16. leht 63-st

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 21:17
Postitas tympsa
Kulibin kirjutas:Ma ise siis vastan ära selle vabaneva energiakoguse, mis oleks umbes 1108940000 J.
Sellise matsu peaksid registreerima kõik Euroopa moodsad seismojaamad. Ja ärge tulge siin seletama, et lennuk hõõrdus laiali. Olen neid laialihõõrdumisi näinud ja väidan, et ohvrid jäävad sellisesse konditsiooni, et sugulased suudavad neid tuvastada...
Ilma DNA labori abita ...
Ja nüüd siis seismoandmete kallale !
Džaul on üsna väike energiaühik

1108940000 J = 265 kilogrammi TNT.

Ei mingeid kilotonne ega isegi tonne. Ma arvan, et isegi Donbassi sõjas on vägevamaid kärakaid olnud.

Ei maksa olla nii paranoiline ega asjata fabuleerida. Mis selle lennuki siis alla tõi kui mitte kokkupõrge mäega ? Õhus plahvatanud lennuk ( või lahingulennuki poolt allalastud lennuk ) jätaks palju suuremad tükid ja jätaks tõesti ka surnukehasid, mis on enam-vähem ühes tükis.Marslaste rünnaku võiks ehk seekord kõrvale jätta.

Samas teavad alpinistid, et kui järsult mäenõlvalt alla kukkuda ( näiteks Eigeri põhjanõlvalt, mis on väga järsk ja kus on üle kilomeetri langemist enne kui pidama jääb ), siis keha ei jää ühte tükki.Pea leitakse ühest kohast, käed ja jalad teisest ja kehatükid kuskilt kolmandast kohast. Korduvad rasked põrked kaljuga, gravitatsiooni poolt antud kiirus ( mis on siiski palju väiksem kui lennuki poolt antud ) ja hõõrdumine teevad oma töö. Ei mingit müstikat ega saladust - lihtne füüsika .

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 21:43
Postitas Lemet
Viitsi enam tühja teemat sahata, eriti kui juba militaarnetist infot korjavad kaltsupead mängus on. Loodetavasti maabub teemasse mingil ajal isand davidsoniharald, kel loodetavasti kogemust piloodikabiini sissemurdmise osas enim. Ja kes oskaks ülejäänuid ses osas valgustada.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 22:00
Postitas Kulibin
See on siiski piisav, et seismojaamad seda registreeriks. Sommid on näiteks ära reganud kõikvõimalikud meie rannikumeres toimunud MS aegsete asjanduste hävitamise. Kas lugupeetav ikka teab mis asi on 250kg trotti ? Ja ega seda päris nii võtta ei saagi, sest 250kg TNT ei ole võimeline ühes tükkis detoneerima, isegi see 200g seep lendab enamuses laiali, mitte ei detoneeri.
No ok, see selleks. Ma lihtsalt eeldan, et see piirkond on üsna täispikitud neid jaamasid ja mingi jälg peab ju sellest olema. Aga ma ei näe seda. Tulge siis appi otsima ja pärast väidate, mida iganes.
Seniks lugupidamisega Arvo
Ja edit:
Aastaid tagasi mul Saksamaa sõber tuli 4km kõrguselt sassis varjuga vastu mäekülge. Elab siiani, suht palju titaani sees ja kui mul külas käib, siis röntgenipilt alati kaasas, sest Lennu jaama turvad on usinad. 8)

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 29 Mär, 2015 23:07
Postitas 41Degree
Ma ei ole küll proovinud ei ühte ega teist pidi läbi kuulikindla asja tulistada, kuid on olnud au konstrueerida kuulikindlat akent ning väga kõrge sissemurdmiskindlusega ust. Ja noh... kui ehitusvaldkonna insenerid on ette kirjutanud sellised nõuded, et pea hakkab ringi käima, siis ma ausalt öeldes ei tahaks ikka mitte kuidagi uskuda, lennunduses tegelevad insenerid on kuidagi madalama profiiliga. No ikka päris nii vist ei ole, et kes maja joonistamisega hakkama ei saanud, läheb lennukit joonistama.

Samas, kui kellelgi on olemas mingit adekvaatset materjali selle kohta, et piloodikabiini saab sisse kuidagi "ümbernurga", siis ma kohe huviga tutvuks sellega. Selleks, et vältida teiste tehtud vigade kordamist ;)

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 5:25
Postitas 888
Kaheksa juhtumit: piloodid, kes lennuki meelega alla kukutasid
http://maailm.postimees.ee/3136533/kahe ... -kukutasid

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 9:02
Postitas EOD
Läheb küll pooleldi teemast välja, kuid välistada "ümbernurga" sisenemise võimalust ei saa.
Selline näide elust enesest: Nõukaaja lõpu poole sai Riigipanga EV kontor soomustatud rahaveoauto KamAZ. Spetsiaalseks rahaveoautoks oli see ümberehitatud Itaalia firmas "Fontauto".
Kõik nagu peab - kabiin ja furgoon soomustatud, laskeavad, signalisatsioon, sissepääs furgooni tagaosas asuvasse seifisektsiooni läbi furgooni eesosas asuva meeskonnaruumi...
Ainult üks koht oli tähelepanuta jäänud. Tagaluuktõstuki akud asusid furgooni parema taganurga all ja neile pääses ligi nii väljast kui läbi seifi põrandas oleva luugi. Sel aga polnud isegi lukku. Tõsta akud välja ja pääsedki otse seifi. :shock:
Tuli Itaalia imet kohapeal täiustada.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 10:13
Postitas uusmario
See on siiski piisav, et seismojaamad seda registreeriks. Sommid on näiteks ära reganud kõikvõimalikud meie rannikumeres toimunud MS aegsete asjanduste hävitamise. Kas lugupeetav ikka teab mis asi on 250kg trotti ? Ja ega seda päris nii võtta ei saagi, sest 250kg TNT ei ole võimeline ühes tükkis detoneerima, isegi see 200g seep lendab enamuses laiali, mitte ei detoneeri.
Tuleb arusaada, et lõhkeainel vabaneb energia võrreldamatult lühema ajaga, kui kokkupõrkel.Lennuk on deformeeruv ja tabas maad oluliselt laugema nurgaall kui 90, seega enamus energiast neelas deformatsioon või suunati see maapinnast mööda (vraki ja selle osade edasi liikumine mööda maapinda).

Ma ei saa küll aru, kuidas seismograaf oluline oleks, aga see et seismograaf lennuki kokkupõrke registreeris on võimalik, aga mitte üleliia tõenäoline. Esiteks maapinnal toimunu (erinevalt maa koores toimuvast) levib seismiliselt ainult mööda maapinna ülemist kihti, mäed takistavad seda oluliselt (seda juba selle tõttu, et vahemaa seismograafi ja toimumiskoha vahel on tänu mägedele oluliselt pikem kui linnulennult).Teiseks, õnnetusel maapinda suunatud KE oli lihtsalt liiga väike, seismograafijaam peab olema ikka väga lähedal, tõenäoliselt isegi samal mäel.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 10:45
Postitas tympsa
Pole mõtet üldse vaielda vandenõuteoreetikute ja fabuleerijatega.

Las inimestele jäävad illusioonid, mõnele meeldibki neis elada

Neil on ikka sama vana jura : Mart Laar ja Carl Bild lasid Estonia põhja ja mätsisid oma kuriteo kinni. Bush lasi tornid ja Pentagoni õhkida.Inimesed pole Kuul käinud, see oli Kubricku lavastus. Antarktises on jää-alune natside baas, kust senimaani käivad reidid Argentiinasse, et sealt uusi naisi natsikoloonia verevärskenduseks röövida jne.

Ammuilma ära tüüdanud see pläma.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 13:28
Postitas Kulibin
Kas ma olen siin kusagil fantaseerinud, või mingeid vandenõuteooriaid pununud ?
No võtke seda siis kuidas soovite:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=71132419

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 16:22
Postitas Kilo Tango
Kulibin kirjutas:Kas ma olen siin kusagil fantaseerinud, või mingeid vandenõuteooriaid pununud ?
No võtke seda siis kuidas soovite:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=71132419
Oled küll siis kui sa üritasid vihjata, et lennuõnnetuste uurijad ajavad õnnetusi järjest rohkem suitsidaalselt meelestatud pilootide kraesse, et varjata lennukite disainivigu. Selle kohta tuletaks meelde ühte ütlemist, mida teaduses sellistel puhkudel kasutatakse - extraordinary claims require extraordinary evidence.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 16:50
Postitas Kulibin
Mmh ??? Kus ma sellele vihjan ?

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 17:03
Postitas Walter2
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=71128851
Natuke segaseks jääb miks peab sealt mäelt nüüd kõik selle bioloogilise ja muu materjali kokku koguma? Lennukitükid, sellest saan aru, tegu ikka katastroofipaigaga ja kuritööga, seda vaja uurida lisaks veel loodus- ja keskkonnakaitseline aspekt aga miks on vaja inimmaterjal kokku koguda kui see veel on pea molekulideks ning võib aega võtta kuid? Kas tsiviliseeritud maailma kommete pärast et omastel oleks midagi matta, samas pole sealt paari nädala möödudes enam midagi reaalselt kokku koguda, eks aeg ja loodus teevad oma töö. Võiks ju kuulutada piirkond hauarahu alaks mida ei torgita sest ükskõik mida sa seal teed või ei tee, küsimused ja vandenõuteooriad jäävad.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 18:26
Postitas tympsa
Nujah, eks omaksed tahavad,et oleks mida saaks maha matta, et oleks hauakoht ja rist kalmistul või muu sammas ning mälestusteenistus. Oleks koht, kus hukkunut mälestada .

Küsimus on ju ainult töö mahus,. mida on vaja teha, küsimus on rahas, et kõik kehaosakesed, mis on hakklihaks purunenud, kätte saada, teha DNA analüüsid jne. See maksab kõvasti, kuid Saksamaa ja Prantsusmaa on rikkad riigid, nad suudavad maksta.

Ja ega see mädanemine nii kiiresti kah käi, isegi tornide rusu alt saadi enamus ( ligi 70 % )hukkunute jäänuseid kätte nii et neid sai identifitseerida, ehkki seal oli palju suurem katastroof.

Germanwingsi ohvrite jäänuseid on seni identifitseeritud oluliselt vähem .

Lennukatastroof maa peal pole siiski päris seesama mis merepõhja vajunud laev.Ka Estonialt oleks saanud kõik surnukehad välja tuua kui oleks olnud piisavalt raha, kui oleks olnud väga palju raha selleks. Kuid valitsused tegid teistmoodi otsuse.

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 18:35
Postitas Kapten Trumm
Väiksed kehaosakesed on veel päris ilusti öeldud.
Mul oli kunagi kolleeg, kes oli nõuka armees sellise lennuvälja teeninduspataljonis tuletõrjemasinal, kus katsetati remonditehasest tulnud hävitajaid.
Kukkus lennuk alla, põrkas sedasi vastu maad lapiti. Ei plahvatanud, piloot ei katapulteerunud, kere ja kabiin oli enamvähem terve. Kabiinist peale kiivri ja mõningate lennuülikonna tükkide muud lendurit meenutavat ei leitud. See, mis oli olnud lendur, oli selle xxG ülekoormuse all, mis maaga kontakteerumisel tekkiks, meenutas punakaspruuni jahukastet, mida oli terve kabiin täis. Kuna tegelane pidi päästma minema, siis nägi seda kõike laivis pealt, esialgu tundus, et lennuk lendas ilma piloodita, isegi kabiiniklaas oli ühes tükis, eemalt paistis istme peatugi, aga lendurit mitte... :shock:

Re: GermanWings Airbus A320 katastroof

Postitatud: 30 Mär, 2015 19:06
Postitas Kulibin
Võeh ! Kaptenihärra, see jutt pisut ületuunitud tundub mulle.
Olen näinud paari inimest, kellel õnnestus vabalangemise kiirusega maad tabada, olid ikka kenasti ühes tükkis.
Kõik luud on muidugu puru ...
Sellise kirjeldatud mudru tekitamisek on ikka hullu matsu vaja ja ega lennukist kah suurt midagi järgi ei jää.
Mingi 200-300km(h ei ole piisav.