Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
tympsa
Liige
Postitusi: 1432
Liitunud: 14 Mär, 2013 14:00
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas tympsa »

See polnud ju vabalangemine vaid täie mootori hooga vastu mäenõlva lendamine.Hoopis teine tera.

Vabalangemise kiirus tõesti ei ületa palju 200 km / h tunnis ja mida suurem lennukitükk, seda aeglasem see on õhutakistuse tõttu. On isegi juhtumeid, kus vabalangemise puhul on inimene, kes on turvavööga kinni mõne suurema lennukitüki istme küljes, on ellu jäänud kukkudes mitme kilomeetri kõrguselt.

Siin niisugust shanssi polnud mitte kellelgi.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

..et miski nädal tagasi oli ju juba info, et laineri kiirus mäge rammides oli ca 500km/h - millest te vaidlete üldse :dont_know:
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Tschy
Liige
Postitusi: 116
Liitunud: 29 Dets, 2012 17:09
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Tschy »

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=71146133

Hoidgem hobuseid, härrased! Praegu käib jube materdamine, tüüp hulluks ja värdjaks kuulutatud aga ootaks ikka kõigepealt uurimistulemused ära!

Lisaks - kas teile ei tundu kahtlane, et vabasurma mineja ei taha öelda enne lõppu mitte ühtegi sõna?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9068
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kulibin kirjutas:Mmh ??? Kus ma sellele vihjan ?
Käesoleva teema kolmandal leheküljel:
Paraku avaldatakse täistõed vaid siis kui saab süüdistada üksikisikut. Suurkorporatsioon ostab endale meelepärase tõe.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

Lisaks veel tuntud vanasõna:
Keda ei saa ära osta, see müüakse maha ... :?
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9068
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kulibin kirjutas:Lisaks veel tuntud vanasõna:
Keda ei saa ära osta, see müüakse maha ... :?
Ära siis sellise suhtumise pealt teinekord üllatunud nägu tee kui sind süüdistatakse vandenõuteooriate punumises.
tympsa
Liige
Postitusi: 1432
Liitunud: 14 Mär, 2013 14:00
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas tympsa »

Tschy kirjutas:http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=71146133

Hoidgem hobuseid, härrased! Praegu käib jube materdamine, tüüp hulluks ja värdjaks kuulutatud aga ootaks ikka kõigepealt uurimistulemused ära!

Lisaks - kas teile ei tundu kahtlane, et vabasurma mineja ei taha öelda enne lõppu mitte ühtegi sõna?
Ei tundu vaikimine mulle küll kahtlane. ja see polnud vabasurm, see oli massimõrv. Vabasurm oleks olnud siis kui ta üksi, ühekohalisel lennukil vastu kaljut oleks põrutanud. Mis lennuklubi liikmena oli tal kahtlemata võimalik palju kordi teha .Kuid sellest talle ei piisanud.

Selleks, et nii kohutavat kuritegu täide viia, peab isik olema juba täiesti oma mullis, täiesti irdunud reaalsusest.Ega ka Breivik seal saarel palju jutustanud, kutsus algul noored enda ümber teeseldes politseinikku ja hakkas tulistama. Minu teada ka Klebold ja Harris Columbine koolis ei pläkutanud enam palju, kõik, mis neil öelda oli, ütlesid nad juba varem päevikus.

Võib-olla ta koguni nautis, et teadmine ootavast katastroofist jõuab kaptenini ja reisijateni aegamööda, järk järgult. Võib-olla ta kartis, et suhtlema hakates veendatakse teda ümber mõtlema.

Ega eriti ei huvitagi see, mis mõrtsuka peas toimub.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 989
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas davidsoniharald »

Walter2 kirjutas:Küsiks targematelt seda kuidas käitub lennuk kui mõlemad piloodid on sangas ja üks neist (näit. teine piloot) soovib käivitada musta stsenaariumi. Kas komandör saab selle ära hoida, kas tema juhtimisseadmed on ülemlikud, saab ta teise piloodi juhikoha näiteks välja lülitada või on mõlema piloodi juhtimisseadmed samased? Kas teine piloot saab ka midagi teha kui komandör nn. "ära keerab"? Või jääb selle tahe peale kes on füüsiliselt tugevam (ilmselt mitte?). Vabandan ette kui küsimus on piisavalt rumal!
Konkreetselt A320 pere lennukite juhtimine käib fly-by-wire, mehaanilist ühendust ei ole. Pilootide ees konsoolil on nupp kirjaga "Sidestick priority", kes seda muljub selle stick esmane on. Mingi aja ühiku (30 sek?) nuppu all hoides see funktsioon lukustub, teine enam juhtimist üle võtta ei saa. Mehaanilise juhtimisega lennukitel nagu Boeing 737 võidab see kel rohkem jõudu on.
Lemet kirjutas: Loodetavasti maabub teemasse mingil ajal isand davidsoniharald, kel loodetavasti kogemust piloodikabiini sissemurdmise osas enim. Ja kes oskaks ülejäänuid ses osas valgustada.
Kui nii ilusti palutakse, siis tuleb lõpuks sõna võtta. Kahjuks pean tunnistama, et ei ole kunagi sinna kabiini pidanud sisse murdma :) . Kõige pealt mõned täpsustused.
Kulibin kirjutas:Ma ei räägi ju vaheseinast, lugege ikka mida kirjutan. 1sekund googel ja vaata siis palju võimalusi. Pikem otsing annab parema kvaliteediga pildid.
Ja see tiib on nii paks, et selle sees saab kummargil liikuda kohati. Muudest kohtadest rääkimata. ja need kohad ei ole terroristikindlad.
Tiiva sisse mahub minusugune ruts seitsekümmend käpuli hädapärast, sedagi vahetult kere lähedal. Keskpaak on veidi kõrgem aga hädapärast saad põlvili selja sirgu lükata mõnes kohas, ribisid ja tugevdusi täis. Paar nädalat tagasi käisin.
Kulibin kirjutas:See väide ei pea vett, se vahesein ongi idiootidest kaltsupeade tõrjumiseks. Või arvad, et kogu konstrui su tooli ees vaiba all on kevlariga tugevdatud ? Võta õigest kohast vaip ära, ava luuk ja mine kuhu tahes ... Mõne luugi avamisega on teatav risk, aga see ei ole antud olukorras oluline.
Kogu põrand on süsinikkiust kärgpaneelidest, mis on väga kõvad. Kirvega ma arvan, et naljalt läbi ei lähe. Kõik paneelid on korralikult põrandasse kruvitud ja hoolduse ajal võtab vilunud mehaanikul ühe eemaldamine tööriistadega oma pool tundi, eeldusel et istmed on eemaldatud. Istmete alt aga paneeli kätte saada on suht võimatu. A320 reisijate ega piloodi kabiini põrandas ei ole mitte ühtegi avatavat luuki. :mrgreen: . Hea küll, on olnud olemas võimalus tellida ligipääsu luuk tagumisse avioonika ruumi reisijate kabiinist aga olen sellist luuki vaid korra elus näinud ja see oli ka suletud jäädavalt. Tänapäeval isegi ei pakuta seda varianti. Juhul kui isegi õnnestub läbi mingi ime saada reisijate kabiinist avioonika ruumi, ei pääse sealt enam mitte kuskile edasi, niivõrd kokku pakitud ja seadmeid täis on kogu lennukikere. Liiga palju Hollywood'i...

Kulibin kirjutas:No ok, ei saa siinkohal laskuda detailideni, aga see piloodikabiin on asjatundjale ehk siis pardainsenerile igast asendist ligipääsetav. Ja ilma kirveta. Point oli minu jutus ju tüübiõppe puudulikus. Ja nii see paraku on.
Ja lihtsalt möödaminnes mainin, et see uks on aktiivlukustusega.
Edit: Ma siis härradele puust ja punaseks, elektroonikas on kahte tüüpi kontakte, on NO ehk siis normaalselt avatud ehk siis aktiivkontakt mis vajab mingit tegevust või midagi taolist et oleks closed. Vot need uued peale seda USA tornide jama turvanõuded ikka on arvestanud eriteenistuste ja tuletõrjujate ja muu sellise staffi vajadustega. Ühesõnaga teatud ahelatest pinge kadumine avab selle fucking door. No A320 on selline riistapuu, et teda ei saa päris ilma elektrita jätta, ei ole juhitav.
Head õndsad B tüüpi lenuvahendid on ikka siiamaani ilma igasuguste servodeta juhitavad, ja kui kahe piloodi jõud üle ei käi siis saab ju salongist mõne rugbymehe kutsuda...
Piloodikabiini pääseb siis ainult läbi ukse või ka akende, kui soovite. Uks ise ca 30mm paks, raske ja paistab väga kõva. Käsirelva kuulid peab kindlasti kinni. Avaneb piloodikabiini poole. Targad juhendid ütlevad, et uks on seal piiramaks või aeglustamaks sissetungi piloodikabiini. Selle ukse vägivaldse avamise üle on päris palju diskuteeritud spetsialistide keskel ja üldine arvamus on, et paljakäsi või lennukites olemas oleva kolaga võimatu.

Tahate tungida piloodikabiini. Eeldame, et tegemist on lennuga ja teil on kasutada ainult lennukis olevad esemed.
Jooksed ukse maha? Need riivid ja uks ise on ikka päris tummised, maha seda ust ei jookse paljakäsi isegi väga kõva väljaõppega mees. Kaks meest korraga ei mahu kuidagi, vahekäik on kitsuke.
Paned jalaga? Meeskond vaatab telekast, et hull märatseb, viib lennuki järsult laskumisele ja kui jalad enam hästi maad ei puutu, on kuidagi nadi suurt hoogu võtta ukse maha jooksmiseks.
Võtame abivahendid. Lahtised tulekustutid - hapnikuballoonid? Kaaluvad vähe (tänapäeval juba komposiidist tihtipeale) ja nendega sellele uksele midagi ei tee. Toksi nagu marutaudis päkapikk.
Toidukärud? Ei kaalu ka just palju, ehk 40 kg maksimumina, kaal on piiratud. Hooga vastu ust joostes võib mõningast heli effekti avaldada aga kahtlen, et see uks seepeale avaneb. Pealegi pärast esimest kahtlast liikumist vaatab meeskond turvakaameratest sündmusi ja näiteks kui näeb sissetungijat käruga ukse poole kappamas rebib juhtkangi enda poole ja sissetungija võtab soovitule hoopis vastupidise suuna, maandudes tagumises köögis ja kui halb päev on siis murrab toidukäru ta jalaluud ka veel. Sealjuures hakkab piloodi juhtkang värisema nagu Migilgi, sest sellega on kokku ehitatud stick rocker, mis hoiatab meeskonda liiga suure kohtumisnurga eest, kellad ja viled peale selle.
Kirves? Lennuki reisijate kabiinis ei ole kirveid.

Kahtlemata on see uks ehitatud siiski lõpuks järele andma teatud tingimustel, näiteks kui ühel pool seda tekib kere dekompressioon, siis see uks peab avanema tekkinud rõhkude vahe tõttu. Jutt on siis tonnidest, mis vajutab uksele sel hetkel. Taaskord aga ei ole minu arvates lennuki reisijatekabiinis ühtegi eset, millega oleks võimalik sellist vigastust kerele tekitada. Lööd akna puruks? ca 3+5+15mm plastist pakett, no ei tee seda kuidagi katki paljakäsi ega ühegi lennukis oleva esemega.
Need olid reaalsed toimuda võivad stsenaariumid, nüüd lähme ulme juurde.

Aktiivlukustus, tõepoolest on nii. Rubilnik välja ja voila! uks avaneb. Selleks peab ära lõikama mõlema mootori generaatorid ja ka avariisüsteemi rott ehk Ram Air Turbine peab ikalduma, mis häda korral lennukile voolu toodab. Stsenaariumi tõenäosus kaduvväike. Lõikame luku juhtmed läbi? Süsteemile pääseb ligi vaid läbi piloodikabiini. Isegi kui on ligipääs juhtmetele, siis üllatus-üllatus, kõik nad on üht moodi valget värvi. Juhtme saab kindlaks teha vaid võttes ühenduse lahti ja vaadates mis numbriga pesas juhtme pin asub.
Kiirreageerijad ukse rammiga, nagu filmides? Arvan, et löövad maha vabalt.
Sõrgkang? Saab vist lahti küll.
RPG? Tekib miljonivaade suunaga lennukist ette poole.
Jne.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 989
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Nüüd niisama mula natuke...

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kõigepealt olen nõus Lemetiga, et piloodikabiini võib terve Lennuameti üles rivistada aga kui keegi tahab katastroofi põhjustada, siis nii see ka läheb.

Teenindavast personalist keegi kabiini kuni üks meeskonna liige on WCs? Minu meelest halb mõte, sest vaatamata juhtunule olen mina täiesti veendunud, et piloodid on kõvasti rohkem kontrollitud ja väiksem riskigrupp kui kabiini personal. "Sel ajal kui kapten oli WCs koputas stjuuard teisele piloodile avarii kirvega vastu pead ja viis lennuki kontrollimatusse pöörisesse..." :rip:
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
41Degree
Liige
Postitusi: 120
Liitunud: 16 Veebr, 2013 21:30
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas 41Degree »

Logisin end sisse ainult üheks lauseks: davidsoniharald, suur tänu!
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Lemet »

Tänud ka minu poolt, loodetavast võttis nüüd märulifilmidest innustust saanutel pisut hoogu maha.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Walter2
Liige
Postitusi: 3955
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Walter2 »

Tänud selgituste eest, mõned küsimused veel: miks kokpiti uks avaneb pilootide kokpiti poole mitte reisijate salongi poole, on sel ka mingi põhjus? Paremaks kaitseks salongi poolt tuleva ründe vastu võiks uks ju avaneda reisijate salongi poole? Kui lennuki kere deformeerub määral, et kokpiti uks kiilub kinni (ebareaalne aga oletame), kuidas piloodid välja pääsevad, kas ainult akende kaudu?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
John
Liige
Postitusi: 506
Liitunud: 17 Juun, 2006 19:57
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas John »

Ausalt öeldes ei anna ikkagi posti vahetuste teema rahu. Ärge kohe näkku lööge. :) Küsiks niivisi, et kui asjatundjate sõnul saab üliturvalisi kommertslennukeid alla tuua isegi siis kui mõlemad piloodid on postidel, siis mille pärast on trend, et segi keeranud reisija liinide piloodid kipuvad seda tegema siis kui neil on olnud võimalus segamatult üksi toimetada? Nt:

http://maailm.postimees.ee/3136533/kahe ... -kukutasid

Aéreas de Moçambique (LAM) 29 november 2013 – 33 hukkunut

Boeing 767 31 oktoober 1999 – 217 hukkunut

Silk Air 19 detsember 1997 – 104 hukkunut

Viited on olemas, artiklites näete üldiseid olukirjeldusi.

Igatahes enda seisukoht on, et siin teemas ei tundu inimesed vahet tegevat riski maandamisel ja riski välistamisel. Jah võimalus on alati olemas ja juhtub ka millalgi kuid mida rohkem süvenev teemasse seda aina enam torkab silma, et erinevatel lennuki enesetapjatel puudus otsene vahele sekkumise oht. Ennem kui siin märulifilme ja stujardesse jälle meelde tuletatakse siis kes nt välistab iga lennukimeeskonda varupiloodi kaasamist kes käib välja vahetamas? Samas ilmselt tekiks uus probleem: hüpoteetiliselt tuleb mingi lend kunagi alla ikkagi enesetapja tõttu samas ei saa ka kunagi usaldusväärselt kindlaks teha, palju lende päästeti varupiloodi postikorra tõttu. Põhjus? Kuna suitsiidrite ideed jäidki nende pähe kuna ei jagunud julgust teise kõrval seda teha. Nokk kinni saba lahti. :roll:
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikuses peaks nii mitmetelgi ülemereliinidel kaks meeskonda ju pardal olema, muidu jooksevad tunnid umbe...kolmas piloot tavalennul- rubla määrab.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist