Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Lemet »

Isand Kulibin võiks oma Lambo nii 3-4000 meetri peale venitada ja sealt helistamist katsetada. Minul lennuki pardal ei õnnestunud. Aga GPS loomulikult toimetas, mõõtis kiirust ja puha...nii ma aeg-ajalt rullnokki oma kepsu näitudega taltsutangi, 928 km/h pole kellelgi midagi vastu panna.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Hydrazine »

Ma ei tea neid kõlavaid akronüüme peast siia lisada aga lühidalt toimib mobiilside lennuliinides nii, et lennuk on sisuliselt lendav tugijaam. Side maaga toimub sateliitside kaudu. Mõistagi ei ole see veel kasutusel kõikidel operaatoritel, aga vastavate regulatsioonide arendamine käib üle ilma juba 10 aastat või nii...

Imestan, et wiki nii vähe sellest kõigest kirjutab aga midagi siiski:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phones_on_aircraft

Või midagi siit, wifiga ju samad mured:
http://www.techradar.com/news/world-of- ... r--1171510

OnAir uses Inmarsat's SwiftBroadband (SBB) latest generation satellite services. Using the SBB technology, we deliver high-speed, high-capacity voice and data solutions with the world's best international coverage.
http://www.onair.aero/en/commercial-air ... w-it-works
Viimati muutis Hydrazine, 06 Apr, 2015 8:45, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

No ma ei või !
Mis härrastel täna mate ja geomeetriatunnis omandamata jäi ?
No ma siis olen võtnud raske raha eest Leedukatelt seda pure adrenaliini aegajalt (L39) ja enamjaolt on isegi sellise püssiga moodsad sidevahendid suutelised operatiivselt tugijaama vahetama :)
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

??? Johhaidi ? Lemet ?
Ma oleks hetkel vist nõus vasakust kerast loobuma... Kohe ei saa üle sellest mõttest, mis tunne oleks subsoonic (1000) lajatada üle puulatvade...
Ja vot siis vist moblaside ei toimi 8)
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Hydrazine »

Kulibin... Lambod, leedukate L39'd ja mingi üle puulatvade lajatamised. Räägi natukenegi insenerilikumas keeles, praegu ei jää küll muud üle kui õlgu kehitada.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kulibin »

No ma eelnevalt ju vihje andsin...
Maakera on ümmargune ja geostatsionaarselt orbiidilt tuleb sulle ju porr alla... 8)
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Hydrazine »

Kas see on kogu tehniline jutt, mis sul GSM/LTE toimimise kohta liinilendudel öelda on? Mitte just ülemäära palju aga stiilipuhas see-eest.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5553
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas toomas tyrk »

Kulibin kirjutas:Ja pole erilist tuju vaielda sideteemadel. See on minu leib...
Hm, loodame, et sa sellega ikka päriselt leiba ei teeni. Kui teenid, siis anna teada, kus - saab sellest firmast eemale hoida.

Lihtsalt meeldetuletuseks, et mobiiliga helistamiseks läheb vaja kahepoolset sidet. Mitte ainult signaali vastu võtta. Mobiili tugijaamade antennid on suundantennid, mis on suunatud paralleelselt maapinnaga, mitte kosmosesse. JA GSM side põhiolemust - pakettside tugijaama ja telefoni vahel, kus aeg kahe paketi liikumise vahel on ülioluline - ei ole muutnud ükski järgmine põlvkond.

Aga isand Kulibinile, argumentatsiooni lihvimiseks, soojenduseks seitse päeva teemaga tutvumiseks. Ja Lamborghiniga kimamine siinjuures ei aita...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9067
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kulibin kirjutas:Nojah, ma kulgen piki maanteed, Lambo Gallardo-ga kiirus siis reeglina 200pluss ja mobiilside toimib.
Te mehed mõtelge enne, kui tulete siia vätma, et lennukis ei toimi...
Praktikuna kinnitan, et lenukis kõrgusest ~700-1000m kõrgemal on mobiilside levi praktiliselt olematu. Ja põhjus pole mitte kiiruses vaid selles, et kärgede sagedused on kattuvad ning võrgu planeerimisel (et samasugused sagedused maapeal ei kattuks) ei arvestata lennundusega vaid side leviga maad mööda. Kui telefon satub kahe sama sagedust kasutava kärje mõjupiirkonda korraga, siis ei oska seade otsustada kummaga ühendust võtta ning jääb "rippuma". Olen lennukis tundude kaupa kasutanud PDA-des ja nutiföönides lennundusspetsiifilist tarkvara, mis GPS-iga saab ilusti hakkama aga kui üritada logi jooksvalt serverisse salvestada, siis varem või hiljem saadakse ühenduse timeout. Sama on kõnega - pika pusimisega on võimalik midagi öeldud saada aga kõne katkeb väga tihti ning suure osa ajast ei ole telefon üleüldse levis. Kusjuures parem levi on metallkorpusega lennukites, sest see varjestab osa võrgust ära ning telefonil on lihtsam sagedust valida.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 988
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kulibin kirjutas: Nonii, alustaks siis kirvest, täiesti olemas selline tööriist väljaspool piloodikokpiti.
Nagu EOD ütles, A320 ei ole kirvest väljaspool piloodikabiini. Võin pea pakule panna.
Kulibin kirjutas:Herr EOD !
Ma üleüldse ei väida, et sellel lennul see A oli nõuetekohaselt varustet.
Lennukid ei lenda välja ilma nõutekohase turvavarustuseta, sest see on väga ränk rikkumine. Kui su istme alt on päästevest puudu ja tagavara vesti anda ei ole, siis jääb lend ära või kui WCs oleva prügikasti luugi vedru on katki, siis ei lenda lennuk kuskile ennem kui see vedru on korras, sest see luuk peab sulguma hermeetiliselt, et seal sees tekkinud põleng kustuks hapniku vaeguse tõttu. Nii ongi. Lisa siia Saksa täpsus antud firma korral.
Walter2 kirjutas:Tänud selgituste eest, mõned küsimused veel: miks kokpiti uks avaneb pilootide kokpiti poole mitte reisijate salongi poole, on sel ka mingi põhjus? Paremaks kaitseks salongi poolt tuleva ründe vastu võiks uks ju avaneda reisijate salongi poole? Kui lennuki kere deformeerub määral, et kokpiti uks kiilub kinni (ebareaalne aga oletame), kuidas piloodid välja pääsevad, kas ainult akende kaudu?
Ma ARVAN, et ukse avanemise suund on lihtsalt võimaluse küsimus, sest näiteks B737-l avaneb ta väljapoole. Kuna ühel või teisel pool tekkiva dekompresiooni tõttu peab see uks avanema nii ühele kui teisele poole, siis ei saa seda ust ehitada ülemäära tugevat. Kui uks kinni kiilub, siis on ukse sees olemas väiksemad paneelid, mida saab eemaldada ainult kokpiti poolt. Aknast saab ka välja, köied on olemas, et maani laskuda.
Kulibin kirjutas: Ja herr Harald jätab targu kirjeldamata omapoolse reaktsiooni, oletades, et tegu turvaspetsiga.
Turvaspetsid ei saa mõistagi avaldada kogu neile tedaolevat.
Ma ei ole turvaspets, olen lennundustehnik. Tüübipädevusega just sellele samale A320 lennukiperele. Olen kogu seda kokpiti ja reisijate kabiini (k.a piloodikabiini ust) lahti võtnud, kokku pannud ja testinud mitmeid kordi. Kui sa helistaksid mulle sarnases olukorras, siis ma räägiks täpselt sama juttu mis ennem. Lennukis olevate vahenditega sa sealt uksest läbi ei pääse. Kui ma teaksin viisi, kuidas sealt pääseda läbi, siis ma kirjutaksin oma teadmisest kuhu vaja, et see võimalus ellimineeritaks.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
carsec
Uudistaja
Postitusi: 10
Liitunud: 10 Okt, 2005 19:22
Kontakt:

Re: Allakukkunud lennuk

Postitus Postitas carsec »

Aspelund kirjutas:Täna ühe vanema härrasmehega lennuõnnetustest rääkides tuli välja kaks juhtumit.

Millalgi kukkus Maardus lähedal Leningradi mnt ja raudtee vahele alla lennuk. Eeldatavalt 70-ndad.

Teine juhtum kuuekümnendate esimeses pooles, kus Raasiku ja Kehra vahel tuli raudtee kõrval oleva mingi künka otsa samuti lennuk. Mõlemad piloodid hukkusid. Väidetavalt oli pauk olnud piisavalt kõva, nii et ühest lendurist oli olnud alles vaid kõrv puu otsas. Suurem osa tükkegi olla maasse jäänud.

Lisaks meenutas ta, et samuti 60-ndate esimeses pooles võeti nelja või viie traktoriga Jägala jõest välja ühe tähtmootoriga saksa lennuk. Lendur oli ka sees olnud, taskus veel rahakott piltidega.

Samuti lennukis alles olnud lennuplaanis olnud kirjas, et masin tulnud Minskist (?). Kukkunud alla kas 42 või 43, sakslased üritanud teda isegi kätte saada, aga ebaõnnestunult.

Jõest välja võetuna lammutati too lennuk tükkideks, tolle kolbidest valas rääkija enda mootorrattale ise kolbe. Lammutajate sõnul olnud mootor seest väga heas seisus, vaid ühes silindris olnud roostet. Ülejäänu täiesti puhas.

A.
Tunnen lähemalt huvi Raasiku ja Kehra vahel alla kukkunud lennuki(te) kohta. Olen kuulnud spekulatsioone,et lennukeid oli kaks ,puutusid nad paralleelsetel kurssidel omavahel väikesel kõrgusel kokku ja pudenesid alla. Kas on teadjamaid inimesi kes oskaksid selle intsidenti kohta midagi täiendavat lisada. Ehk siis kinnitust vastavalt kas oli 1 või siiski 2 masinat. Ja milliste lennukimarkidega täpsemalt tegu oli. Tänud ette...
Aspelund
Liige
Postitusi: 1139
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Aspelund »

Rääkijat pole kahjuks enam meie seas.

A.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas EOD »

Raasiku õnnetusest võib rääkida Ants Kivimäe, ta on seda uurinud. Kui nädalavahetusel on nõrga tuulega ilus ilm, võid ta leida Piibe maantee ülikergete lennuplatsilt. Parempoolsest, vanast angaarist.
Niipalju tean, et tegu oli MiG tüüpi hävitajatega ja põrkasid tõenäoliselt seetõttu kokku, et pilvest läbi lennates hakkas juhitav ilmselt paanikasse sattudes otse lendamise asemel rabelema. See muidugi vaid oletus, kõiki lennu parameetreid salvestavaid pardasalvesteid sel ajal polnud. Vaid barograaf, mille tahmaga kaetud trumlile nõel joont kraapis, salvestades lennukõrguse.
carsec
Uudistaja
Postitusi: 10
Liitunud: 10 Okt, 2005 19:22
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas carsec »

Tänud-Antsu tunnen hästi-ise samas angaaris tegutsemas...Ja kogu infot mida tema teab,tean ka mina.Lihtsalt tekkis sportlik huvi-mis pagan seal siis ikkagi juhtus...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist