F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Longbowman
Liige
Postitusi: 250
Liitunud: 30 Mär, 2018 16:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Longbowman »

"Maksumüüri" taga olevate artiklite üle kurtjatele - teile on loodud ajaleht "Pealinn", ajakiri "Vahitorn" ja Päästearmee supiköök. Ajalehed maksid raha ka nsvl ajal.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Hydrazine »

"Those countries are the United States, Russia, China, Japan, France, Sweden and a European consortium of the United Kingdom, Germany, Italy and Spain.
Of those, only the United States and China have deployed domestic-made fifth-generation fighter jets"

Kas siin ei ole viga või venelaste PAK-FA ununes ajakirjanikul viimases lauses ära? Niipalju kui ma olen aru saanud, siis on venelased selle PAK-FA ikka täitsa ise kokku mätserdanud ja seda peetakse ikka ka 5'nda põlvkonna lennumasinaks ja suurte hädadega on ta siiski mingis koguses juba tootmises, mitte katsetusfaasis.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

Longbowman kirjutas:Lõuna-Korea vastus F-35`le:
https://edition.cnn.com/2021/04/09/asia ... index.html
Esialgu on siiski tegemist 4+ gen hävitajaga.
In its initial form, the KF-21 is expected to have a radar cross-section equivalent to the Eurofighter Typhoon, but successive upgrades should reduce this much further.
The Drive: Meet South Korea's New KF-21 "Hawk" Indigenous Fighter.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... us-fighter
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas mart2 »

Hydrazine kirjutas:"Those countries are the United States, Russia, China, Japan, France, Sweden and a European consortium of the United Kingdom, Germany, Italy and Spain.
Of those, only the United States and China have deployed domestic-made fifth-generation fighter jets"

Kas siin ei ole viga või venelaste PAK-FA ununes ajakirjanikul viimases lauses ära? Niipalju kui ma olen aru saanud, siis on venelased selle PAK-FA ikka täitsa ise kokku mätserdanud ja seda peetakse ikka ka 5'nda põlvkonna lennumasinaks ja suurte hädadega on ta siiski mingis koguses juba tootmises, mitte katsetusfaasis.
Arvan, et on välja jäetud põhjusega.
Ei saa lugeda arendatuks lennukit, millest ametlikult on toodetud 2 tükki ja nendestki esimene kukkus kohe alla!

Aga see on juba PAK-FA lõime küsimus. :scratch:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

Gideonic - kas sina oled kusagil näinud F-35 jooksvate kulude tükeldamist. Tahaks teada, kui suur osa sellest ikkagi on selle varg-katte hooldamine. Küsimus, mis mul tekkis, on selline: Miks kaalutakse eelmisel leheküljel mainitud F-36 näol täiesti uue lennuki ehitamist selmet toota lihtsalt mingi kogus F-35 -sid ilma varg-katteta ja tavaliste püloonidega relvastuse kandmiseks. Tulemuseks oleks endiselt kujult vargne lennuk, mille hoolduskulud oleksid vbl. märksa madalamad ja relvastuse kandmise võimekus suurem. Selline 5- gen hävitaja.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Kilo Tango kirjutas:Gideonic - kas sina oled kusagil näinud F-35 jooksvate kulude tükeldamist. Tahaks teada, kui suur osa sellest ikkagi on selle varg-katte hooldamine. Küsimus, mis mul tekkis, on selline: Miks kaalutakse eelmisel leheküljel mainitud F-36 näol täiesti uue lennuki ehitamist selmet toota lihtsalt mingi kogus F-35 -sid ilma varg-katteta ja tavaliste püloonidega relvastuse kandmiseks. Tulemuseks oleks endiselt kujult vargne lennuk, mille hoolduskulud oleksid vbl. märksa madalamad ja relvastuse kandmise võimekus suurem. Selline 5- gen hävitaja.


Kahjuks sellest graafikust väga täpsemalt pole näinud (Corporal Friski postitusest):

Pilt
A GAO report released late last year provide these numbers, noting that “From fiscal year 2011 through fiscal year 2018, the O&S costs per aircraft for the F/A-18E/F increased from about $5.58 million to about $6.41 million”. This was due to “sustained high flight hours, which increased the probability of parts failure on the aircraft, and an increasing aircraft inventory, as the F/A-18E/F is still in production. Maintenance costs also increased as the Navy has worked to address extensive maintenance needs associated with extending the service life of the aircraft from 6,000 hours to 10,000 hours”. At the same time, the F-35A total O&S costs per aircraft was $8.84 million in fiscal year 2018. While the numbers doesn’t support the F/A-18E/F having an O&S cost “half” of the F-35A, it still is 72% of it. And here it should be noted that the strain of the workloads placed on the different fleets will skew the cost (i.e. in a like for like scenario where the Super Hornet would operate from landbases with similar loads and flight profiles as the F-35A, the difference would likely be greater).


Seal muidugi 2018. a. andmed, mõnevõrra peaks praegu progressi olema, aga ilmselglet liiga vähe kuna probleem on endiselt üleval. Niipalju kui tean on lisaks vargsusele kaunis kulukad osad madalal temperatuuril töötavad infrapunaseadmed (nagu EODAS) ja veel mitmed avioonika osad, mis on plaanis ära uuendad ja kulud alla saada. Samas vähemasti pretsedent näitab, et aja jooksul ei lähe lennukite hooldamine lihtsalt odavamaks, vaid vastupidi.

Mis sellesse F-36'e puutub ei ole ka liiga palju aru saanud kuidas ja mis eesmärgiga seda ette nähakse aga niipalju kui välismaailma foorumites juttu on siis see ongi hetkel segane. USA õhujõud on lihtsalt hetkel probleemiga praegu "skoopimise" faasis. Kulude probleem on, ja vaja on mingi lahendus leida kui need ei kuku. Eks siis uuritaksegi kõiki variante. Arvatavasti mõne aja jooksul kuuleb selgemalt, kas ka liiguvad edasi mingi odavama lennukiga lisaks F-35ele. F-16 taastootmise plaan igatahes osutus kiiresti ebarentaabliks (ainuüksi kandevõime pärast mida välised laadungid ja vähene sisemine kütusehulk kõvasti piirab).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma arvan, et 4gen lennukite aeg pole sugugi läbi.
Kui VF maapeale õhutõrje ja radarid on F-35 poolt likvideeritud ja augu täiteks lendavad välja poolaktiivsete rakettidega relvastatud Su-35'd, mille peegelpind on 20 m2, siis neid F-35ga küttida paistab selle graafiku järgi kole kulukas - kui ühe F-35 kulud on lähedal kolme F-16 kuludele. St suures lennuväes nagu USA on need endiselt tegijad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:... kui ühe F-35 kulud on lähedal kolme F-16 kuludele...


Erinevatel hinnagutel on ühe F-35 mõju saamiseks vaja kaasata ca. 10 4Gen lennukit. Enamasti 1-2 EW lennukit, siis lahinglennukid jms. Seega on rahaliselt F-35 igati rentaabel projekt. Probleem on ilmselt pigem selles, et alati ei ole vaja niivõrd tugevat ülekaalu ja sellega kaasnevaid kulusid. Sellest ka mõtlemine nende 4+ / 5- lennukite teemal.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kindlalt ei maksa alahinnata ka F-35 marketingile kulutatud miljonite mõju, mille abil treivad sõltumatud instituudid raporteid ja mööda netti seda levitavad. F-16 vanakooli masinana taolist reklaami pole omanud.

Kui vaadata relvahunnikut, mis 10 F-16 suudavad lendu tõsta, siis sama relvahunnikuga 10 korda vähemate F-35 all saab see relvahunnik lendu minna üksnes välistel püloonidel, mille järel särab see F-35 radaril nagu jõulupuu ja muudab kahtlaseks kogu selle vargse teema. F-35 tulek ei toonud ju kaasa antiainepomme või muud taolist, millega ka vajalik relvade kogus 10 korda väheneb. Nad on ju relvastatud samade relvadega, mis 4gen.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
gooligan
Liige
Postitusi: 1248
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas gooligan »

pigem küsimus selles, et kui jälle kuskile Afganistaani demokraatiat eksportima hakatakse, siis kogu see vargsuse jms teema täielik raharaisk.

Ka Süürias paistab ehedalt välja, et kõigepealt tehakse Tomahawkidega tee puhtaks ja siis võivad 4gen lennukid seal üsna rahulikult asjatada.

Stealth lennukite peamine kasutuskoht on Venemaa ja Hiina vastased operatsioonid ja air-superiority.

F35 programmi luues ei arvestatud asjaoluga, et Venemaal niiiii vaevaliselt SU57 programm edeneb ning ongi tekkinud veider situatsioon, kus F35 jaoks Venemaalt reaalne vastus puudub.
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

pigem küsimus selles, et kui jälle kuskile Afganistaani demokraatiat eksportima hakatakse, siis kogu see vargsuse jms teema täielik raharaisk.

No siin on tegelikult ennegi jagatud artikleid, kus leitakse, et mõningate ülesannete täitmiseks (näiteks õhupatrull) peetakse F-35 kasutusele võtmist overkilliks. Sellepärast endiselt kaalutakse vanema põlvkonna või lihtsamate lennukite kasutamist paralleelselt 5. põlvkonna hävitajatega.

F35 programmi luues ei arvestatud asjaoluga, et Venemaal niiiii vaevaliselt SU57 programm edeneb ning ongi tekkinud veider situatsioon, kus F35 jaoks Venemaalt reaalne vastus puudub.

F-22 ja F-35 loomise ajal polnud venelaste 5. põlvkonna hävitaja isegi mitte kaalutlemise faasis. Sellepärast on äärmiselt ebatõenäoline, et selle venimine F-35 programmi eriti mõjutas.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kilo Tango »

nimetu kirjutas:...
F-22 ja F-35 loomise ajal polnud venelaste 5. põlvkonna hävitaja isegi mitte kaalutlemise faasis. Sellepärast on äärmiselt ebatõenäoline, et selle venimine F-35 programmi eriti mõjutas.


Saati, et Venemaa on USA jaoks praegu teisejärguline probleem Hiina kõrval, kus edeneb 5G lennukite tootmine hoopis nobedamal käigul.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Hydrazine »

Kui see Su-57(PAK-FA) saadaks lendama nii nagu propagandas kirjas on, siis oleks kahtlemata väga vinge masin. Aga paraku on ikka kõvasti hädasid... Samas F-35 juba lendab ammu numbrites ja variantides, ja hiinlased ka lennutavad oma Jotti juba mõnda aega... kes siis on võidumees selles mängus?
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19210
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

USA arendused võimaldavad U-2 luurelennukil anda ülevaatliku pilti korraga mitmetele lennukitele.
”Operating at high altitudes, a U-2 spy plane sent data concurrently to five F-35 jets, one F-22 jet, and a ground control station concurrently using a specially configured “gateway” payload built into the U-2 Dragon Lady.”

https://twitter.com/balticjam/status/13 ... 7213496324
https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... ter-184450
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
siilike
Liige
Postitusi: 173
Liitunud: 21 Sept, 2010 17:33
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas siilike »

ruger kirjutas:USA arendused võimaldavad U-2 luurelennukil anda ülevaatliku pilti korraga mitmetele lennukitele.
”Operating at high altitudes, a U-2 spy plane sent data concurrently to five F-35 jets, one F-22 jet, and a ground control station concurrently using a specially configured “gateway” payload built into the U-2 Dragon Lady.”

https://twitter.com/balticjam/status/13 ... 7213496324
https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... ter-184450


See on hea uudis. Nagu aru oli saadud, siis F-35 ja F-22 omavahel otse suhtlemapanek on üllatavalt keeruline (st F-35 ja F-22 süsteemide muutmine). U-2 täidab lünga ja annab natuke juurdegi.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist