasti 10-20x suurem kui F-22'el aga 3-4 korda väksem kui kõigil muudel) ning millele on uue põlvkonna avioonika, radar, Thrust Vectoring , siis on asi vähe usutavam.
Kasutaja avatar
man21
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 01 Juun, 2005 13:34
Kontakt:

Postitus Postitas man21 »

Ma üldsegi ei välista, et selline lennuk venelastel kunagi tuleb, kuid ta tuleb "veidi" hiljem, kui väideti. Umbes siis, kui läänes lendavad kuuenda põvkonna lennukid.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Medusa
Liige
Postitusi: 860
Liitunud: 21 Jaan, 2005 10:04
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Medusa »

Kuskilt on meelde jäänud, et amid mõtlesid ka YF-23 baasil teha miskit kergepommitajat/ründelennukit, kuna ausalt öeldes oli ju YF-23 oluliselt tugevam kandidaat kui YF-22, (nähtamatuse omadustes, lennukauguses ning ka kiiruses, Mach 1.8 ilma järelpõletita pole üldse paha saavutus) jäädes alla vaid väikesel kiirusel manööverdusvõimes, kuna esimesel ei olnud thrust vectoring süsteemi.

Venelaste superasjadest on siiani ainult ilusad jutud ja vahvad arvutipildid olnud, a'la superlennuk laskmas alla kahte F-22e
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9067
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Medusa kirjutas:Kuskilt on meelde jäänud, et amid mõtlesid ka YF-23 baasil teha miskit kergepommitajat/ründelennukit, kuna ausalt öeldes oli ju YF-23 oluliselt tugevam kandidaat kui YF-22, (nähtamatuse omadustes, lennukauguses ning ka kiiruses, Mach 1.8 ilma järelpõletita pole üldse paha saavutus) jäädes alla vaid väikesel kiirusel manööverdusvõimes, kuna esimesel ei olnud thrust vectoring süsteemi.

Venelaste superasjadest on siiani ainult ilusad jutud ja vahvad arvutipildid olnud, a'la superlennuk laskmas alla kahte F-22e
YF-23 baasil arendused on praegu täiesti ära unustatud. Tehakse uus asi from grund up kui uus administratsioon kässarit ei tõmba.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9067
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Viienda põlvkonna Vene hävitaja katselennud algavad tänavu

Postitus Postitas Kilo Tango »

Viienda põlvkonna Vene hävituslennuki katselennud algavad tänavu

http://www.postimees.ee/?id=81567
Postimees kirjutas:Lennufirmade Suhhoi ja MIG direktori Mihhail Pogosjani sõnul algavad viienda põlvkonna hävituslennuki katselennud sel aastal.

«Tehtud tööd lubavad alustada katselendudega sel aastal,» rääkis ta Indias Bangalores toimuval lennundusnäitusel Interfaxi vahendusel.

Samas rõhutas ta, et töötamine uue lennuki kallal jätkub. Läbi on vaadatud erinevaid võimalusi, hulgas ka kahekohalise hävituslennuki variant ja ka selle võimalik baseerumine lennukikandjal.

Pogosjan selgitas, et kõigi nende versioonide läbitöötamine võtab kaua aega.

Firmajuhi sõnul valmib viienda põlvkonna hävituslennuk kostöös India lennukitööstusega. Koopereerumine Indiaga on laiaulatuslik, suhe koostööpartnerite vahel on tema sõnul 50:50.

Me püüdleme selle poole, et uus lennuk oleks maksimaalselt unifitseeritud nii Vene kui India õhujõudude jaoks, rääkis Pogosjan.
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Samas ennustavad vene kommentaatorid, et relvastusse ei jõua see masin enne aastat 2020-2030...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9067
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Lemet kirjutas:Samas ennustavad vene kommentaatorid, et relvastusse ei jõua see masin enne aastat 2020-2030...
Üks on vähemalt kindel - analooge see masin maailmlas ei oma.
alax
Liige
Postitusi: 1492
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas alax »

alax
Liige


Liitunud: 7 Dets 2005
Postitusi: 339
Asukoht: Lõuna-Eesti

PostitusPostitatud: 04 Dets, 2008 13:44 Teema: Vasta viitega
Kuskil kaheksakümnendate alguses toodi ALMAVÜ-sse lammutamiseks dessantlaste raadiojaamad. Tutikad olid, 1960. aastast. Seisnud konservatsioonis. Lampidega, skeemilt midagi hästi nõmedat. Külgriba formeerimiseks 100Khz juures 20 LC võnkeringiga!!!! VÕimsus 5w.
Salastatud olid need jaamad 1978 aastani. Et jänkid ei saaks irvitada.
Ja kaalusid need dessantnikudele mõeldud jaamad 60 kg. Siis oli kindel, et tuul soldateid ei häiri.

See oli ka täitsa kindel, et need raadiojaamad ei omanud maailmas analooge.
Alati kuulen Vene asepeaministri Ivanovi väiteid, meenuvad mulle need õnnetud raadiojaamad.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4853
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Postitus Postitas Gideonic »

http://www.weeklystandard.com/Content/P ... m.asp?pg=1

Sattus läbi Wikipedia lingi ühe huvitav artikli peale aasta algusest. Autor on muidugi ameerikamaa hoiakuga vend, seetõttu ei tasu kõike infot, mida ta analüütikutelt saanud on, kindlasti liiga tõsiselt võtta. Samas tundub see hulga usutavam ja loogilisem, kui enamik sellest mis vene massimeedias liigub (või pigem ei liigu). Ühesõnaga, artikli järgi ,arvestatava tõenäosusega PAK-FA tõepoolest lendab aastal 2010, ainult et agadega:
Russian industry representatives close to the program tell THE WEEKLY STANDARD that "the radar to be flown in the aircraft from NIIP design bureau will be a variant of the same Irbis-E passive electronically scanning array (PESA) radar technology that is in the Sukhoi Su-35 Super Flanker and not the next-generation active array (AESA) that program requirements call for. The engine will be the Saturn/Lyulka 117S modernised derivative of the Su-27's AL-31F-Series 3 engine and not the next-generation AL-41F1 design. There will also be few new-age on-board systems in the avionics suite."
Väidetavalt on PAK-FA prototüüp midagi sarnast sarnast kunagisele YF-22'ele. Ühesõnaga lennuk, mille kõik põhikomponendid vajavad veel aastatepikkust väljatöötamist. (YF-22 tegi esmalennu 1990, F-22 prototüüp 1997 ja lennuk ise jõudis relvastusse 2005)

veel:
"The most likely near-term future for the PAK-FA is that there will be prototype demonstrators that make a number of flights -- just like the Mikoyan MFI 1.44 and Sukhoi S-37/Su-47 models -- and then the program may slow down or come to a halt altogether while industry tries to finish developing these on-board systems," said one analyst in Moscow familiar with the program.

The consensus of the industry representatives who spoke to THE WEEKLY STANDARD is that overcoming these technology bottlenecks depends significantly on whether or not any foreign partners come on board to cooperate -- and bring some much-needed funding with them. Development of the avionics and radar components will require a significant investment in Russia's electronics industry sector, which has been neglected for years. Russia, now in the middle of the worst economic crisis to hit the nation since the hyperinflation of the 1990s, simply lacks the resources required to bring its largely dilapidated defense industrial base into the 21st century. The most optimistic estimate for the program is that production-series PAK-FA airplanes will not be flying in VVS service before 2016 and that export customers would receive their aircraft much later.
See seletab üsna hästi usinat koostöötegemist Indiaga. Samas väidab veelkord, et peale "esmalendu" reaalsed probleemid alles hakkavad ning tootmiskõlbulikust lennukist ollakse ikka veel väga kaugel.

Eks mõne aja pärast ole näha kas see jutt ka tegelikkusele vastab, aga kõlab usutav küll :)
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9067
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

2010 siis

Postitus Postitas Kilo Tango »

«Katselennud algavad 2010. aastal,» ütles Ivanov, kes kureerib Venemaa sõjatööstuskompleksi, Uuralites asuvat kaitsetööstuspiirkonda väisates

http://www.postimees.ee/?id=198470
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline