www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 22 Jaan, 2022 20:59

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1418 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 95  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2014 20:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
hulgus kirjutas:
Kõige hullemalt piinlik olukord oli, aga suure reisubussiga, millel hommikuks aku koolnud. Õnneks veel manuaal kasti ja siduripedaaliga. Kümmekond ülikondades meesterahvast arendasid siledal pinnal piisavalt momenti, et see "nõksukesekene" ära käiks.

Ka osasid automaatkastiga autosid saab/sai vedades või lükates käivitada. Näiteks W 123 kerega Mersul oli see võimalik. Tuli vaid selektor mitte "D", vaid madalama käigu peale panna.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2014 21:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 11 Mär, 2009 23:58
Postitusi: 79
Kurja küll, lugedes väikestest kastidest ja suurtest koormatest, tahtsin hoopis heietada oma kõige suuremast koormast, mis kunagi Gaz 52-e kasti kaunistanud.
Nimelt rubla lõpupäevil oli vaja ahnitseda kokku mida iganes, peaasi, et rublad kätte ei jääks.
Ja avanes võimalus soetada uudistoodet tselluvill, mis toona oli pakitud standardsesse, paberkotti, samasesse, millesse pakiti ka tsementi. Vahe vaid selles, et tsemendikott kaalus 50kg, tselluvill ei kaalunud 5-ki..
Kombe kohaselt sai koorem just niisama kõrge, kui kaupa jagus. Viimased kotid laoti redelilt. Present sinna torni otsa, takuköiega ring peale ja teele.
Kuskil poolel maal pidas politsei kinni ja vaatas seda torni jabural ilmel. See oli ka viimane tegelane, kellele asja olemust selgitati. Ülejäänud elasid ehk elu lõpuni õndsas teadmises, et legendaarne "polutorka" suudab vaevata ka 4m kõrguse/20tn tsemendikoormaga liikuda.

_________________
Ulan-Ude40, 75274


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2014 21:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 16 Veebr, 2010 23:57
Postitusi: 528
von manstein kirjutas:
Tsiteeri:
Tõsiselt räägid või? Et näiteks klapi kuju, klapivedrude võrdne pinge, kolbide ühtlane kaal, kollektoriavade kokkuajamine ja valujääkide mahalihvimine, korralikult sobitatud vända- ja kepsukaelad, rääkimata korralikest küünaldest ja korraliku jagaja nukaga ei oma mingit tähtsust....ma saan aru, et pühad on nõrgale inimesele raske aeg, aga mingit piiri hundijalaveega peaks ikka pidama.


Ei nohh, tuleb Lemetit uskuda.. Et õnnestus liitervöimsust ja maksimaalkiirust nii labaste vötetega kasvatada..



Covette'i 5,7 liitrisel V8 mootoril mõõdeti dünostendil ära tippvõimsus, vahetati ära mehaaniline süütekatkesti elektroonilise vastu ja uuesti dünos mõõtes kasvas tippvõimsus 60 hj. Lihtlabane , eksole. :dont_know: Või millega herr manstein seda va tippvõimsust ja liiterhobujõudu kasvatab? Võib olla on kõik võidusõitjad siiani valejälgedel olnud ja sul on hoopis mingi imerohi teada? :lol:

Veidi puid veel alla: Olen sõitnud 1400 kuubikulise autoga 185 km/h seieri järgi ja oleks veel tulnud aga mahapööre lähenes kiiremini kui oleks soovinud. Ei mingit turbot ega nitrot, tavaline ebahuvitav peresedaan, igast küljest mõlkis Renault Megane turuhinnaga ca 600 eurot. Ennem pressi alla viimist muljun korra veel korralikult tühjaks ja vaatab selle tippkiiruse GPSiga ka üle, et ei oleks saunajutt :).

_________________
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2014 22:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18638
hulgus kirjutas:
Kurja küll, lugedes väikestest kastidest ja suurtest koormatest, tahtsin hoopis heietada oma kõige suuremast koormast, mis kunagi Gaz 52-e kasti kaunistanud.
Nimelt rubla lõpupäevil oli vaja ahnitseda kokku mida iganes, peaasi, et rublad kätte ei jääks.
Ja avanes võimalus soetada uudistoodet tselluvill, mis toona oli pakitud standardsesse, paberkotti, samasesse, millesse pakiti ka tsementi. Vahe vaid selles, et tsemendikott kaalus 50kg, tselluvill ei kaalunud 5-ki..
Kombe kohaselt sai koorem just niisama kõrge, kui kaupa jagus. Viimased kotid laoti redelilt. Present sinna torni otsa, takuköiega ring peale ja teele.
Kuskil poolel maal pidas politsei kinni ja vaatas seda torni jabural ilmel. See oli ka viimane tegelane, kellele asja olemust selgitati. Ülejäänud elasid ehk elu lõpuni õndsas teadmises, et legendaarne "polutorka" suudab vaevata ka 4m kõrguse/20tn tsemendikoormaga liikuda.


Eks inime näeb seda, mida oskab või tahab...illustreerimiseks üks noorpõlve sigadus, mille pärast takkajärgi peris piinlik. Sai valgest penoplastist silikaadi mõõtu asjandus välja lõigatud ja see siis hoiatava hüüde saatel teise korruse balustraadi pealt allkõndijale kaela kukutatud. Reaktsioone oli erinevaid-kiiremad pagesid
tellise teelt kõrvale(peno langemiskiirus oli reaalse kivi omast kõvasti teisem), enesekindlamad sättisid end kivi kinni püüdma(lustlik vaatepilt oli seegi, kui rasket asja püüdma sättinule kerge vahutükk kätte pudenenes,
aga ühe noorsandi reaktsioon oli hoopis omapärane- "tellisega" vastu pead saanu võttis kätte pikali visata ja oli vaata et veendunud, et kohe-kohe tuleb vikatimees. Või veel, teiselt korruselt kukkus tellis lagipähe...keretäiest päästis meid ilmselt toona vaid see, et ohvriteks sai valitud vaid endaealisi ja nooremaid, vanem seltkond oleks ilmselgelt suures mahus peksa pakkunud...vabandust OT pärast.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2014 22:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Jaan, 2011 21:47
Postitusi: 485
automaate saab vedades-lükates käivitada kui kardaani poolses otsas on samuti õlipump või siis kasvõi elektriline. nö. tavalistel on pump ainult mootori poolt ringi aetav ja seega liinisurvet ilma töötava mootorita ei ole.
võimalik, et maailmas leidub ka mingeid mehhaanilisi sisteeme. sõbral on kroonu scania. automaat ja käima vedamise funktsiooniga. pole taibanud uurida, kuda sääl asi tehniliselt lahendet on.

mis aga puudutab mosse kiiruse vaidlust, siis peaks ütlema, et vaidlete suht mõttetu asja teemal. loomulikult oli isendeid, mis juba tehasekonditsioonis toimisid kenasti ja teisipid oli ka neid, mida ei saand ühegi valemiga viisakalt käima. hoolsa koostamise ja sobitamisega saab palju, kohe väga palju juurde. lgp. lemeti tehtud modid ei ole üldse väiksed ja neil on kindlasti suur mõju auto suutlikkusele. samas on sügav point ka lgp. von mansteini väiteis. katsuge leppida mõttega, et trossajamiga nõukogude spidokas näitas tont teab mida seal kõrgemas otsas. sõitsime kord kahe uue raf-iga üksteise sabas ja sai usinalt talda antud ja spidot ka ikke vahitud. pärast selgus, et ühes masinas näitas enamasti saja ja sajakahekümne vahele ja teises kippus skaalast väheks jääma.

ja et indiviidide erinevus ainult nõukaaega ei jääks, siis julgen tagasihoidlikult mainida, et minu kasutuses on kaks ühel päeval toodetud ja täiesti identset vag grupi masinat. sünnist saati on üks olnud oluliselt suurema küttekuluga ja lahjema minekuga. loomulikult on aastate jooksul korduvalt ka veendutud, et kõiksugu reguleeritavad asjad on ilusasti paigas. üks lihtsalt joob rohkem ja töötab vähem. no nagu inimestelgi sageli juhtub. :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2014 23:05 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4694
Asukoht: Tallinn
diesel kirjutas:
automaate saab vedades-lükates käivitada kui kardaani poolses otsas on samuti õlipump või siis kasvõi elektriline. nö. tavalistel on pump ainult mootori poolt ringi aetav ja seega liinisurvet ilma töötava mootorita ei ole.
võimalik, et maailmas leidub ka mingeid mehhaanilisi sisteeme. sõbral on kroonu scania. automaat ja käima vedamise funktsiooniga. pole taibanud uurida, kuda sääl asi tehniliselt lahendet on.

MB W123-l oligi asi nii lahendatud, et madalamal käigul vedas veetav võll ka õlipumpa ringi.
Ilmselt ka W-124-l. Nende hilisemate MB C ja E-klassi autode kohta ei julge midagi arvata, kuna roostelembuse tõttu olen neist eemale hoidnud. S-klassi Mersu pidamine käis enne ja käib ka nüüd üle võimete, seetõttu pole ka selle tehnika vastu huvi tundnud. :wink:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 26 Dets, 2014 23:15 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1390
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
Covette'i 5,7 liitrisel V8 mootoril mõõdeti dünostendil ära tippvõimsus, vahetati ära mehaaniline süütekatkesti elektroonilise vastu ja uuesti dünos mõõtes kasvas tippvõimsus 60 hj. Lihtlabane , eksole. Või millega herr manstein seda va tippvõimsust ja liiterhobujõudu kasvatab?


Ehh raisk, mina ei kasvata ju midagi..

Söitsin tavaliste kaubandusvörgust ostetud mossedega..

Tuunis ju seltsimees Lemet.

Paraku unustas Lemet konkreetse ja hirmtöhusa forsseerimisnipi ju ära..

10hj liitervöimsuse kohta nagu maast leitud :D

Noh ja pidi ju tavamosse siis kohe spidoka looja laskma..


Löppu veel üks muhe kild mosse kohta. Siinsamas teemas.. Mees kes on ise sõitnud ja teab..

Tsiteeri:
Järgmine samm oli elektronsüüde,mis andis umbes 8000 kätte.Edasi jäi plokk pehmeks.


Noh ja volaa.. Tuleb.. tuleb.. :shock:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 27 Dets, 2014 3:01 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 12 Juun, 2012 13:17
Postitusi: 25
ei saa enam vait olla. see, mida Lemet kirjeldas on kõige klassikalisem plokikaane portimine, sinna juurde klapisüsteemi modifitseerimine, justnimelt selleks, et mootor pöördeid kannataks. kui see kõik on "labased võtted", siis vabanda väga, aga tõenäoliselt ei ole sa mootori tööpõhimõtetega isegi mitte teoorias kokkupuudet omanud. kui alguses oli su juttu isegi huvitav lugeda, lugupeetud von manstein, siis siinkohal oled sa ennast küll järjest rohkem täis laskmas :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 27 Dets, 2014 9:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 175
Küsimus on pigem selles, kas pärast modifitseerimist mootor hakkas tehaseandmetele vastama või ületas neid ;)

Tehase sportmootori andmed on teada- 1840 cm3, 6000 rpm, 94 kW. Selle mootoriga liikus kergendatud kere 180 km/h (või siis veidi peale). Aga tegu oli juba üsna radikaalselt ümberehitatud mootoriga. Palju lihtsama tuunimisega (sh kanalite lihvimised jms) saab... pole spetsialist, aga mulje on jäänud, et max 10%. Seda on kõnealusel puhul siis ~6 kW. Parandage, kui eksiteel olen.

Edasi siiski läheb töömahu suurendamiseks, toite/süütesüsteemi modifitseerimiseks, nukkadega mängimiseks (k.a. paika reguleeritava hammasratta asendiga nukkvõll, neid tänapäeval täitsa tehakse vene autodele), klappide läbimõõdu/tõusu suurendamiseks kui saab, surveastme tõstmiseks, ülelaadimiseks.... Minuarust ka manstein teeb liiga, aga krt päris lendama seda pagana mosset siiski ei saa. Neid on ju liikunud küll küll koos uuemate liikuritega, no pole ükski kusagil mööda *lennanud*, pigem jäävad (jäid) kurvi peal 60nega liikudes ette....

Eks ta korralikult üle käies ilmselt 06'ga võrreldavalt liikus. Hästi vajutada, siis ilusal päeval veits peale 150. Kui julge mees olid. Mina ei olnud, olgu kohe öeldud juurde disclaimerina ;)

Päikest!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 27 Dets, 2014 12:16 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Juun, 2008 23:38
Postitusi: 922
Asukoht: Soome
Ka nöukogude liigendtraktoril T-150K oli omamoodi "automaatkäigukast" Aga käimavedamiseks tuli käsitsi käigukasti ölipump lülitada mootorilt ratastele. Panid käigu sisse, said ka käima tömmata, aga muidu toimis ainult käigukasti ja rooli hüdraulika.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 27 Dets, 2014 12:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Jaan, 2009 2:04
Postitusi: 518
von manstein kirjutas:
Ei nohh, tuleb Lemetit uskuda.. Et õnnestus liitervöimsust ja maksimaalkiirust nii labaste vötetega kasvatada..

Et kohe 146.. :dont_know:

Sellega igatahes tootjatehase asjapulgad hakkama ei saanud..

Mis aga nõukaaegset tehnilist tippu puudutab, siis lihtne näide

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%90%D0%97-13


Telepubliku jaoks oleks oluline teada eelkõige liitervõimsust..

Ja see on Tsaika puhul 35,4hj liitri kohta..

Ehk siis mosse 408 mootorist kehvem näitaja..



Ja ometi oli see nomenklatuurne aparaat käsitsi koostatud ja tuleb uskuda, et kogu Lemeti poolt eelnevalt ette antud protsedatuur oli kindla peale ette vöetud..

Ja näh, lumpenitele mõeldud mosse lippas pea sama hästi kui Tzaika.. :D


Üks mees nägi esimest korda kaelkirjakut, vahtis seda päev otsa ja siis ütles et sellist looma pole olemas. :D

Kui ma nüüd ütlen, et mosse, 533+ heppa liitrivõimsust on olemas, siis mind vist ka ei usutaks. Originaalplokiga, väidetavalt.

Aga võib ju minna ja vaadata, kasvõi päev otsa. Polegi kauge minna, natuke üle lahe. Soomlane va hää miis lubab ehk ikka, kui ilusti küsida...

https://www.youtube.com/watch?v=PD6DtXlWFlc emakeelse tekstiga. Kui sinutoru otsingusse panna "tappajamosse", siis tuleb vaatamist enamgi.

_________________
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 27 Dets, 2014 13:09 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2010 21:36
Postitusi: 1452
Turbomootorit päris üks-ühele vabalthingavaga ei kannata võrrelda. Fööni abiga võib sisuliselt igast mootorist teha 600 heppa monstrumi, kaua vastu peab on küsimus.
Kuigi jah, alumiiniumplokk selliseks tuunimiseks valida on veidi kiiksuga otsus. Hea näide on näiteks Mitsu EVO. Kuni IX põlvkonnani kasutati vana malmist diisli plokki, mis oli nii tugev, et kannatas vabalt 600 hj ja seda päris pikaajaliselt, koos X põlvkonnaga tuli uus mootor, mis põhines alumiiniumplokiga bensukal ja sisuliselt max 360-380 hj oligi lagi.

_________________
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 27 Dets, 2014 14:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 14 Juun, 2005 15:24
Postitusi: 278
Vadake kui hästi liiguvd näiteks Mosseliiga esimese otsa masinad... Asfaldil käib driftimine külg ees.
Ja neil ei ole lubatud midagi ümber ehitada. Nii et hoolika sobitamise ja koostamisega saab minekut juurde küll.
Kui mõnel sattus hea komplekt juhuslikult, siis oligi hea kiire masin.

_________________
Peeter Suure Merekindluse interaktiivne kaart


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 27 Dets, 2014 16:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Nov, 2014 21:42
Postitusi: 175
Eelmisel turboajastul olid vist Renault viimase otsa mootorid kvalifikatsiooniseades 1400 hj, täpselt ei teatudki, kuna nii suurt düno ei olnud. Kestsid siis ühe kiire ringi kah. 1.5 liitrit..... Võistluseades olla need masinad 800...900 hj olnud. Päris paljud ehitati vanade plokkide peale, st sisuliselt oli algne toorik siis mingi tavamootor (Porsche tegi nii kindlasti, vist ka Renault)

Mõnes mõttes on nt selle hooaja mootorid vaat et veel uskumatumad, kuna kestavad ja ökonoomsus on tegelikult meeletu.

Aga üldiselt näpu ja sellesamuse võrdlus, ehk nagu on öeldud- sööda hunti palju tahad, karul on ikka suurem...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 27 Dets, 2014 21:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2008 14:16
Postitusi: 1390
Asukoht: saaremaa
Tsiteeri:
ei saa enam vait olla. see, mida Lemet kirjeldas on kõige klassikalisem plokikaane portimine, sinna juurde klapisüsteemi modifitseerimine, justnimelt selleks, et mootor pöördeid kannataks. kui see kõik on "labased võtted", siis vabanda väga, aga tõenäoliselt ei ole sa mootori tööpõhimõtetega isegi mitte teoorias kokkupuudet omanud.


Muidugi ei ole. Aga selle eest olen ma köiksugu liikuritega kokku puutunud, kaasa arvatud mosse408..
Ja mäletan, et oli rahulik, veoka olemisega kulgur..

Et aga oli tupikseisuga, saab siit lugeda.. Et miks edasi ei moderniseeritud.

ervg, sulle ka..Kui keelest aru saad..
http://www.zr.ru/archive/zr/1967/10/tiekhnika-piatilietki#8
Nohh, ja nüüd mõistatame mida Lemet kollektiiviga korda saatis..
Tsiteeri:
Et näiteks klapi kuju, klapivedrude võrdne pinge, kolbide ühtlane kaal, kollektoriavade kokkuajamine ja valujääkide mahalihvimine, korralikult sobitatud vända- ja kepsukaelad, rääkimata korralikest küünaldest ja korraliku jagaja nukaga eioma mingit tähtsust...


Et nagu aru saame, siis puha tasakaalustamine ja vahetusfondist normaalsete juppide kätteajamine..
vöimaldab kulguril lihtsalt madalamate tühikäigupööretega loksuda..

Nohh ja freesiga plokikaane avauste töötlemine.. :D

Aga 53 klappide installimine kadus ju vahepeal postitusest ära..Ja hooratta kergendamine :roll:

Küllap oleks ümberehitus liiga keeruliseks kujunenud..

Aga ikkagi vaimustav tulemus 146km.
Ja seda köige olulisema muutmiseta.. Surveaste ja karburatsioon..

Need ju köige olulisemad muutujad..

Sest olgem ausad, 146 on ju 408 mosse jaoks vähemalt 80hj..

Ehk liitervõimsuseks vapustavad 58hj. :shock:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1418 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 95  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt