F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

siilike kirjutas:...

See on hea uudis. ...


Kindel? Mulle tundub, et omavaheline otsesuhtlus ilma kolmandast komponendist sõltumata oleks parem lahendus. Muidugi saab U2 sinna juurde anda over the horizon suhtluse toe, aga seda saaks ta pakkuda ka otsesuhtluse korral. Kummaline, et see translaator tuleb panna U2 peale selmet F-22-le lisada komponent, mis suhtluse teiste hävitajate jaoks ära tõlgiks. Aga ju seal on midagi, mida ma ei tea.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Huvitav nope f-16.net foorumist:
https://www.f-16.net/forum/viewtopic.ph ... 08#p453608

Ehk siis Austraallased saavad oma F-35 lennutunni hinna sinna $25 000 kanti.
Australian Department of Defence budget 2020-21 - divide fleet budget (sustainment - $267mil - pg 133) by hrs (8,204 - pg 78), Au$32,545.10 ... then converted to USD at today's exchange rate (which has been going up), is US$25,561.12
When the budget was released and the AUD was weaker, was well below $25k!


Samas USA Merevägi üritab vanemaid Horneteid kiiremas korras maha kanda, kuna kohati on lennutunnihind läinud lausa $44 000 peale:
This 05 May 2021 statistic has meaning for some: https://seapowermagazine.org/navy-reser ... iral-says/

"...TSW [Reserve Tactical Support Wing] also provides critical high-end adversary support to the Fleet with 27 F/A-18A-D Hornets. These aircraft are assigned to VFA-204 at NAS Joint Reserve Base New Orleans, Louisiana, and VFC-12 at NAS Oceana, Virginia.

“Due to the extremely high projected cost per flight hour (+$44,000) of these ‘Legacy Hornets,’ the Navy is accelerating divestment from the F/A-18A-D aircraft,” the admiral [Vice Adm. John Mustin, chief of Navy Reserve] said. “VFC-12’s transition from the F/A-18A-D Hornet to the Block I FA-18E/F Super Hornet in [fiscal 2021] is the first step towards accelerating Legacy Hornet divestment.”..."


Vägagi sea ja käo võrdlemine. Lihtsalt et käärid numbrites eri hetkedel ja kontekstides võivad kõikud väga palju. Ilmselt väga palju neist numbritest on tegelt ka loominguline raamatupidamine, mille taha on raske selgelt näha. Aga ka see et aastatetaguseid vanade platvormide hindu ei tasu võtta ka alati puhta kullana, eri põhjustel võivad ka need oluliselt tõusta.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Aga ka see et aastatetaguseid vanade platvormide hindu ei tasu võtta ka alati puhta kullana, eri põhjustel võivad ka need oluliselt tõusta.

No neid võrdluseid oleme ennegi näinud, kus näiteks venelaste lennukid on odava ostuhinnaga, kuid kogu vahe makstakse tagantjärgi suurema kasutamiskuluga tasa.
Kui Hornetite raamid ka veel värskendust vajavad, siis hakkavadki kulud uue lennuki hinnaga võistlema.
siilike
Liige
Postitusi: 173
Liitunud: 21 Sept, 2010 17:33
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas siilike »

Kilo Tango kirjutas:
siilike kirjutas:...

See on hea uudis. ...


Kindel? Mulle tundub, et omavaheline otsesuhtlus ilma kolmandast komponendist sõltumata oleks parem lahendus. Muidugi saab U2 sinna juurde anda over the horizon suhtluse toe, aga seda saaks ta pakkuda ka otsesuhtluse korral. Kummaline, et see translaator tuleb panna U2 peale selmet F-22-le lisada komponent, mis suhtluse teiste hävitajate jaoks ära tõlgiks. Aga ju seal on midagi, mida ma ei tea.


Kes ei tahaks otseühendust, aga see sõltub kontekstist.

Otse suhtlema panekuks läheb aega. Palju. F35-l on prioriteetsemate asjade backlog ees, F22 arenduse "unest" äratamine võtab samuti aega ja palju raha. Mõlemad on lennukid, millele niisama ruumi uue kola jaoks pole, et lihtsalt paar kasti peale tõsta ja tööle panna.

U-2-l tõstad kaamera välja ja saad ruumi + vabu kilosid, mida kasutada. Võibolla leevendatakse nõutava lennuprofiili nõudeid (N: ei pea releena päris viimase piiri peal kõrgel lendama). U-2 lahendus tekitab lingi suhteliselt kiiresti ja vaevavabalt. Ei ole igas olukorras ideaalne, aga loob lingi.
ElrikThunderson
Liige
Postitusi: 1688
Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ElrikThunderson »

Eks F-35 arendused on F-22 mahakandmisega tihedalt seotud aga F-22 spetsiifiline jutt rändas praegu siia: viewtopic.php?f=40&t=17532&start=77
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Üks ilus pilt Prantsusmaal toimuvalt õhuvägede õppuselt Atlantic Trident 21:

https://alert5.com/wp-content/uploads/2 ... 652215.jpg

Kuna pilt on nii suur siis panen ainult lingi. Igatahes seal siis formatsioonist laiali lendamas Rafale, Eurofighter, F-35, Rafale.

Üsna hästi on näha erinevust 5. ja 4. generatsiooni lennukite neetide, tüürpindade liitekohtade, hooldusluukide geomeetria jms juures. Ei ole ka see igapäevakasutuses 5. põlvkonna masin päris sile aga kontrast on ikka üsna suur.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Walter2 »

Vabandan aga liiga kunstlik ja ebaloomulik tundub see pilt IMO.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Walter2 kirjutas:Vabandan aga liiga kunstlik ja ebaloomulik tundub see pilt IMO.

Kui sa pead silmas et see on montaaž siis pigem mitte. Eks need lennukid kindlasti tegelikult ei ole nii lähedal üksteisele kui pilt muljet jätta üritab, aga pilt peaks olema tõene.
Otse loomulikult oli tegu propaürituse ja nn photoshootiga õppuse käigus, aga sellised pildid tõepoolest tehti, siin veel üks samast allikast, teise nurga all:

https://alert5.com/wp-content/uploads/2 ... 652212.jpg
A U.S. Air Force F-35A Lightning II, two Dassault Rafales and a Royal Air Force Eurofighter Typhoon break formation May 19, 2021, over France. The flight was apart of the Atlantic Trident 21 exercise which is a joint, multinational exercise involving service members from the U.S., France and the U.K., and is aimed at enhancing fourth and fifth generation integration, combat readiness and fighting capabilities, through conducting complex air operations in a contested multinational joint force environment. (U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Alexander Cook)


Siin kolmas pilt Department of Defence kodulehelt:
https://www.defense.gov/observe/photo-g ... 002675360/

Ja siin Kuninglike Õhujõudude omal terve rida, k.a. ülalpostitatud:
https://www.raf.mod.uk/news/articles/ra ... c-trident/

Siin artiklis lisaks veel näiteks see:
Pilt


Vast kõik ei ole reptiloidide kurikaval eksitamine :D
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Tundub et lapshaigustest on vaikselt üle hakatud saama.

F-35 oli 2020. aastal USA õhujõudude kõige missioonikõlbulikum lennuk (availability rate).

Iseenesest on see uuema lennuki puhul igati oodatav. Miks üldse mainimist väärib on sest varglennukid pole senimaani oma keerukuse tõttu kippunud seda saavutama (F-22 minuteada ei saavutanud kunagi):
https://www.airforcemag.com/usaf-fighte ... scal-2020/

Pilt

Täpsustaks et F-22 puhul ei ole asi nii hull kui tabelist tundub. Väidetavalt on 90% probleemidest kapriissed varg-kattematerjalid (mis F-35es tunduvalt paremad). Kui ikka sõda oleks siis lendaks märgatavalt tihedamini kui see mainitud 50%, oleksid lihtsalt natuke paremini nähtavad.

Samuti avaldati 2020. aasta lennutunnikulud lennuki kohta (tabel 2019. a. oktoobrist), mis võtavad arvesse ainult jooksvad kuluosad ja kütuse (Reimbursable CPFH):
https://comptroller.defense.gov/Portals ... 20_b_c.pdf

Pilt

Pilt

Huvitav on see et õhujõudude F-35A on selle järgi 30% kulukam kui F-35C, mis viitab pigem ikka sellele et õhujõududel on seal all ka mingid täiendavad kulud. Ei usu et suurem ja karmimates tingimustes opereeriv F-35C saaks muidu kuidagi odavam olla. Võimalik et oma osa on ka sellel kõrgel missioonivõimekusel.

Siin on päris hea graafik näitamaks mis vahe on sellel numbril ja õhujõudude $25 000 lennutunnil F-35 kohta (mis on sinine kast Total O&S CPFH vs ülaltoodu mis on see must kast):
Pilt

Sinna $25 000 hinda tulevad juurde siis kõik hoolduse, tarkvaraarenduse, modifikatsioonide, üksuse palkade, treeningu ja treeningmoona ja kõiksugu kaudsete kulude numbrid.

Kokkuvõttes, kõik sõltub, mida vaadata.
Kui vaadata F-35C kulusid on pigem päris hästi, odavam kui Harrier, sisuliselt sama mis F-18E Super Hornet.
Kui vaadata F-35A kulusid siis ikka tiba kallis. Ainult natukene odavam kui oluliselt suurem F-15E ja 85% kallim kui F-16.

Ise usun et F-35 kuludes on sees ka praegune kiire lennukipargi laienemine. Kui kõik teised lennupargid on sissetöötatud hooldusahelaga ja kas jäävad samaks või vaikselt vähenevad (lubades seega ka "kannibaliseerimist") siis, F-35A oma kasvab 50 lennuki jagu aastas.

Siiski see kõik on spekulatsioon. Väga huvitaks mis on tegelik põhjus miks F-35A on 30% kallim kui F-35C. Kui need numbrid oleks võrdsed, oleks F-35 seis õhujõududes ikkagi juba päris hea, sest kulud oleks ainult neljandiku jagu kõrgemad F-16est.

Muideks maikuus saigi F-35A õhujõudude suuruselt teiseks lennupargiks (F-16A järel) oma 283 lennukiga.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Lõuna-Korea on oma tuleviku lennukikandja osas omajagu inspiratsiooni saanud brittidelt tundub:

https://www.navalnews.com/event-news/ma ... er-design/

Pilt
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Artikkel kahjuks paywalli taga aga tundub et F-35 ülalpidamiskuludega peab kiirelt midagi ette võtma muidu jama majas:

https://www.janes.com/defence-news/news ... ight-hour/
https://twitter.com/Sam_Cranny/status/1 ... 1533129729

A Lockheed Martin official told reporters on 10 June at the company's F-35 production facility in Fort Worth, Texas, that the aircraft's cost per flying hour is USD33,000 in 2012 dollars: USD38,655 in 2021 dollars.

A former F-35 programme official, who was grated anonymity to speak freely, told Janes on 9 June that the original concept predicted that the aircraft would have a cost per flying hour between USD25,000–30,000 in 2021 dollars, once the programme reached the current stage: between initial operational capability (IOC) and full operational capability (FOC). This cost per flying hour was supposed to be somewhat comparable to newer Lockheed Martin F-16 Fighting Falcons.


Ehk tegelt need peaks juba praegu märgatavalt madalamad olema. Antud juhul tundub et mootorite hooldus on läinud oluliselt kallimaks eeldatust.
gooligan
Liige
Postitusi: 1248
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas gooligan »

Gideonic kirjutas:Artikkel kahjuks paywalli taga aga tundub et F-35 ülalpidamiskuludega peab kiirelt midagi ette võtma muidu jama majas.
....
Ehk tegelt need peaks juba praegu märgatavalt madalamad olema. Antud juhul tundub et mootorite hooldus on läinud oluliselt kallimaks eeldatust.

...
Rolli mängib COVID-kriisist tingitud komponentide (eriti elektroonika) defitsiit. Vähenenud pakkumise tingimustes kipuvad hinnad aga tõusma, mitte langema.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Šveitsi hävitajahanke võitis F-35 olles väidetavalt kõige parem tehniliselt, kõige odavam ja parima majandusliku paketiga.

https://twitter.com/Rotorfocus/status/1 ... 93920?s=19

Ostetakse siis 36 A mudelit.

Ühtlasi on F-35 senimaani võitnud kõik hanked kus see on osalenud, v..a Saksamaa, kus see eemaldati poliitilistel põhjustel kandidaatide hulgast (sest oleks muidu ilmselt hankekriteeriumite järgi võitnud)
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

kus see eemaldati poliitilistel põhjustel kandidaatide hulgast (sest oleks muidu ilmselt hankekriteeriumite järgi võitnud)

Nojah, see polnud ju ainuke asi, mille sakslased eemaldasid. Vabaks lasti ka õhuväe juht.

Šveitsi hanke puhul on veelgi huvitavam see, et LM poolt arvestatud täispakett (hange + elukaar) oli 2 miljardi võrra odavam. See on vägagi märkimisväärne vahe.
Lisaks sellele veel Patriot hange, mis on samuti arvestatavat edu ekspordis saavutanud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: pikk ja 13 külalist