Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Vadake kui hästi liiguvd näiteks Mosseliiga esimese otsa masinad... Asfaldil käib driftimine külg ees.
Ja neil ei ole lubatud midagi ümber ehitada. Nii et hoolika sobitamise ja koostamisega saab minekut juurde küll.
Nohh ja siia ongi koer maetud.. Kust neid leida.?

Ise olen "testinud" isiklikus omanduses VW3 univesaali 66kw dislat..
massi ja hj. arvestads mossega suht konstantne..
0 - 60 tuli 6,0 sekundiga..
0 -100 14,2 sekundit.. pinnas asfalt ja vihmamärg.. Rehv masteri prott 175-70 14..

ohh ja türbel, Volvo FL6.. 0 - 60 tuli 15,3sekundiga..

Ja sajani 40,6 sekundit :D

Nagu Stalini aegne Pobi..


Nohh aga talv tuli maha.. ehk kevadel jätkame.. Ehk veeretab Trumm oma liikuri välja..

Pidi ju hirm püss olema.. :roll:
ervg
Liige
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juun, 2012 12:17
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas ervg »

von manstein kirjutas: Nohh ja freesiga plokikaane avauste töötlemine.. :D
sulle, kui keelest aru saad. http://en.wikipedia.org/wiki/Cylinder_head_porting
Ja seda köige olulisema muutmiseta.. Surveaste ja karburatsioon..

Need ju köige olulisemad muutujad..
mootor on õhupump. kui plokikaas ei hinga, siis ei ole kütuse lisamisest mitte mingit tolku. julgen väita, et esmane jõu lisamise koht on siiski seesama naeruväärne freesiga plokikaane avauste töötlemine.

ervg over and out.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

mootor on õhupump. kui plokikaas ei hinga, siis ei ole kütuse lisamisest mitte mingit tolku.
Lugupeetav ERVG, jumala arusaadav..

Aga loed Sa lemeti postitusest välja kust puuduolevad kilovatid välja völuti..

Ja seda on ikagi hirmpalju, pea pool õnnetu 408mosse nominaalvöimsusest..

Kommenteeri..
sulle, kui keelest aru saad.
Ei saanud, palun tölkida.. :oops:
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

No poisid te võite ikka jaurata. Kui minu sõel midagi kinni on pidanud, siis Mosse ja Volga (vähemalt nende puhul) anti võimsus, mida need pidid kindlasti arendama, ehk Mosse puhul vähemalt 75 hp. Rõhk sõnal "pidid", reaalsus oli :dont_know:, mõni ei andnud päkapiku kakitki välja ja mõni oli tegija. Nagu kirjutatud, siis olen neid seinast seina näinud. Ühe aastakäigu masinad ja erinevad kvartalid, üks sõitis nagu 408 ja 3 tükki lendasid nagu linnukesed. 5 mitte kõige pisemat meesterahvast (+ akordion :lol: ) Mosses ja 140 polnud mingi probleem. Üks lippab nagu päri- teine aga vastakarva. Kribatud kah, et papsi oma oli deforsseeritud kolbide mahatreimise näol, küll oli samapalju vända vastukaaludelt maha võetud ja mootor tasakaalu aetud, kerget sidurit ega hooratast polnud kindlasti, usutavasti (suht loogiline sellise nikerdamise puhul), et sisse-väljalaske ja kaane avad olid kokku klapitatud. Nukkvõll oli kah originaal, muidu oleks mingi jutuke mulle kõrva jäänud, ning mootor käis pehmelt. Tekib küsimus, paljud neist reaalselt nõutud 75 hp välja andsid? 03-e 77 hp ei saa seda ju lennukiks teha Mossega võrreldes.
sitt päev, kellele kurdad
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Aga 53 klappide installimine kadus ju vahepeal postitusest ära..Ja hooratta kergendamine  
Kus tas ära kadud, kogu aeg oli olemas. Ja 53 klappide 408l kasutamises pole ju midagi müstilist...et klapisäär vähe jämmum oli (mitte küll määravalt tegelikult, kui ma nüüd õieti mäletan, oli vahe kuskil mill-poolteist) ei ole ju puurpingi ja vastavate abinõude olemasolul mingi probleem. Klapisääre puksil paksust varuks piisavalt. Selle unustasin ma tõesti omaette ära märkimata, et weber peal seisis. Õigemini pidasin seda iseendastmõistetavaks. Üksainus, seesinane, mis vene markeeringus DAAZi nime kandis ja 2140 peal käigus oli. Ja mis tehase esindajatelt koos vastava häälestusega-düüsidega kahe spetsiifilise joogi eest vahetuskaubana mulle kapoti alla jõudis. Aga üldiselt ei viitsi ma enam tõesti sinuga jaurata, minu pärast usu või ära usu, ega sündinud asjad selle pärast ei muutu.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Tänks , Lemet et vastata viitsisid..

Nohh aa kommentaariks sellele..
Tsiteeri:
Aga 53 klappide installimine kadus ju vahepeal postitusest ära..Ja hooratta kergendamine




Kus tas ära kadud, kogu aeg oli olemas. Ja 53 klappide 408l kasutamises pole ju midagi müstilist...et klapisäär vähe jämmum oli (mitte küll määravalt tegelikult, kui ma nüüd õieti mäletan, oli vahe kuskil mill-poolteist) ei ole ju puurpingi ja vastavate abinõude olemasolul mingi probleem. Klapisääre puksil paksust varuks piisavalt.
Sa ei saa vist hästi aru..

Et kuidas 408 mosse põlemiskambrisse konkreetse aparaadi klapid mahtuma pidid..

sisselaskeklapp 36,5 versus 47mm..
väljalaskeklapp 31,5 ja 36mm.. Ausalt mina ei tea..

Aga küllap soveldati julmalt üle.. :dont_know:
Selle unustasin ma tõesti omaette ära märkimata, et weber peal seisis. Õigemini pidasin seda iseendastmõistetavaks. Üksainus, seesinane, mis vene markeeringus DAAZi nime kandis ja 2140 peal käigus oli.
No näed, hakkab meenuma.. :D

Weberi kohta kuuleme ehk järgmises oopuses,
Kui vanajumal ikka tervist annab..

Aga hooratta öhendamine.. :shock:
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Map uskunud, et saare peal selline saavutus nagu treipink veel tundmata on...nagu näib mansteini jaoks müstiline termin olevat "soveldamine". Aga just, manstein, sa oled asja olemusele täiesti õieti pihta saanud, 47 mm klapp "soveldati julmalt" 36 mm klapi pesasse....enam ei ole naljakas kah mitte.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Map uskunud, et saare peal selline saavutus nagu treipink veel tundmata on...nagu näib mansteini jaoks müstiline termin olevat "soveldamine". Aga just, manstein, sa oled asja olemusele täiesti õieti pihta saanud, 47 mm klapp "soveldati julmalt" 36 mm klapi pesasse....enam ei ole naljakas kah mitte.
Ehh inimesed, hirmus rumal jutt.. Mis kostate.. näiteks EOD, Jacpuuk, või ervg.. Appi.. :shock:
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas mx77 »

kuulge manstein ja Lemet, tehke nüüd nii, et kumbki sebib omale Mosse, Lemet muidugi tuunib ta vägevalt ära ja panete need joonele, muidu on teema läinud ikka väga kõvatamiseks.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Ja manstein valab kõik neli ratast betooni tõestamaks mosse võimetust üleüldse edasi liikuda...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Mosseklubi foorumist tehnika alt leiab lingid vanadele Za Ruljemidele kus sellest pagana 408 mootorist räägitakse. Võibolla on siin ennem ka viidatud. Tehases võtsid tast 81 hobujõudu välja- kõrgem surveaste (sh kumera põhjaga kolvid), teistsugune nukkvõll, kergendatud klapid, neli mootorrattakarburaatorit, teistsugune kolle jms. Kannatas vist 5400 rpm.
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Ega lugupeetav ei oska järsku seda "kergemad klapid" vähe lähemalt lahti kirjutada... :wink:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas EOD »

Lemet kirjutas:Ega lugupeetav ei oska järsku seda "kergemad klapid" vähe lähemalt lahti kirjutada... :wink:
GAZ-53 naatriumjahutusega väljalaskeklapid ehk olid kergemad? :roll:
Pole enam nõukaaegseid varuosakatalooge käepärast, kuid need naatriumiga klapid võisid algselt GAZ-66 omad olla. Sobisid muidugi ka 53 mootorile.
Kel kataloog alles, vaadaku järgi. Nõuka autode varuosad tähistati nii, et enne kriipsu oli automark, millele detail mõeldud, siis kolm numbrit näitasid gruppi (agregaati) ja viimased neli konkreetset detaili.
Näiteks 21-100xxxx oli GAZ-21 Volga mootoridetail, 130-170xxxx Zil 130 käigukastidetail, 66-350xxxx GAZ-66 piduridetail jne.
Paljudel detailidel aga kriipsu ees olev number oli mingi aegunud automargi järgi või sobisid sama numbriga detailid mitmele masinale. Näiteks 92 mm kolbe oli 21; 24; 53 ja 66 numbriga. Kõiki neid sai kasutada kõigis GAZ/UAZ 92 mm silindrimõõduga mootorites. Muidugi vaid komplektina, kuna massi poolest need erinesid.
Klapipeade ümbertreimist sai kasutada neil klappidel, mille tööpind polnud pealesulatatud kõvast sulamist. Katse BTR-60 väljalaskeklappe GAZ-51 mootorile sobivaks lihvida lõppes lihvpingi kivi silmnähtavalt kiire kulumisega, mis aga klapile praktiliselt mingit mõju ei avaldanud. :(
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Neidsinaseid naatriumiga klappe sai treida küll...algselt oli hirm, et sai liigselt maha võetud, aga tegelikuses kestsid päris pikalt. Eks see sihuke katse-eksitusprojekt oli, aga eluaegsete muhu saare motoristide teadmiste-kogemuste toel loodud aretis andis üllatavalt hea tulemuse, nii võimekuse kui ka kestvuse osas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Jah, palun.
http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... 6&start=10

Sisselaskeklappidest siis jutt, milledelt taldriku seest maha freesiti. Pole omast peast välja mõelnud ;)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist