Masinate eeldatav eluiga
-
- Liige
- Postitusi: 1239
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
Masinate eeldatav eluiga
Ma olen kuulnud jutte, et konflikti korral olla olnud vene soomukite arvestuslik eluiga poolteist minutit ja tankidel vaid pisut rohkem.
Siis olid nad oma ülesande täitnud ja võisid koos meeskonnaga rahus õhku lennata.
See kõlab üsna pöörase raiskamisena.
Kas see oli tõesti nii?
Ja kui, siis oskate ehk ütelda, kuikaua pidid erinevad soomukid tarkade meeste poolt arvestatud sõjas vastu pidama?
Siis olid nad oma ülesande täitnud ja võisid koos meeskonnaga rahus õhku lennata.
See kõlab üsna pöörase raiskamisena.
Kas see oli tõesti nii?
Ja kui, siis oskate ehk ütelda, kuikaua pidid erinevad soomukid tarkade meeste poolt arvestatud sõjas vastu pidama?
-
- Liige
- Postitusi: 1239
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 1063
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Eks ta ilmselt linnalegend ole. Igasugu detailide vastupidavust võib ju ajaliselt arvestada, aga ka tänapäevased superarvutid ei suudaks ju öelda, kui kaua üks kompanii/pataljon/brigaad lahingus vastu peab. Muutujaid on liiga palju. Ning mida üldse vastupidamiseks lugeda? Ja niipalju kui mina sõda ette kujutan, ei alga ja lõpe lahingud kindlatel kellaaegadel, ning kogu tehnika ei satu üheaegselt tule alla.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Viissada kilomeetrit oli minu arust see nummõr, mida mootori ressursiks peeti...Lohetapja kirjutas:Viktor Suvorov kirjutab Jäämurdjas muu hulgas sellest, kui kauaks oli NSVL tankidele II MS ajal ette nähtud motoressurssi, aga hetkel pole raamatut käepärast ja peast ei mäleta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- desert eagle
- Liige
- Postitusi: 1086
- Liitunud: 02 Nov, 2005 16:56
- Asukoht: tartu
- Kontakt:
Solonin on toonud andmed vene tankide kohta mototundides st aeg mootori kapremondini see arv kõikus. BT-7 oli see näiteks 200 mototundi.
Arvestades, et see oli väga kiire kergtank kiirus ca 60-70km tunnis maanteel. Siis peaks 12 000 14 000km käiguvaru olema . Ilmselt veermiku vahetus oleks iga ca 300-400 km pärast?
Arvestades, et see oli väga kiire kergtank kiirus ca 60-70km tunnis maanteel. Siis peaks 12 000 14 000km käiguvaru olema . Ilmselt veermiku vahetus oleks iga ca 300-400 km pärast?
Evolutsiooni kõrvalmõju, intelligentsus
Mingid teooriad on meelde jäänud kuigi ise tankiga ei sõitnud. Meie ülesanne oli neile mürske ja kütust lõugade vahele vedada.
Need loetud minutid ei olnud mitte tanki eluiga vaid lahingukomplekti kestmine. Mäletagi täpselt, aga alla 100 mürsu sai korraga tank peale võtta. Ja kui kõva andmine oli siis veerand tunniga said otsa. Tank oli venelastel ikka ründe või läbimurderelv ja 20-30 minutiga pidi lahing läbi olema (kui kõik plaani kohaselt läks). Ja kui poole tunniga kõik mürsud otsas ja edenemist ei ole siis võis tehnika põhimõtteliselt hävinuks lugeda.
500 km oli kõigil vene sõjamasinatel (ükskõik kas tank või mootorratas) minimaalne autonoomne tegevusraadius. Kaasasolevast kütusest pidi selleks jätkuma. Peale seda kilometraazi tankimine vajalik ja me pidime oma tünnidega kohale veerema.
Mootori ja muud ressursid olid ikka tunduvalt suuremad. Sõber oli Ida-Saksas T-80 õppetanki juht. 1000 km ja ei pidanud isegi linte pingutama. Tema sõitis poligoonil kokku 3000 km maha ja mootor jäi täiesti ühte tükki. 80 oli kopterimootoriga tank, diisel peaks isegi töökindlam olema.
Need loetud minutid ei olnud mitte tanki eluiga vaid lahingukomplekti kestmine. Mäletagi täpselt, aga alla 100 mürsu sai korraga tank peale võtta. Ja kui kõva andmine oli siis veerand tunniga said otsa. Tank oli venelastel ikka ründe või läbimurderelv ja 20-30 minutiga pidi lahing läbi olema (kui kõik plaani kohaselt läks). Ja kui poole tunniga kõik mürsud otsas ja edenemist ei ole siis võis tehnika põhimõtteliselt hävinuks lugeda.
500 km oli kõigil vene sõjamasinatel (ükskõik kas tank või mootorratas) minimaalne autonoomne tegevusraadius. Kaasasolevast kütusest pidi selleks jätkuma. Peale seda kilometraazi tankimine vajalik ja me pidime oma tünnidega kohale veerema.
Mootori ja muud ressursid olid ikka tunduvalt suuremad. Sõber oli Ida-Saksas T-80 õppetanki juht. 1000 km ja ei pidanud isegi linte pingutama. Tema sõitis poligoonil kokku 3000 km maha ja mootor jäi täiesti ühte tükki. 80 oli kopterimootoriga tank, diisel peaks isegi töökindlam olema.
Re: Masinate eeldatav eluiga
Väga kahtlen.Tarmo Männard kirjutas:Ma olen kuulnud jutte, et konflikti korral olla olnud vene soomukite arvestuslik eluiga poolteist minutit ja tankidel vaid pisut rohkem.
Siis olid nad oma ülesande täitnud ja võisid koos meeskonnaga rahus õhku lennata.
See kõlab üsna pöörase raiskamisena.
Kas see oli tõesti nii?
Eks ta üks legend ole.
Kui loogiliselt arutleda siis on sellist asja ette näha üpris keeruline.
Kõik oleneb ju vastasest, varustusest, lahingu ajast ja kohast, võitlusmoraalist ja veel sajast ja ühest asjaolust.
Stalingradi kohta jah tehti statistikat...
Tagantjärgi ilmselt
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
See 3min juttu mäletan 90-date algusest "tänapäeva" tankide kohta (tol ajal siis)
Äkki võeti mingi lähisida lahingu tankide eluiga terve täiega kokku, arvestades nii neid tanke, mis baasist välja said ja mõne paugu tegid kui ka need, mis minema ei saanud ja tükkis baasidega maatasa pommitati?
Äkki võeti mingi lähisida lahingu tankide eluiga terve täiega kokku, arvestades nii neid tanke, mis baasist välja said ja mõne paugu tegid kui ka need, mis minema ei saanud ja tükkis baasidega maatasa pommitati?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist