Vanem tehnika, memuaarid jne.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40197
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
See rida-6 jutt on ilmselt saanud aluse tõepoolest Gaz-24-le kavandatud V6 mootorist, mis jõudis ka prototüüpide tasemele, netist võib mõningaid fotosid leida (konstruktiivselt meenutab lühendatud 53 mootorit).
V6 mootorid aga jõudsid Volga peale Soomes, kus kohalik importöör Konela OY ostis Gorkist veerevad kered ja paigaldas Fordi 3.0 V6 mootori koos käigukastiga. Vähemalt üks taoline auto on ka Eestis reaalselt olemas.
51 mootorist millegi tegemist peaksin vähetõenäoliseks selle hiigelsuure kaalu ja sobimatu kaalu-võimsuse suhte pärast (kaalub samapalju kui Tsaika mootor, kuid annab näljased 70-75 hj).
V6 mootorid aga jõudsid Volga peale Soomes, kus kohalik importöör Konela OY ostis Gorkist veerevad kered ja paigaldas Fordi 3.0 V6 mootori koos käigukastiga. Vähemalt üks taoline auto on ka Eestis reaalselt olemas.
51 mootorist millegi tegemist peaksin vähetõenäoliseks selle hiigelsuure kaalu ja sobimatu kaalu-võimsuse suhte pärast (kaalub samapalju kui Tsaika mootor, kuid annab näljased 70-75 hj).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Niipalju, kui ma mäletan, oli siiski tegu kuuese reasmootoriga. Kusjuures läbi hägu meenub, nagu oleks üht sellise mootoriga masinat lausa toona näidatud. Paraku pole enam kelletki küsida, enamus toonastest osalejatest konsulteerivad praegu Peetrust nõuka automajanduse küsimustes ja ülejäänud pole samuti aastakümneid end ilmutanud. Küll aga on vene Wikis sellesisuline tähendamine olemas...
Однако параллельно с серийным выпуском модели заводом строились немногочисленные опытные экземпляры с импортными шестицилиндровыми двигателями, как рядными, так и V-образными.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40197
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Vaatasin praegu sinutorust, et Venemaa pardaki juures on tekkinud omajagu selfmade V8 Volgasid, tüüpiliselt Gaz-53 mootoriga ja Volga käsikastiga. See, mis tööstus tegemata jättis, tegid osavnäpud ära, juppe vedeleb seal igal pool.
Projektimeestel vist raha napib, sest ZMZ pakub täna täiesti vabamüügis ka 4,7 liitrist mootori teisendit (mida kasutati nt Paz bussidel).
Need mootorid pole meie mõistes üldse kallid, hinnad on poes 1000 euro kandis.
http://www.youtube.com/watch?v=CjQvLpfCaEM
Kuna tahhomeeter on vendadel pandud 2103 oma (st 4-silindrilise mootori oma), siis kiirendusel näitab instrument Ferrari tasemel pöördeid, tegelikkuses tuleb pöörded kahega jagada (kuna mootori on 8-silindriline). 7000 pööret lennutaks 53 mootori sisu küll nelja ilmakaarde
Muidu arvestades, et 53 mootoril on vaid 115 hobujõudu ja seeria Volgal 95, siis kiirendus on muidugi muljetavaldav. Seda mootorit peaks olema võimalik üsna lihtsalt võimsamaks ehitada. 120 kmh ülespoole on kiirendus ikka täitsa toimiv, vene tavasõiduautol läheb sealtmaalt juba kilomeeterhaaval meelitamiseks.
Projektimeestel vist raha napib, sest ZMZ pakub täna täiesti vabamüügis ka 4,7 liitrist mootori teisendit (mida kasutati nt Paz bussidel).
Need mootorid pole meie mõistes üldse kallid, hinnad on poes 1000 euro kandis.
http://www.youtube.com/watch?v=CjQvLpfCaEM
Kuna tahhomeeter on vendadel pandud 2103 oma (st 4-silindrilise mootori oma), siis kiirendusel näitab instrument Ferrari tasemel pöördeid, tegelikkuses tuleb pöörded kahega jagada (kuna mootori on 8-silindriline). 7000 pööret lennutaks 53 mootori sisu küll nelja ilmakaarde
Muidu arvestades, et 53 mootoril on vaid 115 hobujõudu ja seeria Volgal 95, siis kiirendus on muidugi muljetavaldav. Seda mootorit peaks olema võimalik üsna lihtsalt võimsamaks ehitada. 120 kmh ülespoole on kiirendus ikka täitsa toimiv, vene tavasõiduautol läheb sealtmaalt juba kilomeeterhaaval meelitamiseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kapteniherra, aga kas meie siin oma heietamistega loome mingit lisaväärtust? Või jah, äkki loomegi , kirjutame ajalugu nagu seda mäletame. Päris omapärane vaatenurk sul ja ei saa öelda, et see nurk vale oleks.
Vaatasin seda eriteenistuse volga videot ja seal on küll tõsine apsakas sisse lastud vene autot reklaamides. Ühestki asendist poleks see lääne võimsamatele autodele vastu saanud. Kogu kontseptsioon oli nii väärakas ja sellest tulenevalt ka sõiduomadused, et ka poole lahjema mootoriga auto oleks peale esimesi kurve tagatulesid näidanud. Arvestades lisandunud massi ja selle 70%-st asetumist esisillale + ikaldunud automaatkast, siis ei saanud ka kiirendusomadused midagi hiilgavat olla, eriti kohalt minnes ja aeglastest kurvidest väljumisel.
Vaatasin seda eriteenistuse volga videot ja seal on küll tõsine apsakas sisse lastud vene autot reklaamides. Ühestki asendist poleks see lääne võimsamatele autodele vastu saanud. Kogu kontseptsioon oli nii väärakas ja sellest tulenevalt ka sõiduomadused, et ka poole lahjema mootoriga auto oleks peale esimesi kurve tagatulesid näidanud. Arvestades lisandunud massi ja selle 70%-st asetumist esisillale + ikaldunud automaatkast, siis ei saanud ka kiirendusomadused midagi hiilgavat olla, eriti kohalt minnes ja aeglastest kurvidest väljumisel.
sitt päev, kellele kurdad
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40197
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
USA politsei ajas pätte taga analoogsete sõiduomadustega autodega, seda kandilist Ford Crown Victoriat (analoogse võimsusega, 220 hj) olen proovida saanud ka miski vägi ei ajanud mind sõitma kiiremini kui 130-140 kmh, lihtsalt tekkis tunne, et järgmisest kurvist läheb otse nin rooli ja esirattaid ühendab kummipael....
Eks taoliste autodega sõitnud "seltsimeestel" oli seljataga ka piisav väljaõpe, et mõnel spioneerival USA saatkonna töötajal olnuks keeruline eest ära sõita. http://www.youtube.com/watch?v=m_7MB0JuSKc
Eks taoliste autodega sõitnud "seltsimeestel" oli seljataga ka piisav väljaõpe, et mõnel spioneerival USA saatkonna töötajal olnuks keeruline eest ära sõita. http://www.youtube.com/watch?v=m_7MB0JuSKc
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Sellest ma eespool rääkisingi et 51 plokk aga uus kaas, u nagu Volgal. Ja sellise upgreidi tegid poolakad ära juba aastaks 64 oma pagasnikuga Pobi jaoks. Ning said sellest 2,1 L konest 74 hpd kätte ka. 51 konest oleks saanud nii päris asise Nõukogude Slant-6'i. Tõenäoliselt Gorkis ka selles suunas mõeldi-võrreldes 53 baasil V-6ga on see võrreldamatult lihtsam. Vaja oleks olnud välja töötada vaid üks uus kaas, nookurid ja tõukurid. Palju lihtsam kui see mida V6l vaja oleks läinud.Kapten Trumm kirjutas:See rida-6 jutt on ilmselt saanud aluse tõepoolest Gaz-24-le kavandatud V6 mootorist, mis jõudis ka prototüüpide tasemele, netist võib mõningaid fotosid leida (konstruktiivselt meenutab lühendatud 53 mootorit).
51 mootorist millegi tegemist peaksin vähetõenäoliseks selle hiigelsuure kaalu ja sobimatu kaalu-võimsuse suhte pärast (kaalub samapalju kui Tsaika mootor, kuid annab näljased 70-75 hj).
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40197
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
See salapärane rida-6, millest Volga puhul jutt käib (ülaklappidega rida-6) peaks olema eelkambritega eksperimentaalmootor, mida töötati välja Gaz-53/66 tarbeks, kuid mis oma nigelate omaduste tõttu seeriasse ei läinud. Tehnoloogia leidis hiljem rakendamist Gaz-3102 nn kaheteistklapilisel mootoril.
53 jaoks V8 mootor ei saanud tegelikult olla suurem töö kui R6 ratsimine, tõenäoliselt võis tegemist olla lihtlabase Tsaika mootori lihtsustamisega (Tsaika Gaz-13 oli tootmises alates 1959 ja kohe V8 mootoriga), V8 mootoriga Gaz-53 läks tootmisse 1964, st V8 mootor oli Gorkii tehasel praktiliselt varnast võtta.
Selle mootori kohta on vähe infot saadaval, näiteks natuke vihjeid annab allolev pilt, kui luubiga lugeda, siis on kirjas "6-silindriline ülaklappidega eelkambritega mootor". Töömahu (3,48) ja silindriläbimõõdu järgi saab aru, et tegemist on Gaz51 mootori põhise asjaga.
53 jaoks V8 mootor ei saanud tegelikult olla suurem töö kui R6 ratsimine, tõenäoliselt võis tegemist olla lihtlabase Tsaika mootori lihtsustamisega (Tsaika Gaz-13 oli tootmises alates 1959 ja kohe V8 mootoriga), V8 mootoriga Gaz-53 läks tootmisse 1964, st V8 mootor oli Gorkii tehasel praktiliselt varnast võtta.
Selle mootori kohta on vähe infot saadaval, näiteks natuke vihjeid annab allolev pilt, kui luubiga lugeda, siis on kirjas "6-silindriline ülaklappidega eelkambritega mootor". Töömahu (3,48) ja silindriläbimõõdu järgi saab aru, et tegemist on Gaz51 mootori põhise asjaga.
Ebaotstarbekas tegevus muidugi, võimsust saanuks tõsta suuremate pööretega, seda aga 51 mootori ei kannatanud. Ka võis pöörete tõstmine olla veoautol küsitav. Samalaadne võimsus ei võimaldanuks vedada suuremaid koormaid (53 kandevõime on 3,5-4 tonni, 51 oma 2-2,5 tonni). Seega läks Gorkii tehas järeleproovitud töömahu suurendamise teed pöördeid eriliselt suurendamata, see võimaldas ehitada 50% võimsama madalapöördelise mootori, mis nt kütusekulu osas alandas tonnkilomeetri hinda pea 2 korda (kütusekulu kasvas 10-15%, aga veojõud kasvas ca 2 korda).Vaja oleks olnud välja töötada vaid üks uus kaas, nookurid ja tõukurid. Palju lihtsam kui see mida V6l vaja oleks läinud.
- Manused
-
- GAZ-62-49cafbe804c5.jpg (133.09 KiB) Vaadatud 6112 korda
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Ei jah, tõesti ei tea, mis Isand Lemet seal autopargis majandas. Küll aga isiklik kokkupuude antud automargiga algab aastast 1981.Nu-nu...15 aastat mossedega majandanud autopargist ei saanudki midagi külge jääda, peab loomulikult googlist abi otsima...
Ja lõppes 2005 aasta sügisel, kui vanarauaks läks viimane mosse, 1989 aasta väljalase..
Nii et suisa 24 aastat.. Ja kogu selle aja jooksul ainumas kinnimakstud tehnohoole oli "kohustuslik" esimese 500 km. hoole.
Kõik hooldus-ja remonditööd on tões ja vaimus ise teostatud..
Aga antud tsitaat ületab isegi minu valuläve..
Hea 408 jooksis tõepoolest spido järgi 140. 412-ga polnud siiski midagi võrrelda, hoopis teine maailm,
No küll olid ikka jõhkrad püssid..
Olen oma teadliku elu jooksul ribadeks sõitnud kaks 412mootoriga mosset. ehk tekib juba aritmeetiline keskmine..
Julgen kinnitada, et mõlemad aparaadid olid üsna ühte auku..
Ehk siis, tõmmet jagus kolmanda käiguni nii120km/h.
Edasi läks päris nutuseks, 130 tuli pika vinnaga. Rääkimata eksperimendi käigus tekkivast alalhoiuinstinktist..
No ei jooksnud see auto enam stabiilselt. Aga noh, nooruse rumalused..
Ja sinna otsa veel Lemeti kommentaar:
Oh jubedust..Läks rohkem ka....aga muidugi peale pisikest ümberlappamist
Lemet, hinga..!
Ilmselt seda, et viin on tarkade inimeste jook...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Nuh, olen sunnit isand mansteini "asjatundlikust"pisut kahtluse alla seadma-omakäeliselt ümberlapatud ja kohendatud 408 mootor sai kätte 146 km/h. Kusjuures kestis head mitu aastat. Nii et isand manstein võtab nüüd pisut vaiksemaks, seda enam, et mainit automargi käsitlemist alustas ta ikka tubli neli aastat minust hiljem. Ja laps räägib teadagi millal...
Mis aga puutub 412 mootoritesse, siis tuleb tunnistada, et masinad võisid erineda kui öö ja päev- oli tõepoolest autosid, mis 140 hädavaevu kätte said, samas oli autosid, mis jooksid vabalt välja 160+. Et mansteinil (erinevalt minust) on olnud kogemust vaid kahe mossega ja sedagi otsustades postituste järgi vaid tasemel, kus TO-1 ja TO-2 tehnohooldest kuuldudki polnud ja süümekas autojuht vahetas õli siis, kui see otsa hakkas saama, siis jääb üle talle vaid kaasa tunda, et mõlemad autod talle ilmselt allapoole keskmist sattusid.
Mis aga puutub 412 mootoritesse, siis tuleb tunnistada, et masinad võisid erineda kui öö ja päev- oli tõepoolest autosid, mis 140 hädavaevu kätte said, samas oli autosid, mis jooksid vabalt välja 160+. Et mansteinil (erinevalt minust) on olnud kogemust vaid kahe mossega ja sedagi otsustades postituste järgi vaid tasemel, kus TO-1 ja TO-2 tehnohooldest kuuldudki polnud ja süümekas autojuht vahetas õli siis, kui see otsa hakkas saama, siis jääb üle talle vaid kaasa tunda, et mõlemad autod talle ilmselt allapoole keskmist sattusid.
Viimati muutis Lemet, 15 Nov, 2014 19:22, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Noh aga , millega Sa ise ringi sõitsid, kas musta volgaga. Või hoidku jumal UAZ-ikuga..Nu-nu...15 aastat mossedega majandanud autopargist ei saanudki midagi külge jääda, peab loomulikult googlist abi otsima...
Väita võib mida iganes.. Küllap olid ise roolis. Või kui mitte, siis paluks linki, kust "pärl" pärit on..Nuh, olen sunnit isand mansteini "asjatundlikust"pisut kahtluse alla seadma-omakäeliselt ümberlapatud ja kohendatud 408 mootor sai kätte 146 km/h.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Sõitnud nii mossega, musta Volga, Rafi, mõlema uaziku kui ka igatsugu muude asjadega, nii, nagu parasjagu vaja asjatada oli. Ja seesinane 408 oli mu enda oma, omakäeliselt ümber lapatud. Küll mitte päris puskaks, aga üht-teist sai tõepoolest tehtud- kollektorite kanalid bloki omadega kohakuti aetud ja pisut siledamaks lihvitud, klapitõusud treitud, hooratast pisut kergemaks võetud jne. Mideks, isand manstei näikse olevat õndsas teadmatuses tõsiasjast, et Eestis oli näiteks olemas ka selline koht nagu AZLK katselabor koos vastava infopagasiga.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Ma rääkisin üldse V-6 VS R-6 keerukusest. Mitte R-6 VS V-8 mõttekusest. Poolakad ju said asja valmis. Ja väänet tuleb koheselt surveastme tõstmisega juurde, ega see poolakate kone ka mingi Vtec ei olnud. Minu mõte oli et Volga ja 52 oleks saanud omale vähe kaasaegsema mootori, 53 oleks ikka V8na olnud. 52 oli ju tootmises tolle ürgse R6ga 90 alguseni.Kapten Trumm kirjutas:See salapärane rida-6, millest Volga puhul jutt käib (ülaklappidega rida-6) peaks olema eelkambritega eksperimentaalmootor, mida töötati välja Gaz-53/66 tarbeks, kuid mis oma nigelate omaduste tõttu seeriasse ei läinud. Tehnoloogia leidis hiljem rakendamist Gaz-3102 nn kaheteistklapilisel mootoril.
53 jaoks V8 mootor ei saanud tegelikult olla suurem töö kui R6 ratsimine, tõenäoliselt võis tegemist olla lihtlabase Tsaika mootori lihtsustamisega (Tsaika Gaz-13 oli tootmises alates 1959 ja kohe V8 mootoriga), V8 mootoriga Gaz-53 läks tootmisse 1964, st V8 mootor oli Gorkii tehasel praktiliselt varnast võtta.
Selle mootori kohta on vähe infot saadaval, näiteks natuke vihjeid annab allolev pilt, kui luubiga lugeda, siis on kirjas "6-silindriline ülaklappidega eelkambritega mootor". Töömahu (3,48) ja silindriläbimõõdu järgi saab aru, et tegemist on Gaz51 mootori põhise asjaga.
Ebaotstarbekas tegevus muidugi, võimsust saanuks tõsta suuremate pööretega, seda aga 51 mootori ei kannatanud. Ka võis pöörete tõstmine olla veoautol küsitav. Samalaadne võimsus ei võimaldanuks vedada suuremaid koormaid (53 kandevõime on 3,5-4 tonni, 51 oma 2-2,5 tonni). .Vaja oleks olnud välja töötada vaid üks uus kaas, nookurid ja tõukurid. Palju lihtsam kui see mida V6l vaja oleks läinud.
Volga maheda käiguga r6ga poleks ju paha
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
segan korraks ägedat mootorivaidlust ja lisan väikse meenutuse.
saabus meile väeossa kord tehases kapremonditud komplektne tagasild. ei mäleta küll mis masinale, a mingi porte veokas oli.
sild oli ilus, säras ja läikis musta värvi all. ligemalt vaadates tundus, et korpus oleks justkui kuidagi ebamäärase kujuga. konarusi kruvikaga toksides eraldus värv ja konarus ise ka. tegu oli mudaga. edasi vaadates selgus, et tegu oli täieliku vanarauaga, mis ilma puhtaks pesemata lihtsalt üle värvitud.
nagu toona öeldi - slava trudu.
saabus meile väeossa kord tehases kapremonditud komplektne tagasild. ei mäleta küll mis masinale, a mingi porte veokas oli.
sild oli ilus, säras ja läikis musta värvi all. ligemalt vaadates tundus, et korpus oleks justkui kuidagi ebamäärase kujuga. konarusi kruvikaga toksides eraldus värv ja konarus ise ka. tegu oli mudaga. edasi vaadates selgus, et tegu oli täieliku vanarauaga, mis ilma puhtaks pesemata lihtsalt üle värvitud.
nagu toona öeldi - slava trudu.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Surveastme tõstmisega tuleb väänet uskumatult palju juurde. 3 nö. põlveotsas ümberlapatud mootorit minu garaazis (küll mitte minu mootorid) ja märksa raskema auto võimekus kasvab tehase ja eluliste andmete poolest märksa kergema auto tasemele (kui enne jäi see iga käiguga maha, siis peale surveastme tõstmist oli nagu köie otsas, mõlematele motodele olid varem pandud profülaktika mõttes uued kuluosad). Kolbide vahetusega vedas 1,6 nagu asjatundjate seas väga tunnustatud 1,8. Küll oli vaja kütuserõhku tõsta. 2 kuud tagasi läks garaazist välja minime (hetkel on sellel mingi juhtmen.ss), mis sõidab 80 kw asemel umbes 110kw-ga (vähemalt minek näitab seda, stendis pole me käinud ). See lööb bensuka survekella pimedaks ja läheb ülevaatuselt puhtalt läbi. Võlusõnaks teised kolvid .
Mnjahh VTEC kaan kah jah muidugi .
Mnjahh VTEC kaan kah jah muidugi .
sitt päev, kellele kurdad
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
ZiL kalluritel kasutati lõpuni Ameerikamaa 1924. aasta Autocar SA mootorit, millist oli veidi täiustatud, kuid põhikontseptsioonilt mitte muudetud. Ka püstklappidega gaasijaotusmehhanism püsis samana, erinevalt GAZ-i R-6 mootoritest, kus aluseks võetud 30. aastate Dodge jaotusvõlli kettajam oli asendatud hammasratasülekandega. Püstklappidega gaasijaotusmehhanism püsis muutumatuna. BTR-60 mootoril olid klapid vaid suurema läbimõõduga ja paremast materjalist. Kusjuures Dodge kettalam oli "lollikindel", kuid GAZ-i mootoritel murdus bakaliithammasratta terassüdamik tihti lahti ja gaasijaotus läks paigast ära. GAZ-i lahendus võis küll nukkvõlli ülekande väiksema müra tõttu teatud eelist omada, kuid sel juhul oleks see pidanud ka paremini valmistatud olema.Tegelane5 kirjutas: 52 oli ju tootmises tolle ürgse R6ga 90 alguseni.
Volga maheda käiguga r6ga poleks ju paha
Poolakate "Warszawa" (Nysa, Zuk) mootor oli küll igati adekvaatne, seega ka GAZ teoreetiline rippklappidega R-6 oleks võinud olla päris heade näitajatega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 22 külalist