14. leht 64-st

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 12:06
Postitas Kulibin
Vaadates neid paljusid pilte õnnetuskohast, oleks mul pisike paranoiline küsimus asjatundjatele:
Mitu tonni trotüülekvivalendis vabaneb A320 ja mäe interaktsioonil ? Kiirus siis väidetavalt ligi 800 ?
Sellise laksu oleks mõni seismojaam pidanud fiksima, on kellelgi mingit infot ?

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 12:52
Postitas Kulibin
Ja vabandage palun, kui väga kohatu, aga mulle see komm Delfist meeldib:

õlakehitaja
29.03.2015 12:23


Ehitusel saab mittekoostöövalmis tegelane enne paar korda lõuga,kui midagi ära rikutakse.Enamikul teistel aladel ei pane kolleegid mädaõuna enne tähele,kui jama juba majas.Võin kihla vedada,et antud õnnetuse põhjustajal polnud see ei esimene ega teine kord silma paista.Üks asi on,mida kõrvalseisjad kellegi saavutustest ette kujutavad,teine asi,kas see tüüp on ikka reaalselt mingil alal tegija.Lõhe nende vahel võib olla katastroofiline juba pikka aega varem.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 13:04
Postitas Lemet
Kuskil vene asjaliste saidilt jäi meelde väga hea võrdlus kirjeldamaks lennukiga juhtunut piltlikult- võtke 40-ne liivapaber ja vedage sellele jõuga kriidiga joon. Paber siis maapinna (antudjuhul mägede) ja kriit lennukikere osas...ja vaadake, mis kriidist järele jääb.
...suhteliselt autonoomne autopiloot mis vajaduse korral võib ka ise lennuki maha tuua või kasvõi üles viia. 
Päris nii see siiski tänastel seerialennukitel pole. Ja selle stardi või maandumise ajal sigaduste korraldamise kohta andis austet EOD juba autoriteetse seletuse. Vaevalt tema teadmistele-kogemustele siinsel foorumil kellelgi midagi vastu panna on.. :wink:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 13:30
Postitas Kulibin
See liivapaberi näide on siinkohal kohatu, sobiks näiteks TELIKUTA maandumise puhuks lauskmaale. Me räägime siiski ligi 800km/h kiiruse ja umbes 70 tonnise massi laupkokkupõrkest mäega...

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 13:44
Postitas Kulibin
Ei ole matemaatika fänn, aga lisan siia lõigu wikipediast:
Example - Kinetic Energy in a Car

The kinetic energy of a car with mass of 1000 kg at speed 70 km/h can be expressed as


Et = 1/2 (1000 kg) ((70 km/h) (1000 m/km) / (3600 s/h))2

= 189043 Joule

The kinetic energy of the same car at speed 90 km/h can be expressed as


Et = 1/2 (1000 kg) ((90 km/h) (1000 m/km) / (3600 s/h))2

= 312500 Joule

Note! that when the speed of the car is increased with 28% (from 70 to 90 km/h) - the kinetic energy of the car is increased with 65% (from 189043 to 312500 J). Be aware that this huge rise in kinetic energy must be absorbed by the safety construction of the car to provide the same protection in a crash - which is very hard to achieve. In a modern car it is possible to survive a crash at 70 km/h. A crash at 90 km/h is more likely to death.

No otsime siis seismojaamade andmeid, peab olema midagi.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 13:51
Postitas John
Tsiteeri:
...suhteliselt autonoomne autopiloot mis vajaduse korral võib ka ise lennuki maha tuua või kasvõi üles viia.



Päris nii see siiski tänastel seerialennukitel pole. Ja selle stardi või maandumise ajal sigaduste korraldamise kohta andis austet EOD juba autoriteetse seletuse. Vaevalt tema teadmistele-kogemustele siinsel foorumil kellelgi midagi vastu panna on.. :wink:
Hea küll, selge. Ei hakka endast targematele vastu vaidlema. Muidu tänud EOD harivate näidete eest. Nõustun ka väitega, et kõige suurim viga on selliste tegelaste poodiumile upitamine. Meenutan siin juures neid viimaseid koolitulistamisi ühendriikides millele vahetult järgnes ka kooli pussitamine Hiinas (?). Oleks ka tulistamine olnud aga seal maal on tulirelva kätte saamine veidi raskem kui ameerikas.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 13:59
Postitas Kulibin
Ma ise siis vastan ära selle vabaneva energiakoguse, mis oleks umbes 1108940000 J.
Sellise matsu peaksid registreerima kõik Euroopa moodsad seismojaamad. Ja ärge tulge siin seletama, et lennuk hõõrdus laiali. Olen neid laialihõõrdumisi näinud ja väidan, et ohvrid jäävad sellisesse konditsiooni, et sugulased suudavad neid tuvastada...
Ilma DNA labori abita ...
Ja nüüd siis seismoandmete kallale !

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 14:57
Postitas Kulibin
Ja veel eelkõnelejate fakesalvestuse väitele vastates:
http://www.bild.de/bild-plus/news/ausla ... .bild.html

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 15:11
Postitas Walter2
Küsiks targematelt seda kuidas käitub lennuk kui mõlemad piloodid on sangas ja üks neist (näit. teine piloot) soovib käivitada musta stsenaariumi. Kas komandör saab selle ära hoida, kas tema juhtimisseadmed on ülemlikud, saab ta teise piloodi juhikoha näiteks välja lülitada või on mõlema piloodi juhtimisseadmed samased? Kas teine piloot saab ka midagi teha kui komandör nn. "ära keerab"? Või jääb selle tahe peale kes on füüsiliselt tugevam (ilmselt mitte?). Vabandan ette kui küsimus on piisavalt rumal!

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 15:24
Postitas Lemet
Füüsikaseadused kehtivad ühtemoodi nii kapteni kui teise piloodi juhtimisorganitele-kui üks sigaduse kokku keerab, siis ei pruugi teiseljätkuda aega või kõrgust. Isegi kui teine pool käed rahulikult sülle paneb ja vahele ei sega. Näiteks- Tu-22 tähendas üheainsa väljalastud ja unustatud paneeli sissetõmbamine automaatselt 1200 meetrist kõrgusekaotust. Millist keegi karta ei oska. Lihtsalt "lambist" hakkab masin hoogsalt kõrgust kaotama. Oletame nüüd, et asjaosaline otsustas vea parandada, kui kõrgust oli 800 meetrit. Või lennukõrgusel 1800 meetrit mäestiku kohal, kus tipud ulatuvad 500-600 meetri peale. Lisalt kulub sekund-poolteist ka arusaamiseks, et teine pilootidest midagi sellist kokku keeramas on. See aeg aga ainult tundub väga väiksena-prooviks võib kuskil inimtühjal platsil kiiruse üles võtta ja rool sekundiks serva vändata. Ning tunda, kui pika või lühikese ajaga tegu on. Ja mis selle sekundiga ka juhtuda võtab.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 15:30
Postitas Kulibin
Lennuinstruktori koolitusprogramm käsitleb näiteks väga põhjalikult eelmainit teemat. Et mis siis teha kui õpilane on lihasmägi ja tal kiilub kinni... No seda probleemi siis vastaval koolitusel lahkab reeglina neuroloogi haridusega tegelane ja jämedalt raudteekeeles vastus oleks VÕRUBONN... Ehk siis maakeeles väljallülitamine või midagi taolist ... 8)

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 15:47
Postitas Kapten Trumm
Just eile oli "Lennuõnnetuste uurimise" saade testlennul olnud Airbus´i katastroofist. Kohtumisnurga andurid olid kinni jäätunud ja neilt tulnud info oli vastuolus aviohorisondilt tulnud infoga. Arvuti ei olnud võimeline tuvastama, millised sisendandmed olid valed ja andis tabloole kirja, et piloodid läheksid üle käsitsijuhtimisele. Automaatikaga harjunud (muidu väga kogenud) piloodid aga seda õigeaegselt ei märganud. Lennuk kukkus pöörisesse, millest väljatulekuks polnud enam kõrgust

Ei taha nüüd teiste õnnetusest targutada, aga kas taoliste asjade taga pole mitte liigne sõltuvus nuti-pluti asjadest ning osalised ei suuda enam ise hinnata, kas tasub juhist rebida? Sellise lihtsa lennumasina nagu MiG-21 manuaalis on lihtsalt öeldud, et kui pöördel hakkab juhtkang värisema, ärge oodake kuni lennuk hakkab sama tegema, vaid vähendage juhtkangi ettepoole tagasi laskmisega kohtumisnurka. Kui minna täna seda juttu F-16 või Eurofighteri juhile rääkima, siis nad vist teeks päris suuri silmi, et mis kuradi "trjaska", on board computer ei lasegi sellisel olukorral tekkida.....

Autonduses on umbes sama olukord tekkimas tänu igasugu kolmetähelistele juhiabidele, tulemuseks hulk juhte, kes esimese lumega end katuselt leiavad, sest inimesed ei oska (pole ju vaja) hinnada silmaga, kõrvaga, keskmise kohaga teekatte haardeomadusi ja valida õige kiirus....

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 15:50
Postitas Kulibin
Lemet kirjutas:Füüsikaseadused kehtivad ühtemoodi nii kapteni kui teise piloodi juhtimisorganitele-kui üks sigaduse kokku keerab, siis ei pruugi teiseljätkuda aega või kõrgust. Isegi kui teine pool käed rahulikult sülle paneb ja vahele ei sega. Näiteks- Tu-22 tähendas üheainsa väljalastud ja unustatud paneeli sissetõmbamine automaatselt 1200 meetrist kõrgusekaotust. Millist keegi karta ei oska. Lihtsalt "lambist" hakkab masin hoogsalt kõrgust kaotama. Oletame nüüd, et asjaosaline otsustas vea parandada, kui kõrgust oli 800 meetrit. Või lennukõrgusel 1800 meetrit mäestiku kohal, kus tipud ulatuvad 500-600 meetri peale. Lisalt kulub sekund-poolteist ka arusaamiseks, et teine pilootidest midagi sellist kokku keeramas on. See aeg aga ainult tundub väga väiksena-prooviks võib kuskil inimtühjal platsil kiiruse üles võtta ja rool sekundiks serva vändata. Ning tunda, kui pika või lühikese ajaga tegu on. Ja mis selle sekundiga ka juhtuda võtab.
Tu-22 e saa võrrelda A-320 reisikaga, tean täiesti kindlalt, et sedasorti lennukite elektroonika sekkub, kui sangas peaks olema mõni Tu-22 piloot... Ja ära unusta seda, et sina ei juhi tüürpindasid, sa väljendad selle joisticki läbi vaid oma tagasihoidliku soovi. Ja kui isegi oled sügavas pohmellis ja ihu väriseb, üritab pardaarvuti koos servosüsteemiga anda endast parima 8)

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 15:53
Postitas Kulibin
Kapten Trumm kirjutas:Ei taha nüüd teiste õnnetusest targutada, aga kas taoliste asjade taga pole mitte liigne sõltuvus nuti-pluti asjadest ning osalised ei suuda enam ise hinnata, kas tasub juhist rebida? Sellise lihtsa lennumasina nagu MiG-21 manuaalis on lihtsalt öeldud, et kui pöördel hakkab juhtkang värisema, ärge oodake kuni lennuk hakkab sama tegema, vaid vähendage juhtkangi ettepoole tagasi laskmisega kohtumisnurka. Kui minna täna seda juttu F-16 või Eurofighteri juhile rääkima, siis nad vist teeks päris suuri silmi, et mis kuradi "trjaska", on board computer ei lasegi sellisel olukorral tekkida.....

Autonduses on umbes sama olukord tekkimas tänu igasugu kolmetähelistele juhiabidele, tulemuseks hulk juhte, kes esimese lumega end katuselt leiavad, sest inimesed ei oska (pole ju vaja) hinnada silmaga, kõrvaga, keskmise kohaga teekatte haardeomadusi ja valida õige kiirus....
Aitäh Hr.Kapten !
Ütlesid vist kõige tähtsama välja.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 16:21
Postitas Lemet
Tu-22 oli toodud näitena...põhiidee ikka selles, et tõsise soovi olemadolul võib kasvõi terve Lennuameti kabiini valvesse panna, sihiteadliku tegevuse tulemusena tuleb lennuk ikka alla, igatsugu peenele elektroonikale vaatamata.