www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 17 Juun, 2021 9:44

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 499 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 20 Nov, 2020 17:50 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 1299
Asukoht: Tallinn
https://www.youtube.com/watch?v=Z80rFhnk1Xw
https://www.youtube.com/watch?v=4t74LylhaQ4
Siin ka video samast asjast. Meeskonnaliikme kommentaari järgi oli kohe pärast starti turbiini laba läbi tiiva lennanud ja läbi lõiganud elektrijuhtmed. Lennukil polnud sidet maaga ja ka pilootide vahel. Keerasid kohe otsa ringi ja tulid maandumma. Pidurit ja reeversit ei saanud kasutada, kuna elektrisüsteemiga oli nagu oli ja seetõttu panid 300m ka mööda põldu.

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Tandem-paraplaan
PostitusPostitatud: 10 Dets, 2020 17:20 
Foorumil
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 2464
Kurb, et peab selle siia postitama aga meediakajastuse põhjal ilmselt selle teema materjal...
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... 5035&com=1
Tsiteeri:
Eesti lennuspordi föderatsiooni teatel juhtus õnnetus varuvarjude testimise käigus.

Lääne prefektuuri operatiivjuhi Maksim Korzini sõnul juhtus õnnetus, kui mees hüppas teda umbes 300 meetri kõrgusele viinud paraplaani pealt langevarjuga. „Esialgse info kohaselt langevari ei avanenud ning mees kukkus alla. Paraku sai ta nii raskeid vigastusi, et hukkus kohapeal,“ rääkis Korzin.
Teadaolevalt oli tegemist kogenud paraplaani-lenduriga ning see oli tema teine hüpe täna hommikul.
Ehk siis reaalselt - ons võimalik et plaan oligi lennata ~300 m kõrgusele ja alla hüpata ja proovida kas kaasa võetud varuvarjud avanevad? ... esimene avanes, teine mitte...

_________________
Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin.
Muammar al-Gaddafi


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Darwini auhinna kandidaate
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2020 1:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1806
Eks neid asju peab ka keegi testima. Õhtulehe artikli tasuta loetavas osas on märgitud et ta oligi kõige muu kõrvalt ka ühe varuvarje tootva tehase testija ja selgust taheti seekord saada varju langemiskiiruse kohta. Mitte seda et kas avaneb või mitte.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Darwini auhinna kandidaate
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2020 17:56 
Foorumil
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 2464
vanahalb kirjutas:
Eks neid asju peab ka keegi testima. Õhtulehe artikli tasuta loetavas osas on märgitud et ta oligi kõige muu kõrvalt ka ühe varuvarje tootva tehase testija ja selgust taheti seekord saada varju langemiskiiruse kohta. Mitte seda et kas avaneb või mitte.
Täna natuke täpsemalt - https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=91942977

Tsiteeri:
...See, mis järgnes, oli traagiline. Ei avanenud hüppel esimene langevari, ei avanenud teine. Ajaks, mil kolmas katse käiku läks ning varulangevari kasutusse jõudis, oli aga juba liiga hilja. Maapind oli tolleks hetkeks liiga lähedal ning inimkeha kõikide füüsikaseaduste kohaselt ka sellist kokkupõrget välja ei kannatanud....
...
"Tandem-paraplaan tõusis esmalt õhku 400 meetri kõrgusele. Lauri vabastas end 350 meetri kõrguselt, misjärel oli ta vabalangemises. Eesmärk oli koheselt avada testitav langevari. See ei töötanud. Tal oli kaks langevarju veel, millest esimene samuti ei funktsioneerinud. Ja viimaks, kui ta kolmanda - edukalt - avas, oli ta maapinnale liiga lähedal ja see ei tekitanud piisavalt kandvat jõudu, mis oleks pidurdanud keha laskumise kiirust. Tal jäi elust puudu paar sekundit," selgitas Jaano õnnetult kokkulangenud asjaolude tagatausta. "Ta tegutses kindlasti kuni lõpuni. Lauri oli kogu kukkumise aja adekvaatne ja üritas olukorda lahendada." Politsei uurib Lauri surma krimiaalasjana ning seda nimelt paragrahvi alusel, mis käsitleb surma põhjustamist ettevaatamatusest. Kes vastutas mittefunktsionaalsete langevarjude eest? Jaano sõnutsi selgub, et lahkunud Lauri ise. Kõik varjud olla olnud tema enda omad ning ettevalmistused protsessiks olid tehtud täielikult tema enese käe läbi.
Ilmselt võib Darvini auhinna alt mujale tõsta...

_________________
Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin.
Muammar al-Gaddafi


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 11 Dets, 2020 21:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Dets, 2012 23:01
Postitusi: 1162
Paraplaaniga seotud õnnetus sobiks äkki siia, kui kellegil paremat ideed pole? Traagiline õnnetus ja ei vääri kajastamist Darwini auhindade all.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 09 Jaan, 2021 23:03 
Foorumil
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 24770
Asukoht: Viljandimaa
Indoneesia reisilennuk kukkus merre, sündmuskohalt kuuldi plahvatust: https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=92211621

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 10 Jaan, 2021 0:59 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Aug, 2006 14:47
Postitusi: 1748
Asukoht: Euroopa
Boeing 737-524 PK-CLC (msn 27323) - 27 aastat vana lennuk.
Esmalend 1994. Lendas kuni 2012 aastani USAs (kindlasti vähemalt kuni sinnani korraline hooldus oli tehtud heal tasemel). Peale seda Sriwijaya Airi käsutuses. Tundub, et Neil suuremaid õnnetusi pole olnud kuid hooldusega on probleeme olnud, kuni selleni välja, et oma hoolduse eest vastutav direktor kahtles 2019 lennupargi ohutuses.

https://en.tempo.co/read/1420801/fair-carbon-trading

Õnnetusi ise;
Hetke info on, et mõlemad piloodid olid pika karjääriga kogenud lendurid.
Lennuk oli juba varem lennanud seepäev, saabus Jakartasse (CGK) 12:11. Borneo lend pidi väljuma 13:40. Sesoses halbade ilmastikuoludega (tugev vihm, madal pilvisus ja äike) lend juhatati õhkutõusuks rajale 35R alles 14:18. Õhkutõus 14:35.

Kaks minutit hiljem suunati lennukõrgusele FL290. Jõudis tõusta kõrgusele FL110 (11000 ft. kuskil 3,3 km) kui muutis suunda ning kaotas kiiresti kõrgust. 14:40 tuli viimane info pardalt (ADS-B kaudu). Midagi pidi juba õhus juhtuma, et isegi planeerima ei hakatud ning lendurid ühendust ATCga ei võtnud.

Indoneesial on kõvasti lennuohutusega probleeme.

Loodetavasti FDR/CVR annavad vastuse.

_________________
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 11 Mär, 2021 9:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2017 14:13
Postitusi: 80
Vahelduseks mitte nii õnnetu lõpuga lugu - helikopteri R44 peaaegu edukas autorotatsioon Texase osariigis:
https://www.youtube.com/watch?v=uYBf3XPwvaU.
Saan aru, et tegemist oli metsseajahiga, õhusõiduk oli täidetud jahimeeste ning relvadega. Täpsest metsseaprobleemist siiski aru ei saanud-kas sigu on lihtsalt liiga palju tekkinud või siis kopterijahte korraldavad erafirmad algul lasevad arvukusel kasvada, et siis hea hinnaga jahte organiseerida rahvamajanduse edendamiseks.
Mootori seiskumise täpne põhjus veel ebaselge, kahtlustatakse süüte- (magneetode) lülitit. Et kas see oli üldse väljalülitatud asendis või siis mõni relvakaba lükkas selle sinna? Selgituseks pisiasi, et lennukimootoritel on töökindluse nimel igas silindris kaks süüteküünalt ja nende toitmiseks kaks eraldi magneetot. Süütelülitiga saab omakorda valida, kas töötab üks, teine, mõlemad või on kõik välja lülitatud. Vaikeolekus annab magneeto alati sädet, mittetöötamiseks tuleb ta maandada vastava lüliti kaudu. Kui siis süütelülitis või juhtmestikus on rike, on võimalik mootori käivitamine ja ka töö ühe või mõlema magneeto väljalülitatud asendis. Kui siis lennu käigus mingil põhjusel juhtmestiku elektrijuhtivus taastub, siis ilmselt mootor enam ei pruugi töötada.
Probleemide vältimiseks on vajalik enne lendu teha mageetode test - lülitada üks või teine välja ning jälgida mootori käitumist ja pärast jälle mõlemad tööle. Antud juhul vist entusiastid sellele tähelepanu ei pööranud.
Inimesed ja metssead antud juhul viga ei saanud, kopter ainult natuke.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 11 Mär, 2021 11:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 07 Sept, 2010 7:51
Postitusi: 1490
Texases on jah väga tõsine probleem metssigadega.

https://www.smithsonianmag.com/science- ... -73769069/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 23 Mär, 2021 14:54 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2620
https://www.delfi.ee/artikkel/92920487/ ... get-hukkus

Venemaa Kaluga oblasti lennuväljal käivitus pommitajal Tu-22M3 enne väljalendu katapult, mille tagajärjel hukkusid lennuki kolm meeskonnaliiget, teatas kaitseministeerium.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 23 Mär, 2021 16:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2005 16:53
Postitusi: 1279
Asukoht: Lõuna-Eesti
Esimestel TU-22 oli veel katapulteerumine suunaga alla. Uuematel TU-22M3 on juba suunaga üles.

_________________
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 23 Mär, 2021 19:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 9557
Vajutati siis lennuki komandöri katapuldi nuppu, millega saab välja heita ka teised lendurid.
Tsiteeri:
Interfax and TASS both report that the fourth member of the crew survived the accident and was taken to the hospital. Apparently, the commander's ejection button, that can eject the entire crew, was pressed.

https://twitter.com/RALee85/status/1374341105567866880

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 26 Mär, 2021 8:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 9557
Kaliningradis kukkus helikopter Ka-32 alla
Tsiteeri:
”Ka-32 helicopter crashed in Kaliningrad region
The helicopter belonged to the Ministry of Emergencies and was performing a training flight. He fell into the waters of the Curonian Lagoon.

https://twitter.com/balticjam/status/13 ... 2304439300
Tsiteeri:
Вертолет принадлежал МЧС и выполнял учебный полет. Он упал в акваторию Куршского залива. На борту было три человека, один из них погиб, еще один госпитализирован

https://www.rbc.ru/society/25/03/2021/6 ... 67abce5c70

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lennuõnnetused
PostitusPostitatud: 19 Apr, 2021 12:29 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Jaan, 2005 22:35
Postitusi: 251
Asukoht: Tallinn
Veel üks õnnelik õnnetus Mikistanist:
https://www.youtube.com/watch?v=fJdGc7ZcK58
Lennushow käigus Floridas hakkas ühe IIMS-aegse sõjalennuki mootor jukerdama ja piloot sooritas eduka hädamaandumise supelranna madalasse vette. Keegi ei saanud viga.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Mis Ukrainas toimub? 5. osa
PostitusPostitatud: 09 Mai, 2021 22:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Veebr, 2012 15:25
Postitusi: 516
Sõltumatud vene uurijad on välja selgitanud, et MH380 allatulistamise põhjustasid lennuki enda piloodid.

https://topwar.ru/182755-jekspert-malajzijskij-pilot-boeing-namerenno-organizoval-gibel-rejsa-mh370.html


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 499 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt